top icon
Επικαιρότητα

To πρωτότυπο e-tron Spyder της Audi

Η δεύτερη μεγάλη έκπληξη της Γερμανικής εταιρείας στη φετινή Έκθεση του Παρισιού ακούει στο όνομα e-tron Spyder και βασίζεται, όπως ήταν αναμενόμενο, στην αντίστοιχη κουπέ έκδοση του μοντέλου που είδαμε στις αρχές του χρόνου στο Ντιτρόιτ.

Η δεύτερη μεγάλη έκπληξη της Γερμανικής εταιρείας στη φετινή Έκθεση του Παρισιού ακούει στο όνομα e-tron Spyder και βασίζεται, όπως ήταν αναμενόμενο, στην αντίστοιχη κουπέ έκδοση του μοντέλου που είδαμε στις αρχές του χρόνου στο Ντιτρόιτ.
 
Δεν πρόκειται απλώς για μια… ξεσκούφωτη παραλλαγή του e-tron που έκλεψε τις εντυπώσεις στην αμερικάνικη Έκθεση του Ντιτρόιτ τον περασμένο Ιανουάριο, αλλά για μια πρόταση των Γερμανών με διαφορετικό αυτή τη φορά τεχνολογικό υπόβαθρο. Έτσι, το e-tron Spyder δεν είναι μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη πρόταση, όπως η κουπέ, αλλά ένα υβριδικό πρωτότυπο μοντέλο, το οποίο μάλιστα φιλοξενεί ένα εξελιγμένο κινητήρα πετρελαίου σε συνδυασμό ασφαλώς με ηλεκτροκινητήρα. Εκτός των άλλων, αν και φαντάζει αρκετά… όμοιο με τον κλειστό του αδελφό, το e-tron Spyder είναι κατά 130 χλστ. πιο μακρύ σε μήκος (σύνολο, 4,06 μ.), αλλά και 30 χλστ. πιο πλατύ. Σχεδιαστικά, σήμα κατατεθέν, όπως συμβαίνει και με το αναγεννημένο Quattro Concept, είναι η ευμεγέθης μάσκα καθώς και το λογότυπο της μάρκας, το οποίο «κρύβει» επιμελώς τη θέση μέσω της οποίας πραγματοποιείται η φόρτιση των συσσωρευτών ενέργειας (ιόντων λιθίου)! Βέβαια, το πλέον χαρακτηριστικό γνώρισμα του πρωτοτύπου αυτού είναι το παρπρίζ, το οποίο διαθέτει «περιορισμένες» διαστάσεις και ενώνεται με τα πλευρικά παράθυρα των θυρών του αμαξώματος. Από εκεί και πέρα τώρα, από το πλάι ξεχωρίζουν οι 20άρες ζάντες, οι οποίες είναι κατασκευασμένες από ανθρακονήματα, ενώ στο εσωτερικό βασικό γνώρισμα (όπως και το Quattro Concept) είναι οι απλές, απέριττες και καθαρές γραμμές, που αποπνέουν όχι μόνο την απαραίτητη δόση κομψότητας, αλλά και το δέοντα δυναμισμό. 

 
Για την κίνηση του e-tron Spyder φροντίζει ο γνωστός 3λιτρος V6 TDi πετρελαιοκινητήρας της Audi (twin turbo), ο οποίος αποδίδει για την περίσταση 300 ίππους στους πίσω τροχούς, όντας εγκατεστημένος πίσω ακριβώς από την πλάτη των επιβατών, σε συνδυασμό με δύο ηλεκτροκινητήρες εμπρός, έναν για κάθε τροχό, συνολικής ισχύος 87 ίππων! Υπό… κανονικές συνθήκες οδήγησης, η κατανομή της ροπής ανάμεσα στον εμπρός και τον πίσω άξονα είναι 25/75, ενώ αν παραστεί ανάγκη, το ποσοστό αυτό μπορεί να μεταβληθεί μέσω ενός συστήματος κεντρικού ελέγχου, όπως το περιγράφει η γερμανική εταιρεία. Από εκεί και πέρα, το e-tron Spyder διαθέτει βάρος που αγγίζει τα 1.450 κιλά (σ.σ.: η πλειοψηφία των επιμέρους τμημάτων του είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο), κάτι που σε συνδυασμό με το άθροισμα των ροπών των κινητήριων μονάδων, που αγγίζει τα 650 Nm, του επιτρέπουν να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,4 δλ. Και όλα αυτά, με εκπομπές CO2 που δεν ξεπερνούν τα μόλις 60 gr./χλμ.! Συν τοις άλλοις, η αυτονομία κίνησης αγγίζει τα 1.000 χλμ., σύμφωνα πάντα με τους επίσημους ισχυρισμούς της Audi. _Χ.Α.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ