21 Νοε 2018

Jaguar E-Pace P250: την οδηγούμε στην Ελλάδα

Η πρώτη απόπειρα της Jaguar στα compact SUV, με την E-Pace, ανάμεσα σε άλλα διακρίνεται και για την πληρότητα της γκάμας της. Στη διάθεσή μας η βενζινοκίνητη P250 που σαφέστατα “χρωματίζει” το μοντέλο από πλευράς επιδόσεων.

JAGUAR E-PACE P250

Ο αριθμός compact SUV έχει εκτοξευθεί σε τέτοια ύψη, που το γεγονός ότι οι πωλήσεις τους καταλαμβάνουν περίπου το 30% του συνόλου των ευρωπαϊκών ταξινομήσεων δεν προκαλεί πλέον εντύπωση. Η Jaguar Land Rover δύσκολα θα έμενε εκτός χορού με δεδομένη τη γνώση -τουλάχιστον της Land Rover- πάνω στο θέμα “τετρακίνηση”. Έτσι, έχοντας κάνει την είσοδό της στο χώρο των premium SUV με την F-Pace, δεν καθυστέρησε να επεκταθεί και στη μικρότερη κατηγορία, με την Jaguar E-Pace να αποτελεί μια πραγματικά πολυτελή επιλογή, που φυσικά λόγω πρεστίζ τοποθετείται απέναντι από τα Audi Q3, BMW X1, Mercedes GLA και Volvo XC40.  

Η αδιαμφισβήτητη πολυτέλεια της E-Pace αποτυπώνεται ήδη από την πρώτη ματιά στο οδηγοκεντρικό εσωτερικό της, που εν πολλοίς προέρχεται από εκείνο της μεγαλύτερης “F”. Όλα τα υλικά είναι ανώτερης ποιότητας, εργονομικά δεν έχεις να παρατηρήσεις το παραμικρό αρνητικό σημείο και στην περίπτωση που εξοπλιστεί και με κάποια ανοιχτόχρωμα επενδεδυμένα καθίσματα -όπως η “δική” μας-, σχεδόν καταφέρνει... να ξεγελάσει κάπως τη συντηρητική εικόνα που αποπνέει το ταμπλό της. Συνολικά πάντως, και παρότι από άποψη λειτουργίας δεν έχουμε παράπονο, θα σημειώσουμε ότι η οθόνη των 10 ιντσών του συστήματος πολυμέσων υπολείπεται κάποιων ανταγωνιστικών και σε επίπεδο εμφάνισης, όσο και χρηστικότητας - κυρίως λόγω του περιορισμένου χώρου για την αφή των εικονιδίων στα υπομενού της. 

Από πλευράς διαθέσιμων χώρων η E-Pace τοποθετείται στο άνω άκρο της κατηγορίας, με άνεση χώρου για πέντε επιβάτες και πορτ μπαγκάζ χωρητικότητας 577 λίτρων. Το ατού της πάντως στο συγκεκριμένο τομέα είναι η αφθονία χώρων για μικροαντικείμενα.

Εν προκειμένω, ωστόσο, αυτό που μας “απασχολεί” είναι ο δίλιτρος Ingenium στην έκδοση 250, όσοι και οι ίπποι του τετρακύλινδρου βενζινοκινητήρα (σ.σ. 249 για την ακρίβεια) που συνεργάζεται με το εννιάρι αυτόματο κιβώτιο της ZF για τη μεταφορά των 365 Nm της ροπής (στις 1200-4500 σ.α.λ.) στάνταρντ στους τέσσερις τροχούς. Σε αντίθεση με χαμηλότερης ισχύος εκδόσεις που για την τετρακίνηση υιοθετούν τη λύση του συμπλέκτη Haldex, εδώ οι Βρετανοί μηχανικοί έχουν επιλέξει την πιο εξελιγμένη και θεωρητικά ταχύτερη στην εμπλοκή λύση των δύο ανεξάρτητων συμπλεκτών στους δύο πίσω τροχούς. 

Συμπεριλαμβανομένης και της ιδιαίτερα σφιχτής ανάρτησης, όπως και του γρήγορου συστήματος διεύθυνσης με τις 2,3 στροφές απ' άκρη σε άκρη, το “πακέτο” έχει ξεκάθαρα σπορτίφ προσανατολισμό και μόνο η σχετικά ψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης βγάζει κάπως τον οδηγό από αυτό το κλίμα. Στο πάτημα του μπουτόν της μίζας ο κινητήρας κάνει ένα απότομο ανέβασμα στροφών που στα περίπου τρία δευτερόλεπτα που διαρκεί μέχρι να πέσει περίπου στις 800 σ.α.λ. “δημιουργεί εντυπώσεις”... Με το που ξεκινάς πάντως να ρολάρεις, αντιλαμβάνεσαι πως δε συντρέχει λόγος... αναστάτωσης. Η Jaguar E-Pace P250 μπορεί να έχει 250 ίππους, δεν παύει όμως να είναι ένα SUV και μάλιστα υψηλού βάρους. Με πλούσιο εξοπλισμό εύκολα ξεπερνάει τα 1.800 κιλά, το οποίο είναι εντυπωσιακό, λαμβάνοντας υπόψη ότι η μεγαλύτερη F-Pace είναι κατά περίπου 100 κιλά ελαφρύτερη. Ο λόγος για αυτό, όμως, είναι απλός. Σε αντίθεση με το αλουμινένιο δάπεδο της F-Pace, η E-Pace βασίζεται στην πλατφόρμα των Evoque και Discovery Sport η οποία κατά το μεγαλύτερο μέρος της είναι ατσάλινη, άρα βαρύτερη και μεταξύ άλλων, χαμηλότερου κόστους. Τα έξτρα κιλά πάντως δεν αποτελούν πρόβλημα. Το δίλιτρο σύνολο είναι αρκετά ελαστικό και μάλιστα σε όλο το φάσμα λειτουργίας του, και δεν είναι υπερβολή να σημειώσουμε ότι “στροφάρει” σχεδόν πιο γρήγορα απ' όσο χρειάζεται μέχρι να ανταποκριθεί σε σβέλτα ανεβάσματα το κιβώτιο. Το αρκούντως βαρύ άλλα ηλεκτρικό σε αίσθηση τιμόνι ακολουθεί, οι διαστάσεις του αμαξώματος των 4,4 μ. είναι ιδανικές για τοποθέτησή του ακόμα και σε στενούς δρόμους ή κλειστές στροφές, είναι όμως η απόσβεση της ανάρτησης που χαλάει τη συνταγή και κάνει αυτήν την E-Pace σχεδόν “ειδική”. Οι φορές που τα αμορτισέρ δε φιλτράρουν τις ανωμαλίες της ασφάλτου, ακόμα και στη λειτουργία Comfort των προγραμμάτων οδήγησης, κάθε άλλο παρά λίγες είναι, όταν, επίσης ο οδηγός σαφώς αισθάνεται στο πεντάλ του γκαζιού μια τραχύτητα – συνδυαστικά από τον κινητήρα και την επαφή των Goodyear Eagle F1 των 19 ιντσών με το οδόστρωμα. Κάπως έτσι, δεν μπορούμε να μιλάμε για ακόμα ένα SUV που διακρίνεται για την άνεση ή την ποιότητα κύλισης, την ώρα που, επίσης η εν λόγω συμπεριφορά δεν είναι η αυθεντικά σπορτίφ σφιχτά ρυθμισμένης ανάρτησης.

Σε καλής ποιότητας άσφαλτο πάντως, η P250 αποτελεί ευχάριστη έκπληξη και θα την εκτιμήσει ο οδηγός που αποζητά το κάτι παραπάνω από ένα αυτοκίνητο του είδους. Αυτή της η ιδιαιτερότητα έρχεται να “κουμπώσει” σε ένα κομψής αισθητικής αμάξωμα, που εμφανώς δείχνει πως δε μιλάμε για ακόμα ένα γερμανικό, απέναντι στα οποία μπορεί να σταθεί με αξιώσεις τόσο αναφορικά με την ποιότητα, όσο και με τη χρηστικότητα και τους παρεχόμενους χώρους. Για την ακρίβεια, η διαφοροποίησή της από την... κραταιά γερμανική σχολή είναι τόσο ιντριγκαδόρικα ξεκάθαρη που αναμενόμενα η τσιμπημένη τιμή της (60.000 ευρώ η συγκεκριμένη) φαίνεται σαν το μεγαλύτερο εμπόδιο στο δρόμο της._ 4Τ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

 

Περισσότερες φωτογραφίες:
  • JAGUAR E-PACE P250
  • JAGUAR E-PACE P250
  • JAGUAR E-PACE P250
  • JAGUAR E-PACE P250
  • JAGUAR E-PACE P250
  • JAGUAR E-PACE P250
  • JAGUAR E-PACE P250
  • JAGUAR E-PACE P250
  • JAGUAR E-PACE P250
  • JAGUAR E-PACE P250
  • JAGUAR E-PACE P250
  • JAGUAR E-PACE P250
  • JAGUAR E-PACE P250
  • JAGUAR E-PACE P250
  • JAGUAR E-PACE P250
Ετικέτες: