top icon
Ειδήσεις - Παρουσιάσεις

Τραγωδία στην Άρτα: Το σύστημα που θα μπορούσε να είχε σώσει τη ζωή του άτυχου μωρού

Τα τελευταία χρόνια, ο αυξανόμενος αριθμός παιδιών και κατοικίδιων που αφήνονται χωρίς επίβλεψη στα αυτοκίνητα ώθησε τις αυτοκινητοβιομηχανίες να προσθέσουν συστήματα ειδοποίησης πίσω επιβατών στα οχήματα τους.

Σύμφωνα με την αμερικανική NHTSA, ένα παιδί πεθαίνει μέσα σε αυτοκίνητο περίπου κάθε 9 ημέρες. Από τη μεριά του, το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας αναφέρει ότι ετησίως λαμβάνουν χώρα στις ΗΠΑ 38 θάνατοι παιδιών κάτω των 15 ετών μέσα σε αυτοκίνητα.

Τα κατοικίδια, επίσης, αφήνονται συχνά μέσα σε οχήματα. Η Αμερικανική Κτηνιατρική Ιατρική Ένωση αναφέρει σε πρόσφατη έρευνα της ότι «κάθε χρόνο, εκατοντάδες κατοικίδια πεθαίνουν από θερμική εξάντληση».

Και στις δύο περιπτώσεις, ένα ηλεκτρονικό καλούδι έρχεται να προσφέρει λύσεις στο τραγικό όπως απεδείχθη στη χώρα μας χθες ενδεχόμενο που κάποιος οδηγός αφήσει μέσα στο αυτοκίνητό του ένα κατοικίδιο ή ένα παιδί,

Moro sto autokinhto - Rear Occupant Alert_0

Τι είναι το σύστημα Rear Passenger Alert

Τα συστήματα Rear Passanger Alert ή Rear Occupant Alert (Ειδοποίηση Πίσω Επιβατών, στα ελληνικά) υπενθυμίζουν στους οδηγούς να ελέγχουν το πίσω κάθισμα.

Τα συστήματα αυτά μπορεί να είναι τόσο απλά όσο μια προτροπή στην οθόνη ενημέρωσης και ψυχαγωγίας του αυτοκινήτου που υπενθυμίζει στον οδηγό να ελέγξει το πίσω κάθισμα προτού φύγει από το όχημά του. Ή, μπορεί να είναι πιο περίπλοκα, χρησιμοποιώντας αισθητήρες υπερήχων – και πρόσφατα ραντάρ – που ανιχνεύουν κίνηση μέσα σε ένα αυτοκίνητο αφού ο κινητήρας σβήσει. Σε αυτή την περίπτωση, το όχημα αναβοσβήνει τα φώτα του αυτοκινήτου ή ενεργοποιεί την κόρνα.

Προς το παρόν δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο πρότυπο που να ορίζει πώς πρέπει να λειτουργεί ένα σύστημα υπενθύμισης επιβατών πίσω καθισμάτων. Έτσι, οι αυτοκινητοβιομηχανίες υιοθετούν διάφορες προσεγγίσεις για την προστασία των παιδιών και των κατοικίδιων.

Άρτα

Υπενθυμίσεις μέσω οθόνης

Στο απλούστερο επίπεδο, αρκετά αυτοκίνητα προτρέπουν τον οδηγό να ελέγχει το πίσω κάθισμα για επιβάτες κάθε φορά που σβήνουν το όχημά τους.

Moro sto autokinhto - Rear Occupant Alert

Συστήματα «αλληλουχίας θυρών»

Τα περισσότερα συστήματα που είναι διαθέσιμα χρησιμοποιούν μια λογική «αλληλουχίας θυρών». Οι ενσωματωμένοι υπολογιστές καταγράφουν πότε ανοίγει μια πίσω πόρτα πριν την οδήγηση. Στη συνέχεια, εάν κάποια από τις πίσω πόρτες παραμείνει κλειστή αφού ο οδηγός παρκάρει το αυτοκίνητο, το όχημα εκπέμπει μια ηχητική ειδοποίηση. Επίσης, το όχημα αναβοσβήνει μια υπενθύμιση στην οθόνη ή στον πίνακα οργάνων του οδηγού που υπενθυμίζει στον οδηγό να ελέγξει για επιβάτες πίσω καθισμάτων.

Moro sto autokinhto - Rear Occupant Alert

Ανιχνευτές κίνησης

Μερικά αυτοκίνητα χρησιμοποιούν ένα πιο εξελιγμένο σύστημα που ανιχνεύει κίνηση στο πίσω κάθισμα. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν κατασκευαστές, οι οποίοι, εκτός από το παραπάνω σύστημα, παρέχουν σε ορισμένα οικογενειακά οχήματά τους ένα σύστημα με αισθητήρες υπερήχων για να ανιχνεύουν την κίνηση μέσα αυτοκίνητα έως και 24 ώρες μετά τη στάθμευση και εν συνεχεία στέλνουν ειδοποιήσεις στο κινητό τηλέφωνο του ιδιοκτήτη.

Η Hyundai ωστόσο έχει εξελίξει το εν λόγω σύστημα χρησιμοποιώντας, αντί για αισθητήρες υπερήχων, ένα σύστημα με ραντάρ, που ξεπερνάει την αδυναμία των πρώτων να αναγνωρίζουν βρέφη καλυμμένα, για παράδειγμα, με κουβέρτες. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η εταιρεία «τα ραντάρ μπορούν να δουν ακόμη και μικρές κινήσεις του θώρακα και τη ροή του αίματος των επιβατών μέσα από τα ρούχα τους».

Moro sto autokinhto - Rear Occupant Alert

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ