top icon
Επικαιρότητα

Honda CB750 Hornet: Άφιξη στην Ελλάδα και ανακοίνωση τιμής

Με κορυφαία στην κατηγορία αναλογία βάρους/ισχύος, η νέα Honda CB750 Hornet κινείται από έναν ολοκαίνουργιο δικύλινδρο κινητήρα και υπόσχεται υψηλή χρηστικότητα.

Η πρώτη CB600F Hornet του 1998 εξελίχθηκε σε μία εξαιρετικά δημοφιλή μοτοσυκλέτα στην Ευρώπη για πολλούς λόγους. Η συμπαγής, γυμνή σιλουέτα της απεδείχθη υπέροχη στην πόλη ενώ είχε ισχύ και ικανότητα χειρισμού που ενθουσίαζε τους αναβάτες. Διαφορετικές εκδοχές έφεραν τη Hornet στα λημέρια της κατηγορίας sports touring και – στα χέρια αναβατών του Hornet Cup – έγινε η απόλυτη αγωνιστική μοτοσυκλέτα, ενώ μία αναβάθμιση το 2007 πρόσθεσε επιπλέον ισχύ στις υψηλές στροφές, προερχόμενη από την RR, και πολύ πιο επιθετική σχεδίαση.

Κάθε ιδιοκτήτης αγαπούσε τη Hornet του για το δικό του λόγο, αλλά δύο στοιχεία παρέμειναν σταθερές αξίες σε όλη τη διάρκεια της ζωής και της εξέλιξής της: Ήταν πολύ διασκεδαστική στην οδήγηση. Και αυτό το στοιχείο συνδυάζονταν με μία προσιτή τιμή.

Τα 25 χρόνια (από τότε που κυκλοφόρησε η πρώτη Hornet) είναι ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, μέσα στο οποίο ο κόσμος των δύο τροχών έχει βιώσει σημαντικές αλλαγές. Η κατηγορία των γυμνών μοτοσυκλετών συνεχίζει να αυξάνεται, τόσο σε μέγεθος όσο και σε πολυπλοκότητα, με πολλά εξειδικευμένα προϊόντα και ολοένα και πιο υψηλές απαιτήσεις από τους αναβάτες. Η τέλεια στιγμή για να έρθει στο προσκήνιο μία νέα Hornet – μία μοτοσυκλέτα για το σήμερα και για μια εντελώς νέα γενιά αναβατών. Πρέπει να φανεί αντάξια του προκατόχου της, ενώ έχει σοβαρούς ανταγωνιστές να αντιμετωπίσει. Και τίποτα από αυτά δεν διέφυγε της προσοχής των μηχανικών εξέλιξης της Honda.

Όλο αυτό το υπόβαθρο οδήγησε στη δημιουργία μιας πολύ ξεχωριστής πρότασης – μιας ολοκαίνουργιας μεσαίου βάρους μοτοσυκλέτας, της CB750 Hornet, η οποία αντλεί έμπνευση και κατεύθυνση από την πρόγονό της, αλλά αναβιώνει την ευρέως αγαπητή και ικανή Hornet στην πιο σύγχρονη και τεχνολογικά εξελιγμένη μορφή της. Και το ενισχύει με μία ένεση ενθουσιασμού και αδρεναλίνης.

Με το στυλ της να πηγάζει από την τελευταία γενιά των δημιουργών του τμήματος R&D της Honda στη Ρώμη, η νέα Hornet δημιουργήθηκε για να προσελκύσει νεαρότερους αναβάτες που επιθυμούν μία σοβαρή αναβάθμιση. Ένας εντελώς νέος δικύλινδρος κινητήρας εντυπωσιάζει με την ισχύ και τη ροπή του και περιλαμβάνει ένα ολοκληρωμένο πακέτο ηλεκτρονικής διαχείρισης. Η υψηλής ποιότητας ανάρτηση Showa λειτουργεί μέσω ενός νέου, χαμηλού βάρους, ατσάλινου πλαισίου με υψηλών προδιαγραφών επιμέρους εξαρτήματα που επιτρέπουν στον αναβάτη να αξιοποιεί όλες τις διαθέσιμες δυνατότητες του συνόλου. Η μινιμαλιστική εμφάνιση με τις ασυμβίβαστες γωνίες καθορίζει ένα αιχμηρό, μοντέρνο στυλ streetfighter.

Η Honda έχει χαρίσει στη CB750 Hornet μια κορυφαία στην κατηγορία αναλογία ισχύος/βάρους. Και πολύ απλά, αυτό συνοψίζεται σε τρεις λέξεις: Γρήγορη, ευέλικτη, απολαυστική.

23YM HONDA CB750 HORNET

Μηχανικά μέρη

Η αποκάλυψη ενός ολοκαίνουργιου κινητήρα της Honda είναι πάντα ένα ξεχωριστό γεγονός. Μάλιστα, η παρουσίασή ως κομμάτι της πρεμιέρας μιας νέας Hornet καταδεικνύει τη σημασία της επιστροφής του εμβληματικού μοντέλου. Οι μηχανικοί της Honda δημιούργησαν έναν ολοκαίνουργιο, παράλληλο, δικύλινδρο κινητήρα, με αποθέματα ισχύος που χαρίζουν στη Hornet άκρως ανταγωνιστικές επιδόσεις. Είναι σχεδιασμένος για να μπορεί κάθε αναβάτης να τον απολαμβάνει στο μέγιστο, με συναρπαστική απόδοση στις υψηλές στροφές και προσιτή χρηστικότητα από τις χαμηλές έως τις μεσαίες στροφές– κάτι που αποδεικνύεται ιδανικό για τους λιγότερο έμπειρους και συγχρόνως ένα σημαντικό πλεονέκτημα για περισσότερη απόλαυση κατά την καθημερινή οδήγηση στην πόλη.

HONDA CB750 HORNET my23 engine

Από 755 κ.εκ. και κυλινδροκεφαλή Unicam 8-βαλβίδων, ο κινητήρας αποδίδει 91.8 PS (67.5kW) στις 9.500 σαλ. με ροπή 75Nm στις 7.250 σαλ. Η διάμετρος και η διαδρομή των εμβόλων έχουν οριστεί αντίστοιχα στα 87 x 63.5mm και η σχέση συμπίεσης στο 11.0:1. Συμπαγής και ελαφριά (με διάταξη που χρησιμοποιείται από την έτοιμη για αγώνες MX CRF450R) η κεφαλή Unicam διαχειρίζεται τις βαλβίδες εισαγωγής των 35.5mm μέσω έκκεντρων, και τις βαλβίδες εξαγωγής των 29mm με κοκκοράκια. Η βύθιση των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής είναι αντίστοιχα 9.3mm, και 8.2mm.

Για ευστροφία και άμεση απόκριση στο γκάζι, οι πατενταρισμένοι αγωγοί εισερχόμενου αέρα τυρβώδους ροής (Vortex Flow Ducts) δημιουργούν μία πιο ομοιόμορφη κατανομή αέρα από τις πλευρικές εισαγωγές στο φιλτροκούτι, το οποίο στη συνέχεια τροφοδοτεί τις εισαγωγές και τα σώματα γκαζιού (πεταλούδες γκαζιού) διαμέτρου 46mm.

Ο στρόφαλος με τα κομβία στις 270° και τα ανομοιόμορφα διαστήματα ανάφλεξης δημιουργούν την χαρακτηριστική παλμική αίσθηση του δικύλινδρου κινητήρα. Προκειμένου ο κινητήρας να είναι όσο το δυνατόν πιο συμπαγής, δεν υπάρχει γρανάζι κίνησης αντιβάρου, καθώς το πρωτεύον γρανάζι μετάδοσης κίνησης έχει διπλά καθήκοντα περιστρέφοντας ταυτόχρονα και τον αντικραδασμικό άξονα. Η αντλία νερού είναι κρυμμένη μέσα στο αριστερό κάλυμμα του κινητήρα και δεν κρίνεται σκόπιμη η χρήση υδρόψυκτου ψυγείου λαδιού. Οι κύλινδροι χρησιμοποιούν επίσης επίστρωση Nicasil (Nickel/Silicon Carbide – Ni-SiC), όπως επίσης στις CBR1000RR-R Fireblade και CRF450R.

Ένας μονόδρομος συμπλέκτης ολίσθησης/υποβοήθησης (assist/slipper) – διάταξη με κεκλιμένους δίσκους – προσφέρει ελαφριά αίσθηση στη μανέτα, διευκολύνει τις αλλαγές και διαχειρίζεται την αναπήδηση του πίσω τροχού στο δυνατό φρενάρισμα που συνδυάζεται με γρήγορα κατεβάσματα ταχυτήτων.

Η κατανάλωση καυσίμου των 23km/l (WMTC) προσφέρει δυνητική αυτονομία πάνω από 340km από το ρεζερβουάρ καυσίμου των 15.2L.

Επίσης διατίθεται μία έκδοση με ισχύ 47.6 PS (35kW), για κατόχους διπλώματος A2.

Ηλεκτρονικά

Η Ηλεκτρονική Διαχείριση Γκαζιού – Throttle By Wire (TBW) προσφέρει τρία προεπιλεγμένα προγράμματα οδήγησης (Riding Modes) προσαρμόζοντας την απόδοση και την αίσθηση του κινητήρα ανάλογα με τις συνθήκες και τις προθέσεις του αναβάτη. Η εναλλαγή και η διαχείρισή τους πραγματοποιείται εύκολα μεταξύ του σχετικού διακόπτη στο αριστερό γκριπ και της οθόνης TFT.

Υπάρχουν  3 επίπεδα για την Ισχύ Κινητήρα (Engine Power – EP), Φρένο Κινητήρα (Engine Brake – EB) και το Honda Selectable Torque Control (HSTC) που διαθέτει ενσωματωμένο Wheelie Control. Το HSTC μπορεί επίσης να απενεργοποιηθεί.

23YM HONDA CB750 HORNET

Το SPORT χρησιμοποιεί το επίπεδο 3 για την Ισχύ Κινητήρα και το επίπεδο 1 για το Φρένο Κινητήρα και το HSTC, ώστε να προσφέρει μέγιστη απόδοση με ελάχιστη παρέμβαση.

Το STANDARD είναι μία μεσαία ρύθμιση που χρησιμοποιεί το επίπεδο 2 για την Ισχύ Κινητήρα, το Φρένο Κινητήρα και το HSTC.

Το RAIN χρησιμοποιεί το επίπεδο 1 για την Ισχύ Κινητήρα, για λιγότερο επιθετική απόδοση ισχύος, το επίπεδο 2 για το Φρένο Κινητήρα και το επίπεδο 3 για το HSTC.

Η λειτουργία USER επιτρέπει στον αναβάτη να επιλέξει μεταξύ των 3 ρυθμίσεων για κάθε παράμετρο και να αποθηκεύσει τη ρύθμιση για μελλοντική χρήση.

Σχεδιασμός – Εξοπλισμός

Οι σχεδιαστές του τμήματος R&D της Honda στη Ρώμη μελέτησαν με σεβασμό τις Hornet του παρελθόντος και στη συνέχεια δούλεψαν πάνω σε μία νέα, σύγχρονη έκφραση τεχνολογικής κομψότητας, υιοθετώντας συμπαγείς και κομψές αναλογίες στη σιλουέτα, τις γραμμές και το σχήμα της νέας μοτοσυκλέτας.

Το κύριο χαρακτηριστικό της Hornet είναι το ρεζερβουάρ καυσίμου, που είναι εμπνευσμένο από το σχήμα του φτερού μιας σφήκας. Όπου κι αν κοιτάξει κανείς – από το επιθετικό φέρινγκ στο ρύγχος μέχρι την αιχμηρή, μινιμαλιστική ουρά, υπάρχουν στοιχεία που προσδίδουν ένταση και δυναμισμό υπογραμμίζοντας τις πραγματικές σπορ προθέσεις της μοτοσυκλέτας.

Η χρηστικότητα για όλους τους αναβάτες είναι ένα εγγενές στοιχείο της σχεδίασης. Το ύψος της σέλας είναι εύκολα διαχειρίσιμο φτάνοντας τα 795mm και η θέση οδήγησης είναι όρθια, με τα μαρσπιέ να είναι ελαφρώς τραβηγμένα προς τα πίσω για φυσικό έλεγχο, σε συνδυασμό με ένα φαρδύ τιμόνι για καλύτερο χειρισμό της μοτοσυκλέτας.

Τα όργανα περιλαμβάνουν μία έγχρωμη, υψηλής ευκρίνειας οθόνη 5 TFT ιντσών, που προσφέρει τέσσερις τύπους απεικόνισης της ταχύτητας κίνησης/στροφών του κινητήρα – αναλογικό ή με μπάρες, ανάλογα με τις προτιμήσεις του οδηγού – καθώς και της ένδειξης ποσότητας καυσίμου/κατανάλωσης καυσίμου, των επιλεγμένων προγραμμάτων οδήγησης /παραμέτρων κινητήρα, της επιλεγμένης σχέσης στο κιβώτιο και του προσαρμοζόμενου από τον αναβάτη σημείου αλλαγής σχέσης στο στροφόμετρο. Η διαχείριση γίνεται μέσω της οθόνης και από το σχετικό διακόπτη στο αριστερό γκριπ.

23YM HONDA CB750 HORNET

H συνδεσιμότητα που αποτελεί απαίτηση για πολλούς αναβάτες εξυπηρετείται από το σύστημα Honda Smartphone Voice Control, που συνδέει τον αναβάτη με το Android του εν κινήσει και επιτρέπει τη φωνητική διαχείριση τηλεφωνικών κλήσεων, μηνυμάτων, μουσικής και πλοήγησης. Για πρώτη φορά, αρκετοί από τους φωνητικούς ελέγχους του συστήματος HSVC θα είναι επίσης προσβάσιμοι στα IOS smartphones. Απαιτείται κράνος με ακουστικό και το smartphone συνδέεται μέσω Bluetooth, Η διαχείριση του συστήματος είναι επίσης εφικτή μέσω μπουτόν στο αριστερό γκριπ.
Το Honda Smartphone Voice Control όπως και η συνεργαζόμενη με αυτό εφαρμογή, Honda Roadsync App, δεν υποστηρίζονται την παρούσα στιγμή στη χώρα μας.

Για απλοποίηση και ελαχιστοποίηση του όγκου ολόκληρου του ηλεκτρικού συστήματος, η Hornet χρησιμοποιεί ένα δίκτυο CAN (Controller Area Network) μαζί με μία μονάδα Body Control Unit (BCU). Η BCU βρίσκεται κάτω από τη σέλα του αναβάτη και επεξεργάζεται συλλογικά σήματα ελέγχου – από το ρυθμιστή του ABS, την οθόνη TFT και τους διακόπτες – που δεν ελέγχονται από την ECU του συστήματος CAN.

Τα πίσω φλας έχουν λειτουργία Emergency Stop Signal (ESS). Με ελάχιστη ταχύτητα 56km/h και με οποιοδήποτε από τα φρένα σε λειτουργία, εάν ανιχνευτεί επιβράδυνση  τουλάχιστον 6.0m/s2, τα αλάρμ αναβοσβήνουν έντονα για να προειδοποιήσουν τους άλλους χρήστες του δρόμου ότι ένα δυνατό φρενάρισμα είναι σε εξέλιξη. Στην ίδια ταχύτητα, το όριο ενεργοποίησης του συστήματος μειώνεται στα 2,5m/s2 στην περίπτωση παρέμβασης του ABS.

Επίσης, τα φλας διαθέτουν λειτουργία Αυτόματης Ακύρωσης. Αντί να χρησιμοποιεί ένα απλό χρονόμετρο, το σύστημα συγκρίνει τη διαφορά ταχύτητας ανάμεσα στον εμπρός και τον πίσω τροχό και υπολογίζει πότε να σβήσει το φλας ανάλογα με την περίσταση.

Πλαίσιο – Αναρτήσεις – Φρένα

Το ατσάλινο πλαίσιο τύπου «διαμάντι» της Hornet είναι ελαφρύ, ζυγίζοντας μόλις 16,6kg (συγκριτικά, εκείνο της CB650R είναι 18,5kg). Μια εξειδικευμένη διαδικασία βελτίωσης της ακαμψίας, η βελτιστοποίηση της διατομής των κυρίων/κάτω σωληνώσεων του πλαισίου και η ιδανική παραμετροποίηση της γεωμετρίας του, έχουν δημιουργήσει μια ισχυρή πλατφόρμα, με ισορροπημένα χαρακτηριστικά ακαμψίας, που προσφέρουν πολύ καλή αίσθηση και ευελιξία – ακριβώς αυτό που χρειάζεται ο κινητήρας για να ξεδιπλώσει τις δυνατότητές του.

Η γωνία κάστερ και το ίχνος είναι 25° και 99mm αντίστοιχα, το μεταξόνιο 1.420mm, ενώ το συνολικό βάρος φτάνει τα 190 κιλά, πλήρες υγρών.

Με στόχο να βελτιωθεί ο έλεγχος στη σπορ οδήγηση (κυρίως κατά το φρενάρισμα σε υψηλότερες ταχύτητες) τα καλάμια του ανεστραμμένου πιρουνιού Showa 41mm Separate Function Fork Big Piston (SFF-BPTM) συνεργάζονται με τις – αποκλειστικά μελετημένες για τη Hornet – άνω και κάτω τιμονόπλακες. Με διαδρομή 130mm και ξεχωριστές λειτουργίες – αμορτισέρ με σύστημα διαχωρισμού πίεσης «Big Piston» στο ένα σκέλος και μηχανισμός ελατηρίου στο άλλο – βελτιστοποιείται τόσο η αντίδρασή της στις εναλλαγές της ποιότητας του οδοστρώματος όσο και η συνολική ποιότητα κύλισης.

Το πίσω αμορτισέρ διαχειρίζεται το ατσάλινο ψαλίδι μέσω μοχλικού Pro-Link και προσφέρει διαδρομή 150mm. Ο σχεδιασμός του εξασφαλίζει εξαιρετική απόκριση και διαχείριση θερμοκρασίας. Διαθέτει ρύθμιση προ-φόρτισης ελατηρίου 7 σταδίων, με χαρακτηριστικά σκληρότητας και απόσβεσης λεπτομερώς μελετημένα ώστε να συνεργάζονται άψογα με τα αντίστοιχα χαρακτηριστικά του μπροστινού συστήματος.

23YM HONDA CB750 HORNET

Οι διπλοί εμπρός δίσκοι των 296mm και οι ακτινικά τοποθετημένες τετραπίστονες δαγκάνες της Nissin προσφέρουν εντυπωσιακή ισχύ πέδησης, με εξαιρετικά προοδευτική αίσθηση από τη μανέτα. Για περαιτέρω βελτίωση του χειρισμού και της ποιότητας κύλισης, οι ελαφριές ζάντες χρησιμοποιούν μπράτσα σχήματος Y. Το πλάτος του εμπρός τροχού είναι 3,5” με ελαστικό 120/70-ZR17, και του πίσω τροχού 4,5” με ελαστικό 160/60-ZR17.

Αξεσουάρ

Μία πλήρης γκάμα από αξεσουάρ διατίθεται για την Hornet, παρέχοντας τη δυνατότητα εξατομίκευσης ανάλογα με τις προτιμήσεις του ιδιοκτήτη και τη χρήση.

Για δυναμική, σπορ οδήγηση, ή πιο ξεκούραστα ταξίδια, το quickshifter προσφέρει άμεσα ανεβάσματα με τέρμα ανοιχτό το γκάζι και κατεβάσματα χωρίς συμπλέκτη με λειτουργία auto blip (συγχρονισμού των στροφών). Η ευαισθησία της μανέτας μπορεί να ρυθμίζεται σε 3 στάδια ανάλογα με τις προτιμήσεις του αναβάτη.

23YM HONDA CB750 HORNET

Το μονόσελο τονίζει το σπορ χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας, ενώ μία σέλα αναβάτη με ραφές – ολοκαίνουργια σχεδίαση με γκρι/μαύρο φινίρισμα – αποπνέει μία premium γοητεία και αναβαθμίζει το επίπεδο άνεσης. Νέα είναι και τα αλουμινένια αντίβαρα τιμονιού, η άνω, μηχανουργικά κατεργασμένη, βάση του τιμονιού, η μικρή ζελατίνα, οι διακοσμητικές λωρίδες στις ζάντες, τα μαρσπιέ του αναβάτη και τα πλαϊνά προστατευτικά της μοτοσυκλέτας σε περίπτωση πτώσης (μανιτάρια).

23YM HONDA CB750 HORNET

Η πρακτικότητα δεν έχει παραμεληθεί. Ένα tank bag και μία τσάντα σέλας προσφέρουν την άνεση των μαλακών αποσκευών, ενώ η νέα σχεδίαση των πλαϊνών βαλιτσών παρέχει ασφάλεια λόγω του σκληρού περιβλήματος. Για την άνεση του αναβάτη διατίθενται επίσης θερμαινόμενα γκριπ.

23YM HONDA CB750 HORNET

Για μεγαλύτερη ευκολία του ιδιοκτήτη υπάρχουν 3 πρακτικά πακέτα που ομαδοποιούν τα αξεσουάρ:

SPORT PACK που περιλαμβάνει Quickshifter, μικρή ζελατίνα, μονόσελο και μαρσπιέ αναβάτη,
STYLE PACK με αντίβαρα τιμονιού, μηχανουργικά κατεργασμένη άνω βάση τιμονιού, προστατευτικό ρεζερβουάρ, διακοσμητικές λωρίδες τροχών και προστατευτικά σε περίπτωση πτώσης (μανιτάρια), και
TOURING PACK με πλαϊνές βαλίτσες, τσάντα ρεζερβουάρ και τσάντα σέλας.

Το Honda CB750 Hornet στην Ελλάδα

Η CB750 Hornet ΜΥ23 θα διατίθεται με τις εξής χρωματικές επιλογές:

Pearl Glare White και Graphite Black, με πλαίσιο Metallic Red Flame και πιρούνι σε ανοδιωμένο Κόκκινο φινίρισμα, Matte Iridium Gray Metallic και Matte Goldfinch Yellow.

23YM HONDA CB750 HORNET

Η πρώτη άφιξή της στην Ελλάδα αναμένεται εντός του Ιανουαρίου με τιμή που έχει οριστεί στα 8.750 €.

Δείτε το βίντεο που συνοδεύει την παρουσίαση στο κανάλι της αντιπροσωπείας στο YouTube:

Δελτίο Τύπου

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ