top icon
Επικαιρότητα

Τα νέα μοντέλα της Έκθεσης Παρισιού

Επιχειρούμε μια σύντομη προεπισκόπηση στο μεγάλο αυτό Σαλόνι Αυτοκινήτου, το οποίο ανοίγει τις πύλες του στα τέλη του μήνα και αναμένεται να είναι γεμάτο από πολλές και σημαντικές πρεμιέρες νέων μοντέλων.

Η Μondial de l’Αutomobile, που γίνεται κάθε δύο χρόνια στο Παρίσι, θα συγκεντρώνει όλα τα βλέμματα πάνω της. Εμείς επιχειρούμε μια σύντομη προεπισκόπηση στο μεγάλο αυτό Σαλόνι Αυτοκινήτου, το οποίο αναμένεται να είναι γεμάτο από σημαντικές πρεμιέρες.
 
Κάθε Έκθεση του βεληνεκούς ενός Παρισιού ή μιας Φρανκφούρτης, οι οποίες εναλλάσσονται κάθε χρονιά (τις μονές έχουμε την εκδήλωση στη Γαλλία και τις ζυγές την περίφημη ΙΑΑ στη Γερμανία), συγκεντρώνει τεράστιο ενδιαφέρον εξ ορισμού και εδώ και δεκαετίες. Η Έκθεση του Παρισιού για το 2010 έχει πολλές προκλήσεις να αντιμετωπίσει. Το σημαντικότερο στοιχείο είναι ότι υπάρχει ελάχιστη σχέση ανάμεσα στην εικόνα της παγκόσμιας βιομηχανίας του αυτοκινήτου το 2008 και στην αντίστοιχη του 2010. Για την ακρίβεια, με το τέλος της Έκθεσης του Παρισιού εκεί κοντά στον Οκτώβριο του 2008 ξέσπασε η οικονομικοπιστωτική κρίση στην Αμερική και ξεκίνησε το γνωστό σε όλους πια ντόμινο. Στη διετία που μεσολάβησε ολόκληρες εταιρείες αυτοκινήτων άλλαξαν χέρια, όμιλοι απαλλάχθηκαν από προβληματικές επιχειρήσεις, οι οποίες πέρασαν στην ιδιοκτησία φορέων από αναπτυσσόμενες αγορές, ενώ οι προτιμήσεις και οι επιλογές των αγοραστών άρχισαν να στρέφονται ξεκάθαρα σε συγκεκριμένες κατευθύνσεις. Ανεξάρτητα με το τι συμβαίνει στην Ελλάδα, το κλίμα διεθνώς, και σε ό,τι αφορά το αυτοκίνητο, δείχνει να αντιστρέφεται, τουλάχιστον αυτό έχει φανεί από τις τελευταίες Εκθέσεις σε Ντιτρόιτ και Γενεύη τον Ιανουάριο και το Μάρτιο του 2010, αντίστοιχα. Οπότε το Παρίσι έρχεται για να μετουσιώσει αυτήν τη θετική αύρα σε κάτι πιο απτό.
 
AUDI
Μπορεί από τη λίστα της Audi για το Παρίσι του 2010 να λείπει -απ’ όσο μπορούμε να γνωρίζουμε- η μεγάλη πρεμιέρα, υπάρχει όμως μια σειρά από άλλα αυτοκίνητα τα οποία θα κεντρίσουν το ενδιαφέρον του κοινού. Βασικό μέλημα των Γερμανών είναι η συμπλήρωση της γκάμας των εκδόσεων του πιο μεγάλου τους στοιχήματος στη σύγχρονη εποχή: του Α1. Στο Παρίσι θα παρουσιαστεί λοιπόν η κορυφαία έκδοση του Α1, η οποία, όπως συνηθίζεται για τα αντίστοιχα μικρά μοντέλα του ομίλου, θα διαθέτει κινητήρα με τούρμπο και χωρητικότητα 1,4 λίτρα. Η ισχύς του είναι τελικά 185 ίπποι, ενώ το κλασικό συνοδευτικό θα είναι το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με τις 7 σχέσεις. Η διεύρυνση μπορεί να γίνει βέβαια και προς άλλες κατευθύνσεις, αφού -παρόλο που δε συζητείται στο εξωτερικό- κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει το λανσάρισμα και της 5θυρης έκδοσης του μοντέλου (Α1 Sportback). Από εκεί και έπειτα, το «παρών» θα δώσει το μεγάλο 5θυρο της Audi, το A7 Sportback, το οποίο σε επίσημη μορφή είδαμε μόλις προ ολίγων ημερών. Η Audi θέλει να λανσάρει τις γρήγορες εκδοχές του μοντέλου μαζί με τις πιο «απλές», γεγονός που σημαίνει ότι όχι μόνο θα υπάρξει RS7, αλλά πιθανότατα θα το δούμε στο Παρίσι. Έκδοση RS θα υπάρξει όμως και για άλλο ένα μοντέλο, το A3. To RS3, όπως θα λέγεται, θα εφοδιάζεται με τον πανίσχυρο 5κύλινδρο κινητήρα που έχουμε γνωρίσει στο TT RS. H επίθεση των σπορ Audi μπορεί να συνεχιστεί και με ένα πολύ εξεζητημένο αυτοκίνητο: το S8

A1 Sportback

 
Α1 1.4 TFSI 185 PS

A7 Sportback


[[PAGEBREAK]]

BENTLEY 
Η βρετανική εταιρεία θα παρουσιάσει στο περίπτερο της τη νέα Continental GT. Με αναβαθμισμένη και ακόμα πιο επιβλητική εξωτερική περιβολή, η νέα πρόταση της Bentley είναι εφοδιασμένη πλέον με μια αναβαθμισμένη εκδοχή του γνωστού W12 κινητήρα των 6,0 λίτρων (twin turbo), που πλέον αποδίδει 575 ίππους και 71+ χλγμ. ροπής. Φυσικά, η πολυτέλεια βρίθει στο ανανεωμένο εσωτερικό της Continental GT, στο οποίο μπορεί κανείς να βρει κυριολεκτικά τα… πάντα σε επίπεδο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας.

Continental GT


BMW
Η δεύτερη γενιά της Χ3 δεν είναι το μόνο, αλλά είναι σίγουρα το σημαντικότερο από τα μοντέλα που θα παρουσιάσει η BMW στην Έκθεση του Παρισιού. Το νέο SUV έχει πολλές προκλήσεις να αντιμετωπίσει, καθώς ο ανταγωνισμός έχει αυξηθεί δραστικά, και μάλιστα -με τη μορφή της Χ1- δημιουργεί κινδύνους και εκ των έσω. Απαραιτήτως, λοιπόν, η X3 έπρεπε να μεγαλώσει (πήρε 8 πόντους στο μήκος), για να δημιουργηθούν οι σωστές αποστάσεις και με την Χ5. Οι χώροι δείχνουν να είναι στα ισχυρά στοιχεία του μοντέλου, με ένα πορτ μπαγκάζ 550 λίτρων να συμπληρώνει μια αρκετά άνετη καμπίνα. Η σχεδίαση εξωτερικά δεν έχει αλλάξει πολύ, απλώς δείχνει πιο ώριμη και πιο δυναμική. Στο εσωτερικό η εικόνα θυμίζει έντονα τα μεγάλα σεντάν της εταιρείας, που ανανεώθηκαν πρόσφατα, και αυτό φαίνεται να έχει τραβήξει προς τα πάνω και το επίπεδο της ποιότητας, το οποίο σε ό,τι αφορά τα υλικά δεν ήταν ευθέως ανάλογο των προσδοκιών. Από πλευράς κινητήρων, οι εκδόσεις για το λανσάρισμα στις διεθνείς αγορές θα είναι μόνο δύο: ένας 3λιτρος ντίζελ με 184 ίππους και ο υπερτροφοδοτούμενος 3λιτρος με τους 306 ίππους. Φυσικά και θα υπάρξουν κι άλλες εκδόσεις με λιγότερους ίππους για το στρατόπεδο των βενζινοκίνητων Χ3 και με περισσότερους για τους ντίζελ. Νέα ανάρτηση, νέο αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων (στάνταρντ στην έκδοση xDrive 35i) αλλά και σύστημα Start & Stop (στάνταρντ σε όλες τις Χ3) είναι μερικά μόνο από τα τεχνικής φύσεως θέλγητρα της νέας Χ3. 

X3

To δεύτερο αυτοκίνητο της BMW που θα κάνει πρεμιέρα στο Παρίσι είναι η νέα Σειρά 6. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το 4θυρο πρωτότυπο GranCoupe, που παρουσιάστηκε προ μηνών στην Κίνα, θα αποτελέσει τη βασική πηγή έμπνευσης για τη σχεδίαση του καινούργιου κουπέ. Τεχνικά η νέα «6άρα» θα δανείζεται στοιχεία από τις Σειρές 5 και 7, από όπου θα προέλθουν και οι κινητήρες. Πιθανές εκπλήξεις; Η διεύρυνση της γκάμας της Σειράς 5 είναι ο βασικός στόχος και είναι λοιπόν πιθανό να δούμε την υβριδική εκδοχή της μεγάλης BMW, ενώ δεν αποκλείεται να δούμε και όσες εξελίξεις είναι πιθανό να υπάρχουν γύρω από το MegaCity Vehicle.

6 Coupe


CHEVROLET
Αρκετά έντονη και ισχυρή αναμένεται να είναι η παρουσία της Chevrolet στο φετινό Σαλόνι του Παρισιού. Στο περίπτερο της θα υπάρχει η καινούργια γενιά Aveo, με νέο ύφος, επηρεασμένη από τα Cruze και Spark. Σε ό,τι αφορά το μεσαίο σεντάν της Chevrolet, θα δούμε την γκάμα του να επεκτείνεται, περιλαμβάνοντας πλέον και χάτσμπακ έκδοση. Από εκεί κι έπειτα, θα δούμε και το 7θέσιο μοντέλο Orlando, που είχε πρωτοπαρουσιαστεί στην Αμερική, ενώ θα υπάρξει και ανανεωμένο Captiva, το SUV της εταιρείας δηλαδή. 

Orlando

Captiva

Cruze Hatchback

Aveo

[[PAGEBREAK]] 

CITROEN
Καμία διάθεση για πειραματισμούς δε δείχνει η Citroen σε ό,τι αφορά τη νέα γενιά της C4. Οι περίεργες -αν και ελκυστικές- φόρμες του γαλλικού μικρομεσαίου ανήκουν στο παρελθόν. Η καινούργια σχεδιαστική ταυτότητα δεν έχει ακρότητες, συνθέτει όμως ένα αυτοκίνητο όμορφο, κομψό και ιδιαίτερα μεγάλο. Το μήκος ανέρχεται πλέον στα 4,33 μ. και οι χώροι δείχνουν να είναι πολύ καλοί για τα δεδομένα της κλάσης. Τουλάχιστον σε ό,τι έχει να κάνει με το χώρο για αποσκευές, όπου, με 408 λίτρα, η C4 βάζει πλώρη για την κορυφή. Οι πρώτες φωτογραφίες του εσωτερικού δείχνουν την ίδια φιλοσοφία εκλογίκευσης. Τα περίεργα όργανα εμπρός από τον οδηγό αποτελούν πλέον παρελθόν, όπως άλλωστε και το τιμόνι με το σταθερό κεντρικό τμήμα. Η σχεδίαση θυμίζει τόσο τη C5 όσο και το σαφώς μικρότερο DS3, γεγονός πάντως που αφήνει υποσχέσεις και για ένα καλό επίπεδο συναρμολόγησης και υλικών. Η γκάμα των κινητήρων είναι επίσης νέα, περιλαμβάνοντας εκδόσεις στα 1,4 και (δύο) στα 1,6 λίτρα με 95, 120 και 155 ίππους. Η τελευταία εκδοχή, μάλιστα, θα συνδυάζεται και με αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων με χειριστήρια αλλαγής στο τιμόνι, ενώ η μεσαία θα κυκλοφορεί και ως υγραεριοκίνητη. Θα υπάρχουν φυσικά και εκδόσεις ντίζελ με 92, 112 και 150 ίππους, από τις οποίες οι δύο πρώτες θα διατίθενται και ως E-HDI, με αυτόματο σύστημα Start-Stop δηλαδή. Στην Ελλάδα την περιμένουμε κάποια στιγμή μέσα στο 2011. 

C4

 
Αφήνοντας τα οικογενειακά βάρη στη C4, η Citroen θα παρουσιάσει στο Παρίσι το DS4, το οποίο έχουμε ήδη δει ως πρωτότυπο στη φετινή Γενεύη ως «DS High Rider». Πιο δυναμικό και με διαφορετικής αισθητικής εσωτερικό, το DS4 θα είναι το σπορτίφ alter ego της C4, με τον ίδιο τρόπο που λειτουργεί συμπληρωματικά το DS3 ως προς το C3. Κάτω από το καπό θα φιλοξενούνται οι γνωστοί κινητήρες των 1,6 λίτρων των Γάλλων, με και χωρίς υπερτροφοδότη, με 156, 200 και 120 ίππους στην ατμοσφαιρική έκδοση.

DS4

Στον τομέα των πρωτοτύπων, η γαλλική εταιρεία θα παρουσιάσει το… μοντέλο Lacoste, το οποίο αποτελεί τη σπουδή της Citroen στην κατηγορία των buggy αυτοκινήτων και -φυσικά- το προϊόν της συνεργασίας της με τη γνωστή εταιρεία ρούχων -και όχι μόνο. Οι διαστάσεις του είναι αντίστοιχες με εκείνες του C1, ενώ ο κινητήρας του είναι ο γνωστός 3κύλινδρος 1.000άρης.

Lacoste

[[PAGEBREAK]]

FORD
Χρησιμοποιώντας ένα εντελώς νέο δάπεδο, το οποίο «ούτε λίγο ούτε πολύ» πρόκειται να στηρίξει τεχνικά δέκα νέα μοντέλα, η Ford ετοιμάζεται να ρίξει στην αγορά της Ευρώπης το καινούργιο μικρομεσαίο μοντέλο της, ή αλλιώς την τρίτη γενιά Focus. Διδαγμένη από το παρελθόν, η Ford δείχνει να βρήκε ένα ύφος και στιλ για το Focus το οποίο δε θα ξενίζει, όπως το αντίστοιχο της πρώτης γενιάς, αλλά και δε θα… κοιμίζει κιόλας, όπως το αντίστοιχο της δεύτερης τουλάχιστον πριν από το λίφτινγκ. Εάν πάντως εξωτερικά το αυτοκίνητο θυμίζει ένα μεγάλο Fiesta, στο εσωτερικό η εικόνα θυμίζει Mondeo και S-Max. Ο διάκοσμος είναι ευχάριστος και η ποιότητα λογικά δεν πρόκειται να κάνει υποχωρήσεις, διατηρώντας έτσι την καλή παράδοση στον τομέα αυτόν. Από πλευράς κινητήρων, η γκάμα θα αποτελείται κυρίως από την καινούργια γενιά μηχανικών συνόλων Eco Boost, που δεν είναι τίποτα παραπάνω από την ερμηνεία της Ford στο θέμα του downsizing. Το «παρών» θα δίνουν, λοιπόν, σίγουρα ο νέος 2λιτρος με τούρμπο και 200 ίππους και κατόπιν ο πολυαναμενόμενος 1.600άρης, ο οποίος θα καλύπτει εύρος ισχύος από 150 έως 180 ίππους. Μια τρίτη, ακόμα μικρότερου κυβισμού έκδοση για την περιοχή έως τους 130 ίππους θα κλείνει την γκάμα του Focus στο κάτω άκρο της. Φυσικά, το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 6 σχέσεων Powershift θα είναι μεγάλος πρωταγωνιστής. Να θυμίσουμε ότι το Focus έχει σχεδιαστεί σχεδόν ως παγκόσμιο αυτοκίνητο και θα έχει μικρές διαφορές σε κάθε γεωγραφική ζώνη. Το λανσάρισμα θα γίνει ταυτόχρονα σε Αμερική και Ευρώπη στις αρχές του 2011, με την παραγωγή να ξεκινά λίγο πριν, στα τέλη του 2010. 
Ωστόσο, τα φώτα της δημοσιότητας θα συγκεντρώσει το επίσης νέο Focus ST, το οποίο θα κινείται από τον 2λιτρο EcoBoost κινητήρα, απόδοσης 250 ίππων. Η διάθεση του στην αγορά, ωστόσο, δεν αναμένεται να ξεκινήσει πριν τις αρχές του 2012.

Focus Hatchback

Focus sedan

Focus ST

 
Όχι στο Παρίσι (θα είναι, φυσικά, και εκεί), αλλά λίγο νωρίτερα, στα τέλη Αυγούστου, στη Μόσχα η Ford παρουσιάζει το ανανεωμένο Mondeo. Οι αλλαγές είναι επιδερμικές σε ό,τι αφορά την εμφάνιση και απλώς φρεσκάρουν το μοντέλο με τη μέθοδο που έγινε το αντίστοιχο ρετούς και στα S-Max και Galaxy. Σε τεχνικό επίπεδο συνεχίζεται η διεύρυνση της γκάμας προς το άνω άκρο της με την προσθήκη μιας νέας έκδοσης του 2λιτρου κινητήρα EcoBoost, με τους 240 ίππους αυτήν τη φορά. Μέρος του βασικού εξοπλισμού θα είναι το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. 

Mondeo

[[PAGEBREAK]] 

HONDA
Η μοναδική μέχρι αυτή τη στιγμή είδηση που αφορά στις πιθανολογούμενες πρεμιέρες της ιαπωνικής εταιρείας στο Παρίσι έχει να κάνει με την υβριδική έκδοση του Jazz. Το supermini της Honda εξοπλίζεται με το γνωστό υβριδικό σύστημα του Insight, το οποίο απαρτίζεται από έναν ηλεκτροκινητήρα και ένα βενζινοκινητήρα, με συνδυασμένη ισχύ όμως η οποία δεν έχει ακόμα γνωστοποιηθεί. Περισσότερες πληροφορίες για τη νέα, οικολογικού περιεχομένου πρόταση της Honda, σε έναν περίπου μήνα.

Jazz Hybrid
 
 
HYUNDAI

Ο πρωταγωνιστής για τη Hyundai στο φετινό Παρίσι θα είναι το νέο ix20. Πρόκειται για ένα MPV αυτοκίνητο της supermini κατηγορίας, με αθλητική εξωτερική περιβολή, το οποίο θα βασίζεται στο δίδυμο Kia Vengo. Τόσο σε σχέση με το δάπεδο που θα χρησιμοποιεί, όσο και στους κινητήρες του. Από εκεί και πέρα, στο Παρίσι η Hyundai θα δείξει στο ευρύ κοινό το νέο i30. Το ευρωπαϊκό μικρομεσαίο της Hyundai (προέρχεται από τη μονάδα της Τσεχίας) υποβλήθηκε σε ένα μικρής έκτασης λίφτινγκ, το οποίο μάλιστα δε φαίνεται να αφορά κάτι άλλο παρά μόνο το εμπρός μέρος. Εκεί έχει τοποθετηθεί ένας καινούργιος και μεγαλύτερος αεραγωγός, μάσκα με νέα διακοσμητικά στοιχεία καθώς και φωτιστικά σώματα με νέα διάταξη στο εσωτερικό τους. Δεν έχει γίνει γνωστό εάν υπάρχουν αλλαγές στο εσωτερικό, κάτι που μάλλον είναι απίθανο, ενώ το ίδιο αναμένεται και για το πίσω άκρο, το οποίο ακόμη δεν έχουμε δει σε φωτογραφίες. Τεχνικά η μόνη διαφοροποίηση είναι η προσθήκη ενός δείκτη αλλαγής σχέσης στο ταμπλό για περισσότερη οικονομία. Η γκάμα των κινητήρων θα συνεχίσει να αποτελείται από μοτέρ 1,4, 1,6 και 2,0 λίτρων, με το πρώτο (109 ίππων και προδιαγραφών EURO 5) να είναι το μόνο που θα φτάνει στη χώρα μας. 

i30

ix20

 
Υπάρχει μια σειρά από αυτοκίνητα της Hyundai τα οποία είναι στη γραμμή αναμονής για να παρουσιαστούν ανανεωμένα. Θα γίνει αυτό στο Παρίσι τον Οκτώβριο; Πιθανώς. Πρόκειται αρχικά για το i10. Το δημοφιλές μίνι της Hyundai θα δεχθεί λίφτινγκ και θα συνεχίσει με πιο φρέσκια εμφάνιση, την οποία ακόμη δεν έχουμε δει. Ανανέωση άγνωστης έκτασης περιμένουμε και για λογαριασμό του Matrix πάντως. Τέλος, να αναφέρουμε ότι υπάρχουν δύο αυτοκίνητα της Hyundai τα οποία θα μας απασχολήσουν εμπορικά μέσα στο 2011. Πρόκειται για το Verna και το Avante, όπως ονομάζονται στο εξωτερικό. Επί της ουσίας, το πρώτο είναι το νέο Accent και το δεύτερο το νέο Elantra, ή i40 για την Ευρώπη. Πέπλο μυστηρίου καλύπτει τις προθέσεις της εταιρείας για τα δύο αυτά μοντέλα, τα οποία είναι εξίσου πιθανό να κάνουν πρεμιέρα στη Γενεύη την άνοιξη του 2011. Ίδωμεν… 

Verna

Avante

[[PAGEBREAK]]
LEXUS
Στο Παρίσι η ιαπωνική εταιρεία αναμένεται να παρουσιάσει την ανανεωμένη οικογένεια της σειράς IS. Σχεδιαστικά, οι αλλαγές είναι περιορισμένες ανανεώνοντας ελαφρώς το αισθητικό προφίλ του μοντέλου (βλ. φωτιστικά σώματα κοκ). Στον τομέα των κινητήρων, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στην προσθήκη μιας ακόμα παραλλαγής του 2,2 ντιζελοκινητήρα, που πλέον αποδίδει και 150 ίππους δημιουργώντας την έκδοση IS200d. Στον τομέα των βενζινοκινητήρων, τα νέα αφορούν την προσαρμογή τους στις προδιαγραφές ρύπων Euro V, χωρίς αλλαγές στα χαρακτηριστικά της απόδοσης τους (βλ. ροπή, ισχύ). 

IS

LOTUS
Εκτός από τα πολυαναμενόμενα πρωτότυπα μοντέλα της βρετανικής φίρμας, στο Παρίσι η Lotus θα παρουσιάσει τη νέα Evora S, καθώς και την αυτόματη έκδοσή της. Η πρώτη, η οποία και συγκεντρώνει όπως είναι αναμενόμενο το μεγαλύτερο ενδιαφέρον ανάμεσα στις δύο, κινείται από μια παραλλαγή του ιαπωνικού V6 κινητήρα των 3,5 λίτρων της Toyota, με τη διαφορά ότι εδώ διαθέτει μηχανικό υπερσυμπιεστή, ο οποίος εκτοξεύει την απόδοσή στους 350 ίππους. Σχεδιαστικά, οι αλλαγές είναι εξαιρετικά περιορισμένες (βλ. διαφορετικός πίσω διαχύτης).

Evora S

Ιδιαίτερα πιθανό είνα το ενδεχόμενο η βρετανική εταιρεία να παρουσιάσει στο Παρίσι τη δική της πρόταση στην κατηγορία των city cars βασιζόμενη στο πρωτότυπο μοντέλο EMAS concept της αδελφής εταιρεία Proton που είδαμε για πρώτη φορά στην πρόσφατη έκδοση της Γενεύης. To νέο μικρό της Lotus, το οποίο θα παρουσιαστεί σε πρωτότυπη μάλλον μορφή στο φετινό Παρίσι, θα είναι υβριδικό, με βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων και ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα. Συν τοις άλλοις, η βρετανική εταιρεία αναμένεται να παρουσιάσει στο περίπτερο της και την πρωτότυπη μορφή της νέας Esprit, για την οποία όλοι περιμένουν με αγωνία, καθώς και τη νέα Elite, το οποίο είναι ένα πρωτότυπο 2+2 θέσεων CC μοντέλο, με αναδιπλούμενη σκληρή οροφή (κατά τα πρότυπα της Ferrari California) και V8 κινητήρα 5,0 λίτρων, που προέρχεται από την Toyota, με ισχύ άνω των 550 ίππων.  

Elite


MERCEDES
Πληθωρική αναμένεται να είναι η παρουσία της Mercedes και σε αυτήν την Έκθεση του Παρισιού, όπως και σε κάθε άλλη μεγάλη εκδήλωση αυτού του είδους. Από τις ήδη επιβεβαιωμένες παρουσίες ξεχωρίζει, εκτός από την πειραματική ηλεκτρική A-Class, η οποία φέρει την ονομασία E-Cell, η νέα CL. Επί της ουσίας, το μεγάλο κουπέ αδερφάκι της S-Class στηρίζεται ξανά στις απαλές καμπύλες του μεγάλου αμαξώματος αλλά και στις ατελείωτες τεχνολογικές καινοτομίες. Θα σταθούμε στο σύστημα ενάντια στην ακούσια αποχώρηση από τη λωρίδα κυκλοφορίας, το οποίο όχι απλώς ενημερώνει τον οδηγό, αλλά πατάει και φρένο, εάν χρειαστεί. Εντύπωση προκαλεί και η ρυθμιζόμενη ανάρτηση, η οποία αναγνωρίζει και εξουδετερώνει ακόμα και την επιρροή του πλευρικού ανέμου. Από πλευράς κινητήρων, η CL 500 διαθέτει το νέο V8 των 435 ίππων και η CL 600 το V12 των 517 ίππων, αμφότερους με δύο υπερσυμπιεστές (ο πρώτος διαθέτει και άμεσο ψεκασμό καυσίμου). Η δεύτερη πρεμιέρα θα είναι η νέα CLS, την οποία έχουμε ήδη δει μεν, αποσπασματικά δε. Κι αυτό γιατί έχουν προηγηθεί ήδη δύο πρωτότυπα τα οποία δίνουν το στίγμα του νέου 4θυρου κουπέ της Mercedes. To κυριότερο είναι το Concept Shooting Break, το οποίο παρουσιάστηκε στην Κίνα μέσα στο 2010. Συνεχίζοντας με κάτι πιο εξωτικό, να αναφέρουμε ότι το «παρών» στο Παρίσι αναμένεται να δώσει και η ανοιχτή έκδοση της SLS AMG. Το νέο ρόουντστερ θα διαθέτει μαλακή οροφή. 

CLS

CL

 
Μια συζήτηση που έχει ξεκινήσει εδώ και κάποιον καιρό στο εξωτερικό αφορά το λανσάρισμα της νέας SLK. Υπάρχουν πηγές οι οποίες μεταδίδουν αντικρουόμενες πληροφορίες: κάποιοι ισχυρίζονται ότι το νέο ρόουντστερ θα το δούμε στο Παρίσι και κάποιοι άλλοι ότι η εμπορική πορεία θα ξεκινήσει μεν το 2011, αλλά τότε -πιθανότατα στη Γενεύη- θα δούμε και την επίσημη μορφή της νέας «βασίλισσας» των κουπέ-καμπριολέ. Όσο πλησιάζουν οι ημέρες της Έκθεσης θα γνωρίζουμε περισσότερα. 
[[PAGEBREAK]]
ΜΙΝΙ
Οι ανανεώσεις στα μοντέλα των αυτοκινήτων γίνονται πλέον με τέτοιο ρυθμό ώστε είναι εύκολο να μπερδευτεί κανείς. Γι’ αυτό είμαστε εμείς εδώ, όμως, για να ξεκαθαρίζουμε ότι πριν από λίγους μήνες το Mini είχε δεχθεί μεν νέους κινητήρες, η αισθητική ανανέωση έγινε πιο μετά όμως, μέσα στον Ιούλιο. Στο Παρίσι, λοιπόν, το premium μικρό θα δώσει το «παρών» με αλλαγές στην εμφάνιση, οι οποίες φυσικά απλώς φρεσκάρουν και δεν αλλάζουν ριζικά το ύφος, κάτι που θα ήταν άλλωστε ανόητο για ένα τόσο καθιερωμένο και ελκυστικό σύνολο. Οι νέοι προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, οι καινούργιοι προβολείς και η χρήση LED στα πίσω φώτα είναι τα βασικότερα νέα χαρακτηριστικά. Στο εσωτερικό, πέραν ενός εξορθολογισμού στη διάταξη κάποιων διακοπτών και χειριστηρίων, η Mini ανακοινώνει ότι έχει γίνει και χρήση καινούργιων υλικών. Δεν υπάρχει έκδοση η οποία δεν επηρεάζεται από την ανανέωση, καθώς όχι μόνο το 3θυρο, αλλά και το ανοιχτό Mini υιοθετούν το νέο στιλ. Ακόμα και η έκδοση John Cooper Works έχει… λαμβάνειν νέα χρώματα και εξοπλισμό. 

Mini

 
Οι πιθανότητες για ένα ντεμπούτο των Roadster και Coupe Concept στο Παρίσι είναι αρκετές. Μάλιστα, κοιτώντας λίγο πιο προσεκτικά τις φωτογραφίες του 2009, βλέπουμε ότι σε λεπτομέρειες όπως τους προφυλακτήρες, τη μάσκα και τους προβολείς είναι σχεδόν όμοια με το ανανεωμένο Mini! Ένα λίφτινγκ, δηλαδή, που είχε «ανακοινωθεί» σχεδόν προ… 12μήνου, αλλά δεν το είχαμε καταλάβει. 

Mini Roadster & Coupe

 
OPEL
Η στέισον βάγκον έκδοση του Astra είναι το μόνο επιβεβαιωμένο μέχρι στιγμής μοντέλο που θα παρουσιάσει η Opel στο Παρίσι. H πολύ σημαντική -για τους Ευρωπαίους, κυρίως- έκδοση του Astra διατηρεί δύο πράγματα: το μήκος του μεταξονίου στα 2.685 χιλ., όσο δηλαδή και στις χάτσμπακ εκδόσεις, αλλά και έναν υψηλό βαθμό κομψότητας για όχημα αυτού του είδους. Το μήκος του χώρου φόρτωσης είναι αυξημένο κατά 3 πόντους, στα 1,83 μ., ενώ ο ωφέλιμος όγκος φόρτωσης έχει επίσης ενισχυθεί κατά 30 λίτρα, φτάνοντας τα 500 στο σύνολο (μέγιστη τιμή είναι τα 1.550 λίτρα). Από πλευράς μηχανικών συνόλων, η γκάμα των βενζινοκινητήρων θα διαθέτει 1,4 και 1,6 λίτρων με 100 και 115 ίππους αλλά και τις εκδόσεις τούρμπο των 1,4 και 1,6 λίτρων με τους 140 και 180 ίππους. 

Astra ST

 
Δεν είναι όμως μόνο το στέισον βάγκον Astra που θα τραβήξει τα βλέμματα των επισκεπτών της Έκθεσης. Ο βασικός «μαγνήτης» θα είναι ένα πρωτότυπο που έχει ετοιμαστεί και το οποίο θα αποτελέσει προπομπό του Astra GTC. Το Paris Concept GTC, όπως ονομάζεται, είναι ιδιαίτερα δυναμικό και κινείται από έναν 2λιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα με σύστημα άμεσου ψεκασμού του καυσίμου σε συνδυασμό με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό. 

Concept GTC

[[PAGEBREAK]]

PEUGEOT
Το 508 είναι το μεγάλο νέο από την πλευρά της Peugeot, το οποίο θα γιορτάσει την πρεμιέρα του στο φετινό Σαλόνι του Παρισιού. Πρόκειται για ένα εντελώς καινούργιο αυτοκίνητο, το οποίο αντικαθιστά τόσο το 407 όσο και το 607. Αυτό άλλωστε δείχνει και το μήκος του: με 4,79 μ., τοποθετείται ακριβώς ανάμεσα στα δύο αυτά αυτοκίνητα. Η σχεδίαση είναι σίγουρα ένα από τα βασικά όπλα και αυτού του Peugeot, με τη διαφορά ότι το όχημα που βλέπουμε εδώ ανοίγει μια καινούργια σελίδα στη σχεδιαστική ιστορία της φίρμας. Ίσως το ύφος να είναι λίγο πιο συγκρατημένο από ό,τι έχουμε συνηθίσει μέχρι τώρα, ωστόσο κανείς δεν μπορεί να πει ότι το νέο Peugeot στερείται κομψότητας. 

508

Στο εσωτερικό η λογική είναι ίδια με αυτήν του αμαξώματος: απαλές γραμμές, λείες επιφάνειες και μια σχεδιαστική γλώσσα που δεν έχει πολλά κοινά με την αντίστοιχη τόσο του 407 όσο και του 607. Η τεχνική βάση, το δάπεδο δηλαδή πάνω στο οποίο χτίστηκε το νέο μοντέλο, είναι η κλασική πλατφόρμα 3, από την οποία προέρχονται όλα τα μεσαία και μεγάλα μοντέλα του ομίλου PSA. Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες, θα υπάρχουν εκδόσεις στα 1,6 λίτρα με τούρμπο και ισχύ 156 και 200 ίππους, καθώς επίσης εκδόσεις ντίζελ (110 έως 240 ίπποι) με σύστημα Start-Stop. Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο, βέβαια, είναι η υβριδική έκδοση με κινητήρα ντίζελ και λειτουργία τετρακίνησης (όπως στο «3008»), η οποία αναμένεται στην αγορά περίπου ένα χρόνο μετά το λανσάρισμα του «απλού».

 
Όπως και στην περίπτωση της Citroen, έτσι και στην Peugeot το ηλεκτρικό iOn θα δίνει τελικά το «παρών» στο Παρίσι, αφού και η συγκεκριμένη εταιρεία έχει σκοπό να το βγάλει όσο το δυνατόν ταχύτερα στην αγορά. 

iON

 
Στο΄Παρίσι, η γαλλική εταιρεία θα παρουσιάσει με επισημότητα και το 3008 Hybrid4, μια καιονοτομική πρόταση στην κατηγορία των crossover καθώς πρόκειται για το πρώτο υβριδικό όχημα μαζικής παραγωγής με πετρελαιοκινητήρα. Η συνδυασμένη ισχύς ανέρχεται στους 200 ίππους και η ροπή στα 500 Nm, με τον 2λιτρο ντίζελ να παρέχει στους εμπρός τροχούς 163 ίππους και 300 Nm και τον ηλεκτροκινητήρα 37 ίππους και 200 Nm στους πίσω! Χάρη στην αρμονική συνύπαρξη των δύο αυτών μονάδων, η μέση κατανάλωση του νέου υβριδικού της Peugeot κυμαίνεται στα μόλις 3,8 λιτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 στα 99 μόλις gr/χλμ.

3008 Hybrid4


RANGE
ROVER
H πρεμιέρα του Evoque θα γίνει στο Παρίσι, ωστόσο οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν το καλοκαίρι του 2011. Αυτός είναι ο προγραμματισμός για το νέο Range Rover Evoque, το οποίο είναι 3θυρο και με σαφή σπορτίφ χαρακτήρα, όπως δείχνουν η χαμηλή οροφή του και τα μικρά πλαϊνά παράθυρα. Η όμορφη σχεδίαση αναμένεται να συνδυαστεί και με οικολογικό χαρακτήρα, αφού η εταιρεία κάνει λόγο για τετρακίνητες αλλά και δικίνητες εκδοχές καθώς και για εκπομπές ρύπων έως και κάτω από τα 130 γρ./χλμ. Από πλευράς κινητήρων, γνωρίζουμε ότι θα διαθέτει 4κύλινδρη έκδοση ντίζελ με μέση κατανάλωση 4,9 λτ./100 χλμ. αλλά και αυτόματο σύστημα Start & Stop με προέλευση από το Freelander. Τα Evoque με τα περίεργα χρώματα που βλέπετε δίπλα είναι μερικά από τα εκατοντάδες πρωτότυπα που δοκιμάζει η εταιρεία και τα οποία θα σταλούν σε δέκα πόλεις κλειδιά παγκοσμίως για να προωθήσουν το νέο μοντέλο. 

Evoque

[[PAGEBREAK]]

RENAULT
Από την επόμενη κιόλας χρονιά, η Renault θέλει να λανσάρει ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οπότε τα αντίστοιχα πρωτότυπα θα είναι λογικά στην πρώτη γραμμή του «περιπτέρου» της γαλλικής εταιρείας στο Παρίσι. Το βασικό έκθεμα θα είναι το concept DeZir, το οποίο έχει μήκος 4,2 μ., γνήσιο σπορ σχήμα και πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω μέσω ενός ιδιόμορφου συστήματος αμορτισέρ. «Ψυχή» του DeZir είναι ένας ηλεκτροκινητήρας ισχύος 150 ίππων, ο οποίος συνοδεύεται από μπαταρίες, οι οποίες θέλουν μόλις 30 λεπτά για να επαναφορτιστούν. Η αυτονομία φτάνει τα 160 χλμ., η τελική ταχύτητα τα 180 χλμ./ώρα και η επιτάχυνση από στάση χρειάζεται μόλις 5 δλ. για να ολοκληρωθεί. 

DeZir

 
Επί της ουσίας, το Latitude δεν είναι πρεμιέρα του Παρισιού, αλλά της Μόσχας, όπου θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά η νέα λιμουζίνα της Renault στα τέλη Αυγούστου. Το όχημα που βλέπετε προορίζεται για τις αγορές της Ασίας και της Αφρικής και στο Παρίσι θα δούμε την ευρωπαϊκή εκδοχή. Ο κινητήρας βενζίνης αποδίδει 170 ίππους από 2,0 λίτρα με τη βοήθεια ενός υπερσυμπιεστή. 

Latitude

 
SUZUKI
Με αλλαγές σε σχέση με το τωρινό μοντέλο θα παρουσιαστεί στην Έκθεση του Παρισιού το Swift. To δημοφιλές μικρό μοντέλο της Suzuki είναι νέο, έχει μεγαλώσει κατά 9 πόντους σε μήκος, ενώ έχει μήκος μεταξονίου αυξημένο κατά 5 εκ., αφήνοντας πολλές υποσχέσεις για μια πολύ ευρύχωρη καμπίνα. Παραδόξως, ο χώρος αποσκευών, όπως ανακοινώνεται από την εταιρεία, είναι στα ίδια επίπεδα με του υπάρχοντος Swift, και μάλιστα είναι και μειωμένος κατά 2 λίτρα στα 211. Το εσωτερικό είναι, επίσης, σημαντικά αναβαθμισμένο, διώχνοντας το απρόσωπο ύφος του τωρινού μοντέλου. Στα μηχανικά μέρη οι αλλαγές έχουν ανάλογα μεγάλη έκταση, αφού ο 1.300άρης κινητήρας των 92 ίππων έχει δώσει τη θέση του σε ένα νέο με χωρητικότητα 1,2 λίτρα και απόδοση 94 ίππους.

Swift 

 

[[PAGEBREAK]]
SMART
H ανανεωμένη εκδοχή του fortwo, ένα μικρό λίφτινγκ επί της ουσίας, θα κυριαρχεί στο χώρο της Smart στο Σαλόνι του Παρισιού. Νέοι χρωματικοί συνδυασμοί για αμάξωμα και κλωβό ασφαλείας, πιο οικονομικοί κινητήρες αλλά και αυξημένη ισχύ για την έκδοση Brabus (102 ίπποι, αντί για 98) είναι οι βασικές αλλαγές. Οι επεμβάσεις αφορούν και την ανοιχτή εκδοχή. 

Smart fortwo

 
TOYOTA
Το ενδιοαφέρον για την Toyota στη φετινή έκθεση επικεντρώνεται στο νέο Verso-S, ένα χρηστικό MPV αυτοκίνητο της supermini κατηγορίας. Εξωτερικά, χαρακτηρίζεται από το μοντέρνο σχεδιασμό του, με το συνολικό μάλιστα μήκος του αμαξώματος να μην ξεπερνά τα 4 μ.! Πληροφορίες σχετικά με τους κινητήρες του δεν έχουν ακόμα γνωστοποιηθεί, αν και το πιο πιθανό σενάριο είναι το νέο Verso-S να χρησιμοποιεί τους γνσωτούς VVTi των 1,33 και ενδεχομένως των 1,6 λίτρων. Στο Παρίσι η ιαπωνική εταιρεία αναμένεται να παρουσιάσει επίσης το IQ με ανανεωμένα στοιχεία στον εσωτερικό του διάκοσμο. 

Verso-S


VOLVO
Εξίσου εστιασμένο στη σπορ αισθητική -όπως και η σεντάν έκδοση- είναι το V60, το στέισον βάγκον αδερφάκι του S60 δηλαδή. Το αυτοκίνητο στηρίζεται σε νέο δάπεδο και έχει μια ολοκαίνουρια γκάμα κινητήρων με χωρητικότητα 1,6 λίτρα (150 και 180 PS), 2,0 λίτρα (200 και 204 PS) και 3,0 λίτρα (304 PS). Θα διατίθεται και ως τετρακίνητο. 

V60

 
VW
Οι αλλαγές δεν είναι μικρές, άλλωστε μιλάμε για νέα γενιά μοντέλου, ωστόσο το νέο Passat δείχνει να έχει υιοθετήσει ήπιους τόνους σε ό,τι αφορά τη σχεδίαση. Αυτή θα είναι η νέα σχεδιαστική γλώσσα της VW, όπως δείχνουν οι κατασκοπευτικές φωτογραφίες μας αλλά και οι επίσημες του επίσης νέου Jetta όπως τις βλέπετε κάτω. Κάτω από το αμάξωμα το τεχνικό υπόβαθρο θα έχει αρκετές αλλαγές για καλύτερη ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και την οδική συμπεριφορά. Το εσωτερικό θα υιοθετεί το πιο premium στιλ από το τωρινό Passat CC. H γκάμα των κινητήρων είναι τεράστια, με εκδόσεις από 105 ίππους (1.2 TSI) έως 300 ίππους (V6 FSI), οι περισσότερες εκ των οποίων θα συνδυάζονται και με το κιβώτιο DSG. Θα υπάρχουν ακόμα εκδόσεις βιοαιθανόλης και, φυσικά, μια σειρά από άξιους TDI (από 105 έως 220 ίππους).  

Passat

 
Το νέο Jetta θα δώσει επίσης το παρόν στο φετινό Παρίσι. Η εμφάνιση του δείχνει το δρόμο που θα ακολουθήσει στο μέλλον το σχεδιαστικό τμήμα της VW, ενώ η γκάμα των κινητήρων θα ξεκινά από τα 1,2 λίτρα (105 ίπποι) και θα φτάνει μέχρι το 2λιτρο των 200 ίππων. Το εσωτερικό δείχνει σαν μια ελάχιστα διαφοροποιημένη εκδοχή του «σημερινού» Golf. 

Jetta

 
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ