top icon
Αγώνες

1η ΣΟΑΑ Ανάβαση Ριτσώνας: Στα κόκκινα!

Με το θερμόμετρο στα ύψη συνεχίστηκε το Πρωτάθλημα Αναβάσεων, με τον καιρό αλλά και την αγαπημένη σε οδηγούς και θεατές, Ανάβαση Ριτσώνας, να βοηθούν προς αυτή την κατεύθυνση.




Τα πάντα ξεκίνησαν ιδανικά, με το ΣΟΑΑ να έχει αναλάβει τη διοργάνωση του αγώνα, σε συνεργασία με την Α.Λ.Τρίπολης. Οργανωτικά, ο αγώνας κινήθηκε σε υψηλά επίπεδα, με διευκολύνσεις για τους αγωνιζόμενους, αλλά και τους θεατές. Πιο χαρακτηριστική, ήταν η ύπαρξη για πρώτη φορά στη Ριτσώνα ειδικού χώρου σέρβις, όπου οι ομάδες μπορούσανα να στήσουν με άνεση τις τέντες τους. Πιο συγκεκριμένα, το σέρβις στεγάστηκε στις εγκαταστάσεις της «Σωληνουργίας Ελλάδος», που βρίσκεται κοντά στην εκκίνηση και παραχωρήθηκε στην οργάνωση για τις ανάγκες του αγώνα. Ακόμη, έμφαση δόθηκε στα μέτρα ασφαλείας, με μπαριέρες όπου αυτό απαιτούνταν, αλλά και καθάρισμα στην άκρη του δρόμου. Όπως ακριβώς είχε αναφερθεί και πριν τον αγώνα, περί των λεπτομερειών που κάνουν τη διαφορά.

 

Το πρωί της Κυριακής λοιπόν, ο καλοκαιρινός καιρός βοήθησε ώστε να συγκεντρωθεί πολύς κόσμος στη διαδρομή της Ριτσώνας και να θαυμάσει τις προσπάθειες των 149 οδηγών που εκκίνησαν εντέλει τον αγώνα. Δυστυχώς, η τύχη δεν ήταν με το μέρος των εμπλεκόμενων, αφού το πρώτο σκέλος είχε μεγάλες καθυστερήσεις, κυρίως λόγω μηχανικών βλαβών, αλλά και ενός θεατή που χτύπησε το πόδι του μακριά από τη διαδικασία του αγώνα, αλλά χρειάστηκε ασθενοφόρο. Πάντως, οι οργανωτές έκαναν το καλύτερο δυνατό, αλλά οι βλάβες ήταν τέτοιες που χρειάζονταν χρόνος ώστε να συνεχιστεί ο αγώνας. Τα παραπάνω είχαν σαν αποτέλεσμα το πρώτο σκέλος του αγώνα να έχει διάρκεια 4 ωρών, στοιχείο που κούρασε θεατές και οδηγούς. Το επόμενο σκέλος κύλησε σαφώς πιο γρήγορα, αν και υπήρξαν ορισμένες διακοπές, που πάντως δεν ήταν τόσο χρονοβόρες όσο οι πρωινές.

 

Στον καθαρά αγωνιστικό τομέα, το γεγονός ότι μετά το μηχανικό πρόβλημα του «Chocos» με το ψυγείο λαδιού της BMW M3 τοποθετήθηκε τσιμέντο στη διαδρομή, για να απορροφηθούν τα λάδια, οδήγησε σε αύξηση των χρόνων για τους κορυφαίους οδηγούς της κατηγορίας E στο πρώτο σκέλος. Έτσι, ο Μιχάλης Ευθυμίου σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο με το Ford Escort WRC της κατηγορίας Α, εμπρός από το Λεωνίδα Κύρκο με το δικό του Escort της κατηγορίας Ε. Στη συνέχεια όμως, ο Κύρκος πέτυχε τον καλύτερο χρόνο με διαφορά, οπότε ξεπέρασε τον Ευθυμίου, πετυχαίνοντας τον απόλυτο χρόνο της ημέρας και παράλληλα κερδίζοντας την κατηγορία Ε. Την τριάδα της κατηγορίας Ε, συμπλήρωσαν ο Δημήτρης Παντελάκης και ο νεαρός Παναγιώτης Ευθυμίου, με BMW M3 και BMW M3 E30 αντίστοιχα, που ήταν και οι ταχύτεροι στα δικίνητα της κλάσης Ε/12. Σημειώστε, πως ο Μάριος Ηλιόπουλος έχασε χρόνο στο πρώτο ανέβασμα, όταν και τερμάτισε μέσα σε καπνούς λόγω προβλήματος με το τούρμπο του Ford Escort Cosworth που οδηγούσε.

 

O Μιχάλης Ευθυμίου από τη μεριά του, κατέκτησε με άνεση τη νίκη στην κατηγορία Α, όπου τον ακολούθησαν οι Αργύρης Τσούλος και Μανώλης Πιτσάκης, οι οποίοι είχαν τη δική τους μάχη με τα Mitsubishi Lancer EVO VIII που έληξε με διαφορά μικρότερη του ενός δλ. υπέρ του πρώτου, όλοι τους συμμετέχοντας στην Α/8. Στην κατηγορία Ν, νικητής αναδείχθηκε ο Κλεάνθης Οικονομίδης, που με το Subaru Impreza επικράτησε του Διαμαντή Τζαμπάζη με Mitsubishi Lancer EVO X, με τους δυο οδηγούς να είναι οι ταχύτεροι και στη Ν/4, που είχε μόλις 3 συμμετοχές.

 

Από εκεί και έπειτα, στην κατηγορία Α έως 2 λίτρα, νικητής αναδείχθηκε ο Χρίστος Παπαχριστόπουλος, στην πρώτη του εμφάνιση με το νέο του απόκτημα, ένα Opel Corsa S1600, με το οποίο έλαβε μέρος στη Ριτσώνα για εξάσκηση, ενόψει των ασφάλτινων ράλλυ όπου θα συμμετάσχει φέτος. Οι χρόνοι του Παπαχριστόπουλου ήταν εξαιρετικοί και δεν άφησαν περιθώριο στον επίσης ταχύτατο Παναγιώτη Χαλάτση ο οποίος τερμάτισε δεύτερος, συμμετέχοντας για πρώτη φορά με το Opel Corsa S1600 του Χαράλαμπου Γαζετά. Την πρώτη τριάδα, συμπλήρωσε ο  Ανδρέας Ντόφης, που ήταν ο ταχύτερος και στα δυο περάσματα με το Citroen Saxo, στο πλαίσιο της κλάσης Α/6, στην οποία και επικράτησε.  Την τριάδα της κλάσης, συμπλήρωσαν οι Σταμάτης Κατσίμης και Γιώργος Περουλάκης, αμφότεροι με Honda Civic, με τη μεταξύ τους τελική διαφορά να είναι μόλις 0,08 δλ., ενώ πολύ κοντά τους βρέθηκε και ο Κώστας Παπαχρήστος με Citroen Saxo, που τερμάτισε τέταρτος.

 

Μάχη με έντονο συναγωνισμό είχαμε στην κατηγορία Ν έως 2 λίτρα και στη Ν/2 –αφού αυτοκίνητα της Ν/3 δε συμμετείχαν- με το Θόδωρο Ζαχαριάδη να επικρατεί με Peugeot 106 και στα δυο σκέλη, τη στιγμή που στη μάχη για τη δεύτερη θέση επικράτησε ο Σωτήρης Μαλακτάρης με Citroen Saxo, έναντι των Θανάση Κρέτσα και Δημήτρη Πολατσίδη, αμφότεροι με Peugeot 106. Κλείνοντας με τις κατηγορίες, σε αυτή για αυτοκίνητα της κατηγορίας Ε έως 2 λίτρα, η νίκη πέρασε στα χέρια του Γιώργου Πολίτη με Citroen AX της Ε/10. Η επικράτηση του νεαρού οδηγού ήταν δύσκολη, αφού στο πρώτο πέρασμα αντιμετώπισε μικρό πρόβλημα με τον κινητήρα του αυτοκινήτου του, κάτι που τον ανάγκασε να οδηγήσει οριακά στη συνέχεια, για να επικρατήσει του Θανάση Κουρνιάτη για 0,2 δλ. Ο πολύπειρος οδηγός του Ford Escort κέρδισε την κλάση Ε/11, ενώ την τριάδα της κατηγορίας έκλεισε ο Βασίλης Ντέρμας με αντίστοιχο αυτοκίνητο.  

 

Στις επιμέρους κλάσεις, στη Ν/1 επικράτησε ο Δημήτρης Κουμπούρης, ενώ τον ακολούθησαν οι Πολύδωρος Φούντας και Φώτης Χειλάκης, όλοι τους με Peugeot 106. Στην Α/5, ο Αντώνης Παπαρινόπουλος ήταν ταχύτατος με το Peugeot 206, όντας ταχύτερος και από συνδυασμούς ισχυρότερων κλάσεων και έφτασε στη νίκη της κλάσης και τον ακολούθησαν ο Κρητικός Λευτέρης Καρδαμάκης με Toyota Yaris και ο Γιάννης Σύλλας με Peugeot 106. Στην Α/7, ταχύτερος αποδείχθηκε ο Χρήστος Μάντεσης με Honda Civic Type-R, που επιβλήθηκε του Γιάννη Γύζη που ακολούθησε με Renault Clio Williams, τη στιγμή που την τριάδα της κλάσης συμπλήρωσε ο Ιωσήφ Βούλγαρης με MG ZR 160. Στην Ε/9, ο Μιχάλης Παρασκευάς κέρδισε πίσω από το τιμόνι ενός Suzuki Swift GTI, εμπρός από το Σταμάτη Σταματίου με αντίστοιχο αυτοκίνητο.  Όπως προαναφέραμε στην Ε/10 επικράτησε ο Γιώργος Πολίτης, ενώ τον ακολούθησαν οι Τρύφων Χασάπης και Κωνσταντίνος Κουνιάκης, όλοι τους με Citroen AX. Σημειώστε, πως ο Παντελής Βασιλειάδης είχε έξοδο στο πρώτο σκέλος χάνοντας πολύ χρόνο και μαζί κάθε δυνατότητα διεκδίκησης της νίκης. Στην Ε/11 την τριάδα πίσω από τους Κουρνιάτη και Ντέρμα συμπλήρωσε ο Ανδρέας Μελιγκώνης με Opel Kadett GT/E. Τέλος, στα δικίντα της Ε/12, τρίτος πίσω από τους Παντελάκη και Ευθυμίου τερμάτισε ο Διονύσης Τροβάς με ακόμη μια BMW M3 E30.


 
Η ανάβαση Ριτσώνας περιλάμβανε ακόμη δυο κατηγορίες, τη Formula Saloon και τα Ιστορικά Αυτοκίνητα. Στην πρώτη, ο Παναγιώτης Καμπύλης με το εντυπωσιακό VW Scirocco ήταν ταχύτερος στο πρώτο πέρασμα, όμως δεν έλαβε μέρος στο δεύτερο σκέλος, με αποτέλεσμα η νίκη να περάσει στα χέρια του Κώστα Λιγουστιδιανού, με Toyota Corolla 4X4. Στη δεύτερη, που τροφοδότησε τον αγώνα με σχεδόν 30 συμμετοχές ταχύτερος ήταν ο Ανδρέας Καροτσιέρης με την κίτρινη Porsche 911 RS, εμπρός από τους Θανάση Κάζακλη και Βαγγέλη Γιωργούλα, αμφότεροι με Ford Escort RS 2000.

Στο χώρο του τερματισμού του πρώτου σκέλους, ο Μάριος Ηλιόπουλος κατέθεσε ένσταση κατά του Λεωνίδα Κύρκου, ζητώντας ανάλυση καυσίμου και νερού από το Ford Escort του τελευταίου, καθώς και έλεγχο του περιοριστή του τούρμπο και της πιθανότητας ύπαρξης κρυφής δεξαμενής καυσίμου. Οι τεχνικοί έφοροι έλεγξαν επί τόπου το στόμιο του τούρμπο του Κύρκου, το οποίο βρέθηκε σύννομο με τους κανονισμούς, ενώ αργότερα θα γίνει ο έλεγχος και στα υπόλοιπα μέρη όπου υπάρχει ένσταση. Ακόμη, ο Διαμαντής Τζαμπάζης έκανε ένσταση στον Κλεάνθη Οικονομίδη, επειδή ο τελευταίος δεν ξεκίνησε το πρώτο σκέλος στο χρόνο του, αλλά μετά το προβλεπόμενο τρίλεπτο. Όπως γίνεται αντιληπτό, τα αποτελέσματα παραμένουν προσωρινά μέχρι να βγουν τα αποτελέσματα των ενστάσεων.

 Εν κατακλείδι ο αγώνας ήταν υψηλού επιπέδου οργανωτικά, άρεσε στους οδηγούς, αλλά δυστυχώς η ατυχία της ύπαρξης πολλών μηχανικών βλαβών, που ήταν συνάρτηση και των πολλών συμμετοχών, περιόρισε την ευχαρίστηση οδηγών και θεατών, αν και στο τέλος το πρόσημο κρίνεται θετικό._Ν.Δ.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ