top icon
Μοντέλα

Peugeot 204: μια ιστορία επιτυχίας

Το πρώτο μικρό οικογενειακό μοντέλο της γαλλικής εταιρείας, το πρώτο προσθιοκίνητο στην κατασκευαστική της ιστορία, αλλά και το πρώτο της με δισκόφρενα στους εμπρός τροχούς…

Στα μέσα της δεκαετίας του ’60 τα μικρά σε μέγεθος μοντέλα, οικογενειακού χαρακτήρα κυρίως, σταδιοδρομούσαν ήδη στην ευρωπαϊκή αγορά. Αρκετά από αυτά σημείωναν εμπορική επιτυχία, αποδεικνύοντας πως η παρουσία τους ήταν επιβεβλημένη στο αστικό περιβάλλον της γηραιάς ηπείρου. Την εποχή εκείνη η Peugeot δεν διέθετε ανάλογο αυτοκίνητο στη γκάμα της κι ήταν επιτακτική ανάγκη να αποκτήσει, για να διευρύνει την πελατεία, αλλά και τα κέρδη της. Έτσι λοιπόν, οι άνθρωποι του εργοστασίου άρχισαν να δουλεύουν στο project D12 (όπως ονομάστηκε το πρόγραμμα προετοιμασίας του νέου τους μοντέλου), το οποίο παρουσιάστηκε επίσημα στις 23 Απριλίου 1965.

Το σχεδιασμένο από το studio Pininfarina 204, που προέκυψε από όλον αυτόν τον προβληματισμό, εξελίχθηκε σε μια μικρή επανάσταση για την Peugeot: Ήταν το πρώτο της μοντέλο με μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς, οι οποίοι ήταν εφοδιασμένοι με δισκόφρενα, επίσης για πρώτη φορά σε δημιούργημα της γαλλικής εταιρείας. Με ανεξάρτητες αναρτήσεις σε όλους τους τροχούς και καλή ποιότητα κατασκευής, ξεχώριζε για τη διακριτική, συνάμα όμως γοητευτική παρουσία του στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Παρέμεινε στη γκάμα της εταιρείας για ένδεκα χρόνια, από το 1965 έως το 1976, ενώ παρήχθη σε πέντε τύπους αμαξωμάτων (sedan, estate, hatch coupe, cabriolet και van).

Κινητήρες

Κάτω από το εμπρός καπό του Peugeot 204 τοποθετήθηκε ένας τετρακύλινδρος κινητήρας βεζίνης των 1.130 κυβικών εκατοστών, που τον Σεπτέμβριο του 1975 έδωσε τη θέση του σε ένα αντίστοιχων ιδιοτήτων μηχανικό σύνολο των 1.127 κυβικών εκατοστών, που απέδιδε 57 ίππους. Από τα τέλη του 1968, τη γκάμα του μοντέλου στις εκδόσεις Estate και Van εμπλούτισε και ένας τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας των 1.255 κυβικών εκατοστών. Τον Απρίλιο του 1973 η χωρητικότητα της diesel μονάδας ανέβηκε στα 1.357 κυβικά εκατοστά και από τον Σεπτέμβριο του 1975 προσφερόταν προαιρετικά και με το sedan αμάξωμα.

Συνταγή επιτυχίας

Για τρία συνεχόμενα χρόνια (1969, 1970, 1971) το 204 ήταν το πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο της γαλλικής αγοράς. Φυσικά, κυκλοφόρησε σε σημαντικούς αριθμούς και στη χώρα μας, κυρίως στις εκδόσεις sedan και estate. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι τον Ιούνιο του 1971 η τιμή πώλησης της πρώτης στην Ελλάδα ήταν 115.000 δραχμές, ενώ της δεύτερης 122.000. Η συνολική του παραγωγή σε όλα τα είδη αμαξώματος που κατασκευάστηκε ανήλθε στις 1.604.296 μονάδες.


PEUGEOT 204: ΑΡΙΘΜΟΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ

Sedan (Aπρίλιος 1965–Ιούλιος 1976)

1.020.029 μονάδες

Estate 5d (Σεπτέμβριος 1965– Ιούλιος 1976)

485.336 μονάδες

Hatch coupe 3d (Oκτώβριος 1966–Mάρτιος 1970)

42.756 μονάδες

Cabriolet 2d (Oκτώβριος 1966–Mάρτιος 1970)

18.181μονάδες

Van 3d (Οκτώβριος 1966-Ιούνιος 1976)

37.994 μονάδες


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

PEUGEOT 204 SEDAN

Kινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά

Κυβισμός: 1.130 κ.εκ.

Διάμετρος x διαδρομή: 75 mm x 64 mm

Σχέση συμπίεσης: 8.8:1

Καρμπιρατέρ: 1 Solex

Ισχύς: 55 ίπποι στις 5.750 σ.α.λ.

Ροπή: 9,1 χλγμ. στις 3.500 σ.α.λ.

Μετάδοση κίνησης: στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων

Ανώτατη ταχύτητα: 146 χλμ/ώρα

0-100 χλμ./ώρα: 17,5 δλ.

Μήκος: 3.988 χλστ.

Πλάτος: 1.562 χλστ.

Ύψος: 1.422 χλστ.

Μεταξόνιο: 2.591 χλστ.

Μετατρόχιο εμπρός: 1.321 χλστ.

Μετατρόχιο πίσω: 1.257 χλστ.

Βάρος: 880 κιλά

Περίοδος παραγωγής: 1965-1976


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Peugeot 204
  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ