Με το δεύτερο επίσημο τεστ ομάδων και αναβατών να αποτελεί πλέον παρελθόν, η κορυφαία αγωνιστική δραστηριότατα σε παγκόσμιο στο μαγικό κόσμο των δύο τροχών, κυριολεκτικά, παίρνει φωτιά. Και όλα αυτά, λίγες μόλις μέρες πριν ανοίξει και επίσημα η αυλαία της φετινής σεζόν.
Ας δούμε συνοπτικά ποιες είναι οι σημαντικότερες ειδήσεις και ποια τα βασικά συμπεράσματα που εξήχθησαν από τις επίσημες δοκιμές εξέλιξης #2, που ολοκληρώθηκαν πριν λίγες μόλις μέρες, στην πάντοτε απαιτητική πίστα στο Phillip Island της Αυστραλίας.
1. Η Yamaha παραμένει στην κορυφή
Μετά τις δοκιμές στη Sepang και προσφάτως στο Phillip Island, είναι πλέον σαφές πως η ομάδα της Movistar Yamaha έχει το… επάνω χέρι. Αν μη τι άλλο, σε ταχύτητα. Ωστόσο, η διαφορά της YZF-M1 έναντι των αντιπάλων της και κυρίως σε σύγκριση με την RC213V της Repsol Honda, μειώθηκε αισθητά στην Αυστραλία, μιας και οι γρήγορες στροφές της πίστας δεν ευνόησαν το ίδιο… πολύ τις μοτοσικλέτες των Rossi-Lorenzo, όσο στην πιο «σφικτή» Μαλαισία. Τόσο η Yamaha όσο και οι δύο αναβάτες της δήλωσαν πως θα ξεκινήσουν τη νέα χρονιά με την περσινή μοτοσικλέτα, προσαρμοσμένη ασφαλώς στα νέα δεδομένα (βλ. ηλεκτρονικά) και όχι με την πιο επανατατική εκδοχή του 2016, η οποία, μεταξύ άλλων, διαθέτει το ντεμπόζιτο στο πίσω μέρος.
2. Ο Rossi είναι σε φόρμα
Στη Sepang, ο 37χρονος εννιά φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής δεν κατάφερε να ακολουθήσει τον ομολογουμένως καταιγιστικό ρυθμό του Ισπανού ομόσταλού, Jorge Lorenzo σε αντίθεση με την Αυστραλία, όπου ο Ιταλός απεδείχθη τουλάχιστον εφάμιλλος του περσινού παγκόμιου πρωταθλητή. Τόσο σε ρυθμό αγώνα, όσο και στην όχι και τόσο αγαπημένη για τον Rossi διαδικασία του «time attack» σε έναν ή το πολύ δύο συνεχόμενους γύρους.
3. Ανάμεικτα συναισθήματα για την Honda
Η εικόνα της ιαπωνικής ομάδας στην Αυστραλία ήταν αναμφίβολη πολύ καλύτερη εκείνης που όλοι είδαμε στη Sepang πριν λίγες εβδομάδες. Μολαταύτα, παρά την προφανή βελτίωση της ομάδας όσον αφορά στην αποτελεσματικότητα των νέων ηλεκτρονικών συστημάτων της μοτοσικλέτας, η… αναβάθμιση σε επίπεδο ταχύτητας αποδίδεται κυρίως στις ιδιαιτερότητες της πίστας, η οποία, όπως παραδέχτηκε ανοιχτά με δηλώσεις του και ο Marc Marquez, «κρύβει τις αδυναμίες της RC213V».
4. Ο Vignales παίρνει… φωτιά
Ο Ισπανός ήδη νιώθει εξαιρετικά άνετα στη νέα, εν όψει 2016, μοτοσικλέτα του, κάτι που αποτυπώθηκε με τον πιο ιδανικά για τον ίδιο τρόπο με την επίτευξη του καλύτερου χρόνου του τριημέρου (1’29:131).
5. Ελπιδοφόρα μηνύματα από την Suzuki
Δεν μπορούμε να προβλέωουμε αν θα καταφέρει να… χτυπήσει στα ίσια τις Yamaha και Honda, το βέβαιο ωστόσο είναι πως η νέα GSX-RR βρίσκεται και αυτή με τη σειρά της σε πολύ καλή… φόρμα. Ο νέος κινητήρας δείχνει εξαιρετικά δυνατός, τα ηλεκτρονικά μέρα με τη μέρα «συντονίζονται» με το πλαίσιο, ενώ θετικά είναι τα μυνήματα και από τη μετάδοση και συγκεκριμένα από το seamless κιβώτιο που μέχρι και αυτή τη στιγμή οι Ιάπωνες μηχανικοί συνεχίζουν να εξελίσσουν.
6. Το… ομιχλώδες τοπίο της Ducati
Είναι πολύ δύσκολο να βγάλει κανείς σαφή συμπεράσματα για την ακριβή «κατάσταση» της Ducati. Οι χρόνοι που σημείωσαν οι δύο Andrea, πάντως, υπολείπονται του ανταγωνισμού. Και όλα αυτά, παρά το εμφανές ατού σε ότι αφορά στην απόδοση του κινητήρα και στην αισθητή πρόοδο της νέας Desmosedici στον τομέα των ηλεκτρονικών,. Ελπίζουμε την επόμενη βδομάδα. στα πλαίσια του τελευταίου επίσημου τεστ πριν την έναρξη της σεζόν στις 20 Μαρτίου, η εικόνα να είναι λιγότερο… θολή.
7. Άλυτος ο… γρίφος της Michelin
Η γαλλική εταιρεία, που πλέον αποτελεί τον έναν και μοναδικό επίσημο προμηθευτή ελαστικών στο MotoGP, για μια ακόμα φορά προβλημάτισε. Τόσο τους αναβάτες όσο και τις ίδιες τις ομάδες, που έχουν έτσι έναν ακόμα λόγο να «ψάχνονται». Όλοι σχεδόν οι αναβάτες είχαν, ο καθένας με τον δικό του τρόπο, κάτι κακό να πουν για το εμπρός ελαστικό που η Michelin έφερε για αυτούς στην Αυστραλία. Είτε για την αίσθηση που προσφέρει, είτε για τα επίπεδα πρόσφυσης που εξασφαλίζει. Ως επισφράγισμα των ανησυχιών αυτών, την Παρασκευή, την τελευταία δηλαδή ημέρα δοκιμών, ούτε λίγο ούτε πολύ, 13 αναβάτες είχαν πτώση εξαιτίας του μπροστινού ελαστικού. «Είχα τρεις πτώσεις τις τρεις μέρες και αυτό δεν είναι φυσιολογικό», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Jorge Lorenzo.
8. Ανησυχία για τον Petrucci
Ο Ιταλός είχε την τελευταία ημέρα μια πτώση που είχε ως αποτέλεσμα το δεξί του χέρι να υποστεί τριπλό κάταγμα. Είναι σίγουρο πως ο Petrucci δεν θα λάβει μέρος στις δοκιμές του Κατάρ, ενώ άγνωστο παραμένει αν θα έχει αναρρώσει πλήρως μετά την ολοκλήρωσή τους ώστε να πάρει εκκίνηση με την μοτοσικλέτα της Ducati στον πρώτο αγώνα της φετινής χρονιάς, στις 20 Μαρτίου.
9. Τα αουτσάιντερ
Η υιοθέτηση μιας ενιαίας ηλεκτρονικής μονάδας για όλες τις μοτοσικλέτες του grid αυξάνει τις ελπίδες μικρότερων ομάδων και αναβατών για διάκριση και τερματισμούς μέσα στη δεκάδα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η ομάδα της Avintia Ducati και αναβατών, όπως ο Hector Barbera και Loris Baz, που δείχνουν, με βάσει τις επιδόσεις τους στο Phillip Island, να βρίσκονται σε φόρμα.
Όλες οι απαντήσεις στο Κατάρ
Την επόμενη Τετάρτη ξεκινά ο τρίτος και τελευταίος γύρος επίσημων δοκιμών στο Losail, εκεί δηλαδή που θα οι ομάδες θα δώσουν το τελευταίο στίγμα της δυναμικής τους. Το ίδιο, ασφαλώς, θα συμβεί και με τους αναβάτες._Χ.Α.