top icon
Αγώνες

F1: Επικύρωση νέων κανονισμών

Έπειτα από τη χθεσινή συνεδρίαση της Επιτροπής της Formula 1 στο Παρίσι, επικυρώθηκαν οι αλλαγές στους κανονισμούς που έχουμε αναφέρει τις τελευταίες εβδομάδες.

Έπειτα από τη χθεσινή συνεδρίαση της Επιτροπής της Formula 1 στο Παρίσι, επικυρώθηκαν οι αλλαγές στους κανονισμούς που έχουμε αναφέρει τις τελευταίες εβδομάδες.
 
Η FIA εξέδωσε επίσημη ανακοίνωση στην οποία αναφέρεται ότι οι 10 πρώτοι των κατατακτήριων δοκιμών, οι οποίοι θα συμμετέχουν στο τρίτο σκέλος τους, θα υποχρεούνται να εκκινούν τον αγώνα με το σετ ελαστικών που χρησιμοποίησαν στην ταχύτερη προσπάθειά τους στο Q3.
 
Η κίνηση αυτή, την οποία εμπνεύστηκε το Αγωνιστικό Επιτελείο της Formula 1 (που αποτελείται από τους διευθυντές των ομάδων), αποσκοπεί στην προσθήκη ενός επιπλέον στρατηγικού στοιχείου στους αγώνες, προκαλώντας περισσότερες ευκαιρίες για προσπεράσματα.
 
Επίσης, η Επιτροπή της Formula 1 ενέκρινε την μείωση του αριθμού διαθέσιμων σετ ελαστικών ανά ομάδα κατά τη διάρκεια των αγωνιστικών τριημέρων από 14 σε 11, έπειτα από έκκληση της Bridgestone, για να μειωθούν τα έξοδα του ιάπωνα προμηθευτή ελαστικών. Η Bridgestone ήθελε να μειωθούν τα διαθέσιμα σετ ελαστικών ανά ομάδα στα αγωνιστικά τριήμερα σε 10, αλλά οι ομάδες αντιπρότειναν να είναι 11, πρόταση που εντέλει θα ισχύσει.
 
Για να ενθαρρυνθούν οι ομάδες να καλύπτουν αρκετά χιλιόμετρα στις ελεύθερες δοκιμές, θα είναι αναγκασμένες να επιστρέφουν ένα εκ των 11 σετ ελαστικών στη Bridgestone πριν την έναρξη της δεύτερης περιόδου ελεύθερων δοκιμών Παρασκευής και δυο εξ αυτών πριν την έναρξη της τρίτης περιόδου, που διεξάγεται το Σάββατο.
 
Η Επιτροπή της Formula 1 ενέκρινε και το καινούργιο βαθμολογικό σύστημα που θα ισχύει φέτος, το οποίο ανταμείβει τους 10 πρώτους οδηγούς του αγώνα με τον εξής τρόπο: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1. Με αυτό το σύστημα, ο νικητής θα λαμβάνει 7 βαθμούς περισσότερους από τον δεύτερο, μια σημαντική διαφορά σε σύγκριση με πέρυσι, που η νίκη άξιζε μόλις 2 βαθμούς παραπάνω από τη 2η θέση.
 
Στην ανακοίνωσή της, η FIA ανέφερε ότι θα εξεταστούν περαιτέρω αλλαγές έτσι ώστε να γίνει πιο ενδιαφέρον το πρωτάθλημα του 2010.
 
Η Επιτροπή της Formula 1 ενέκρινε επίσης αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς του 2011, σεζόν στην οποία θα απαγορευθούν οι διαχύτες δυο επιπέδων. Επίσης, το ανώτατο ύψος των διαχυτών θα περιοριστεί από τα 175 στα 125 χιλιοστά το 2011, έτσι ώστε να μειωθεί η αεροδυναμικά παραγόμενη αρνητική άντωση και κατά συνέπεια οι ταχύτητες των μονοθεσίων.
 
Επίσης, η FIA πίεσε την Επιτροπή της Formula 1 να εισάγει τεχνολογίες φιλικές προς το περιβάλλον, κάτι που έγινε θερμά αποδεκτό από τις ομάδες, οι οποίες θα παρουσιάσουν σύντομα στη Διεθνή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου τις προτάσεις τους.

Παράλληλα, αν και δεν αναφέρθηκε στην επίσημη ανακοίνωση, πληροφορίες αναφέρουν ότι η Sauber δε θα λάβει τους αριθμούς 9 και 10 που της ανήκουν, δεδομένης της περυσινής 6ης θέσης στο πρωτάθλημα κατασκευαστών (και της αποχώρησης της Toyota), παρά το γεγονός ότι έχει διατηρήσει το όνομα της BMW στην ονομασία της (κάτι που έχει συμβεί για να εξασφαλιστεί το οικονομικό μερίδιο από τα έσοδα των εμπορικών δικαιωμάτων του σπορ). Αντ’ αυτού, τα μονοθέσια της Sauber θα φέρουν τους αριθμούς 26 (Kamui Kobayashi) και 27 (Pedro de la Rosa). 

Τέλος, αν και επίσης δεν αναφέρεται στην επίσημη ανακοίνωση της FIA, έγκυρες πηγές γράφουν ότι η Επιτροπή της Formula 1 συμφώνησε πως αν για κάποιο λόγο, κάποια από τις καινούργιες ομάδες αντιμετωπίσει δυσκολίες, θα έχει το δικαίωμα να μην εμφανιστεί σε τρία Grand Prix κατά τη διάρκεια της σεζόν. Συνεπώς, είναι θεωρητικά δυνατό, να δούμε κάποια ομάδα να μη συμμετέχει στα τρία πρώτα Grand Prix της σεζόν και να κάνει το ντεμπούτο της στον 4ο αγώνα του πρωταθλήματος, που θα διεξαχθεί στις 18 Απριλίου στην Κίνα.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ