top icon
Αγώνες

MotoGP- LeMans: Πέντε χρήσιμα συμπεράσματα

Ο Lorenzo πήρε, όπως και ο Rossi στη Jerez πριν 15 μέρες, μια εύκολη νίκη και μαζί με αυτή, την πρωτοπορία στην κούρσα του Πρωταθλήματος.

Ο πέμπτος γύρος του θεσμού χάρισε στον περσινό Παγκόσμιο Πρωταθλητή τη δεύτερη φετινή του νίκη και στην ομάδα της Movistar Yamaha, την τρίτη για το 2016, μετά την αντίστοιχη κυριαρχία του Valentino Rossi, σε αγώνα και κατατακτήριες δοκιμές, στην πίστα της Jerez στην Ισπανία. Ο Ιταλός, εννιά φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, ο οποίος εκκίνησε από την 7η μόλις θέση της αφετηρίας, έκανε στο LeMans έναν εξαιρετικό αγώνα, τερματίζοντας στη δεύτερη θέση, αφού προηγουμένως είχε καταφέρει να «καθαρίσει» τους P. Espargaro, B. Smith, M. Marquez και A. Dovizioso. Με τους δύο αναβάτες της Ducati να εγκαταλείπουν άδοξα από πτώσεις και τον Marquez να τερματίζει μόλις 13ος, εξαιτίας μιας δικιάς του άτυχης στιγμής, ο 21χρονος Vinales κατάφερε να πάρει το πρώτο βάθρο στην καριέρα του για λογαριασμό της Suzuki, που είδε τη μοτοσικλέτα της σε μια από τις πρώτες τρεις θέσεις ύστερα από έξι σχεδόν χρόνια!

Ας δούμε όμως μερικά χρήσιμα συμπεράσματα που «βγήκαν» μετά και την ολοκλήρωση του πέμπτου αγώνα του Πρωταθλήματος MotoGP, που σε λιγότερο από δύο εβδομάδες από σήμερα μετακομίζει στη γειτονική Ιταλία, στην πίστα του Mugello.

1. Η Yamaha έχει τον πρώτο λόγο

Η ομοιογένεια της Μ1 είναι υποδειγματική για μια ακόμα σεζόν. Μπορεί να μη διαθέτει την απόλυτη δύναμη του κινητήρα της RC213V των Marquez και Pedrosa, πολλώ δε μάλλον, το εκρηκτικό ταμπεραμέντο του V4 της Desmosedici GP, παρ’ όλα αυτά, όμως, καταφέρνει να «περνά» τη δύναμη του 4κύλινδρου εν σειρά κινητήρα της στην άσφαλτο με τον πλέον… χαρισματικό τρόπο καταπονώντας όσο το δυνατόν πιο λίγο τα ελαστικά του Γάλλου κατασκευαστή. Συγχρόνως, τα ηλεκτρονικά της φαίνεται να διαθέτουν μια φιλοσοφία που εναρμονίζεται απόλυτα στη νέα «γόμα» της Michelin, ενώ οι αναβάτες της (Lorenzo-Rossi) δείχνουν ικανοί να αξιοποιήσουν κάθε ικμάδα του συνόλου «κινητήρας-πλαίσιο-φρένα». Συνολικά, πρόκειται για το ιδανικό –μέχρι στιγμής- σύνολο, έχοντας φέρει τον Ιάπωνα κατασκευαστή και την ομάδα της Movistar Yamaha στις πρώτες θέσεις των αντίστοιχων βαθμολογικών πινάκων.

2. Η Honda υστερεί

Το βασικό συγκριτικό μειονέκτημα της RC213V έναντι της Μ1 έγκειται στον… άγαρμπο τρόπο που η δύναμη περνά στον πίσω τροχό. Τα ενιαία ηλεκτρονικά φαίνεται πως… αναστάτωσαν την ισορροπία του ιαπωνικού συνόλου, το οποίο είχε στηθεί «γύρω» από τα σκεπτόμενα ηλεκτρονικά των περασμένων ετών. Το γεγονός ότι για μια ακόμα φορά οι άνθρωποι της Honda δεν άκουσαν τις υποδείξεις και τις συμβουλές της Magneti Marelli, φαίνεται να έχει το τίμημά της… Πολύ περισσότερο δε, με δεδομένη την παραδοσιακή… αγριάδα του ιαπωνικού V4, που παρέχει την κίνηση στις μοτοσικλέτες των Marc Marquez και Dani Pedrosa.

3. Το πρόβλημα της Ducati

Κανείς δεν μπορεί, ύστερα από πέντε αγώνες, να μην παραδεχτεί το «άστρο» της Ducati, που πλέον δεν είναι το.. . αγρίμι του MotoGP, διαθέτοντας απλώς την απόλυτη ταχύτητα στην ευθεία, αλλά συγχρόνως ένα ανταγωνιστικό σε σχέση με τις Yamaha και Honda «πακέτο». Τι είναι όμως αυτό που φταίει για τους μόλις 25 και 23 βαθμούς των Iannone και Doviziso, αντίστοιχα; Εκτός από τις «αναπόφευκτες» πτώσεις για τον τελευταίο, εξαιτίας δύο διαδοχικών… εμβολισμών του, τόσο από τον Dani Pedrosa, όσο και από τον ομόσταυλό του, μερίδιο ευθύνης πρέπει να αναζητήσει κανείς όχι μόνο στην «πιεσμένη» ψυχολογία των δύο αναβατών, καθώς από τη νέα χρονιά ένας εκ των δύο θα βρεθεί εκτός λόγω της άφιξης του Jorge Lorenzo, όσο και στις μηχανικές βλάβες που ολοένα και πιο συχνά αντιμετωπίζει η Desmodedici GP. Μα, πρωτίστως, όπως ανοιχτά παραδέχτηκε ο Doviziso μετά το πέρας του Γαλλικού GP, στον ρυθμό που η νέα μοτοσικλέτα είναι σε θέση να ακολουθήσει κατά τη διάρκεια του αγώνα. Αναντίρρητα, η Desmosedici GP είναι γρήγορη, ωστόσο μετά τους πρώτους γύρους, οι αναβάτες της δεν μπορούν να «κρατήσουν» τον ίδιο ρυθμό, λόγω του επιθετικού στησίματος της μοτοσικλέτας που καταπονεί το πίσω ελαστικό. Κάτι που είδαμε να συμβαίνει ακόμα πιο έντονα και με καταστροφικές για το πίσω ελαστικό -και την ασφάλεια των αναβατών- συνέπειες στις «δορυφορικές» Ducati.

4. Το come back της Suzuki

Η τρίτη θέση του Vinales στο LeMans δεν αποτελεί παρά την καλύτερη απόδειξη πως η Suzuki, στο δεύτερο μόλις χρόνο της επανόδου της στο MotoGP, βρίσκεται σε καλό δρόμο. Από την GSXR-R ασφαλώς και δε λείπει η ταχύτητα, τη στιγμή μάλιστα που το πλαίσιο της ενδεχομένως να είναι ανώτερο ακόμα και από εκείνο της Yamaha M1! Επομένως, είναι ζήτημα χρόνου να δούμε την ομάδα της Ecstar Suzuki να σημειώνει περισσότερα βάθρα στη συνέχεια του πρωταθλήματος κάνοντας δυσκολότερη τη ζωή των αναβατών των Yamaha, Honda και Ducati.

5. Οι πτώσεις θα συνεχιστούν!

Και αυτό, όχι επειδή τα ελαστικά της Michelin έχουν κάποιο… πρόβλημα, αλλά, πρωτίστως, γιατί οι αναβάτες θέλουν χρόνο προκειμένου να προσαρμοστούν στη νέα εποχή που, θέλοντας και μη, επιβάλλει η νέα γαλλική «γόμα». Στο μέλλον, πάντως, όσο οι μηχανικοί των ομάδων συνεχίζουν να εξελίσσουν τις μοτοσικλέτες λαμβάνοντας υπόψη τα νέα και διαφορετικά σε σχέση με τα Bridgestone χαρακτηριστικά των ελαστικών, αλλά και όσο οι αναβάτες «μαθαίνουν» αγώνα με τον αγώνα το όριο τους, τόσο οι πτώσεις, σαν και αυτές των Lorenzo στην Αργεντινή, του Rossi στο Austin και των Marquez, Iannone και Dovizioso στο LeMans, θα ελαχιστοποιούνται._Χ.Α.

Πλήρες φωτογραφικό ρεπορτάζ από το Γαλλικό GP, στην ενότητα Περισσότερες Φωτογραφίες που ακολουθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ