top icon
Αγώνες

F1: GP Μαλαισίας-Ρίσκο εξασφαλίζει στον Webber την pole

Το ρίσκο με τα ενδιάμεσα ελαστικά πέτυχε για τον Mark Webber στην τελευταία του προσπάθεια στο Q3, μιας συναρπαστικής διαδικασίας που διεξήχθη υπό την τροπική βροχή της Μαλαισίας.

Το ρίσκο με τα ενδιάμεσα ελαστικά πέτυχε για τον Mark Webber, o οποίος κινήθηκε 1,3 δευτερόλεπτα ταχύτερα από οποιονδήποτε άλλο οδηγό στην τελευταία του προσπάθεια στο Q3, μιας συναρπαστικής διαδικασίας κατατακτήριων δοκιμών που διεξήχθη υπό την τροπική βροχή της Μαλαισίας. Ο Αυστραλός “πετούσε” με τα ενδιάμεσα ελαστικά στα τελευταία λεπτά της διαδικασίας, ενώ τα ελαστικά βροχής των υπολοίπων υπερθερμαίνονταν. Στην πρώτη σειρά θα τον πλαισιώσει ο Nico Rosberg, o οποίος σημείωσε την καλύτερη επίδοση της καριέρας του σε κατατακτήριες δοκιμές.
 
Από την τρίτη θέση θα εκκινήσει ο poleman των δυο πρώτων αγώνων, Sebastian Vettel, team mate του Webber στη Red Bull, η οποία εξακολουθεί να μονοπωλεί τις poleposition φέτος. Ο Michael Schumacher θα εκκινήσει τον αυριανό αγώνα 8ος, ενώ οι McLaren και οι Ferrari θα ξεκινήσουν τον αγώνα τους από την 16η θέση και κάτω, διαπράττοντας σημαντικά λάθη στο Q1!
 
Η βροχή παρήγαγε ένα πολύ ασυνήθιστο grid, με τον πάντοτε ταχύ στη βροχή Adrian Sutil να εκκινεί από την 4η θέση με τη Force India. Ο Nico Hulkenberg έλαμψε στις δύσκολες συνθήκες, σημειώνοντας την 5η επίδοση, έχοντας προκριθεί για πρώτη φορά στις τρεις συμμετοχές του στο Q3, όντας ταχύτερος του πολύπειρου team mate του, Rubens Barrichello, ο οποίος θα εκκινήσει 7ος, με τη Williams να βλέπει αμφότερα τα μονοθέσιά της στους 10 πρώτους. Ο Robert Kubica (Renaullt) βρέθηκε μεταξύ των δυο Williams και θα εκκινήσει από την 6η θέση.
 
Πίσω από τον Schumacher, την πρώτη 10άδα θα παραταχθούν οι Kamui Kobayshi (Sauber) και Vitantonio Liuzzi, με τη Force India, που επίσης είδε αμφότερα τα μονοθέσιά της στο Q3. Ο Vitaly Petrov με την άλλη Renault σημείωσε την καλύτερη επίδοσή του, όντας 11ος, ενώ οι Heikki Kovalainen και Timo Glock χάρισαν σε Lotus και Virgin, αντίστοιχα, την πρώτη τους παρουσία σε Q2.
 
Oι McLaren και Ferrari, προβλέποντας ότι η βροχή που εμφανίστηκε λίγο πριν το Q1 θα κόπαζε, καθυστέρησαν να βγάλουν τα μονοθέσιά τους στην πίστα στο πρώτο 20λεπτο, όπου αρχικά τα ενδιάμεσα ελαστικά ήταν ταχύτερα. Η βροχή όμως επέστρεψε δριμύτερη και όσοι δεν είχαν προλάβει να σημειώσουν χρόνο με τα ενδιάμεσα ελαστικά, βρέθηκαν να μάχονται με τα ελαστικά βροχής, σε πολύ πιο δύσκολες συνθήκες…
 
Ο Jenson Button είχε καταφέρει να σημειώσει χρόνο που τον προήγαγε στο Q2. Ωστόσο σε μια έξοδό του από τη στροφή 14 στο πρώτο σκέλος της διαδικασίας, έμεινε ακινητοποιημένος στην αμμοπαγίδα και επειδή κλήθηκε γερανός για να ανασύρει το μονοθέσιό του, δεν είχε δικαίωμα συμμετοχής στο Q2. Συνεπώς, ο Βρετανός θα εκκινήσει τον αυριανό αγώνα από την 17η θέση. Αντιθέτως, οι Fernando Alonso, Lewis Hamilton και Felipe Massa δεν κατάφεραν να προκριθούν καν στο Q2 και θα παραταχθούν αύριο στο grid στις θέσεις 19-20-21, με τον Βρετανό μεταξύ των δυο Ferrari.
 
Ο Webber απέδωσε τα εύσημα στον αρχιμηχανικό του στη Red Bull, Ciaron Pilbeam, ο οποίος υποστήριξε την ιδέα να χρησιμοποιήσει ο Αυστραλός οδηγός ενδιάμεσα ελαστικά στο Q3, προβλέποντας εύστοχα ότι η πίστα θα έχει στεγνώσει αρκετά μέχρι το τέλος της διαδικασίας για να τους προσδώσει πλεονέκτημα απόδοσης.
 
Λίγο πριν ξεκινήσει στην προγραμματισμένη του ώρα το Q3 καταρρακτώδης βροχή έπληξε την περιοχή της πίστας και η διεύθυνση αγώνα αναγκάστηκε να διακόψει τη διαδικασία μέχρι να κοπάσει λίγο ο καιρός. Όταν η βροχή μετατράπηκε σε ψιχάλα και δόθηκε το πράσινο φως για τη διεξαγωγή των 7 λεπτών που είχαν απομείνει στο τρίτο σκέλος, όλοι οι οδηγοί βγήκαν στην πίστα με ελαστικά βροχής, πλην του Webber. O αρχιμηχανικός του, Ciaron Pilbeam, προέβλεψε εύστοχα ότι τα μονοθέσιά θα απομακρύνουν το νερό από την αγωνιστική γραμμή ταχύτερα από όσο θα το αναπλήρωνε η ψιχάλα και συνέστησε το ρίσκο χρήσης ενδιάμεσων ελαστικών, τα οποία αποδείχθηκαν 1,3 δευτερόλεπτα ταχύτερα στο τέλος της διαδικασίας.
 
Ο Webber δήλωσε ότι οι συνθήκες ήταν πολύ δύσκολες στην αρχή, ωστόσο η κατάσταση άρχισε να βελτιώνεται αισθητά στους δυο τελευταίους γρήγορους γύρους του, που αμφότεροι θα του εξασφάλιζαν την pole position, αφού ήταν ο μόνος που κατάφερε να βελτιώσει την επίδοσή του στην τελική προσπάθειά του, με την πίστα να έχει στεγνώσει αρκετά και τα ελαστικά βροχής των υπολοίπων να υπερθερμαίνονται.
 
Ωστόσο δεν ήταν ένας εύκολος γύρος για τον Webber, το οποίου το μονοθέσιο αποσταθεροποιούνταν αισθητά στη δεύτερη και την τελευταία στροφή καθώς και στις γρήγορες καμπές της Sepang. Επιπλέον, ο Αυστραλός είχε προλάβει την τελευταία στιγμή του Q2 να εξασφαλίσει την πρόκρισή του στο τελικό σκέλος της διαδικασίας και στο γρήγορο γύρο του είδε τον Pedro de la Rosa να διαγράφει τετ-α-κέ ακριβώς μπροστά του.
 
Παρά το γεγονός ότι δεν είχαν τη δυνατότητα να παλέψουν για την pole position, Rosberg και Vettel δήλωσαν ότι έκαναν τη σωστή επιλογή όσον αφορά τα ελαστικά. O Nico Rosberg ισχυρίστηκε ότι μόλις μπήκε στην πίστα αναρωτήθηκε αν τα ενδιάμεσα ελαστικά αποτελούσαν καλύτερη επιλογή, ωστόσο υποστήριξε την απόφαση χρήσης ελαστικών βροχής. Ο Γερμανός δήλωσε ότι ήταν τυχερός που κατάφερε να προκριθεί στη συνέχεια της διαδικασίας με τον καταστροφικό, όπως τον χαρακτήρισε γύρο που έκανε στο Q1 προσθέτοντας ότι σημείωσε τον καλύτερο γύρο του στη διαδικασία στο Q3, για να παραταχθεί για πρώτη φορά στην πρώτη σειρά εκκίνησης ενός GP.

Αντιθέτως, απογοητευμένοι από το λάθος χειρισμό της ομάδας τους ήταν οι οδηγοί της

McLaren, Button και Hamilton. O Button ευελπιστεί να μην έχει προκαλέσει ζημιά στο μονοθέσιό του καθώς διατήρησε για αρκετή ώρα τον κινητήρα του αναμμένο, περιμένοντας τη βοήθεια των ανθρώπων της πίστας και εντέλει το γερανό να τον ανασύρει από την αμμοπαγίδα. Ωστόσο, προσπαθεί να βλέπει τα πράγματα από τη θετική τους πλευρά, καθώς βρίσκεται εμπρός από τρεις κορυφαίους συνδυασμούς, τον team mate του και τις Ferrari. Ο Hamilton από την πλευρά του, στον πρώτο του γύρο στο Q1 συνάντησε πολλές κίτρινες σημαίες που του απέτρεψαν να πιέσει στο όριο. Στη συνέχεια, άρχισε να βρέχει δυνατά, οπότε η βελτίωση των χρόνων του σε επίπεδο που θα του επέτρεπε να προκριθεί στο επόμενο σκέλος, ήταν αδύνατη.
 
ΜcLaren και Ferrari βασίστηκαν αποκλειστικά στις ενδείξεις των μετεωρολογικών ραντάρ, ωστόσο ο καιρός τους ξεγέλασε. Ο Alonso δήλωσε ότι ευτυχώς, ο αγώνας είναι αύριο και όχι σήμερα και προβλέπει ότι σε αυτόν, λόγω της βροχής θα υπάρξουν πολλές αλλαγές και ευκαιρίες να ανακτήσει τις χαμένες θέσεις. Ωστόσο, ο Ισπανός θα προτιμούσε να διεξαχθεί ένας στεγνός αγώνας αύριο, αφού η βροχή μετατρέπει την κατάσταση σε λοταρία. 
 
«Τo αποτέλεσμα των κατατακτήριων δοκιμών αξίζει όσο το χαρτί επάνω στο οποίο είναι γραμμένο, οι βαθμοί απονέμονται στο τέλος του αγώνα» δήλωσε ο Alonso αφότου περιορίστηκε στη 19η θέση του grid. Ωστόσο οι δυο κορυφαίες -όσον αφορά τις υποδομές τους- ομάδες του grid έκαναν χειρότερη δουλειά από δυο καινούργιες, τη Lotus και τη Virgin, οι οποίες θα έχουν εκάστη από ένα οδηγό τους αύριο να εκκινεί εμπρός τα ασημί και τα κόκκινα μονοθέσια.
 
Ο Robert Kubica εξήγησε ότι επειδή η Renault περίμενε τη βροχή να ενταθεί στα τελευταία λεπτά του Q3, πίεσε πολύ στον πρώτο γύρο του, γεγονός που κατέστρεψε τα ελαστικά βροχής, απαγορεύοντας τη βελτίωση των χρόνων του καθώς η πίστα στέγνωνε.
 
O Μichael Schumacher, ο μοναδικός πρωταθλητής που έφτασε ως το Q3, δήλωσε ότι στην πρώτη του γρήγορη προσπάθεια με τα ελαστικά βροχής προσπάθησε απλά να εξασφαλίσει έναν καλό χρόνο, σκοπεύοντας να πιέσει στο όριο στο δεύτερο γρήγορο γύρο του. Ωστόσο, τα ελαστικά είχαν ήδη καταστραφεί έπειτα από την πρώτη του προσπάθεια και ο Γερμανός κατέληξε στην 8η θέση του grid.
 
Εφόσον οι κατατακτήριες δοκιμές διεξήχθησαν υπό βροχή, εάν η εκκίνηση του αγώνα δοθεί σε στεγνή πίστα, όλοι οι οδηγοί είναι ελεύθεροι να επιλέξουν οποιοδήποτε σετ ελαστικών επιθυμούν και από τις δυο σλικ γόμες.

 

GP Μαλαισίας: Αποτελέσματα κατατακτήριων δοκιμών
Α/Α
No
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Σκέλος 1
Σκέλος 2
Σκέλος 3
Διαφ.
1
6
Mark Webber
Red Bull-Renault
1:51.886
1:48.210
1:49.327
 
2
4
Nico Rosberg
Mercedes
1:52.560
1:47.417
1:50.673
1.346
3
5
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
1:47.632
1:46.828
1:50.789
1.462
4
14
Adrian Sutil
Force India-Mercedes
1:49.479
1:47.085
1:50.914
1.587
5
10
Nico Hulkenberg
Williams-Cosworth
1:49.664
1:47.346
1:51.001
1.674
6
11
Robert Kubica
Renault
1:46.283
1:46.951
1:51.051
1.724
7
9
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
1:50.301
1:48.371
1:51.511
2.184
8
3
Michael Schumacher
Mercedes
1:52.239
1:48.400
1:51.717
2.390
9
23
Kamui Kobayashi
BMW Sauber-Ferrari
1:48.467
1:47.792
1:51.767
2.440
10
15
Vitantonio Liuzzi
Force India-Mercedes
1:49.922
1:48.238
1:52.254
2.927
11
12
Vitaly Petrov
Renault
1:47.952
1:48.760
 
-0.567
12
22
Pedro de la Rosa
BMW Sauber-Ferrari
1:47.153
1:48.771
 
-0.556
13
16
Sebastien Buemi
Toro Rosso-Ferrari
1:48.945
1:49.207
 
-0.120
14
17
Jaime Alguersuari
Toro Rosso-Ferrari
1:48.655
1:49.464
 
0.137
15
19
Heikki Kovalainen
Lotus-Cosworth
1:52.875
1:52.270
 
2.943
16
24
Timo Glock
Virgin-Cosworth
1:52.398
1:52.520
 
3.193
17
1
Jenson Button
McLaren-Mercedes
1:52.211
 χωρίς χρ.
 
 
18
18
Jarno Trulli
Lotus-Cosworth
1:52.884
 
 
3.557
19
8
Fernando Alonso
Ferrari
1:53.044
 
 
3.717
20
2
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
1:53.050
 
 
3.723
21
7
Felipe Massa
Ferrari
1:53.283
 
 
3.956
22
20
Karun Chandhok
HRT-Cosworth
1:56.299
 
 
6.972
23
21
Bruno Senna
HRT-Cosworth
1:57.269
 
 
7.942
24
25
Lucas Di Grassi
Virgin-Cosworth
1:59.977
 
 
10.650
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ