2ΤΡΟΧΟΙ Επικαιρότητα

BMW R 1250 GS: Νέος κινητήρας για ένα νέο best seller

Με νέο κινητήρα boxer 1.254 κ.εκ., βαλβίδες μεταβλητού χρονισμού και 136 ανακοινώσιμους ίππους, η ναυαρχίδα των μεγάλων μοτοσυκλετών Adventure δίνει τα διαπιστευτήριά της.

Δημοσιογράφοι από όλο τον κόσμο ταξίδεψαν στο Αλγκάρβε της Πορτογαλίας για τη διεθνή παρουσίαση του νέου R 1250 GS, το οποίο σε σχέση με το παρελθόν αποκτά περισσότερη τεχνολογία και δύναμη. Σε απόλυτα νούμερα αυτό σημαίνει 84 παραπάνω κυβικά και 11 επιπλέον άλογα, πάντα σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο των 1.170 κ.εκ. Η μεγάλη αλλαγή του δικύλινδρου κινητήρα των 1.254 κ.εκ. είναι οι βαλβίδες μεταβλητού χρονισμού και ένα πρωτοποριακό σύστημα που βρίσκεται στις κυλινδροκεφαλές και που η BMW ονομάζει Shift Cam. Χάρη σε αυτές τις δύο βελτιώσεις/αλλαγές ο κινητήρας ανακοινώνεται πλέον στους 136 Hp στις 7.750 rpm και στα 14,5 kgm ροπής, δηλαδή 10% περίπου ισχυρότερος από τον προκάτοχό του. Επιπλέον, έχουν μειωθεί οι εκπομπές καυσαερίων και η κατανάλωση, ενώ έχει βελτιωθεί η απόκριση στο γκάζι με τις αντιδράσεις του άξονα κατά το άνοιγμά του στις χαμηλές στροφές να έχουν εξομαλυνθεί.

Συνοδευτικά με το νέο κινητήρα έγιναν τροποποιήσεις και στην εξάτμιση, η οποία σύμφωνα με τα λεγόμενα της BMW συμβάλλει στην εκπομπή ενός «ιδιαίτερα διακριτικού» ήχου. Τώρα και όσον αφορά στο μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων, το νέο σύστημα της BMW διαθέτει εκκεντροφόρους εισαγωγής με δύο έκκεντρα διαφορετικού προφίλ, με ένα σύστημα-μηχανισμό να ορίζει πως θα κινηθούν ανάλογα με τις στροφές του κινητήρα, όπως θα δείτε και στο βίντεο στο τέλος του άρθρου. Στις χαμηλές στροφές οι βαλβίδες έχουν συγκεκριμένο –μικρότερο- έκκεντρο βύθισμα, ενώ στις υψηλότερες ένας μηχανισμός που μετακινεί τους εκκεντροφόρους ενεργοποιεί το δεύτερο λοβό, που τους προσφέρει μεγαλύτερο βύθισμα. Δύναμη και απόδοση σε όλες τις στροφές ήταν το ζητούμενο, με βελτιωμένη καύση και μειωμένη κατανάλωση.

  Full electronic

Ο νέος κινητήρας της BMW, όπως και στα προηγούμενα μοντέλα, περιλαμβάνει στάνταρ σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, Hill Start Control και προγράμματα λειτουργίας “Rain” & “Road”, με προαιρετικά τα modeς Dynamic, Dynamic Pro, Enduro και Enduro Pro. Βελτιώσεις υπάρχουν και στην τροφοδοσία, έτσι ώστε να μπορεί να χρησιμοποιείται και βενζίνη με χαμηλό αριθμό οκτανίων (καλό το τελευταίο για την Ελλάδα…), αλλά και στο νέο ψηφιακό σύστημα διαχείρισης κινητήρα που ονομάζεται BMS-0. Η κίνηση των εκκεντροφόρων γίνεται πλέον με οδοντωτή αλυσίδα, έναντι της συμβατικής του παρελθόντος, ενώ λίπανση και κυκλοφορία λαδιού σε ορισμένα σημεία του κινητήρα, όπως στη βάση των εμβόλων, έχουν επίσης βελτιωθεί. Μια άλλη σημαντική λεπτομέρεια είναι ότι το 1250 GS έχει στη θέση των οργάνων μια οθόνη TFT 6,5” με πολλαπλές λειτουργίες και σύστημα Connected Ride, που λειτουργεί από τον εύχρηστο περιστροφικό επιλογέα Multicontroller της BMW στο αριστερό άκρο του τιμονιού. Περισσότερες πληροφορίες για το νέο μεγάλο GS θα ακολουθήσουν σύντομα._N.B.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου