top icon
Επικαιρότητα

Τέσσερις νέοι κινητήρες από τη Mercedes

Με 4, 6 ή 8 κυλίνδρους και τεχνολογία αιχμής για υψηλότερη θερμοδυναμική απόδοση και χαμηλότερη κατανάλωση.

Η γκάμα των νέων κινητήριων συνόλων της γερμανικής εταιρείας περιλαμβάνει έναν 6κύλινδρο σε σειρά 3λιτρο κινητήρα βενζίνης, μια πετρελαιοκίνητη εκδοχή του, έναν V8 βενζίνης με χωρητικότητα 4,0 λίτρα, καθώς και έναν 2λιτρο βενζίνης με δύο τούρμπο και «μόλις» τέσσερις στο σύνολο κυλίνδρους. Από αυτούς, ο πρώτος και ο τρίτος θα τοποθετηθούν από την επόμενη χρονιά στην ανανεωμένη S-Class, ενώ οι υπόλοιποι προς το παρόν αναζητούν την… τύχη του κάτω από το καπό των ήδη γνωστών μοντέλων της γκάμας του Γερμανού κατασκευαστή.

Κοινό χαρακτηριστικό και των τεσσάρων είναι ότι κάθε κύλινδρός διαθέτει τη θεωρητικά ιδανική χωρητικότητα των 500 κ.εκ. Από εκεί και πέρα, ο 2λιτρος twin-turbo, ο οποίος διαθέτει την κωδική ονομασία Μ264, διαθέτει κύκλωμα 48 V και έναν ηλεκτροκινητήρα που συνδέεται με ιμάντα, που συμβάλλει στην ανάκτηση της ενέργειας, καθώς και στην «ενίσχυση» της παρεχόμενης ροπής. Η Mercedes κάνει λόγο για απόδοση που θα υπερβαίνει τους 272 ίππους, καθώς και για εντυπωσιακή μείωση του turbo lag κάτω από τις 2.500 σ.α.λ. Ο νέος V8 των 4,0 λίτρων (Μ176) αναμένεται να είναι ένας από τους πλέον οικονομικούς του είδους, όντας εξοπλισμένος με σύστημα απενεργοποίησης των μισών του κυλίνδρων, το οποίο συνεργάζεται με το γνωστό Camtronic των Γερμανών. Φυσικά, οι υπερσυμπιεστές βρίσκονται εγκατεστημένοι «μέσα» στο V που σχηματίζουν οι 8 κύλινδροι. Σε σχέση με τον υπάρχοντα V8, ο νέος αποδίδει 21 επιπλέον ίππους, ήτοι 476 ίππους, σε συνδυασμό με μέγιστη ροπή 750 Nm.

Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον ωστόσο επικεντρώνεται στους 6κύλινδρους εν σειρά, επιλογή που σηματοδοτεί την επιστροφή των Γερμανών της Mercedes σε μια «αρχιτεκτονική» που στο παρελθόν καταξίωσε ουκ ολίγα μοντέλα της. Στο βενζινοκίνητο σύνολο το «παρών» δίνουν ένα κλασικό turbo, καθώς και ένας ηλεκτρικός συμπιεστής, ο οποίος βοηθά στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου επενεργώντας, έως ότου μπει στο παιχνίδι ο πρώτος, με στόχο να εξαλείψει την ανεπιθύμητη υστέρηση στην απόκριση του πεντάλ του γκαζιού στις χαμηλές στροφές. Αξίζει να προσθέσουμε πως ο «κομπρέσορας» αυτός, ο οποίος τροφοδοτείται από κύκλωμα 48 V, όπως και πολλά από τα περιφερειακά συστήματα του κινητήρα (αντλία νερού κοκ), λειτουργεί με ρυθμό περιστροφής τις 70.000 σ.α.λ. και σε χρόνο 300msec. Ο νέος αυτός κινητήρας (Μ256) αποδίδει 408 ίππους, με τον παλαιότερο V6 να «μένει» στους 333 ίππους. Όσον αφορά στην πετρελαιοκίνητη παραλλαγή του (ΟΜ656), η Mercedes επισημαίνει πως διαθέτει αλουμινένια κεφαλή αποδίδοντας 313 ίππους, δηλαδή 55 περισσότερους από τον αντίστοιχο V6 που αντικαθιστά._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ