top icon
Δοκιμές

Οδηγούμε: Skoda Octavia Combi 1.6 TDi 4×4

Η στέισον έκδοση της Skoda Octavia με τον κωδικό Combi, διατίθεται τόσο με τετρακίνηση, όσο και με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.600 κ.εκ., δίνοντας πάντα έμφαση στους χώρους και την άνεση.

Η στέισον έκδοση της Skoda Octavia με τον κωδικό Combi, διατίθεται τόσο με τετρακίνηση, όσο και με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.600 κ.εκ., δίνοντας πάντα έμφαση στους χώρους και την άνεση.

 

Αν είστε από αυτούς που επιθυμούν μοντέρνο αμάξωμα, trendy επιλογές και αντίστοιχες λύσεις που προτάσσει η μόδα της αυτοκίνησης σήμερα, τότε το Octavia Combi δεν αποκρίνεται σε εσάς. Την ώρα που η αγορά έχει πλημμυρίσει από crossover και SUV για όλα τα γούστα, το τσέχικο εργοστάσιο παραμένει πιστό στις παραδόσεις και τις αρχές του. Φυσικά, η Skoda διαθέτει εκπρόσωπο στις παραπάνω κατηγορίες, το Yeti, του οποίου μάλιστα τη νέα γενιά αναμένεται να δούμε τη νέα χρονιά. Όμως, για όσους η άνεση κατά τη μετακίνηση σε συνδυασμό με τους σημαντικά αυξημένους χώρους έχουν πρωτεύοντα ρόλο, το Octavia Combi αποτελεί εδώ και αρκετά χρόνια μία αρκετά ενδιαφέρουσα πρόταση. Eίχαμε την δυνατότητα να οδηγήσουμε την τελευταία γενιά του τσέχικου μοντέλου, εφοδιασμένη τόσο με τετρακίνηση, όσο και με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.600 κ.εκ. Επιλογή που συναντάμε μόνο στο συγκεκριμένο μοντέλο, αφού στα τετρακίνητα Yeti και Scout ο κινητήρας πετρελαίου έχει χωρητικότητα 2.000 κ.εκ.

 

Εξ όψεως είναι εμφανές ότι το Octavia Combi απευθύνεται σε οικογενειάρχες ή σε όσους έχουν αυξημένες μεταφορικές ανάγκες. Δεν αποτελεί σχεδιαστικό ορόσημο, αλλά σίγουρα οι γραμμές του προσδίδουν μια όμορφη εικόνα στο μεγάλο αμάξωμα. Βέβαια, όσο μεγάλο και αν δείχνει στο μάτι, στην πραγματικότητα διατηρεί το ίδιο μήκος και πλάτος με την σεντάν έκδοση. Το μόνο που διαφοροποιείται είναι το ύψος, το οποίο είναι κατά 4 χλστ. αυξημένο, αλλά και το κατά 6 χλστ. πιο κοντό μεταξόνιο, το οποίο και συναντάμε σε όλες τις τετρακίνητες εκδόσεις του Octavia. Εκεί, όμως, που ουσιαστικά βλέπεις τη διαφορά είναι στο χώρο αποσκευών. Τα 590 λίτρα της σεντάν έκδοσης έχουν αυξηθεί στα 610, ενώ στην περίπτωση της αναδίπλωσης του πίσω καθίσματος ο χώρος φόρτωσης “ανεβαίνει” στα 1.740 λίτρα! Χώρος αρκετός για μία μικρή μετακόμιση. Φυσικά, στο εσωτερικό τέσσερις επιβάτες θα ταξιδέψουν με μεγάλη άνεση, με το χώρο για πόδια αυτών που κάθονται πίσω να είναι κατά πολύ μεγαλύτερος του μέσου όρου, ακόμα και αν το ύψος του οδηγού επίσης ξεπερνάει κατά πολύ το μέσο όρο. Η σχεδίαση του εσωτερικού έχει όλα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας, με καλή ποιότητα υλικών και λειτουργικό σχεδιασμό, χωρίς όμως να ξεφεύγει από τα συντηρητικά πρότυπα των Τσέχων. Στα θετικό στοιχεία είναι και το γεγονός ότι περιλαμβάνει μια σειρά θήκες, ιδανικές για να φιλοξενήσουν μικροαντικείμενα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού και όχι μόνο.

 

Ο πετρελαιοκινητήρας των 1.600 κ.εκ. του Group απόδοσης 105 ίππων και 26 χλγμ. ροπής, στην περίπτωσή μας συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, με σχετικά αραιή κλιμάκωση, γεγονός που βοηθάει στο νευραλγικό τομέα της κατανάλωσης. Το γερμανικό σύνολο, όμως, τα βρίσκει σκούρα με το βαρύ αμάξωμα των περίπου 1.400 κιλών. Όσο κινείται ανάμεσα στις 1.500 έως και 3.500 σ.α.λ. αποδεικνύεται ζωηρό, αλλά αν πιέσεις περισσότερο ουσιαστικά κρεμάει και δυσκολεύεται, με αποτέλεσμα να αλλάζει και η λειτουργία του, να αυξάνονται παράλληλα τα επίπεδα θορύβου και να εμφανίζει μια τραχύτητα στη λειτουργία του. Είναι φανερό ότι “βολεύεται” στις μεσαίες στροφές και εκεί πρέπει να κινείται ο οδηγός, αλλάζοντας σχέσεις από τον σαφή αλλά αδιάφορο σε αίσθηση επιλογέα. Παρόλα αυτά, στο ταξίδι μπορείς και κινείσαι με άνεση με υψηλό αριθμό χιλιομέτρων, εκμεταλλευόμενος πάντα τη ροπή των 26 χλγμ. Όσον αφορά την οδική του συμπεριφορά, τόσο η τετρακίνηση με την 5η γενιά του Haldex, όσο και η επιλογή ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων για τον πίσω άξονα, έχουν σαν αποτέλεσμα το Octavia Combi να δείχνει πως έχει τη δυνατότητα να διαχειριστεί κατά πολύ μεγαλύτερες ιπποδυνάμεις. Ουδέτερο, θα υποστρέψει στο όριο, με τις όποιες τάσεις εύκολα ελεγχόμενες από τον οδηγό. Το μόνο που θα μπορούσαμε να παρατηρήσουμε είναι κάποιες μικρές κλίσεις του αμαξώματος, οι οποίες όμως δικαιολογούνται από τη μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης και τελικά σε καμία περίπτωση δεν προβληματίζουν. Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε ότι κατά τη διάρκεια της συμβίωσής μας μαζί του, η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 7,3 λίτρα/100 χλμ., τιμή ικανοποιητική αν αναλογιστεί κανείς το βάρος και τον όγκο του αμαξώματος.

 

Σε γενικές γραμμές, η τετρακίνητη στέισον έκδοση της Octavia δεν απευθύνεται στη νέα γενιά που θέλει ένα πιο… μοδάτο όχημα, συνδυάζοντας εν μέρει χώρους. Με άπλετους χώρους τόσο για επιβάτες όσο και για αποσκευές, άνεση κατά τη μετακίνηση και το ταξίδι, σε συνδυασμό με την χαμηλή κατανάλωση, στοχεύει ξεκάθαρα στον οικογενειάρχη για τον οποίο το αυτοκίνητο αποτελεί κάτι παραπάνω από ένα μέσο μεταφοράς. Και μάλιστα με δελεαστική τιμή, αφού με απόσυρση μπορεί να το αποκτήσει κανείς με 22.860 ευρώ, σαν μία τίμια πρόταση, σε παραδοσιακό περιτύλιγμα._Π.Τ.

 

Skoda Octavia Combi 1.6 TDi 4×4

Κυβισμός: 1.598 κ.εκ.

Ισχύς: 105 ίπποι / 3.000 σ.α.λ.

Ροπή: 25,5 χλγμ. / 1.600 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

Ανάρτηση: Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική (Εμπρός) – Πολλαπλών συνδέσων, αντιστρεπτική (Πίσω)

Διάσταση Ελαστικών: 225/45/17

ΜxΠxY: 4.659×1.814×1.465

Μεταξόνιο: 2.680

Βάρος: 1.418 κιλά (Μέτρηση 4Τ)

Εκπομπή CO2: 119,0 γρ./χλμ.

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ (Μέτρηση 4Τ)

0-100: 12,3 δλ.

3η 50-80: 4,6 δλ.

4η 80-110: 7,2 δλ.

5η 120-140: 8,5 δλ.

6η 120-140: 10,4 δλ.

0-400 μ.: 18,2 δλ. (120,1 χλμ./ώρα)

0-1000 μ.: 33,9 δλ. (151 χλμ./ώρα)

120-0: 57,8 μέτρα

Μέση κατανάλωση: 7,3 (Μέτρηση 4Τ)

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ