top icon
Μοντέλα

Fοrd Mustang: Η γέννηση ενός μύθου

Aυτό το Ford είναι ένα από τα καλύτερα και περισσότερο δημοφιλή αμερικανικά αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν ποτέ, ενώ παραμένει μέχρι και σήμερα λαμπερό παράδειγμα εμπορικής επιτυχίας

Aυτό το Ford είναι ένα από τα καλύτερα και περισσότερο δημοφιλή αμερικανικά αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν ποτέ, ενώ παραμένει μέχρι και σήμερα λαμπερό παράδειγμα εμπορικής επιτυχίας: 22.000 μονάδες πουλήθηκαν την πρώτη κιόλας ημέρα της κυκλοφορίας του κι η ετήσια προβλεπόμενη παραγωγή του 1964 –της πρώτης χρονιάς που παρουσιάστηκε- εξαντλήθηκε μέσα σε 4 μόλις μήνες, λόγω της τεράστιας απήχησης του μοντέλου. Το «Άγριο Άλογο της Βόρειας Αμερικής», που διαδέχθηκε επί της ουσίας το «Thunderbird», ήταν μια προσωπική επιτυχία του «νονού» του Λη Αϊακόκα. Το 2+2 θέσεων αμάξωμά του προσαρμόστηκε στο πλαίσιο του διαφορετικής φιλοσοφίας «Falcon» κι ο πρώτος κινητήρας που χρησιμοποίησε ήταν ένας V4 μετρίων επιδόσεων, περισσότερο για να διατηρηθεί χαμηλά η τιμή του.

Σύντομα όμως ακολούθησαν τα V6 και V8 μηχανικά σύνολα, για όσους ήθελαν και μπορούσαν να πληρώσουν ένα ισχυρότερο «Mustang», συνοδευμένο με κάθε λογής αξεσουάρ. Η 8κύλινδρη έκδοση, η «GT 350» με ισχύ 271 ίππων, εμφανίστηκε τον Ιανουάριο του 1965.

Σε εκείνης τα μηχανικά μέρη επενέβη την ίδια χρονιά ο Κάρολ Σέλμπυ, νικητής του Μαν το 1959 με την Αston Martin DBR και δημιουργός των Cobra, ισχυροποιώντας την στο έπακρο για την εποχή της: Η «ShelbyMustang» εύκολα έφθασε τους 306 ίππους, που ξεπέρασαν τους 350 στην αγωνιστική έκδοση «350 R», η οποία για τρία συνεχόμενα χρόνια (1965-1966-1967) διέλυσε τον ανταγωνισμό στο πρωτάθλημα SCCA των ΗΠΑ κατακτώντας ισάριθμους τίτλους. Τα αυτοκίνητα της «κλάσης» του 1965, με τις δύο παράλληλες λωρίδες κατά μήκος του αμαξώματος, αρίθμησαν συνολικά 562 μονάδες (550 «GT 350» και 12 «GT 350 R»).

Τα αυτοκίνητα με τις δύο παράλληλες λωρίδες κατά μήκος του αμαξώματος απέκτησαν την κορυφαία τους έκδοση «GT 500» το 1968, με τον επτάλιτρο κινητήρα των 360 ίππων της «Cobra 428»._Σπ. Χατ.

MUSTANG SHELBY GT 350
Kινητήρας: 8κύλινδρος σε διάταξη V
Κυβισμός: 4.736 κ.εκ.
Ισχύς: 306 ίπποι στις 6.000 σ.α.λ.

Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων

Ανώτατη ταχύτητα: 240 χλμ/ώρα

ΜxΠxΥ: 4,61x1,73x1,31 μ.
Μεταξόνιο: 2,74 μ.
Βάρος: 1.155 κιλά

Περίοδος παραγωγής: 1965 -1970

MUSTANG SHELBY GT 500
Kινητήρας: V8 90ο

Κυβισμός: 7.010 κ.εκ.
Ισχύς: 360 ίπποι στις 5.400 σ.α.λ.

Ροπή: 57,9 χλγμ. Στις 3.200 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς

Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων
ΜxΠxΥ: 4,61×1,73×1,31 μ.

Μεταξόνιο: 2,74 μ.
Βάρος: 1.680 κιλά

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ