Αγώνες Αγώνες

MotoGP: Μια πτώση μπορεί να κοστίσει από 15.000 € έως και 100.000 €

Ο Christophe Bourguignon, o μηχανικός του Cal Crutchlow στην ομάδα της LCR Honda, μας εξηγεί ότι κάθε πτώση στο MotoGP είναι επώδυνη και σε οικονομικό επίπεδο…

Στο MotoGP, όπως ακριβώς συμβαίνει και στην F1, τα κόστη στα μάτια του μέσου θεατή φαντάζουν υπέρογκα. Όχι όμως και δίχως λογική. Άλλωστε, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πρόκειται για τις κορυφαίες εκφάνσεις του παγκόσμιου motorsport σε 2 και 4 τροχούς, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε έξοδα και ποσά που σχετίζονται με την εξέλιξη μοτοσικλετών ή μονοθεσίων, την κατασκευή των επιμέρους τμημάτων τους, αλλά και τους μισθούς των μηχανικών που είναι επιφορτισμένοι με την προετοιμασία και συντήρησή τους.

Όπως αποκάλυψε σε δηλώσεις του στο gpone.com o Christophe Bourguignon, o μηχανικός του Cal Crutchlow στην ομάδα της LCR Honda, η ομάδα του Lucio Cecchinello πληρώνει το HRC το ποσό των 2 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο για την παραχώρηση των μοτοσικλετών.

«Κάθε χρόνο πληρώνουμε περίπου 2 εκατ. ευρώ για την παραχώρηση της μοτοσικλέτας του Cal. Σε αυτή την τιμή περιλαμβάνεται το κόστος εξέλιξης και η αμοιβή των μηχανικών του HRC που βρίσκονται μαζί μας σε κάθε αγώνα. Μπορεί το ποσό αυτό να φαίνεται μεγάλο, όμως στο όλο project εμπλέκονται πολλοί άνθρωποι».

Όμως, αυτό που πρέπει να υπολογίσουν οι ομάδες στο MotoGP, πέραν των παραπάνω, είναι το κόστος που σχετίζεται με τις πτώσεις των αναβατών τους.

«Ένα ατύχημα στο MotoGP μπορεί να κοστίσει από 15.000 ευρώ έως και 100.000 ευρώ – ατύχημα με κόστος 2.000 ευρώ απλά δεν υφίσταται. Πάντοτε ελπίζουμε ότι οι επιπτώσεις ενός ατυχήματος θα περιοριστούν στην αλλαγή κάποιων ανταλλακτικών που έχουμε σε στοκ. Όμως, πολλά ατυχήματα μπορούν να μας δημιουργήσουν προβλήματα. Για παράδειγμα, έχουμε σε στοκ μόλις πέντε ντεπόζιτα, και το ίδιο ισχύει και για τα ψυγεία. Αν θέλουμε να παραγγείλουμε κάποιο ανταλλακτικό από το HRC, αυτό απαιτεί ένα μίνιμουμ χρόνο για την παραγωγή και την παράδοση σε εμάς».

Ο Christophe Bourguignon ήταν αποκαλυπτικός για το πόσο ακριβώς κοστίζουν συγκεκριμένα ανταλλακτικά μιας μοτοσικλέτας του MotoGP.

«Μια μοτοσικλέτα του MotoGP είναι πολύ γρήγορη και βαριά, οπότε δεν υπάρχουν μικρές πτώσεις. Όταν πέσεις από μπροστινό, το φέρινγκ, το μισό τμήμα του τιμονιού και μερικά άλλα μέρη από carbon είναι καταστραμμένα κατά 100%.

«Ένα σετ από carbon δίσκων κοστίζει 10.000 ευρώ και κάθε φορά που μια μοτοσικλέτα πέφτει στα χαλίκια, οι δίσκοι μπορεί να καταστραφούν. Δεν είσαι ποτέ σίγουρος για αυτό, όμως δεν μπορείς να ρισκάρεις και να στείλεις πίσω τον αναβάτη στην πίστα με μια μοτοσικλέτα που πιάνει τα 300 χλμ./ώρα η οποία θα διαθέτει φρένα που δεν εμπιστεύεσαι – έτσι τους αλλάζουμε πάντα.

«Οι ζάντες από μαγνήσιο κοστίζουν 4.000 λίρες περίπου και καθώς τα Michelin είναι λεπτά και προστατεύουν λίγο τις ζάντες, τις αλλάζεις ακόμα και σε μια μικρή πτώση. Γενικά, δεν υπάρχει κανένα ηλεκτρονικό τμήμα που να μην κοστίζει τουλάχιστον 1.000 ευρώ».

Ωστόσο, υπάρχουν τμήματα της μοτοσικλέτας που σπάνια χρειάζονται αλλαγή, ακόμα και σε σφοδρές πτώσεις.

«Οι δαγκάνες των φρένων σπάνια αλλάζονται, όπως και ο κινητήρας. Χτυπάω ξύλο βέβαια, καθώς έχουμε περιορισμένο αριθμό κινητήρων κάθε χρόνο. Όμως, απ’ όσο θυμάμαι, δεν έχω προβεί σε αλλαγή κινητήρα εξαιτίας μιας πτώσης. Ο κινητήρας είναι καλά προστατευμένος και παρά το γεγονός ότι σε ορισμένες πτώσεις χρειάστηκε να αλλάξουμε το 90% της μοτοσικλέτας, ο κινητήρας παρέμεινε ανέπαφος».

Ποιος πιστεύετε ότι θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Τουρκίας;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου