18 Απρ 2018

3 στα 4 νέα αυτοκίνητα που «μπήκαν» στην Ευρώπη πέρσι έχουν εκπομπές CO2 από 110 έως 130 gr/χλμ.

Παρά τις αγωνιώδεις προσπάθειες των κατασκευαστών, το 2017 ήταν μια χρόνια στην οποία διεκόπη ο πτωτικός ρυθμός των μέσων εκπομπών ρύπων των οχημάτων που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά στις 23 χώρες-μέλη της ΕΕ.

CO2 Europe 2017

Σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία της εταιρείας Jato, η πλειοψηφία των αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν στην Ευρώπη το περασμένο έτος (73%) κατέγραψε μέσες εκπομπές CO2 μεταξύ 110 και 130 gr/χλμ. Σχεδόν 1 στα 5 νέα αυτοκίνητα σημείωσε επίδοση ανάμεσα στα 90 και 110 gr/χλμ., ενώ μόλις τα 4% του συνολικού όγκου «έγραψε» εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα της τάξης των 130 έως και 160 gr/χλμ. Εντούτοις, με τις συνολικές νέες «εγγραφές» οχημάτων να αυξάνονται αθροιστικά σε 23 χώρες-μέλη της ΕΕ, ήταν η πρώτη φορά εδώ και μία σχεδόν δεκαετία που οι συνολικές μέσες εκπομπές CO2 παρουσίασαν αύξηση, γεγονός που αποδίδεται στο αρνητικό κλίμα απέναντι στα πετρελαιοκίνητα οχήματα που είχε ως αποτέλεσμα της μείωση του συνολικού τους μεριδίου στο σύνολο των αγορών της γηραιάς ηπείρου.

Διαβάστε επίσης: Όλη η αλήθεια για τις πωλήσεις των ντίζελ στην Ευρώπη το 2017

Όπως φαίνεται και στη σχετική γραφιστική αναπαράσταση, από τις 50 εταιρείες που μπήκαν στο στόχαστρο της έρευνας της Jato, οι 21 κατάφεραν μέσα στο 2017 να βελτιώσουν τις περιβαλλοντικές του επιδόσεις, με την Tesla φυσικά να μένει σταθερή στο 0, καθώς και την Abarth, που δεν μετέβαλε το 2017 τη σύσταση της γκάμα της. Εντούτοις, υπήρξαν αρκετές εταιρείες που επιδείνωσαν το αποτύπωμά τους στον τομέα των εκπομπών, με κορυφαία σε ποσοστιαία κλίκα την Alfa Romeo -κάτι που αποδίδεται φυσικά στην έλευση των ενεργοβόρων Stelvio και Giulia. Επιδείνωση άνω του 3% σε σχέση με την περασμένη χρονιά σημείωσαν οι Jaguar, που και αυτή επλήγη από τη μείωση στη δημοτικότητα των ντίζελ, Mazda, Skoda και SsangYong.

Στη γκάμα των mainstream εταιρειών, η Toyota όχι μόνο έχει την καλύτερη επίδοση (101,2 gr/χλμ.), αλλά και τη σημαντικότερη βελτίωση σε σχέση με το 2016 (-2,7%) χάρη στη διαρκή ένταξη στη γκάμα των μοντέλων της εκδόσεων με υβριδικές μονάδες κίνησης. Οι Γάλλοι του Ομίλου PSA (Peugeot, Citroen), καθώς και η Renault, ακολουθούν πίσω από τους Ιάπωνες, καταγράφοντας όμως αύξηση των εκπομπών ρύπων κατά 2,7, 2,0 και 1,0 τοις εκατό, αντίστοιχα. Στο top 10 των «μαζικών» κατασκευαστών, πέραν της Toyota, η μόνη εταιρεία που βελτίωσε –έστω και οριακά- τις επιδόσεις της σε σχέση με πέρσι ήταν η Fiat, με τις Nissan, Skoda, VW, Ford και Opel να «ανεβαίνουν» από 0,7% έως και 4,1%.

Διαβάστε επίσης: 4η θέση για την Ελλάδα στην Ευρώπη στις μέσες εκπομπές CO2 των νέων αυτοκινήτων

Στο κλαμπ των premium κατασκευαστών, με λαμπερή εξαίρεση την Tesla, οι Smart, DS και Mini έχουν το απάνω χέρι ακολουθούμενες από τις Lexus, Alfa Romeo και BMW. Πίσω από τους Βαυαρούς βρίσκονται οι γείτονές του από την Audi, με τις Volvo και Mercedes να ακολουθούν. Το top 10 της… χλιδής συμπληρώνουν οι Infiniti, Jaguar, Land Rover, Porsche και Cadillac. Αξίζει να σημειωθεί πως το 2017 ο μέσος όρος εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην αμέσως μεγαλύτερη κλάση, αυτή των σπορ και πολυτελών αυτοκινήτων, διαμορφώθηκε στις υπό εξέταση 23 χώρες της ΕΕ στα 241,1 gr/χλμ., όντας μειωμένος σε σχέση με εκείνον του 2016 κατά 6%._Χ.Α.

Περισσότερες φωτογραφίες:
  • CO2 Europe 2017
  • CO2 Europe 2017
  • CO2 Europe 2017
  • CO2 Europe 2017
  • CO2 Europe 2017