F1: Επιστρέφει το ground effect στον σχεδιασμό των μονοθέσιων το 2021

Το αρχικό προσχέδιο των κανονισμών που θα ισχύσουν από το 2021 αποκαλύπτει μεταξύ άλλων και την επιστροφή του 'ground effect' στη Formula 1, τρείς και πλέον δεκαετίες μετά την αρχική του υιοθέτηση.

Κύριο μέλημα των αλλαγών στους τεχνικούς κανονισμούς που αφορούν το αμιγώς σχεδιαστικό κομμάτι είναι η παραγωγή κάθετης δύναμης χωρίς τη χρήση πολύπλοκων αεροτομών, που με τη σειρά του παράγουν «βρώμικο αέρα».

Ο μόνος τρόπος για να επιτευχθεί αυτό είναι η επιστροφή του 'ground effect', ή με απλά λόγια, της παραγωγής downforce από το πάτωμα του μονοθέσιου, με τους σχεδιαστές να εκμεταλλεύονται το 'Venturi effect'.

Αυτή η λογική κυριάρχησε στην F1 τη δεκαετία του '70, και φαίνεται πως τελικά κρίθηκε απαραίτητη η επιστροφή σε αυτήν.

Ο Νικόλας Τομπάζης, επικεφαλής της FIA επί των τεχνικών θεμάτων για τα μονοθέσια, μίλησε για τις αλλαγές αυτές:

«Θέλουμε να κάνουμε πιο εφικτό για τα μονοθέσια να ακολουθούν το ένα το άλλο και να έχουμε πιο ενδιαφέρουσες μάχες. Θάλουμε να έχουμε ελαστικά τα οποία επιτρέπουν στους οδηγούς να μάχονται χωρίς να φθείρονται ή να δίνουν μόνο ένα μικρό χρονικό διάστημα στον επιτηθέμενο οδηγό για να επιτεθεί.

«Τα μονοθέσια αυτά είναι πιο απλά από τα σημερινά διότι πολλά από τα μικρά εξαρτήματα έχουν αφαιρεθεί, ειδικά μπροστά από τα sidepods και επίσης οι μπροστινές πτέρυγες είναι απλούστερες. Υπάρχει ένας διαχύτης στο κάτω μέρος του μονοθεσίου, ο οποίος βασίζεται στο φαινόμενο Venturi. Υπάρχουν ειδικά διαμορφωμένα τούνελ κάτω από τα sidepods από το μπροστινό μέρος μέχρι πίσω.»

Τέλος, ο Έλληνας μηχανικός μίλησε σχετικά με την μειωμένη απώλεια κάθετης δύναμης για το μονοθέσιο που έπεται:

«Δυο ισχυροί στρόβιλοι θα απορροφούν τον τυρβώδη αέρα που προκαλείται από την πίσω πτέρυγα του προπορευόμενου μονοθεσίου και αυτό έχει ως αποτέλεσμα το μονοθέσιο που ακολουθεί να «βλέπει» μια πολύ, πολύ καθαρότερη ροή αέρα. Έτσι, έχουμε μια τεράστια μείωση της χαμένης κάθετης δύναμης για το μονοθέσιο που ακολουθεί.»

Τώρα, μένει να υπάρξει ομόφωνη επικύρωση αυτών των αλλαγών από τις ομάδες ως τις 15 Σεπτεμβρίου, ώστε μετά να περάσει και από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, ως τα τέλη Οκτώβρη._Δ.Μ.

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου