top icon
Ειδήσεις - Παρουσιάσεις

Κιβώτιο διπλού συμπλέκτη για τη BMW M3

Μαζί με την ανακοίνωση της νέας M3 cabrio, η BMW έφερε στη δημοσιότητα τα πρώτα στοιχεία για το νέο της κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, επτά σχέσεων, το οποίο θα υιοθετηθεί -αρχικά- από τις τρεις εκδόσεις της Μ3, coupe, sedan και cabrio. Το M DCT, όπως ονομάζεται, είναι γρηγορότερο και πιο άμεσο από τα υπάρχοντα SMG, επιτυγχάνει πιο στρωτές αλλαγές, ενώ ταυτόχρονα βελτιώνει και την κατανάλωση καυσίμου.

Σύμφωνα με τα λεγόμενα της εταιρίας, σε δοκιμές που έχουν πραγματοποιηθεί, μία Μ3 coupe εφοδιασμένη με το M DCT κατάφερε να ολοκληρώσει τη διαδικασία του «0-100» σε χρόνο 4,6 δευτερολέπτων, τη στιγμή που το ίδιο αυτοκίνητο με μηχανικό κιβώτιο δεν πέφτει κάτω από τα 4,8 δευτερόλεπτα.

Οι εντολές για την αλλαγή των σχέσεων, στη σειριακή διαμόρφωση, δίνονται είτε μέσω του επιλογέα στη βάση της κεντρικής κονσόλας, είτε μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι. Το ηλεκτρονικό σύστημα Drivelogic ελέγχει όλη τη διαδικασία, προσφέροντας παράλληλα 11 ξεχωριστά προγράμματα -5 σε αυτόματη διαμόρφωση και 6 σε σειριακή- επιπλέον του launch control, που μεγιστοποιεί την επιτάχυνση από στάση.

Ειδικά για τα προγράμματα σειριακής αλλαγής, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του και «shift lights» στο ταμπλό, προκειμένου να γνωρίζει την ακριβή στιγμή που πρέπει να ανεβάσει ταχύτητα.

Από τεχνικής απόψεως, οι δύο συμπλέκτες που χρησιμοποιούνται περιορίζουν σημαντικά τους χρόνους της διαδικασίας σύμπλεξης-αποσύμπλεξης, ενώ είναι κατασκευασμένοι έτσι ώστε να διαχειρίζονται με επιτυχία τις υψηλές δυνάμεις του V8 της Μ3, όντας ικανοί να δουλεύουν ακόμα και στις 9.000 σ.α.λ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ