top icon
Αγώνες

F1: GP Ουγγαρίας-Aσταμάτητος ο Vettel με την ταχύτατη RB6

Tην 4η συνεχόμενη pole position του κατέκτησε ο Sebastian Vettel στο Hungaroring, όπου οι Red Bull ήταν απλησίαστες. Ο Γερμανός κατέρριψε το ρεκόρ της πίστας και κινήθηκε 4 δέκατα του δευτερολέπτου ταχύτερα από τον team mate του.

Tην 4η συνεχόμενη pole position του κατέκτησε ο Sebastian Vettel στο Hungaroring, όπου οι Red Bull ήταν απλησίαστες. Ο Γερμανός κατέρριψε το ρεκόρ της πίστας και κινήθηκε 4 δέκατα του δευτερολέπτου ταχύτερα από τον team mate του, ενώ αφιέρωσε την pole position στους μηχανικούς του, καθώς όπως είπε η συμπεριφορά του μονοθεσίου του ήταν ονειρική από εχθές και βελτιώθηκε ακόμα περισσότερο με τις αλλαγές που έγιναν εχθές το βράδυ. Ο Mark Webber δήλωσε ότι έκανε το καλύτερο που μπορούσε, αλλά η πρώτη του γρήγορη προσπάθεια στο Q3 δεν ήταν απόλυτα καθαρή όπως δήλωσε ο ίδιος.
 
Η Ferrari μπορεί να ήταν η καλύτερη από τις υπόλοιπες ομάδες, κλειδώνοντας τη δεύτερη σειρά εκκίνησης πίσω από τις Red Bull, ωστόσο ο χρόνος του Fernando Alonso ήταν 1,2 δευτερόλεπτα πιο αργός από τον poleman Vettel, ενώ πάνω από 1,5 δευτερόλεπτο πιο αργός από τον Γερμανό ήταν ο Felipe Massa… Oι οδηγοί της Ferrari ευελπιστούν ότι ο ρυθμός αγώνα της F10 θα είναι πιο κοντά σε αυτόν της RB6, ενώ ο Alonso ίσως καταφέρει να εκμεταλλευτεί το γεγονός ότι εκκινεί από την πλευρά της αγωνιστικής γραμμής, καθώς η ακάθαρτη πλευρά του Hungarioring παρέχει πολύ λιγότερη πρόσφυση.
 
Στην 5η θέση κατάφερε να βρεθεί ο Lewis Hamilton, παρά το γεγονός ότι η McLaren δε φαίνεται να βολεύεται στο Hungaroring. Πολύ καλή επίδοση σημείωσε και ο Nico Rosberg με τη Mercedes για να πάρει την 6η θέση εκκίνησης, ακολουθούμενος από τις δυο Renault, που κλείδωσαν την 4η σειρά. Ο Vitaly Petrov σημείωσε την καλύτερη επίδοσή του σε κατατακτήριες δοκιμές και κατάφερε για πρώτη φορά να βρεθεί εμπρός από τον team mate του, Robert Kubica, όντας 1 δέκατο του δευτερολέπτου ταχύτερος από τον Πολωνό. Εντούτοις, ίσως η Renault μπορούσε να κάνει κάτι παραπάνω, δεδομένου ότι στα δυο πρώτα σκέλη της διαδικασίας το μονοθέσιό της έδειχνε να είναι το τρίτο ταχύτερο.
 
Την πρώτη 10άδα έκλεισαν με καλές εμφανίσεις οι Pedro de la Rosa με Sauber και Nico Hulkenberg με Williams. Aντίθετα, αρνητικές εκπλήξεις αποτέλεσαν οι αποκλεισμοί από το Q2 των Jenson Button (11ος) και Michael Schumacher (14oς).
 

Ο Webber δήλωσε ότι η Red Bull γνώριζε πως αυτή η πίστα θα είναι για την RB6 όπως η Βαρκελώνη, όπου κανένα άλλο μονοθέσιο δεν είχε τη δυνατότητα να πλησιάσει τους χρόνους της. Το ίδιο λοιπόν συνέβη σήμερα και στο Hungaroring, όπου η RB6 ήταν τουλάχιστον μισό δευτερόλεπτο ταχύτερη του ανταγωνισμού στο δεύτερο μονάχα τμήμα της πίστας, που υπάρχει η πλειονότητα στροφών όπου η αρνητική άντωση που παράγει το μονοθέσιο κάνει τη διαφορά.

 
Ο Vettel μπορεί να κατάκτησε την 7η pole position του σε 12 αγώνες, ωστόσο μονάχα σε μια από αυτές τις φορές (στη Βαλένθια) έχει καταφέρει να μετατρέψει την επικράτηση το Σάββατο σε νίκη την Κυριακή. Για να το κάνει αυτό αύριο, θα χρειαστεί σίγουρα μια καλύτερη εκκίνηση από αυτές που έχει πραγματοποιήσει στους δυο τελευταίους αγώνες. 

 
O Webber παραδέχθηκε ότι ο team mate του άξιζε την pole position σήμερα, προσθέτοντας ότι δεν ήταν η μέρα του. O Alonso από την πλευρά του δήλωσε ότι η διαφορά με τη Red Bull ήταν πολύ μεγάλη και από την πλευρά της, η Ferrari μεγιστοποίησε το δυναμικό της, καταφέρνοντας να είναι η καλύτερη από τους υπόλοιπους. «Ευελπιστούμε ότι θα τους δυσκολέψουμε στον αγώνα, διότι μέχρι στιγμής ήταν πολύ εύκολα» δήλωσε ο Ισπανός για τους οδηγούς της Red Bull, τονίζοντας ότι η εκκίνηση θα είναι πολύ σημαντική: «Η εκκίνηση, η πρώτη στροφή και ο πρώτος γύρος είναι 60-70% του τελικού αποτελέσματος», δήλωσε ο οδηγός της Ferrari, που προχθές γιόρτασε τα 29α γενέθλιά του.
 
Παρά το μικρό συνολικό μήκος της ευθείας εκκίνησης/τερματισμού του Hungaroring, το grid είναι τοποθετημένο αρκετά πίσω, και η απόσταση μέχρι την πρώτη στροφή είναι από τις μεγαλύτερες του Πρωταθλήματος, οπότε οι πρώτες στιγμές του αγώνα αναμένονται συναρπαστικές, καθώς στο φρενάρισμα για την κλειστή πρώτη στροφή η πίστα κατηφορίζει, δυσχεραίνοντας το έργο των οδηγών.
 
Η πίστα βελτιωνόταν με ταχύτατους ρυθμούς κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών, καθώς είχε ξεπλυθεί από το λάστιχο που είχε στρωθεί εχθές, λόγω της βραδινής βροχής που μεσολάβησε. Ωστόσο, πολύ λίγοι οδηγοί κατάφεραν να βελτιώσουν την επίδοσή τους στην τελική τους προσπάθεια, στις τελευταίες στιγμές του Q3.

 
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που θα αντιμετωπίσουν αύριο οι οδηγοί θα είναι το κυκλοφοριακό, καθώς το μήκος της πίστας είναι πολύ μικρό, όπως επίσης και το πλάτος της, συνεπώς οι πρωτοπόροι θα συναντήσουν πολύ νωρίς τους αργότερους συνδυασμούς για να τους δώσουν γύρο και θα είναι πολύ δύσκολο να τους προσπεράσουν.
 
Στις κατατακτήριες δοκιμές είδαμε και μερικά τηλεοπτικά πλάνα που αποδείκνυαν ότι τα άκρα των εμπρός αεροτομών των μονοθεσίων της Red Bull, και σε μικρότερο βαθμό της Ferrari, βυθίζονται πολύ περισσότερο από της McLaren π.χ, ξύνοντας σχεδόν το ασφαλτόστρωμα υπό το μεγάλο αεροδυναμικό φορτίο που αναπτύσσεται σε υψηλές ταχύτητες, τη στιγμή που οι κανονισμοί λένε ότι ολόκληρη η εμπρός αεροτομής θα πρέπει να βρίσκεται τουλάχιστον 85 χιλιοστά πάνω από το έδαφος.
 
Ο Hamilton ήταν ευχαριστημένος από τη σημερινή του επίδοση, καθώς αποκάλυψε ότι ένιωσε ανακούφιση που κατάφερε να προκριθεί στο τρίτο σκέλος της διαδικασίας (στο Q2 ήταν 8ος). Ο Βρετανός έχασε λίγο χρόνο στο μεσαίο τμήμα της πίστας στον καλύτερο γύρο του στο τρίτο σκέλος, αν και ο ίδιος δήλωσε ότι άντλησε κάθε σταγόνα απόδοσης από το μονοθέσιό του. Ο Βρετανός δήλωσε ότι η MP4-25 χάνει ένα δευτερόλεπτο στο δεύτερο τμήμα του Hungaroring και άλλο μισό στο τρίτο κομμάτι από τη Red Bull. «Βλέπουμε τα onboard πλάνα και απλά γελάμε. Είναι αδιανόητο πόσο γρήγορα πάνε», δήλωσε ο Hamilton αναφερόμενος στην υπεροχή της Red Bull RB6. O 25χρονος Βρετανός εξέφρασε περαιτέρω ανησυχίες για το γεγονός ότι σύμφωνα με τους κανονισμούς, οι ομάδες είναι υποχρεωμένες να κλείσουν τα εργοστάσιά τους για δυο εβδομάδες τον Αύγουστο. Η ανησυχία του Hamilton είναι ότι η McLaren θα μείνει πίσω στην εξέλιξη του μονοθεσίου της, έχοντας αντιμετωπίσει μερικές δυσκολίες στην προσαρμογή του καινούργιου συνόλου εξατμίσεων/διαχύτη στα τρία τελευταία αγωνιστικά σαββατοκύριακα.
 
Ο Button εξήγησε ότι δεν κατάφερε να προκριθεί στο Q3 (για 17 χιλιοστά του δευτερολέπτου), επειδή δεν κατάφερε να βρει καλό ζύγισμα για το μονοθέσιό του με τη μαλακή γόμα, σε αντίθεση με την πρωινή περίοδο ελεύθερων δοκιμών όπου η McLaren του συμπεριφερόταν καλά. Ο Βρετανός δήλωσε ότι η ομάδα προσπάθησε να αλλάξει μερικές ρυθμίσεις, αλλά τίποτα δε βοήθησε, καθώς η θερμοκρασία (οδοστρώματος) είχε αυξηθεί αρκετά από τις πρωινές δοκιμές, κάνοντας το μονοθέσιο να μην έχει πρόσφυση με τα μαλακά ελαστικά. Ο Button βρίσκει θετικά στοιχεία στην κατάσταση από το γεγονός ότι θα εκκινήσει από την καθαρή πλευρά της πίστας και θα έχει δυο καινούργια σετ μαλακής γόμας στη διάθεσή του. 

 
Ο Nico Rosberg δήλωσε ότι η 6η θέση ήταν απροσδόκητη και ευχάριστη έκπληξη για τον ίδιο, καθώς δεν πίστευε ότι υπήρχε η δυνατότητα να εκκινήσει από τόσο μπροστά. Ο Γερμανός ήταν ιδιαίτερα ικανοποιημένος από το στήσιμο της Mercedes του, σε αντίθεση με τον team mate του, Michael Schumacher, ο οποίος δήλωσε ότι σήμερα το πρωί επέλεξε να χρησιμοποιήσει ρυθμίσεις οι οποίες στόχευαν στην καλύτερη απόδοση στον αγώνα, ωστόσο, με η αύξηση των θερμοκρασιών στις κατατακτήριες δοκιμές λειτούργησε εναντίον των ρυθμίσεων του 7 φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή. Ο Schumacher αντιμετώπισε και ένα πρόβλημα κραδασμών με το τελευταίο σετ ελαστικών που χρησιμοποίησε.
 
Ο Vitaly Petrov κατάφερε για πρώτη φορά φέτος να βρεθεί στη σειρά εκκίνησης εμπρός από τον team mate του στη Renault, Robert Kubica. O Ρώσος δήλωσε ότι η γαλλική ομάδα γνώριζε πως θα είναι πιο ανταγωνιστική στο Hungaroring, όπου έχει φέρει σημαντικές αναβαθμίσεις, στην πίσω αεροτομή και το σύνολο εξατμίσεων/διαχύτη, το οποίο πλέον δεν παρουσιάζει τα μειονεκτήματα των τριών τελευταίων αγώνων. Ο Petrov, έπειτα από μια πολύ καλή εμφάνιση στη Γερμανία και την πολύ καλή επίδοση στην Ουγγαρία, έχει βελτιώσει σημαντικά την εικόνα του, όπως του ζητήθηκε από την ομάδα της Renault, αν θέλει να διατηρήσει τη θέση του σε αυτήν.

 
Παρά το γεγονός ότι η Renault είδε αμφότερα τα μονοθέσιά της στο Q3, ο Kubica παραδέχθηκε ότι οι προσδοκίες ήταν υψηλότερες. Ο Πολωνός δήλωσε ότι έχασε πρόσφυση στο τρίτο σκέλος και η R30 ακουμπούσε στο έδαφος, για αυτό και ο χρόνος του ήταν μισό δευτερόλεπτο πιο αργός από αυτόν που σημείωσε στο Q2. Ο διευθυντής της ομάδας, Eric Boullier, δήλωσε ότι η Renault έχασε απόδοση στο Q3 επειδή δεν κατάφερε να κάνει τη μαλακή γόμα να λειτουργήσει σωστά.
 
Ο Pedro de la Rosa έπλεξε το εγκώμιο της ομάδας της Sauber, δηλώνοντας ότι έκανε εξαιρετική δουλειά στη βελτίωση της C29, ιδίως όσον αφορά την απόδοσή της στις αργές στροφές, επιτρέποντας στον Ισπανό να προκριθεί στο Q3. Ωστόσο, στην άλλη πλευρά του γκαράζ της ελβετικής ομάδας υπήρχε απογοήτευση, καθώς ο Kamui Kobayashi αποκλείστηκε από τη διαδικασία μόλις στο πρώτο σκέλος, όταν τον καθυστέρησε μια HRT στην τελευταία του προσπάθεια. Ωστόσο ο ίδιος πιστεύει ότι ήταν υπεραισιόδοξη η επιλογή της ομάδας να τον στείλει στην πίστα στο Q1 μονάχα με τη σκληρή γόμα, για να εξασφαλίσει ένα επιπλέον σετ μαλακών ελαστικών. Ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας, James Key παραδέχθηκε το λάθος και απολογήθηκε στον Kobayashi. Σα να μην έφτανε όμως αυτό, ο Ιάπωνας, από τον εκνευρισμό του από το φτωχό αποτέλεσμα, δεν είδε το φανάρι πριν την αρχή των box των ομάδων στο pit lane, που τον καλούσε για ζύγισμα από τους εφόρους της FIA. O Ιάπωνας προσπέρασε το box όπου ζυγίζονται τα μονοθέσια και μπήκε στα pits της Sauber, για αυτό και οι αγωνοδίκες του επέβαλαν ποινή 5 θέσεων στο αυριανό grid, όπου θα εκκινήσει προτελευταίος (23ος).

 
Ο Nico Hulkenberg ήταν ικανοποιημένος από τη συμμετοχή του στο Q3, αν και πιστεύει υπήρχε η δυνατότητα να καταφέρει κάτι καλύτερο. Ο Rubens Barrichello από την πλευρά του, λόγω κυκλοφοριακού προβλήματος στο Q2, δεν κατάφερε να προθερμάνει σωστά τα ελαστικά του στο γρήγορο γύρο του και παρά το ότι έκανε μια ακόμα, τελική προσπάθεια, περιορίστηκε στη 12η θέση.

Tέσσερις οδηγοί δέχθηκαν επίπληξη, επειδή άργησαν στο γύρο επιστροφής τους στα pits στις κατατακτήριες δοκιμες, γράφοντας υψηλότερο χρόνο από το 1:26 που έχει οριστεί για την πίστα του Hungaroring από την γραμμή αυτοκινήτου ασφαλείας στην έξοδο του pit lane, έως την αντίστοιχή της στην είσοδο του pit lane. Oι οδηγοί αυτοί ήταν οι: Vitaly Petrov, Timo Glock, Lucas di Grassi και Sakon Yamamoto. 

Φ.Λ.
 
GP Ουγγαρίας: Αποτελέσματα κατατακτήριων δοκιμών
Α/A
No
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Σκέλος 1
Σκέλος 2
Σκέλος 3
Διαφορά
1
5
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
1:20.417
1:19.573
1:18.773
 
2
6
Mark Webber
Red Bull-Renault
1:21.132
1:19.531
1:19.184
0.411
3
8
Fernando Alonso
Ferrari
1:21.278
1:20.237
1:19.987
1.214
4
7
Felipe Massa
Ferrari
1:21.299
1:20.857
1:20.331
1.558
5
2
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
1:21.455
1:20.877
1:20.499
1.726
6
4
Nico Rosberg
Mercedes
1:21.212
1:20.811
1:21.082
2.309
7
12
Vitaly Petrov
Renault
1:21.558
1:20.797
1:21.229
2.456
8
11
Robert Kubica
Renault
1:21.159
1:20.867
1:21.328
2.555
9
22
Pedro de la Rosa
BMW Sauber-Ferrari
1:21.891
1:21.273
1:21.411
2.638
10
10
Nico Hulkenberg
Williams-Cosworth
1:21.598
1:21.275
1:21.710
2.937
11
1
Jenson Button
McLaren-Mercedes
1:21.422
1:21.292
 
2.519
12
9
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
1:21.478
1:21.331
 
2.558
13
14
Adrian Sutil
Force India-Mercedes
1:22.080
1:21.517
 
2.744
14
3
Michael Schumacher
Mercedes
1:21.840
1:21.630
 
2.857
15
16
Sebastien Buemi
Toro Rosso-Ferrari
1:21.982
1:21.897
 
3.124
16
15
Vitantonio Liuzzi
Force India-Mercedes
1:21.789
1:21.927
 
3.154
17
17
Jaime Alguersuari
Toro Rosso-Ferrari
1:21.978
1:21.998
 
3.225
18
23
Kamui Kobayashi *
BMW Sauber-Ferrari
1:22.222
 
 
3.449
19
24
Timo Glock
Virgin-Cosworth
1:24.050
 
 
5.277
20
19
Heikki Kovalainen
Lotus-Cosworth
1:24.120
 
 
5.347
21
18
Jarno Trulli
Lotus-Cosworth
1:24.199
 
 
5.426
22
25
Lucas Di Grassi
Virgin-Cosworth
1:25.118
 
 
6.345
23
21
Bruno Senna
HRT-Cosworth
1:26.391
 
 
7.618
24
20
Sakon Yamamoto
HRT-Cosworth
1:26.453
 
 
7.680
* Ποινή 5 θέσεων στη σειρά εκκίνησης, επειδή αγνόησε κλήση για ζύγισμα.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ