2ΤΡΟΧΟΙ Αγώνες

MotoGP: Τα στατιστικά των φετινών… πτώσεων

Οι περισσότερες από 1.000 πτώσεις μέσα στο 2016 στους 17 διεξαχθέντες, μέχρι και αυτή τη στιγμή, αγώνες και των τριών κατηγόριων, αποτελούν ένα από τα ελάχιστα αρνητικά ρεκόρ για τον ολοένα και πιο δημοφιλή θεσμό του Π. Π. Μοτοσικλετών.

Στη φετινή αγωνιστική σεζόν των 25 διαφορετικών νικητών(!), σύμφωνα με σχετική ανάρτηση της ιστοσελίδας motorsport.com, έχουν ήδη καταγραφεί –ούτε λίγο ούτε πολύ- συνολικά 1.011 πτώσεις αναβατών στις κατηγορίες Moto3, Moto2 και MotoGP, αριθμός που σίγουρα προκαλεί κατάπληξη. Συγκριτικά με εκείνες που έλαβαν χώρα και στους 18 αγώνες του 2015, φέτος οι αναβάτες και των τριών κλάσεων του θεσμού σημείωσαν 35 περισσότερες πτώσεις, έχοντας ασφαλώς αφήσει... ανοιχτό τον τελευταίο αγώνα της σεζόν, ο οποίος διεξάγεται το επόμενο Σαββατοκύριακο, ως είθιστε τα τελευταία χρόνια, στην πίστα της Βαλένθια της Ισπανίας. Τα αρνητικά… ηνία κατέχει, σύμφωνα με το σχετικό ρεπορτάζ, η κατηγορία MotoGP, στην οποία σημειώθηκαν 60 επιπλέον ατυχήματα-πτώσεις σε σχέση με πέρσι. Και πιο συγκεκριμένα, 275 έναντι 215 που ελαβαν χώρα το 2015. Αντίθετα, τα αντίστοιχα στατιστικά για τις πιο «μικρές» κλάσεις εμφανίζονται περισσότερα «ευνοϊκά» για τους αναβάτες τους, με την κατηγορία Moto2 να «γράφει» 348 συμβάντα έναντι 352 και τη συγκριτικά πιο πολυπληθή Moto3, 388 έναντι 409.

Σε ότι αφορά στην κατηγορία MotoGP, οι λόγοι των αυξημένων σε σχέση με πέρσι πτώσεων δεν ήταν άλλοι από τη δυσκολία που αντιμετώπισαν τόσο οι ομάδες, όσο και οι αναβάτες τους, στην προσαρμογή με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά απόδοσης και λειτουργίας των ελαστικών της Michelin, που από το 2016 παρέλαβε τη σκυτάλη από την ιαπωνική Bridgestone, σε συνδυασμό με την έλευση-καθιέρωση των «ενιαίων» ηλεκτρονικών, που συνδυαστικά κατέστησαν ακόμα πιο δύσκολη την επίτευξη των ιδανικών σε κάθε τερέν «ισορροπιών».

Σε ότι αφορά στους αναβάτες, άτυποι και προσωρινοί, ασφαλώς, πρωταθλητές των πτώσεων αναδεικνύονται οι Cal Crutchlow και Jack Miller, απαριθμώντας από 24 πτώσεις ο καθένας. Από 16 έχουν τόσο ο Tito Rabbat, όσο και ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2016, Marc Marquez, ο οποίος όμως είχε την τύχη (ή την προνοητικότητα, για να ακριβολογούμε!) να αντιμετωπίσει μόλις τρία συμβάντα σε αγώνα (από ένα σε LeMans και Sepang, αγώνες μάλιστα στους οποίους κατάφερε να τερματίσει και να βαθμολογηθεί εν τέλει και ένα στο Phillip Island, όπου εγκατέλειψε), σε συνδυασμό με 13 ανώδυνες από βαθμολογικής σκοπιάς πτώσεις σε ελεύθερες ή κατατακτήριες δοκιμές. Από 15 πτώσεις «μετρούν» μέχρι τώρα οι Eugene Laverty και Alvaro Bautista, ενώ από 14, οι Aleix Espargaro και Loris Baz.

Βγάζοντας εκτός… εξίσωσης τόσο τους Hiroshi Aoyama και Katsuyuki Nakasuga, αναβάτες οι οποίοι είχαν από μια πτώση μετέχοντας ωστόσο μέσα στο 2016 σε έναν και δύο αγώνες αντίστοιχα, όσο και τον Nicky Heyden, ο οποίος έπεσε δύο φορές στους δύο αγώνες που συμμετείχε, ο πιο «σταθερός» πάνω στη σέλα της μοτοσικλέτας του αναβάτης για το 2016 ήταν ο Valentino Rossi, ο οποίος «έχασε» την Yamaha M1 του μόλις τέσσερις φορές μέσα στη χρονιά. Δυστυχώς για τον GOAT, τρεις φορές σε αγώνα (Austin, Assen και Motegi), γεγονός που σε συνδυασμό με την αναγκαστική εγκατάλειψή του στο Mugello της Ιταλίας από «σπασμένο» κινητήρα, του στοίχησε κάθε ελπίδα για την κατάκτηση του 10ου Παγκόσμιου Πρωταθλήματος του.

Ο κατά τεκμήριο «σταθερός» ομόσταυλός του Ιταλού –και αυτό, μέχρι το επόμενο μόλις Σαββατοκύριακο!- και Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2015, Jorge Lorenzo, καταγράφει μέχρι και αυτή τη στιγμή 11 στο σύνολο πτώσεις, δύο μόλις λιγότερες από τον… μανιακό Andrea Iannone, που για το 2017 αφήνει την ασπρο-κόκκινη φόρμα της Ducati για χάρη των «μπλε» της Suzuki._Χ.Α.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου