2ΤΡΟΧΟΙ Αγώνες

MotoGP - San Marino: Εντός έδρας για Ducati και Rossi

Ομάδες και αναβάτες ανανεώνουν το ραντεβού τους το προσεχές αγωνιστικό τριήμερο στην πίστα του Misano, στην οποία θα διεξαχθεί ο 13ος κατά σειρά αγώνας του θεσμού μπροστά σε δεκάδες χιλιάδες θεατών που για μία ακόμα χρονιά θα δώσουν το «παρών» υποστηρίζοντας με θέρμη τα είδωλα τους. Και πρωτίστως βέβαια, τον Valentino Rossi.

Η ολοκλήρωση της κατασκευής της πίστας έγινε το 1972 περνώντας από διάφορες φάσεις ανανέωσης και εκσυγχρονισμού τα τελευταία 20 χρόνια, οι οποίες μετέτρεψαν το Misano σε μία από τις καλύτερες και πιο απαιτητικές «κλειστές διαδρομές» στη γηραιά ήπειρο -και όχι μόνο. Το πρώτο «δίτροχο» GP πραγματοποιήθηκε στην ιταλική πίστα το 1981, ενώ τη δεκαετία του ‘90, η αγωνιστική διαδρομή επιμηκύνθηκε, τα paddock επεκτάθηκαν και τα pit, τα γκαράζ, αλλά και το κέντρο Τύπου, ανανεώθηκαν εκ βαθέων με νέες υποδομές, οι οποίες προστέθηκαν στις ήδη υπάρχουσες κτηριακές εγκαταστάσεις της πίστας.

Το 2007 η πίστα άλλαξε φορά (από αριστερόστροφη σε δεξιόστροφη) και ανανεώθηκε για μία ακόμα φορά, φιλοξενώντας εκ νέου τη χρονιά εκείνη αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Μοτοσικλετών μετά το σοβαρό τραυματισμό του αμερικανού αναβάτη, Wayne Rainey, ο οποίος πριν 25 ακριβώς χρόνια είχε μία σφοδρή πτώση κατά τη διάρκεια του αγώνα της κατηγορίας των 500 κ.εκ. που τον άφησε παράλυτο από τη μέση και κάτω και καθηλωμένο έκτοτε σε αναπηρικό καρότσι.

Δυστυχώς, αυτό δεν ήταν το μόνο ατυχές συμβάν που έλαβε χώρα στο συγκεκριμένο «τερέν», μιας και το 2010 στο Misano έχασε τη ζωή του ο Ιάπωνας αναβάτης της κατηγορίας Moto2, Shoya Tomizawa. Το Νοέμβριο του 2011, η πίστα μετονομάστηκε σε Misano World Circuit Marco Simoncelli προς τιμήν φυσικά του αείμνηστου Ιταλού αναβάτη που έχασε τη ζωή του στην πίστα της Sepang στη Μαλαισία τον Οκτώβριο του 2011.

Αυτή τη στιγμή, η πίστα, η οποία έχει «δυναμική» που ξεπερνά τους 60.000 θεατές, έχει συνολικό μήκος 4,2 χλμ. με τη μεγαλύτερη ευθεία της να μην ξεπερνά τα μόλις 530 μ. Το μέγιστο πλάτος φτάνει τα 14 μ., διαθέτοντας στο σύνολο της χάραξής της 10 δεξιές και 6 αριστερές στροφές. Το ρεκόρ ταχύτερου γύρου σε αγώνα είναι 1:32.979 και ανήκει στον Dani Pedrosa, η δε πιο υψηλή τελική ταχύτητα που έχει καταγραφεί κατά τη διάρκεια ενός GP, είναι 299,5 χλμ./ώρα.

Σε όλες τις κατηγορίες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος από το 2007 μέχρι και σήμερα, ο πλέον πολυνίκης αναβάτης είναι ο Marc Marquez, o οποίος έχει καταλάβει το πρώτο σκαλί του βάθρου στο Misano πέντε φορές -μία στα 125 κ.εκ., δύο στη Moto2 και δύο στο MotoGP.  Στη μεγάλη, ωστόσο, κλάση το ρεκόρ ανήκει στους Valentino Rossi και Jorge Lorenzo, οι οποίοι έχουν στο παλμαρέ τους από τρείς νίκες.

Ο Ισπανός, που φέτος αγωνίζεται για δεύτερη και τελευταία σεζόν με τα χρώματα της «εγχώριας» Ducati, έχει αποσπάσει τη δεύτερη θέση στο Misano για τρεις συνεχόμενες χρονιές (2008, 2009, 2010), αλλά και την πρώτη από την επόμενη έως και το 2013. Ο δε τοπικός… ήρωας, Valentino Rossi, ο οποίος πέρσι δεν έδωσε το «παρών» στον αγώνα της πατρίδας του εξαιτίας ενός τραυματισμού του σε προπόνηση με μοτοσικλέτες motorcross, ανέβηκε στο πρώτο σκαλί του βάθρου στο Misano το 2008 και το 2009, επικρατώντας του Jorge Lorenzo, αλλά και το 2014, με τον Ισπανό τρεις φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή στη μεγάλη κατηγορία να μένει ξανά τη χρονιά εκείνη στη θέση 2, πίσω από τον Ιταλό.  

Φέτος η πρόκληση για τον Valentino Rossi είναι ακόμα μεγαλύτερη, μιας και η μοτοσικλέτα του συνεχίζει να «παλεύει» με την απόδοση των ενιαίων ηλεκτρονικών της. Σε ότι αφορά στον Ισπανό, που πλέον δείχνει εξαιρετικά… άνετος στη σέλα της GP18 (σ.σ.: ας μην ξεχνάμε πως ο Lorenzo ανέβηκε στο πρώτο σκαλί του βάθρου και στο έτερο φετινό GP που διεξήχθη επί ιταλικού εδάφους), οι προσδοκίες και οι ελπίδες είναι πολύ πιο υψηλές, όπως φάνηκε και από τον καλύτερο χρόνο που πέτυχε ο αναβάτης της ιταλικής ομάδας πριν λίγες μέρες στο επίσημο τεστ που πραγματοποιήθηκε στην πίστα του Misano.

Βέβαια, κανείς δεν δικαιούται να αγνοήσει τη δεύτερη εργοστασιακή GP18 του πάντοτε «αθόρυβου» και μεθοδικού, Andrea Dovizioso, που στην πατρίδα του θέλει να ανέβει στη θέση 1, ούτε ασφαλώς και τον έξι φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή, Marc Marquez, που μετά τη μη τέλεση του αγώνα στο Silverstone πριν δύο εβδομάδες και με 7 μόλις αγώνες να απομένουν για την ολοκλήρωση της φετινής αγωνιστικής σεζόν, απολαμβάνει μία άνετη διαφορά της τάξης των 59 βαθμών από τον δεύτερο στην κατάταξη έως τώρα, Valentino Rossi._X.A.

Δείτε στη συνέχεια το πρόγραμμα των τηλεοπτικών μεταδόσεων του αγώνα:

Παρασκευή 7/9

10:50 Ελεύθερες Δοκιμές 1, CosmoteTV sport5HD

15:00 Ελεύθερες Δοκιμές 2, CosmoteTV sport5HD

Σάββατο 8/9

10:50 Ελεύθερες Δοκιμές 3, CosmoteTV sport5HD

14:25 Ελεύθερες Δοκιμές 4, CosmoteTV sport5HD

15:05 Κατατακτήριες 1+2, CosmoteTV sport5HD

Κυριακή 9/9

10:35 Warm-up, CosmoteTV sport5HD

14:30 Αγώνας, CosmoteTV sport5HD

Ποιος πιστεύετε ότι θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Τουρκίας;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου