top icon
Αγώνες

MotoGP: Το μεταγραφικό παζάρι καλά κρατεί

Με δύο από τους κορυφαίους αναβάτες του grid να έχουν ήδη αποφασίσει σε ποιες ομάδες θα αγωνίζονται για τα επόμενα δύο χρόνια, οι συζητήσεις για το μέλλον των υπολοίπων βρίσκονται αυτή τη στιγμή στο απόγειό τους.

Η κίνηση-ματ του Valentino Rossi να ανανεώσει το συμβόλαιό του με τη Movistar Yamaha, πριν καν ανοίξει η αυλαία του φετινού πρωταθλήματος, αλλά και η πρόσφατη ανακοίνωση του φετινού… συνοδοιπόρου του στην ιαπωνική ομάδα, να «μετακομίσει» για τα επόμενα δύο χρόνια (2017 και 2018) στο στρατόπεδο της Ducati, έδωσαν το απαραίτητο έναυσμα ώστε οι ομάδες, μαζί ασφαλώς με τους υπόλοιπους αναβάτες του grid, να ξεκινήσουν νωρίτερα από το καθιερωμένο το «μεταγραφικό παζάρι».

Valentino Rossi

Ο εννιά φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής ήταν αυτός που άνοιξε πρώτος το χορό των ανακοινώσεων για το τι μέλλει γενέσθαι. Ο Ιταλός, όχι μόνο δεν θα εγκαταλείψει την ενεργό δράση στα τέλη του 2016, αλλά, τουναντίον, θα συνεχίζει… ακάθεκτος να αγωνίζεται για λογαριασμό της Movistar Yamaha, παρά τα 39 του χρόνια, τα οποία θα έχει ήδη συμπληρώσει στα τέλη του νέου του συμβολαίου. Ο Rossi, ο πιο επιτυχημένος εν ενεργεία αναβάτης του MotoGP, παρά τα 20 χρόνια παρουσίας του στους αγώνες, φαίνεται πως διατηρεί στο ακέραιο την άριστη σωματική κατάσταση που ανέκαθεν τον χαρακτήριζε. Μα, πρωτίστως, μια ψυχολογία που συνεχίζει να του δίνει το κίνητρο να συνεχίσει να διεκδικεί νίκες και διακρίσεις εκεί που κάθε άλλος θα σταματούσε. Και αυτό είναι σίγουρα ένα ακόμα αξιοθαύμαστο χαρακτηριστικό της προσωπικότητας του G.Ο.Α.Τ., ο οποίος απέδειξε την περασμένη μόλις βδομάδα στην ισπανική πίστα της Jerez πως, πράγματι, ο παλιός είναι αλλιώς, κατακτώντας μια θεσπέσια νίκη έχοντας προηγουμένως… τιθασεύσει, με περισσή οδηγική μαεστρία, τα δύστροπα στο συγκεκριμένο τερέν ελαστικά της Michelin.

Jorge Lorenzo

Η απόφαση του τρεις φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή στη μεγάλη κατηγορία να εγκαταλείψει τη… σιγουριά της Movistar Yamaha προκειμένου να περάσει, ύστερα από εννέα ολόκληρα χρόνια στους κόλπους της ιαπωνικής ομάδας, στις αγκάλες της Ducati Desmosidici GP, ήταν σίγουρα γενναία. O 29χρονος Ισπανός, ο οποίος «σπατάλησε» όλη την αγωνιστική του παρουσία στη μεγάλη κατηγορία αποκλειστικά στην ομάδα της Movistar Yamaha, γυρίζει σελίδα θέλοντας με τον τρόπο αυτό να δώσει μια νέα πνοή στην καριέρα του. Έχοντας εξασφαλίσει από την Ducati ένα συμβόλαιο που θα «ενισχύσει» όσο ποτέ άλλοτε τους τραπεζικούς του λογαριασμούς, ο Lorenzo θέλει να κάνει πράξη αυτό που δεν κατάφερε ποτέ, για διαφορετικούς λόγους και με διαφορετικά δεδομένα, ο πιο πολυνίκης εν ενεργεία αναβάτης του θεσμού: να κατακτήσει νίκες για λογαριασμό της Ducati Team και ιδανικά έναν Παγκόσμιο Τίτλο με τα χρώματα της Desmosidici GP. Κάτι που έχει πετύχει στο παρελθόν μόνο ο «μεγάλος» Casey Stoner το μακρινό 2007. Θα γίνουν, άραγε, τα όνειρα του πραγματικότητα; Η απάντηση είναι δύσκολο να δοθεί από τώρα, μιας και κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει την αγωνιστική κατάσταση της Ducati για τα επόμενα δύο χρόνια. Φέτος, πάντως, η εικόνα της ομάδας δείχνει λίαν ικανοποιητική, παρά το γεγονός ότι στην Jerez, στον τελευταίο και τέταρτο κατά σειρά αγώνα της φετινής σεζόν, η καλύτερη Ducati κατάφερε να τερματίσει στην έβδομη μόλις θέση. Αυτή η επίδοση, μαζί ασφαλώς με εκείνη του Valentino Rossi στα πάτρια για τον Ισπανό εδάφη της Jerez, σίγουρα δεν αποτελούν και τους καλύτερους οιωνούς για την «επόμενη μέρα»…

Maverick Vinales

Ο Ισπανός αποτελεί το μήλο της έριδος για όλες σχεδόν τις ομάδες του Πρωταθλήματος, με εξαίρεση ίσως την ομάδα του HRC. Όλα δείχνουν πως ο ταλαντούχος οδηγός της Ecstar Suzuki θα μεταπηδήσει στην ομάδα της Movistar Yamaha αντικαθιστώντας τον Jorge Lorenzo. Μάλιστα, ο ίδιος ο Valentino Rossi έχει ήδη εκφραστεί με τα πιο θετικά λόγια για τον rookie του θεσμού, ενώ, από τη μεριά της, η Yamaha έχει εκδηλώσει ανοιχτά το ενδιαφέρον της για την απόκτηση του 21χρονου αναβάτη. Ωστόσο, το όχι και τόσο ικανοποιητικό πακέτο των αποδοχών που φημολογείται ότι του προσφέρει η Yamaha, ενδεχομένως, να χαλάσει το «γάμο» ανάμεσα στις δύο μεριές. Αν ο Vinales δεν μετακινηθεί τελικά στους πρωταθλητές του 2015, θα παραμείνει, κατά πάσα πιθανότητα, στη Suzuki, η οποία δείχνει μια σταθερά ανοδική πορεία από αγώνα σε αγώνα θέτοντας ήδη από φέτος υποψηφιότητα ακόμα και για θέσεις στο βάθρο.

Andrea Iannone & Andrea Dovizioso

Όλα δείχνουν πως, μέχρι ώρας, οι Ιταλοί της Ducati δεν έχουν αποφασίσει ποιος από τους δύο Andrea θα πλαισιώσει από την επόμενη χρονιά τον Jorge Lorenzo. Η πίεση, πάντως, που στους τελευταίους αγώνες «κατευθύνεται» και στους δύο αναβάτες είναι ιδιαίτερα έντονη, πολλώ δε μάλλον, μετά το αγνωστικό συμβάν ανάμεσα στους δύο στην Αργεντινή και τις διαρκείς ατυχίες που… κυνηγούν τον Dovizioso στους τελευταίους δύο γύρους του πρωταθλήματος. Με δεδομένο ότι ένας από τους δύο σίγουρα θα χάσει τη θέση του στην Ducati, αμφότεροι έχουν ήδη αρχίσει να… ψάχνονται, με τον Ianonne να μιλά με τους Ιάπωνες της Suzuki, προκειμένου να αντικαταστήσει τον Vinales, εφόσον ο τελευταίος πάει στη Movistar Yamaha και τον Dovizioso να βολιδοσκοπεί μια μεταπήδηση στην KTM, που από το 2017 «έρχεται» στο MotoGP.

Marc Marquez

Ο Ισπανός, ο οποίος έχει ήδη κατακτήσει δύο Παγκόσμια Πρωταθλήματα με την Repsol Honda, δε δείχνει να ανησυχεί για τη νέα χρονιά, καθώς, όπως όλα δείχνουν, έχει σίγουρη τη θέση του στην ιαπωνική ομάδα, η οποία, ας μη γελιόμαστε, τα τελευταία χρόνια έχει «χτιστεί» κυριολεκτικά γύρω του. Η Ducati φημολογείται πως διεκδίκησε το Marquez από το HRC στις αρχές της χρονιάς που διανύουμε, ωστόσο ο Ισπανός δε φάνηκε πρόθυμος να μεταπηδήσει στους Ιταλούς, δίπλα στον Lorenzo. Οι φήμες αναφέρουν, πάντως, πως στους όρους του Marquez για να «περάσει» στη Ducati ήταν η μεταγραφή στην ιταλική ομάδα και ενός μεγάλου αριθμού συνεργατών του, κάτι που η ομάδα φέρεται να απέριψε κατηγορηματικά. Η αλήθεια είναι πως ο Marquez δεν έχει κανέναν απολύτως αντικειμενικό λόγο να αναζητά τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή μια «μεγάλη» μεταγραφή, αντίστοιχη με εκείνη του Lorenzo, μιας και η Honda παραμένει ο ένας εκ των δύο βασικών παιχτών στο MotoGP προσφέροντάς του σταθερά έναν απολύτως αξιόμαχο… εξοπλισμό. Αλλά και πλήρη κάλυψη σε κάθε αγωνιστική και μη επιλογή του.

Dani Pedrosa

Υπάρχουν πολλές πιθανότητες αυτή να είναι η τελευταία χρονιά του Pedrosa στην ομάδα της Repsol Honda. Ο μικρόσωμος αναβάτης, ο οποίος, παρ’ όλα αυτά χαίρει της εμπιστοσύνης του HRC και προσωπικά του Livio Suppo, είναι πιθανό να βρεθεί είτε στη Suzuki, στη θέση του Vinales, είτε ακόμα και στην ομάδα της KTM, προσφέροντάς της πολύτιμες υπηρεσίες αναφορικά με την εξέλιξη της μοτοσικλέτας. Τις τελευταίες μέρες έντονη είναι η φημολογία που θέλει στο παιχνίδι της διεκδίκησης του Ισπανού να μπαίνει και η Yamaha, σε περίπτωση που δεν ευοδωθούν οι συνομιλίες της με τον Vinales._X.A.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ