top icon
Συνεντεύξεις

Συνομιλούμε με τον Tony Baho, υπεύθυνο σχεδιασμού του Zeekr X

Πώς σχεδιάζεις ένα αυτοκίνητο για μια καινούργια εταιρεία, που διεκδικεί το δικό της μερίδιο στην ευρωπαϊκή αγορά; Την απάντηση δίνει ο υπεύθυνος σχεδιασμού του Zeekr X.

Παρότι η Zeekr είναι μια πολύ καινούργια εταιρεία, εντούτοις ήδη έχει αρχίσει να αφήνει το αποτύπωμά της στον κόσμο του αυτοκινήτου. Εντούτοις τίθεται ένα πολύ βασικό ερώτημα: Πώς σχεδιάζεις ένα αυτοκίνητο για μια νεοφυή εταιρεία, που διεκδικεί το δικό της μερίδιο στην ευρωπαϊκή αγορά; Την απάντηση δίνει ο υπεύθυνος σχεδιασμού του Zeekr X.

Στους μήνες που πέρασαν είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε δύο εκπροσώπους της νεοφυούς κινεζικής εταιρείας, της Zeekr που κατασκευάζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η Zeekr δημιουργήθηκε το 2021 από την Geely Holding, η οποία στο πορτφόλιό της περιλαμβάνει τις εταιρείες Volvo Cars, Polestar, Lotus, Lynk & Co, Geely Auto και London Electric Vehicle Company.

Όσον αφορά τη σχεδιαστική φιλοσοφία των δύο αυτών μοντέλων, πέρα από την ευρηματική προσέγγιση στη διαμόρφωση των φωτιστικών τους σωμάτων, κατά τα άλλα το Zeekr Χ διαφοροποιείται έντονα από τον μεγαλύτερό του αδελφό στη διαμόρφωση των επιφανειών του, όπου κυριαρχούν οι έντονες ακμές, τη στιγμή που η γεμάτη καμπύλες ναυαρχίδα της Zeekr παραπέμπει σε Panamera! Συνολικά ο σχεδιασμός του Zeekr X αποπνέει μια φρεσκάδα από όπου κι αν το κοιτάξεις.

Δείτε επίσης: Οδηγούμε το κινέζικο ηλεκτρικό Zeekr X

Εξίσου ενδιαφέρον είναι και το εσωτερικό, όπου υιοθετείται το μινιμαλιστικό ύφος που λάνσαρε η Tesla, ενώ ευπρόσδεκτοι είναι οι ανοιχτοί τόνοι στις βιώσιμες animalfree επενδύσεις των καθισμάτων, των θυρών και σε μέρος του ταμπλό.

Κατά τη διάρκεια της δημοσιογραφικής παρουσίασης μας δόθηκε η ευκαιρία να συνομηλήσουμε με τον υπεύθυνο σχεδιασμού του Zeekr X, Tony Baho:

Tony Baho Zeekr X

Πώς μια νέα εταιρεία όπως η Zeekr, ανάμεσα στις πολυάριθμες αυτοκινητοβιομηχανίες από την Κίνα που έρχονται στις δυτικές αγορές, μπορεί να αξιοποιήσει το σχεδιασμό ώστε να εξασφαλίσει τη δική της αναγνωρίσιμη ταυτότητα; > Κατ’ αρχάς, θα ήθελα να επισημάνω πως η Zeekr ανήκει σε ένα μεγάλο γκρουπ με τη δική του ιστορία. Από εκεί και πέρα, όταν ξεκινάμε το σχεδιασμό ενός νέου μοντέλου, μελετάμε ποιες είναι οι τάσεις στην κινεζική αγορά, όπου τα πάντα συμβαίνουν πολύ γρήγορα, καθώς η τεχνολογία και η συνδεσιμότητα έχουν κυρίαρχο ρόλο.

Επίσης, οι Κινέζοι αγοραστές είναι πολύ τολμηροί στις επιλογές τους. Με βάση τα δεδομένα που λαμβάνουμε από τις αναλύσεις μας, προχωράμε στο σχεδιασμό των αυτοκινήτων μας. Από εκεί και πέρα, όπως πολύ σωστά επισημάνατε, εκεί έξω υπάρχει πολύς «θόρυβος» – πολλά νέα μοντέλα. Είναι κάτι που μας απασχολεί, και βέβαια με κάθε νέο μας μοντέλο θα γίνεται ολοένα και πιο ξεκάθαρο ποια θα είναι η δική μας ταυτότητα, αλλά δεν μπορώ αυτήν τη στιγμή να σας αποκαλύψω τη διαδρομή που θα ακολουθήσουμε.

Zeekr X

Κατανοώ ότι είστε αναγκασμένοι να ακολουθείτε τις τάσεις, εντούτοις ένα αυτοκίνητο δεν έχει κύκλο ζωής ενός χρόνου, όπως για παράδειγμα ένα κινητό τηλέφωνο, άρα ο σχεδιασμός του θα πρέπει να έχει μεγαλύτερη διάρκεια. > Ένας σχεδιαστής αυτοκινήτου παίρνει επιρροές από τη μόδα, την αρχιτεκτονική, από καθημερινά αντικείμενα κτλ.

Από εκεί και πέρα, όταν σχεδιάζεις ένα αυτοκίνητο, στην πορεία αυτής της διαδικασίας κάνεις μία σειρά από επιλογές, εν πολλοίς εμπιστευόμενος το ένστικτό σου αλλά και τους ειδικούς μέσα στην εταιρεία, όπως τον Stefan Sielaff, που είναι επικεφαλής του σχεδιαστικού μας στούντιο, ο οποίος έχει τριάντα χρόνια εμπειρίας εργαζόμενος σε premium μάρκες, όπως είναι η Bentley και η Audi.

Tony Baho Zeekr X

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΙΣ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΔΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ZEEKR 001

Αν εξαιρέσει κανείς τα φωτιστικά σώματα, δεν υπάρχουν πολλές συγγένειες ανάμεσα στα δύο σας μοντέλα, με το «001» να κυριαρχείται από καμπύλες, ενώ το «Χ» να διαθέτει πολλές ακμές. > Οι διαφορές αυτές εν πολλοίς προκύπτουν από τις διαφορετικές διαστάσεις των δύο αυτών μοντέλων. Δεν είναι εύκολο να σχεδιάσεις ένα συμπαγές αυτοκίνητο με πολύ έντονες καμπύλες.

Το «001» αρχικά είχε παρουσιαστεί ως ένα πρωτότυπο της Lynk & Co, υιοθετώντας τα φωτιστικά σώματα των αυτοκινήτων της. Πώς θα διαφοροποιηθείτε στο μέλλον; Θα ακολουθήσετε έναν διαφορετικό δρόμο; > Η σύντομη απάντηση είναι πως ναι. Από εκεί και πέρα, είναι αναμενόμενο ως ένα βαθμό να μοιραζόμαστε κάποια πράγματα με τη Lynk & Co, που ανήκει στο ίδιο γκρουπ – είναι κάτι το οποίο δεν κρύβουμε.

Tony Baho Zeekr X

Πώς σχεδιάζεις ένα αυτοκίνητο έτσι ώστε να γίνεται αντιληπτό από το κοινό πως είναι ηλεκτρικό; > Ένα από τα πράγματα που κάνουμε στο Zeekr είναι να κάνουμε πιο ανάλαφρη την αίσθηση στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Συνήθως στα θερμικά, για διάφορους λόγους, τα πάντα είναι μαύρα.

Εμείς προσπαθούμε να κάνουμε το αυτοκίνητο πιο φιλόξενο, έτσι που να ταιριάζει με τον οδηγικό του χαρακτήρα. Επίσης, τα χρώματα που υιοθετούμε στο αμάξωμα επιδιώκουμε να είναι καινούργια και πιο προχωρημένα. Σε κάποια από αυτά χρησιμοποιούμε ως έμπνευση το gaming, που δείχνουν πιο ψηφιακά.

Tony Baho Zeekr X

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Tony Baho Zeekr X
  • Tony Baho Zeekr X
  • Tony Baho Zeekr X
  • Tony Baho Zeekr X
  • Tony Baho Zeekr X
  • Tony Baho Zeekr X
  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ