top icon
Αγώνες

Έφυγε ο Γιώργος Ραπτόπουλος…

Έφυγε αιφνιδιαστικά από κοντά μας ο Γιώργος Ραπτόπουλος, ο πατριάρχης του ελληνικού μηχανοκίνητου αθλητισμού και γίναμε ακόμη φτωχότεροι…

Θα μπορούσε κάποιος να γράψει ένα ολόκληρο βιβλίο για τη ζωή και το έργο του Γιώργου Ραπτόπουλου κι αυτό πάλι να μην ήταν αρκετό. Γεννημένος το 1930 στη Θεσσαλονίκη, ξεκίνησε να ασχολείται με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό από τις αρχές της δεκαετίας του '50, αγωνιζόμενος αρχικά με μοτοσικλέτες. Ύστερα από την κατάκτηση μερικών σημαντικών νικών και πρωταθλημάτων με αυτές, πέρασε στους αγώνες αυτοκινήτων, όπου από νωρίς ξεχώρισε για την ταχύτητα και τις μηχανικές του γνώσεις. Έγραψε ιστορία στα σιρκουί της Ρόδου και της Κέρκυρας, όσο και στις Αναβάσεις, αλλά και στο Τατόι, κυρίως με το DKW που προετοίμαζε μόνος του.

Η περίοδος 1963-1964 ήταν η καλύτερη της μακράς σταδιοδρομίας του, με αποκορύφωμα τους δύο συνεχόμενους τίτλους στο τότε Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Τουρισμού. Το 1964 κέρδισε και την ανάβαση της Πάρνηθας, με τον απίστευτο χρόνο των επτά λεπτών και τεσσάρων δευτερολέπτων, επίδοση που χρειάστηκε μια τετραετία για να καταρριφθεί. Την ίδια χρονιά πολέμησε στα ίσια στο Ράλλυ Ακρόπολις με το DKW τα τρία μεγαθήρια της εποχής (τον Κάρλσον με το Saab 96 και τους Χόπκιρκ, Ααλτόνεν με τα Mini Cooper κι ως την ώρα που εγκατέλειψε ήταν πρώτος στη γενική κατάταξη. Την προηγούμενη χρονιά τερμάτισε πρώτος Έλληνας στον Εθνικό μας Αγώνα (και πάλι με το DKW) έχοντας συνοδηγό τον δημοφιλή ηθοποιό Ανδρέα Μπάρκουλη. Πέντε χρόνια αργότερα (1968) ήταν και πάλι πρώτος Έλληνας, με συνοδηγό τον «Λαίλαψ», στο τιμόνι ενός Audi Super 90, με το οποίο τερμάτισε στη δέκατη θέση της γενικής κατάταξης.

Άνθρωπος που δε δίσταζε να τρέξει με ο,τιδήποτε, ήταν ο πρώτος Έλληνας που έφερε μονοθέσιο της Formula 3 στην Ελλάδα και έκανε λίγους αγώνες με αυτό το 1966, σε μια χρονιά που η ΕΛΠΑ προσπάθησε χωρίς επιτυχία να οργανώσει αγώνες μονοθεσίων και στην πατρίδα μας. Στα μέσα της δεκαετίας του '70 αποσύρθηκε από το προσκήνιο, όχι όμως εντελώς, όντας δάσκαλος του Τζίγκερ -Γιάννη Βαρδινογιάννη στα πρώτα του βήματα στους αγώνες. Παραμένοντας δίπλα στον Έλληνα πρωταθλητή, ήταν εκείνος που δοκίμασε πρώτος το Audi Quattro που έφερε ο Τζίγκερ στην Ελλάδα, προσπαθώντας να το αποκρυπτογραφήσει και να του μεταδώσει τα μυστικά της οδήγησής του. Νωρίτερα, είχε ασχοληθεί με τους αγώνες 4Χ4, παίρνοντας το πρωτάθλημα και εκεί. Είναι χαρακτηριστική μια φωτογραφία του, που στη συνέχεια η VW δημοσιοποίησε σε όλο τον κόσμο, με το Transporter του σε… κανονική πτήση, αρκετά μέτρα πάνω από το έδαφος.

Ενεργός και δραστήριος μέχρι το τέλος, δεν εγκατέλειψε ποτέ το αυτοκίνητο, συμμετέχοντας σε κάθε δραστηριότητα ιστορικού ή νοσταλγικού χαρακτήρα, ενώ ασχολήθηκε και με τα διοικητικά, όντας επί σειρά ετών πρόεδρος του Συνδέσμου Βετεράνων Οδηγών Αγώνων. Θαλερός μέχρι την τελευταία του στιγμή παρά τα 85 του χρόνια, μία ημέρα πριν το θάνατό του βρισκόταν στο Ναύπλιο οδηγώντας ένα ιστορικό αυτοκίνητο στο Γύρο της Πελοποννήσου.

H εξόδιος ακολουθία θα λάβει χώρα την Τετάρτη 21 Οκτωβρίου στις 16:00, στο νεκροταφείο της Νέας Ερυθραίας

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ