Αγώνες Διεθνείς αγώνες

Opel Corsa-e Rally:Η εξέλιξη με έμφαση στην ασφάλεια

Η εξέλιξη του νέου Opel Corsa e-Rally, του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού εργοστασιακού αγωνιστικού συνεχίζεται, με την ασφάλεια να βρίσκεται σε πρώτο πλάνο.

Όπως είναι γνωστό, η Opel έχει ήδη ξεκινήσει την εξέλιξη ενός αμιγώς ηλεκτρικού αγωνιστικού Corsa, με την κωδική ονομασία e-Rally, που θα αποτελέσει το αυτοκίνητο του ADAC Opel e-Rally Cup.

Η ασφάλεια παίζει σημαντικό ρόλο σε αυτή την προσπάθεια, οπότε από τη στιγμή που αυτή είναι η πρώτη φορά κατά την οποία διεξάγεται πρωτάθλημα με ηλεκτρικά αυτοκίνητα ενιαίων προδιαγραφών, η Opel Motorsport έχει αναλάβει τη δημιουργία ειδικών κανονισμών και την εκπαίδευση ομάδων ή κριτών, οι οποίοι θα εμπλέκονται με τους αγώνες. Σε αυτό το εγχείρημα η εταιρεία δεν είναι μόνη της, καθώς συνεργάζεται στενά με τον διοργανωτή του θεσμού, την ADAC, καθώς και με την Γερμανική Ομοσπονδία Αγώνων Αυτοκινήτου (DMSB).

Opel Corsa e-Rally

Το Opel Corsa e-Rally βασίζεται στο αντίστοιχο μοντέλο παραγωγής, οπότε διαθέτει και τα ανάλογα πρότυπα, με βάση τα οποία έχει πάρει έγκριση τύπου το "απλό" Corsa. Το αγωνιστικό, διαθέτει ίδια μπαταρία με το επιβατικό Opel Corsa-e, χωρητικότητας 50kWh και αυτονομίας 337 χιλιομέτρων, σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP. Στους αγώνες, θα υπάρχουν τα προγράμματα Competition (πλήρης ισχύς και μέγιστη ροπή), Rain (καμπύλη ροπής προσαρμοσμένη σε ολισθηρή επιφάνεια) και Eco (εξοικονόμηση ενέργειας για χρήση στις απλές διαδρομές). Το κάτω μέρος του Opel Corsa e-Rally διαθέτει χάλυβα υψηλής αντοχής και μια προστατευτική πλάκα δύο τεμαχίων από αλουμίνιο, με πάχος 5 χιλιοστών, για προστασία των 18 μονάδων μπαταρίας που έχουν τοποθετηθεί μέσα σε ειδικό περίβλημα.

Opel Corsa e-Rally

Πέραν αυτού, το Opel Corsa e-Rally, είναι σύννομο -όπως και το μοντέλο παραγωγής- με τον κανονισμό UN ECE R100.02, που καθορίζει τους όρους υπό τους οποίους, τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να κινούνται στο δρόμο. Τέτοιες προϋποθέσεις αφορούν στην ελάχιστη αντίσταση μόνωσης εξαρτημάτων και γραμμών υψηλής τάσης ή την πυροπροστασία. Επιπλέον, οι μπαταρίες πρέπει να διαθέτουν πιστοποίηση όσον αφορά σε μηχανική ακεραιότητα, κραδασμούς, αντοχή όταν υποβάλλονται σε θερμικό σοκ, μηχανική κρούση, αντίσταση στη φωτιά, προστασία από υπερφόρτιση, υπερβολική εκφόρτιση και υπερθέρμανση, καθώς επίσης και την προστασία από βραχυκύκλωμα από εξωτερικό παράγοντα. Επιπρόσθετα, το Opel Corsa e-Rally θα διαθέτει σύστημα πυρόσβεσης Lifeline Zero 360, που λειτουργεί με βάση ένα ηλεκτρικά μη αγώγιμο μέσο κατάσβεσης, καθιστώντας τον κίνδυνο πυρκαγιάς σαφώς μικρότερο από όχι σε αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Opel Corsa e-Rally

Ένας ακόμη σημαντικός παράγοντας όσον αφορά στην ασφάλεια, είναι η παρακολούθηση του συστήματος υψηλής τάσης στο Opel Corsa e-Rally, που λειτουργεί με τάση 434 volt. Αν προκύψει πρόβλημα στη μόνωση, ένα σύστημα αισθητήρων εξασφαλίζει την ειδοποίηση του πληρώματος από τις οθόνες του Master Alarm Indicator System, το οποίο προσφέρει διαρκώς πληροφορίες για την κατάσταση του συστήματος. Σημειώνεται, ότι το σύστημα υψηλής τάσης απενεργοποιείται μηχανικά τόσο μέσα, όσο και έξω από το αυτοκίνητο, σύμφωνα με την Opel, σε λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο.

Opel Corsa e-Rally

Για τη διεξαγωγή του Ενιαίου Πρωταθλήματος ADAC Opel e-Rally Cup, η Γερμανική Ομοσπονδία έχει φροντίσει πέραν των προδιαγραφών του αυτοκινήτου και για την εκπαίδευση των κριτών, είτε αυτοί θα βρίσκονται στις ειδικές διαδρομές, είτε στο service park. Όσα άτομα θα εκτελούν εργασίες που σχετίζονται με το Opel Corsa e-Rally, θα πρέπει να έχουν πιστοποιήσεις που χωρίζονται σε μπλε-πράσινο-κίτρινο-πορτοκαλί-κόκκινο. Στο σύστημα υψηλής τάσης του αγωνιστικού, θα επιτρέπεται να παρεμβαίνουν μόνο όσοι έχουν κόκκινη πιστοποίηση.

"Η DMSB είναι υπεύθυνη για την προσεκτική παρακολούθηση της συμμόρφωσης με τους τεχνικούς και αθλητικούς κανονισμούς, οι οποίοι περιλαμβάνουν τις οδηγίες ασφαλείας,” δήλωσε ο Michael Günther, Αγωνιστικός Διευθυντής της Γερμανικής Ομοσπονδίας. “Καθήκον μας είναι να αναπτύξουμε ένα concept για τα ράλλυ με ηλεκτρικά αυτοκίνητα προκειμένου να εγγυηθούμε την ασφάλεια όλων των συμμετεχόντων και να καταστήσουμε δυνατή την πραγματοποίηση συναρπαστικών αγώνων ράλλυ. Στο πρώτο βήμα, περιλαμβάνεται επίσης ο εντοπισμός και η εξάλειψη πιθανών κενών σε επίπεδο γνώσεων μεταξύ όλων των συμμετεχόντων".

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου