top icon
Formula 1

GP Ουγγαρίας: Πρώτη νίκη του Ocon σε ένα εκπληκτικό GP

Με τον καλύτερο τρόπο μας αποχαιρέτησε για το καλοκαιρινό διάλειμμα η F1, με έναν απίστευτο αγώνα, όπου ο Esteban Ocon κατέκτησε την πρώτη νίκη της καριέρας του, καθώς και της Alpine.

Ο 24χρονος Γάλλος παρέμεινε επικεφαλής για σχεδόν όλο τον αγώνα, υπό την ασφυκτική πίεση του τετράκις Πρωταθλητή, Sebastian Vettel, ο οποίος ήταν απογοητευμένος που δεν κατάφερε να πάρει τη νίκη. Πίσω από τον Γερμανό τερμάτισε ο Lewis Hamilton, έπειτα από έναν εκπληκτικό αγώνα ανάκαμψης από την τελευταία θέση, ύστερα από το στρατηγικό λάθος της Mercedes να μην τον καλέσει στα pits στην επανεκκίνηση, ενώ όλοι οι υπόλοιποι οδηγοί έκαναν ακριβώς αυτό.

Μια επεισοδιακή εκκίνηση σε βρεγμένη πίστα, με δύο καραμπόλες, έφερε τα πάνω κάτω. Μετά την κόκκινη σημαία, είχαμε την ανεπανάληπτη σκηνή μιας εκκίνησης GP με μόλις ένα μονοθέσιο, καθώς όλοι οι οδηγοί πέραν του Hamilton κατευθύνθηκαν προς τα pits για αλλαγή ελαστικών, καθώς η πίστας είχε πλέον στεγνώσει.

Το τελικό αποτέλεσμα προκάλεσε ανατροπή και στη βαθμολογία των Πρωταθλημάτων, με τον Hamilton και την Mercedes να περνάνε επικεφαλής με διαφορά 6 και 10 βαθμών, αντίστοιχα.

Η βροχή είχε ξεκινήσει αρκετή ώρα πριν την εκκίνηση και όλοι οι οδηγοί επέλεξαν να ξεκινήσουν με τα ενδιάμεσα ελαστικά, εκτός από τον Giovinazzi.

Στην εκκίνηση, ο Valtteri Bottas είχε πολύ σπινάρισμα, που επέτρεψε στον Lando Norris να τον προσπεράσει. Ο Φινλανδός καθυστέρησε το φρενάρισμά του για την πρώτη στροφή υπερβολικά και έπεσε επάνω στη McLaren του Βρετανού, ο οποίος στη συνέχεια παρέσυρε τον Verstappen, ενώ η ανεξέλεγκτη Mercedes του Φινλανδού, χτύπησε την άλλη Red Bull, του Sergio Perez.

O Verstappen δήλωσε ότι και πάλι τον έβγαλε εκτός αγώνα μια Mercedes, ενώ ενδέχεται να προκύψουν προβλήματα στον κινητήρα του Perez από τη σύγκρουση με τον Bottas. Ο Φινλανδός απολογήθηκε για το λάθος του, για το οποίο τιμωρήθηκε με ποινή 5 θέσεων στη σειρά εκκίνησης του GP Βελγίου.

Ο διευθυντής της Red Bull ήταν ακόμα πιο κυνικός, δηλώνοντας ότι ο Bottas έκανε πολύ καλή δουλειά, βγάζοντας εκτός μάχης και τα δύο μονοθέσια της ομάδας του… O Toto Wolff απολογήθηκε στον Horner, αλλά ο Βρετανός δεν ήταν διατεθειμένος να δεχθεί τη συγγνώμη.

Η κόκκινη σημαία ήταν μια καλή ευκαιρία για τη Red Bull να προσπαθήσει να επισκευάσει τις εκτεταμένες ζημιές που είχε υποστεί το μονοθέσιο του Ολλανδού. Η ομάδα έδωσε προτεραιότητα σε σωλήνες των ψυγείων που είχαν στραβώσει και δεν πρόλαβε να αντικαταστήσει το barge board της δεξιάς πλευράς. Η πληγωμένη Red Bull είχε απρόβλεπτη συμπεριφορά στη συνέχεια…

Την ίδια στιγμή που συνέβαινε το προαναφερθέν ατύχημα, ο Lance Stroll είχε χάσει τον έλεγχο της Aston Martin του, πάτησε στο γρασίδι και προσέκρουσε επάνω στη Ferrari του Charles Leclerc, η οποία με τη σειρά της παρέσυρε τη McLaren του Daniel Ricciardo, ο οποίος είχε ένα τετ-α-κέ 180 μοιρών.

Πέντε οδηγοί βρέθηκαν εκτός αγώνα από το συμβάν της πρώτης στροφής: Bottas, Perez, Leclerc, Stroll και Norris. O Βρετανός συνέχισε, αλλά οι ζημιές που υπέστη η McLaren του ήταν υπερβολικές για να καταφέρουν να τις επισκευάσουν οι μηχανικοί κατά τη διάρκεια της κόκκινης σημαίας. Ο Stroll δέχθηκε και αυτός ποινή 5 θέσεων στη σειρά εκκίνησης του GP Βελγίου.

Ο Hamilton ήταν τυχερός, καθώς ο Norris πέρασε πολύ κοντά και από το δικό του μονοθέσιο, αλλά δεν το άγγιξε. Εκείνη τη στιγμή τα πράγματα έδειχναν ιδανικά για τον Hamilton, καθώς είχε πίσω του οδηγούς με πολύ λιγότερο ανταγωνιστικά μονοθέσια: Ocon, Vettel, Sainz, Tsunoda, Lattifi, Alonso και Raikkonen.

Κατά τη διάρκεια της κόκκινης σημαίας η βροχή σταμάτησε και η πίστα είχε ουσιαστικά στεγνώσει, όταν ξεκίνησε ο αναγνωριστικός γύρος της επανεκκίνησης. Οι κανονισμοί αναφέρουν ότι οι ομάδες δε μπορούν να δώσουν εντολές στους οδηγούς στη διαδικασία πριν την εκκίνηση, ωστόσο στην προκειμένη περίπτωση, οι επικοινωνίες επιτρέπονταν.

Ο George Russell προέβλεψε ότι όλοι οι οδηγοί θα εισέρχονταν στα pits για σλικ ελαστικά και αυτό συνέβη, με εξαίρεση τον Hamilton. Δεδομένου ότι οι επικοινωνίες επιτρέπονταν, η επιλογή της Mercedes έδειχνε ακόμη πιο περίεργη.

O Βρετανός όντας πρώτος, δεν είχε κάποιον μπροστά του, έτσι ώστε να δει τι θα κάνουν οι υπόλοιποι. Αν ήταν ο μόνος που έμπαινε στα pits σίγουρα θα έχανε έδαφος. Επίσης, επειδή η Mercedes διαθέτει το πρώτο γκαράζ του pit lane, όντας πρωταθλήτρια, αν ο Hamilton έμπαινε στα pits, θα έπρεπε να περιμένει όλα τα υπόλοιπα μονοθέσια να περάσουν πριν εξέλθει από το pit box του και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Mercedes, θα έπεφτε μεταξύ 8ης και 10ης θέσης.

Αντ’ αυτού, είχαμε την πολύ παράξενη εικόνα του Hamilton να εκκινεί μόνος του(!) καθώς όλα τα υπόλοιπα μονοθέσια βρίσκονταν στο pit lane. Ωστόσο, εφόσον αναγκάστηκε να αλλάξει σε σλικ ελαστικά στο τέλος του πρώτου γύρου, ο Hamilton βρέθηκε σε ακόμα χειρότερη θέση, την τελευταία…

Εντωμεταξύ, στο pit lane, ο Russell προσπάθησε να εκμεταλλευτεί την κατάσταση, ξεκινώντας ταχύτερα από τους προπορευόμενους. Εντούτοις, οι αγωνοδίκες τον προειδοποίησαν να δώσει πίσω τις θέσεις που είχε κερδίσει με αυτό τον τρόπο και ο Βρετανός τους ευχαρίστησε για την προειδοποίηση και δεν τον τιμώρησαν άμεσα.

Η επίσκεψη του Hamilton στα pits άφησε τον Ocon επικεφαλής, με τον Vettel πίσω του και τον Nicholas Lattifi στην 3η θέση! Παράλληλα, o Yuki Tsunoda είχε καταφέρει να περάσει μπροστά από τον Carlos Sainz στη διαδικασία των pit stop.

Με τα προσπερασματα να είναι εξαιρετικά δύσκολα στην πίστα του Hungaroring, ο Vettel ασκούσε συνεχή πίεση στον Ocon, με την Aston Martin να δείχνει ταχύτερη, αλλά δεν είχε τη δυνατότητα να κάνει κάποια απόπειρα προσπεράσματος. Αυτό επέτρεψε στον Ocon να καθορίσει το ρυθμό του αγώνα, προστατεύοντας τα ελαστικά του.

Πίσω τους, ο Lattifi προσπαθούσε να προστατεύσει τα ελαστικά του και να διατηρήσει τη θέση του, χωρίς να ανησυχεί για τους δύο πρώτους, γεγονός που τους επέτρεψε να ανοίξουν μια διαφορά που ξεπέρασε ακόμα και τα 10 δλ. κάποια στιγμή.

Στο μεταξύ, πιο πίσω, ο Hamilton δυσκολευόταν να προσπεράσει τα μονοθέσια που βρίσκονταν μπροστά του. Συνεπώς, η Mercedes έκανε μια πολύ καλή στρατηγική επιλογή, πραγματοποιώντας το undercut στον 19ο γύρο. Με τον τρόπο αυτό, ο Hamilton κατάφερε να περάσει εμπρός από τους Verstappen και Ricciardo, για να κυνηγήσει τον εξαιρετικά μαχητικό Mick Schumacher.

O Γερμανός προέβαλε σθεναρή αντίσταση, υποκύπτοντας, όπως ήταν φυσικό, αλλά όχι πριν να συγκρουστεί ελαφρώς με τον Verstappen.

Καθώς αρκετοί οδηγοί επισκέπτονταν τα pits, η Ferrari κάλεσε τον Sainz για αλλαγή ελαστικών, αλλά ο Ισπανός αρνήθηκε, πιστεύοντας ότι έχει αρκετά καλό ρυθμό για να παραμείνει περισσότερη ώρα στην πίστα και να κερδίσει έδαφος. Εντέλει, είχε δίκιο.

Η Aston Martin προσπάθησε να κάνει το undercut με τον Vettel, καλώντας τον στα pits πριν από τον Ocon, στον 36ο γύρο. O Γερμανός παραδέχθηκε ότι δεν είχε υπολογίσει πόσο θα είχαν υπερθερμανθεί τα πίσω ελαστικά.

Είχε μεταφέρει την κατανομή πέδησης προς τα εμπρός, για να μη μπλοκάρει τον εμπρός άξονα, αλλά αυτό οδήγησε στο μπλοκάρισμα των πίσω τροχών και στη συνέχεια ενεργοποιήθηκε το anti-stall, ο μηχανισμός που διαθέτουν τα μονοθέσια για να αποτρέπουν να σβήσει ο κινητήρας.

Αυτό σίγουρα κόστισε χρόνο και το pit stop του Γερμανού διήρκεσε ένα δευτερόλεπτο περισσότερο από αυτό του Ocon. Στο pit stop αυτό η Aston Martin έχασε οποιαδήποτε ευκαιρία για τη νίκη…

Ο Vettel είχε… μισή ευκαιρία λίγους γύρους αργότερα, όταν ο Giovinazzi είχε καθυστερήσει τον Ocon και ο Γερμανός είδε ανοιχτή την πόρτα της εσωτερικής στην 1η στροφή, αλλά αποφάσισε να μη «βουτήξει», καθώς η κίνηση αυτή ενείχε υψηλό ρίσκο.

Στο μεταξύ, ο Hamilton είχε βρεθεί πίσω από τον Sainz και τον πίεζε όσο μπορούσε. Καθώς αντιμετώπιζε προβλήματα φθοράς με τα πίσω ελαστικά του, τα οποία πιθανότατα δε θα άντεχαν 51 γύρους, η Mercedes κάλεσε τον Βρετανό στα pits, αφού θα έχανε μόλις μια θέση.

Η συγκεκριμένη θέση όμως, ανήκε στον Alonso, ο οποίος αποδείχθηκε εξαιρετικά δύσκολος αντίπαλος για τον Hamilton, παρά τη μεγάλη διαφορά δυνατοτήτων των δύο μονοθεσίων. Ο Ισπανός κράτησε πίσω του τον Hamilton για πολλούς γύρους, μέχρι να μπλοκάρει τα φρένα του μόλις πέντε γύρους πριν το τέλος, και να αφήσει την πόρτα ανοιχτή στο Βρετανό να περάσει μπροστά με ευκολία.

Εντούτοις, ο Alonso είχε κάνει τη δουλειά που χρειαζόταν η Alpine για να διατηρήσει τη νίκη. Έχοντας χάσει πολύ χρόνο πίσω από τον Ισπανό, ο Hamilton δε θα προλάβαινε να απειλήσει το δίδυμο της κορυφής, παρότι κατάφερε να προσπεράσει τον Sainz σχεδόν άμεσα και με αρκετή ευκολία.

Ο Sainz είχε ταλαιπωρήσει τα ελαστικά του στη μάχη του με τον Hamilton πριν το τελικό pit stop του Βρετανού και επιπλέον, βρισκόταν σε φάση εξοικονόμησης καυσίμου όταν τον πλησίασε ξανά η Mercedes, οπότε δεν είχε τη δυνατότητα να αμυνθεί όσο σθεναρά θα ήθελε.

Ο Ισπανός δήλωσε ότι την κατάσταση δυσκόλεψε ακόμα περισσότερο το γεγονός ότι ο Ricciardo, που βρισκόταν ένα γύρο πίσω, τον καθυστέρησε αρκετά, αψηφώντας μερικές μπλε σημαίες.

Στη γραμμή τερματισμού, o Hamilton είχε φτάσει ακριβώς πίσω από τον Vettel. Ο Βρετανός ήταν εμφανώς εξουθενωμένος στο βάθρο, βιώνοντας ζαλάδες και θολωμένη όραση από την αφυδάτωση και μάλιστα τον εξέτασε ο γιατρός της ομάδας μετά τον αγώνα.

Σε μια πίστα που δεν αφήνει ανάσα στους οδηγούς, με αλλεπάλληλες στροφές χωρίς διάλειμμα μεταξύ τους και τον Hamilton να πιέζει στο όριο για το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα, αυτός ήταν ο πιο εξουθενωτικός αγώνας της καριέρας του. Στη συνέχεια βέβαια, κατάφερε να συνέλθει

O Vettel δεν ολοκλήρωσε το γύρο θριάμβου, καθώς δεν είχε επαρκή καύσιμα στο ντεπόζιτο της Aston Martin… Το γεγονός αυτό θέτει σε κίνδυνο το δεύτερο φετινό του βάθρο, αφού η FIA βρήκε μόλις 0,3 λίτρα καυσίμου στην AMR21 και όχι το 1 λίτρο που απαιτείται από τους κανονισμούς για τον τεχνικό έλεγχο μετά τον αγώνα.

Ωστόσο, ο διευθυντής της Aston Martin, Otmar Szafnauer υποστήριξε ότι στο μονοθέσιο βρίσκονταν 1,74 λίτρα καυσίμου όταν σταμάτησε στην πίστα ο Vettel. Ωστόσο, υπήρχε ένα πρόβλημα στην αντλία τροφοδοσίας, για αυτό και ο Γερμανός δεν έφτασε ποτέ στο parc ferme.

Ο Sainz κατάφερε να υπερασπιστεί την 4η θέση από τον Alonso και με αυτό το αποτέλεσμα η Ferrari πλησίασε στους τρεις βαθμούς την McLaren στη μάχη για την 3η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

Μεγάλο άλμα πραγματοποίησε στη βαθμολογία και η Alpine, ανεβαίνοντας από την 7η στην 5η θέση. Πίσω από τον Alonso τερμάτισαν οι δύο AlphaTauri. O Yuki Tsunoda είχε καταπονήσει τα ελαστικά του στην αρχή του δεύτερου stint και για αυτό η ομάδα του έδωσε εντολή να παραχωρήσει τη θέση του στον Pierre Gasly στον 49ο γύρο.

Ο Gasly έκανε έναν πολύ καλό αγώνα ανάκαμψης, αφού είχε πέσει πολύ πίσω στην κατάταξη, έχοντας καθυστερήσει από τις καραμπόλες της εκκίνησης. Η AlphaTauri κέρδισε έναν ακόμα βαθμό, όταν κάλεσε τον Gasly στα pits δύο γύρους πριν το τέλος, για να σημειώσει τον ταχύτερο γύρο. Ακόμα και με αυτή την κίνηση όμως, δεν κατάφερε να αποτρέψει την πτώση της από την 5η στην 7η θέση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών.

Περιχαρής ήταν η ομάδα της Williams, η οποία σημείωσε τους πρώτους της βαθμούς έπειτα από 2 χρόνια… ξηρασίας, και μάλιστα με αμφότερα τα μονοθέσιά της εντός της δεκάδας, με τον Lattifi να βλέπει την καρό σημαία εμπρός από τον Russell. O Καναδός είχε διατηρήσει το κράνος βροχής που φορούσε πριν την κόκκινη σημαία -με κλειστούς αεραγωγούς- και αναγκάστηκε να κάνει ολόκληρο τον αγώνα με ανοιχτή μια μικρή χαραμάδα στην καλύπτρα για να αερίζεται το κεφάλι του.

Ο Russell ξέσπασε σε κλάματα στις συνεντεύξεις μετά τον αγώνα για τους πρώτους του βαθμούς με την ομάδα της Williams, ενώ δήλωσε ότι το δεύτερο stint ήταν το καλύτερο που έχει κάνει στην καριέρα του. Μάλιστα, ο Russell είχε προσφερθεί μέσω ασυρμάτου στα αρχικά στάδια να θυσιάσει το δικό του αγώνα, αν αυτό χρειαζόταν, για να ευνοήσει την πορεία του Lattifi, σε μια ένδειξη ομαδικού πνεύματος.

O Βρετανός οδηγός της Williams κατάφερε να κρατήσει πίσω του στους τελευταίους γύρους τον Verstappen, ο οποίος πήρε τον τελευταίο βαθμό, έπειτα από ακόμη μια ημέρα που θα προτιμούσε να ξεχάσει ταχύτατα.

Ο Toto Wolff έκανε λόγο για… κάρμα, δηλώνοντας ότι δεδομένης της υπαιτότητας του Bottas για το χάος της εκκίνησης, ίσως η Mercedes δεν έπρεπε να νικήσει σήμερα.

Η Formula 1 είχε να δει έναν Γάλλο με γαλλικό μονοθέσιο και κινητήρα να παίρνει τη νίκη από το Αυστριακό GP του 1983 και τον Alain Prost (με Renault), ενώ η ομάδα του Enstone είχε να γευτεί τη χαρά του υψηλότερου σκαλιού του βάθρου από το GP Αυστραλίας του 2013, όπου είχε επικρατήσει ο Kimi Raikkonen με την Lotus, όπως ονομαζόταν η ομάδα τότε._Φ.Λ.

GP Ουγγαρίας

GP Ουγγαρίας

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ