top icon
Formula 1

Επεισοδιακοί τελικοί

Ενόψει του φινάλε της σεζόν της Formula 1, και με αφορμή το αμφιλεγόμενο GP Σαουδικής Αραβίας, ρίχνουμε μια ματιά σε παλαιότερα Πρωταθλήματα με επεισοδιακά φινάλε.

Το 1974, που Emerson Fittipaldi (McLaren) και Clay Regazzoni (Ferrari) μάχονταν για τον τίτλο, ήταν η μοναδική προηγούμενη φορά που δύο διεκδικητές κατευθύνονται ισόβαθμοι προς το φινάλε της σεζόν. Δεδομένου ότι στην πίστα της Jeddah, το προτελευταίο GP της σεζόν ήταν άκρως επεισοδιακό και αμφιλεγόμενο, μπορεί να αποδειχθεί και το φινάλε τόσο δραματικό;

Μέχρι να γνωρίζουμε, θα κοιτάξουμε μερικές περιπτώσεις που ο τίτλος κρίθηκε με επεισοδιακό τρόπο. Κάποιοι ίσως σκέφτονται το τρανταχτό παράδειγμα της Suzuka το 1990, όπου ο Ayrton Senna κατέκτησε τον τίτλο προκαλώντας σύγκρουση με τον Alain Prost στην πρώτη στροφή.

Βέβαια, είχε προηγηθεί την προηγούμενη χρονιά, στην ίδια πίστα, η αποτυχημένη προσπάθεια του Prost να βγάλει εκτός αγώνα τον Senna. O Βραζιλιάνος συνέχισε, μπήκε στα pits, άλλαξε εμπρός αεροτομή, προσπέρασε την Benetton του Nannini αλλά στο τέλος, ο πρόεδρος της FISA, Jean-Marie Balestre τον ακύρωσε από τα αποτελέσματα του αγώνα, επειδή παράκαμψε το chicane.

Συνεπώς, την επόμενη χρονιά, ο Senna δε… χάρισε κάστανο. Είχε ζητήσει να μεταφερθεί η pole position στην αγωνιστική γραμμή (αριστερά), αλλά δεν εισακούστηκε και προειδοποίησε, ότι αν έβρισκε κενό να εισχωρήσει, και ο Prost του «έκλεινε την πόρτα», δεν επρόκειτο να υποχωρήσει. Και αυτό ακριβώς έγινε. Ήταν η πιο σύντομη διαδικασία ανακήρυξης Πρωταθλητή στην ιστορία: διήρκεσε μόλις 9 δλ.

Αξίζει να συμπεριλάβουμε εδώ την αντίδραση του Max Verstappen κοιτώντας το συγκεκριμένο στιγμιότυπο, αστειευόμενος. Πάντως τα δύο γεγονότα της Suzuka συνέβησαν στον προτελευταίο αγώνα της σεζόν.

1994: Ο Schumacher προκαλεί σύγκρουση και επικρατεί

Ιδίως το Πρωτάθλημα του 1989 είχε τεράστιο παρασκήνιο και αμφιλεγόμενες συμπεριφορές, συμφωνίες, δηλώσεις, συγκρούσεις και άλλα πολλά. Μια εξίσου αμφιλεγόμενη σεζόν, αλλά πιο τραγική, ήταν το 1994, όπου και πάλι, ο τίτλος κρίθηκε από σύγκρουση.

Από κατηγορίες χρήσης παράνομου συστήματος ελέγχου πρόσφυσης από την Benetton, έως αφαίρεση φίλτρων από αντλίες ανεφοδιασμού (από πολλές ομάδες) προς μείωση της διάρκειας των pit stop, που οδήγησαν στη φωτιά στο Hockenheim για τον Jos Verstappen, η ομάδα του Flavio Briatore είχε βρεθεί στο μάτι του κυκλώνα ουκ ολίγες φορές στην πρώτη διεκδίκηση τίτλου από τον Michael Schumacher.

Όλα αυτά, εν μέσω μιας σεζόν που οι σπασμωδικές κινήσεις της FIA για τη βελτίωση της ασφάλειας δημιούργησαν πολλαπλές περίεργες καταστάσεις, μερικές από τις οποίες ήταν τραγελαφικές, όπως συστάδες ελαστικών μέσα στην πίστα που λειτουργούσαν ως chicane.

Στη M. Βρετανία, ο Schumacher αψήφησε μαύρη σημαία. Την είχε δεχθεί διότι προσπέρασε παράτυπα τον Damon Hill στο γύρο σχηματισμού και του επιβλήθηκε καθυστερημένα ποινή 5 δλ. στάσης στα pits, την οποία δεν εξέτισε. Εν μέσω διαπραγματεύσεων μεταξύ της ομάδας και της διεύθυνσης αγώνα, ο Schumacher εισήλθε στα pits για να εκτίσει την ποινή έξι γύρους αργότερα. με την Benetton να ισχυρίζεται ότι δεν είχε ενημερωθεί σωστά για την ποινή.

Η FIA αποφάσισε να ερευνήσει το περιστατικό και απαγορεύτηκε στον Schumacher η συμμετοχή σε άλλους δύο αγώνες, πέραν του αποκλεισμού του από το συγκεκριμένο GP. Η Benetton άσκησε έφεση, την οποία έχασε. Επιπλέον, ο Γερμανός αποκλείστηκε από τα αποτελέσματα του GP Βελγίου λόγω υπερβολικής φθοράς της «ξύλινης» πλάκας νομιμότητας στο δάπεδο του μονοθεσίου.

Τελικοί F1

To ατύχημα μεταξύ Schumacher και Hill στην Αυστραλία το 1994.

Συνεπώς, ο Schumacher είχε βρεθεί χωρίς βαθμούς σε 4 από τους 16 αγώνες. Παρόλα αυτά, ήταν ακόμα επικεφαλής στη βαθμολογία (με 1 βαθμό διαφορά) στον τελευταίο αγώνα της σεζόν, στην Αδελαΐδα της Αυστραλίας. Ήταν επικεφαλής με τον Hill 2o. Πίεζε. Αλλά βγήκε εκτός πίστας, στα γρασίδια και χτύπησε με το πλάι στον τοίχο. Κατάφερε να επιστρέψει στην πίστα.

Υπήρχε ζημιά στο σύστημα διεύθυνσης; Ίσως κανείς δε θα το μάθει. Ο Schumacher είχε αφήσει χώρο στην εσωτερική της επόμενης στροφής όμως. Ο Hill βούτηξε. Ίσως ήταν η μοναδική του ευκαιρία. Ο Schumacher έκλεισε την πόρτα, «πάτησε» με τον πίσω δεξιό τροχό τον εμπρός αριστερό της Williams και η Benetton απογειώθηκε, για να καταλήξει στα προστατευτικά ελαστικά.

Ο Schumacher είχε εγκαταλείψει επιτόπου. Ο Hill είχε δει ένα στραβωμένο ψαλίδι και η συμπεριφορά της Williams ήταν περίεργη. Εισήλθε στα pits. Οι μηχανικοί του είπαν ότι ο αγώνας του είχε τελειώσει. Ο Schumacher ήταν πρωταθλητής.

1997: Σύγκρουση ξανά, αλλά με διαφορετικό αποτέλεσμα

Δεν ήταν η μοναδική φορά που ο Schumacher είχε επαφή με τον έτερο διεκδικητή του τίτλου (και πάλι οδηγό της Williams). Το 1997, ο Jacques Villeneuve, γιος του θρυλικού Gilles, βρισκόταν στη δεύτερη μόλις σεζόν του στην F1.

Ωστόσο, αυτή τη φορά, μετά τη σύγκρουση, ο Schumacher ήταν αυτός που βρέθηκε να μειονεκτεί, καθώς ο ίδιος εγκατέλειψε επιτόπου, ενώ ο αντίπαλός του κατάφερε να τερματίσει τον αγώνα και να κατακτήσει τον τίτλο, τον τελευταίο της Williams στην F1.

O Adrian Newey είχε σχεδιάσει ένα πολύ καλό μονοθέσιο, το οποίο ο ίδιος πιστεύει ότι η Williams δε διαχειρίστηκε καλά κατά τη διάρκεια της σεζόν, ενώ ο ίδιος είχε αναχωρήσει για την McLaren, για να αναλάβει την προετοιμασία του μονοθεσίου για τη μεγάλη αλλαγή κανονισμών του 1998, με πιο μικρό μετατρόχιο και ελαστικά με αυλακώσεις.

Ο Schumacher είχε φτάσει στον τελευταίο αγώνα της σεζόν, σε αυτό που έμελλε να είναι το τελευταίο GP της Jerez στην F1, με προβάδισμα 1 βαθμού. Ο Villeneuve φρόντιζε σε κάθε του δήλωσε να αναφέρει το γεγονός ότι ο Γερμανός είχε προκαλέσει σύγκρουση με τον Hill στη μεταξύ τους μάχη το 1994.

Στον προτελευταίο αγώνα του 1997, στη Suzuka, ο Villeneuve είχε αγωνιστεί υπό έφεση, καθώς είχε βρεθεί με ποινή αποκλεισμού από ένα GP, με αναστολή, επιεδή είχε αψηφήσει κίτρινες σημαίες και στη Suzuka επανέλαβε το παράπτωμα. Εντέλει, αγωνίστηκε υπό έφεση και τερμάτισε 5ος. Δεδομένου του κακού αποτελέσματος (η 5η θέση απέφερε μόλις 2 βαθμούς τότε), η Williams απέσυρε την έφεση. Συνεπώς, o Villeneuve είχε αποκλειστεί από τα αποτελέσματα.

Στις κατατακτήριες δοκιμές της Jerez, οι δύο οδηγοί της Williams και ο Michael Schumacher, είχαν σημειώσει τον ίδιο χρόνο έως το χιλιοστό του δευτερολέπτου, κάτι που έχει αστρονομικές πιθανότητες να συμβεί.

Ο Villeneuve πήρε την pole, έχοντας σημειώσει πρώτος τον επίμαχο χρόνο και o Schumacher ήταν δεύτερος, εμπρός από τον Heinz-Harald Frentzen με την άλλη Williams. Ωστόσο ο Schumacher έκανε εκπληκτική εκκίνηση, σε αντίθεση με το υπερβολικό σπινάρισμα του Καναδού, που άφησε και τον Frentzen να περάσει, ελπίζοντας ίσως ότι ο Γερμανός θα πίεζε την προπορευόμενη Ferrari.

Λίγο μετά, ήρθε η εντολή της Williams προς τον Frentzen να παραχωρήσει τη θέση του. Ο Villeneuve άρχισε να κυνηγάει τη Ferrari, αλλά βρέθηκε στο διάβα του ο ντουμπλαρισμένος Norberto Fontana με τη Sauber-Ferrari, ο οποίος είχε δεχθεί εντολές να μπλοκάρει τον Καναδό, αν ήθελε να διατηρήσει τη θέση του στην ομάδα την επόμενη σεζόν…

Έχοντας πλέον προσπεράσει τη Sauber, o Villeneuve γνώριζε ότι έπρεπε να κάνει την επίθεσή του εντός δύο γύρων μετά το pit stop. Ο Γερμανός προσπαθούσε να προστατεύσει τα ελαστικά από blistering στους αρχικούς γύρους κάθε stint, ακολουθώντας αρκετά αργό ρυθμό, γεγονός που επέτρεψε στον Villeneuve να μειώσει τη διαφορά.

Στην τελευταία αλλαγή ελαστικών, ο Καναδός ρίσκαρε στην γρήγορη στροφή και κατάφερε να πλησιάσει πριν τη φουρκέτα, όπου είχε παρατηρήσει ότι μπορεί να φρενάρει πολύ πιο αργά από τη Ferrari.

Τελικοί F1

Villeneuve και Schumacher στη Jerez το 1997.

Αυτή ήταν η ευκαιρία. Θα έβγαινε από το slipstream τελευταία στιγμή, που ο Schumacher δε θα κοιτούσε πια τους καθρέπτες του, για να τον αιφνιδιάσει. Τα κατάφερε, όπως πρόδωσε η αρχική αντίδραση του Schumacher, που πήγε να πάρει τη στροφή κανονικά και ξαφνικά είδε τη Williams στην εσωτερική. Ο Villeneuve είχε «βουτήξει» από πολύ πίσω.

Ο Schumacher έκανε μια αρχική κίνηση να αποφύγει τη Williams, αλλά μετά έστριψε το τιμόνι ξανά δεξιά και προκάλεσε μια σύγκρουση, η οποία τον έβγαλε στην αμμοπαγίδα, όπου κόλλησε, ενώ η Williams δεν είχε δεχθεί σοβαρό πλήγμα.

Ήταν ίσως μια στιγμή πανικού. Ο Schumacher επέστρεψε στα pits πεπεισμένος ότι ο Villeneuve τον είχε βγάλει εκτός. Ο Ross Brawn έπρεπε να του δείξει τα replay του βίντεο για να τον πείσει ότι ήταν εκείνος που είχε κάνει το λάθος. Ήταν μια από τις λίγες στιγμές στην καριέρα του που το είχε παρακάνει.

O Villeneuve ήταν προσεκτικός από εκεί και έπειτα, απλά ήθελε να τερματίσει στους βαθμούς, απέφευγε kerb, δε φρέναρε απότομα, επιτάχυνε απαλά. Αυτό επέτρεψε στον Mika Hakkinen να επιτεθεί στον Καναδό στον τελευταίο γύρο και ο Villeneuve επέλεξε να μην υπερασπιστεί τη νίκη.

Ο David Coulthard πήγε επίσης να περάσει, αλλά επιβράδυνε αμέσως και βλέποντας αυτό ο Villeneuve, αποφάσισε να επιβραδύνει και αυτός. Η καθυστέρησή τους, έφερε τον Gerhard Berger να τους κυνηγάει στα τελευταία μέτρα της καριέρας του στην F1 με πολύ περισσότερη ταχύτητα και να αποφεύγει την επαφή μαζί τους για ελάιχστη απόσταση.

Για το παράπτωμά του, ο Schumacher κλήθηκε να παρουσιαστεί ενώπιον του Παγκοσμίου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA, το οποίο αποφάσισε να τον μηδενίσει sτο Πρωτάθλημα του 1997. Παρόλα αυτά, ήταν μια εύκολη απόφαση, δεδομένου ότι ο Γερμανός είχε ήδη χάσει τον τίτλο και επίσης, τα στατιστικά εκείνης της σεζόν εξακολουθούν να μετρούν στην καριέρα του.

Η διεύθυνση αγώνα θεώρησε απαραίτητο να επισημάνει στο φετινό GP Αμπού Ντάμπι ότι οι αγωνοδίκες έχουν το δικαίωμα να αφαιρέσουν βαθμούς σε περίπτωση που θεωρήσουν ότι κάποιος οδηγός παρουσίασε αντιαθλητική συμπεριφορά, προμηνύοντας ότι ανάλογες κινήσεις δε θα περάσουν απαρατήρητες.

2012: Θρίλερ εναλλαγών

Τελικοί F1

GP Βραζιλίας 2012, o Webber κάθετα στην πίστα, πίσω από τις Ferrari.

Οι συγκρούσεις όμως στο φινάλε, ενώ διακυβεύεται ο τίτλος, μπορούν να συμβούν και με άλλους οδηγούς. Απλά ρωτήστε τον Sebastian Vettel, ο οποίος ήταν επικεφαλής της βαθμολογίας στον τελευταίο αγώνα της σεζόν του 2012, το GP Βραζιλίας, με προβάδισμα 13 βαθμών, έναντι του Fernando Alonso, που είχε διατηρήσει τις ελπίδες του ζωντανές.

Με σλικ ελαστικά σε νωπή πίστα, ο Vettel είδε στην πρώτη στροφή τον team-mate του στη Red Bull, Mark Webber, να τον κλείνει στην εσωτερική, γεγονός που οδήγησε στο περιστατικό Multi-21 στη Μαλαισία την επόμενη χρονιά. Εκεί, ο Vettel «έκλεψε» τη νίκη από τον Αυστραλό ενάντια στις εντολές της ομάδας.

Μετά το κλείσιμο από τον Webber στην πρώτη στροφή της Βραζαιλίας, ο Vettel έχασε έδαφος και βρέθηκε στις πιο πίσω θέσεις. Στη στροφή 4, προσπάθησε να μπει στην εσωτερική του ο Bruno Senna με τη Williams. Τα δύο μονοθέσια ακούμπησαν και ο Vettel βρέθηκε να κοιτάζει προς την αντίθετη κατεύθυνση, καθώς τον προσπερνούσε ολόκληρο το grid, ενώ ο ίδιος άφηνε το μονοθέσιο να κυλήσει προς τα πίσω, για να αποφύγει περαιτέρω επαφές. Θα έπεφτε προτελευταίος.

Την ίδια στιγμή, ο Alonso προσπέρασε Massa και Webber για να ανέβει σε θέση που του έδινε τον τίτλο. Ένα μπλοκάρισμα φρένων στη νωπή πίστα όμως κόστισε στον Ισπανό την πολύτιμη θέση από τον Hulkenberg, ο οποίος πήγε να καταδιώξει τις δύο McLaren που ήταν επικεφαλής.

O Γερμανός κατάφερε να τις προσπεράσει, αλλά στη συνέχεια έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του, αφήνοντας τον Hamilton να περάσει στην πρωτοπορία. Στην προσπάθειά του να ανακάμψει, ο Hulkenberg συγκρούστηκε με τον Βρετανό. Αυτό έφερε τον Alonso στη 2η θέση, αλλά και τον Vettel στην 6η, σε έναν αγώνα που τελείωσε πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας.

Ο Vettel είχε εξασφαλίσει τους βαθμούς που χρειαζόταν για τον τρίτο συνεχόμενο τίτλο του και ο Alonso δε μπορούσε να το πιστύεψει ότι είχε χάσει δεύτερο Πρωτάθλημα μέσα σε τρεις σεζόν.

2008: Στην τελευταία στροφή

Τελικοί F1

Ίσως η πιο δραματική ανατροπή στην ιστορία της F1, δεδομένου ότι συνέβη κυριολεκτικά στην τελευταία στροφή, του τελευταίου γύρου του φινάλε της σεζόν, είχε συμβεί το 2008. Υπό τη βροχή του Interlagos, ο Felipe Massa έκανε τα πάντα σωστά για να νικήσει τον αγώνα της πατρίδας του.

Στη σεζόν του είχαν προηγηθεί πολλές αναποδιές, όπως η αστοχία κινητήρα τρεις γύρους πριν τον τερματισμό στην Ουγγαρία, ή το pit stop στη Σιγκαπούρη, όπου ξεκίνησε με την αντλία ανεφοδιασμού προσκολλημένη στη Ferrari σε έναν αγώνα που επίσης αναγκάστηκε να εγκαταλείψει.

Ο αντίπαλος του Βραζιλιάνου στη μάχη του τίτλου ήταν ο Hamilton, ο οποίος χρειαζόταν να τερματίσει στην 5η θέση για να στεφθεί Πρωταθλητής. Με τις ψιχάλες να εντείνονται, αμφότεροι οι διεκδικητές είχαν εισέλθει στα pits για ενδιάμεσα ελαστικά στα τελικά στάδια του αγώνα. Ωστόσο, κάποιοι είχαν ρισκάρει να παραμείνουν στην πίστα με ελαστικά για στεγνό, όπως ο Timo Glock με την Toyota.

Ο Hamilton διατηρούσε τη θέση που χρειαζόταν, αλλά είχε πίσω του έναν ταχύτατο Vettel, νικητή του πρώτου του GP με την Toro Rosso, νωρίτερα στη σεζόν. Τρεις γύρους πριν από την καρό σημαία, όλα πήγαιναν καλά για τον Βρετανό.

Ώσπου άρχισε να βρέχει πιο πολύ. Τον Hamilton πέρασε ο Kubica (που ήταν ένα γύρο πίσω). Αλλά αυτό αποσταθεροποίησε τον Βρετανό, δίνοντας την ευκαιρία στον Vettel να περάσει. Ο τίτλος ήταν στα χέρια του Massa.

Εντούτοις, ο Timo Glock αντιμετώπιζε πλέον σοβαρά προβλήματα με τη θερμοκρασία των ελαστικών του στην εντεινόμενη βροχή, καθώς η Toyota παρήγαγε όση πρόσφυση θα έβρισκε σε… παγοδρόμιο. Ενώ ο Massa έχει ήδη τερματίσει, Kubica, Vettel και Hamilton προσπέρασαν τον Glock σα σταματημένο στην τελευταία στροφή και ο Hamilton έβαλε τέλος στα πανηγύρια της Ferrari, και χιλιάδων Βραζιλιάνων, για να κατακτήσει τον πρώτο του τίτλο.

Άλλες περιπτώσεις: 2007

Τελικοί F1

GP Βραζιλίας 2007.

Ένα χρόνο νωρίτερα, ένα πρόβλημα δυσλειτουργίας του κιβωτίου της McLaren, που επέλεγε νεκρά, είχε κοστίσει στον Βρετανό την ευκαιρία να διεκδικήσει το στέμμα στην παρθενική του σεζόν. Ο Massa είχε παραχωρήσει τη νίκη στον Raikkonen και ο Φινλανδός είχε βρεθεί από 17 βαθμούς πίσω, δύο αγώνες πριν το τέλος της σεζόν (όταν η 1η θέση έδινε 10 βαθμούς), να στεφθεί Πρωταθλητής.

Το αποτέλεσμα του τελικού αγώνα όμως δεν ήταν απολύτως σίγουρο, καθώς υπήρχε μια έρευνα όσον αφορά τα καύσιμα των BMW Sauber και Williams. Οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να μην τιμωρήσουν τους οδηγούς αυτών των ομάδων, με τον Hamilton να έχει τερματίσει πίσω από αυτούς. Η McLaren έκανε έφεση, η οποία απορρίφθηκε από την FIA σχεδόν 4 εβδομάδες αργότερα…

Πέραν του προβλήματος στη Βραζιλία, στον προηγούμενο αγώνα στην Κίνα, η McLaren είχε αφήσει τον Hamilton για υπερβολικά πολλούς γύρους στην πίστα, με αποτέλεσμα να φθαρεί πλήρως η γόμα των ελαστικών του. Εισερχόμενος στο βρεγμένο pit lane, ο Hamilton γλίστρησε, και η McLaren ακινητοποιήθηκε στη μοναδική αμμοπαγίδα που υπήρχε σε pit lane εκείνη τη σεζόν. Η εγκατάλειψη αυτή άφησε βαθμολογικά εκτεθειμένο τον Hamilton ενόψει του φινάλε της σεζόν.

2010

Τελικοί F1

Sebastian Vettel, GP Αμπού Ντάμπι 2010.

Μερικές φορές, μια μάχη τίτλου αλλάζει τους κανονισμούς για τις επόμενες σεζόν. Κάτι τέτοιο έγινε μετά το φινάλε του 2010 στο Αμπού Ντάμπι, όπου η Ferrari φρόντισε να καλύψει τη στρατηγική του Mark Webber και άφησε ανενόχλητο τον άλλο οδηγό της Red Bull, Sebastian Vettel να οδεύσει προς τη νίκη και τον τίτλο, ενώ ο Fernando Alonso παρέμεινε κολλημένος πίσω από τη Renault του Vitaly Petrov.

Αυτή η λανθασμένη στρατηγική επιλογή, έκανε τη Scuderia να δείξει την πόρτα της εξόδου στον πρώην αρχιμηχανικό του Michael Schumacher, τον Αυστραλό Chris Dyer. Παράλληλα, έφερε στην F1 το DRS, προς διευκόλυνση των προσπερασμάτων. Το DRS ήταν ένα από τα αίτια της σύγκρουσης μεταξύ των δύο φετινών διεκδικητών του τίτλου στο GP Σαουδικής Αραβίας.

2014

Το 2014 η μάχη του τίτλου κρίθηκε με διαφορετικούς κανονισμούς, καθώς το φινάλε της σεζόν απένειμε διπλούς βαθμούς, έπειτα από μια φαεινή ιδέα του Bernie Ecclestone που εφαρμόστηκε μόνο εκείνη τη χρονιά. Εντέλει, δεν επηρέασε την έκβαση, καθώς ο Nico Rosberg αντιμετώπισε προβλήματα με το μονοθέσιό του.

2016

Τελικοί F1

Οι δύο Mercedes στον τερματισμό του GP Αμπού Ντάμπι το 2016, που ανέδειξε Πρωταθλητή τον Nico Rosberg.

Το 2016 είχαμε το παράξενο περιστατικό όπου ο Hamilton, όντας επικεφαλής, πήγαινε όσο πιο σιγά μπορούσε, για να καθυστερήσει τον Rosberg και να επιτρέψει σε αυτούς που τον ακολουθούν να του επιτεθούν, για να του αφαιρέσουν περαιτέρω βαθμούς, καθώς ο Γερμανός μπορούσε να στεφθεί Πρωταθλητής τερματίζοντας απλά 2ος, δεδομένης της αστοχίας κινητήρα του Hamilton στη Μαλαισία που του κόστισε πολύτιμους βαθμούς.

1986

Μερικές φορές, τα ελαστικά μπορούν να κρίνουν τον τίτλο, όπως συνέβη το 1986 στην Αδελαΐδα. Ο Nigel Mansell βρισκόταν στη θέση που χρειαζόταν (3ος)όταν είδε το πίσω αριστερό ελαστικό της Williams να αστοχεί και μαζί του να εξανεμίζονται οι ελπίδες του για τίτλο.

Αυτό έκανε την ομάδα να καλέσει στα pits και τον άλλο οδηγό της, Nelson Piquet, που ήταν επικεφαλής και επίσης διεκδικούσε τον τίτλο, για να αποτρέψει κάτι παρόμοιο. Έτσι, βρέθηκε επικεφαλής ο Alain Prost, που με αυτό το αποτέλεσμα συγκέντρωνε τους βαθμούς που χρειαζόταν για να κατακτήσει εκείνος τελικά το Πρωτάθλημα, αφού ένα από τα δικά του ελαστικά είχε αρχίσει να χάνει πίεση νωρίτερα, και τον είχε αναγκάσει να επισκεφθεί τα pits πριν από τις Williams.

Τελικοί F1

Senna, Prost, Mansell, Piquet.

Δεδομένου ότι στη Yas Marina θα έχουμε kerb όπως αυτά του Κατάρ, ίσως τα ελαστικά έρθουν πάλι στο προσκήνιο; Το πιθανότερο είναι πως όχι, καθώς τα μονοθέσια θα περνάνε με πολύ πιο χαμηλές ταχύτητες από αυτά τα kerb και στο Αμπού Ντάμπι δεν έχει τόσες πολλές γρήγορες στροφές όσες το Losail.

Ποιος ξέρει πως θα κριθεί ο φετινός τίτλος; Κανείς. Υπομονή λοιπόν μέχρι την Κυριακή. Μπορεί αυτό που θα εκτυλιχθεί, να ξεπερνάει οποιοδήποτε προηγούμενο σενάριο ή τη φαντασία μας!_Φ.Λ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ