top icon
Κατασκευαστές

To νικηφόρο παρελθόν της Peugeot στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής

Στις δύο προηγούμενες περιόδους εμπλοκής της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC), η Peugeot νίκησε τρεις φορές τις 24 ώρες του Le Mans, κατακτώντας φυσικά και παγκόσμιο τίτλο.

Η Peugeot επιστρέφει στο WEC το 2022 και πριν λίγες ημέρες μας παρουσίασε και το αγωνιστικό της πρωτότυπο, δίνοντάς μας μια καλή ευκαιρία να αφηγηθούμε τα πεπραγμένα της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής, αλλά και τις νίκες της στις πολυθρύλητες 24 ώρες του Le Mans.

Ας αρχίσουμε λοιπόν…

Τον Νοέμβριο του 1988 η Peugeot Talbot Sport με επικεφαλής της τον Jean Todt και έδρα το Vélizy-Villacoublay στα προάστια του Παρισιού ανακοίνωσε την εκκίνηση του προγράμματος 905, που αφορούσε στο Group C αγωνιστικό αυτοκίνητο που θα εκπροσωπούσε την Peugeot στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σπορ Αυτοκινήτων από το 1991, χρονιά που θα έμπαιναν σε ισχύ οι νέοι κανονισμοί διεξαγωγής του θεσμού.

Το Peugeot 905 χρησιμοποίησε ένα πλαίσιο από ανθρακονήματα που κατασκευάστηκε από την Dassault και ένα μηχανικό σύνολο SA35 V10 από ελαφρά κράματα, χωρητικότητας 3.499 κυβικών εκατοστών, που προερχόταν από τους κινητήρες F1 της εποχής. Το αυτοκίνητο πάτησε σε πίστα για πρώτη φορά τον Φεβρουάριο του 1990 και στη συνέχεια ακολούθησαν πολύμηνες δοκιμές, πριν την πρεμιέρα στους δύο τελευταίους αγώνες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος της χρονιάς εκείνης (στο Μόντρεαλ και στο Μεξικό).

Το 1992 η εταιρεία πέτυχε τον ένα από τους δύο στόχους που είχε θέσει για την παρουσία της στο θεσμό, νικώντας τις 24 ώρες του Le Mans με πιλότους τους Derek Warwick, Yannick Dalmas και Mark Blundell. Την επόμενη χρονιά η γαλλική εταιρεία κέρδισε τον τίτλο των κατασκευαστών στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σπορ Αυτοκινήτων, με επιστέγασμα μια δεύτερη συνεχόμενη νίκη στις 24 ώρες του Le Mans με οδηγούς τους Geoff Brabham, Christophe Bouchut και Éric Hélary στο cockpit της αναβαθμισμένης έκδοσης 905B.

Στη δεύτερη και την τρίτη θέση τερμάτισαν τα άλλα δύο Peugeot 905 της αγωνιστικής ομάδας, κατακυριεύοντας όλες τις θέσεις στο βάθρο των νικητών. Το Peugeot 905 έλαβε μέρος σε 30 αγώνες συνολικά, κερδίζοντας τους 20 από αυτούς (23 pole-positions, 20 ταχύτεροι γύροι).

Oι 4Τροχοί είχαν την ευκαιρία μιας γνωριμίας με το αυτοκίνητο, με τον Στράτη Χατζηπαναγιώτου να αναφέρει τον Μάιο του 1989 (τεύχος 224) τις εντυπώσεις του από την οδήγηση του πρωτότυπου από το οποίο προήλθε (τo Oxia). To περιοδικό επανήλθε στο γοητευτικό αυτό θέμα τον Αύγουστο του 1990 (τεύχος 239), αυτή τη φορά με την πολιτική έκδοση του 905.

ΟΙ ΝΙΚΕΣ ΤΗΣ PEUGEOT ΣΤΟ LE MANS
1992: Blundell-Dalmas-Warwick, Peugeot 905
1993: Bouchut-G.Brabham-Helary, Peugeot 905B
2009: Wurz-Gene-D.Brabham, Peugeot 908 HDi FAP

Peugeot 908 HDi FAP
To Peugeot 908 HDi FAP ήταν το sport πρωτότυπο της κατηγορίας LMP1, στην οποία φυσικά θα λάμβανε μέρος η Peugeot Sport επιστρέφοντας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής το 2007. To αγωνιστικό, σχεδιασμένο από τον Paolo Catone, βασιζόταν στο sport πρωτότυπο 908.

Με monocoque σασί από Carbon fibre, έπαιρνε κίνηση από ένα μηχανικό σύνολο diesel V12 των 5.5 λίτρων τοποθετημένο στο κέντρο του αμαξώματος, το οποίο συνδυαζόταν με σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων των έξι σχέσεων. Το βάρους 930 κιλών αγωνιστικό φορούσε ελαστικά της Michelin.

Το αυτοκίνητο κέρδισε τους 19 από τους 28 αγώνες που συμμετείχε συνολικά, από το 2007 μέχρι το 2010. Μεταξύ αυτών ασφαλώς υπάρχει και η νίκη στις 24 ώρες του Le Mans το 2009, με πλήρωμα τους Wurz-Gene-D.Brabham. Eκτός αυτού, ξεχωρίζουν οι τρεις συνεχόμενες δεύτερες θέσεις το 2007, το 2008 και το 2009, όπως και η τρίτη θέση στο βάθρο το 2008.

H Peugeot θα αγωνίζεται στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA το 2022 με το 9X8 Hypercar. Οι οδηγοί της Peugeot για το πρόγραμμα WEC του 2022 είναι: ο 35χρονος Σκοτσέζος Paul Di Resta (Πρωταθλητής DTM 2010), o 39χρονος Γάλλος Loic Duval (Πρωταθλητής WEC 2013), ο 26χρονος Δανός Mikkel Jensen (Πρωταθλητής ELMS LMP3 2019), o 28χρονος Δανός Kevin Magnussen (πρώην πιλότος F1), ο 26χρονος Αμερικανός Gustavo Menezes (Παγκόσμιος Πρωταθλητής LMP2 2016), o 37χρονος Βρετανός James Rossiter (πρώην δοκιμαστής F1 και οδηγός ALMS και Super GT) και ο 31 ετών Γάλλος Jean-Eric Vergne, Πρωταθλητής Formula E 2017/18 και 2018/19

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ