top icon
Αγώνες

F1: GP Τουρκίας-Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής

Η McLaren σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο σε αμφότερες τις περιόδους ελεύθερων δοκιμών Παρασκευής του Grand Prix Τουρκίας, με τους Lewis Hamilton και Jenson Button.

Η McLaren σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο σε αμφότερες τις περιόδους ελεύθερων δοκιμών Παρασκευής του Grand Prix Τουρκίας, με τον Lewis Hamilton να είναι επικεφαλής το πρωί και τον Jenson Button να σημειώνει τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας το απόγευμα.
 
Στην πρωινή περίοδο, η McLaren σημείωσε το 1-2, με τον Lewis Hamilton να σημειώνει χρόνο σχεδόν ένα δευτερόλεπτο ταχύτερο από αυτόν του team mate του, Jenson Button. H διαδικασία ξεκίνησε πολύ ήρεμα, με λίγη δραστηριότητα στην πίστα, ωστόσο, στο μέσο περίπου του 90λέπτου, η δράση ήταν φρενήρης και η κατάταξη άλλαζε συνεχώς.
 
Πολλές ομάδες, όπως η Force India και η Mercedes πραγματοποίησαν περισσότερους αναγνωριστικούς γύρους από το συνηθισμένο, καθώς δοκίμαζαν καινούργια εξαρτήματα στα μονοθέσιά τους. Κατά το πρώτο μισάωρο, κανένας οδηγός δεν είχε σημειώσει ένα γρήγορο γύρο, ωστόσο έπειτα από 15 λεπτά, όλοι οι κορυφαίοι συνδυασμοί εισήλθαν στην πίστα.
 
Ο Sebastian Vettel (Red Bull) και ο Robert Kubica (Renault) εναλλάχθηκαν αρχικά στην πρώτη θέση, πριν ξεκινήσουν την εσωτερική μάχη μεταξύ τους οι δυο οδηγοί της McLaren. Aρχικά, αμφότεροι οι Βρετανοί σημείωσαν χρόνο στο 1:28.6, με τον Button να καταρρίπτει το χρόνο του team mate του για μισό δέκατο του δευτερολέπτου. Εντούτοις, ο Hamilton απάντησε μόλις πέντε λεπτά αργότερα, βελτιώνοντας την επίδοσή του κατά ένα δευτερόλεπτο, για να παραμείνει επικεφαλής μέχρι το τέλος της διαδικασίας.
 
Τις δυο McLaren ακολούθησαν οι δυο Mercedes, με τον Michael Schumacher να σημειώνει επίδοση μόλις ένα δέκατου του δευτερολέπτου ταχύτερη από τον team mate του, Nico Rosberg. O Vettel κατετάγη πίσω από τους δυο συμπατριώτες του και εμπρός από τις δυο Renault, με τον Vitaly Petrov να σημειώνει έναν πολύ καλό χρόνο, που του χάρισε την 7η θέση, ακριβώς πίσω από τον team mate του, Robert Kubica.
 
Oι Mark Webber (Red Bull), Fernando Alonso (Ferrari) και Adrian Sutil (Force India) συμπλήρωσαν την πρώτη 10άδα, με τον Felipe Massa να κατατάσσεται μόλις 13ος. Ο Sutil είχε το μοναδικό ατύχημα της διαδικασίας -αν και πολλοί οδηγοί χρησιμοποίησαν τις περιοχές διαφυγής-, όταν έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του στη στροφή 8 και χτύπησε με το πίσω μέρος στις μπαριέρες, προκαλώντας αρκετά μεγάλης έκτασης ζημιές στη Force India που οδηγούσε.
 
Ο Heikki Kovalainen ήταν ο ταχύτερος οδηγός από αυτούς που αγωνίζονται με τις καινούργιες ομάδες, ενώ στην HRT, o Bruno Senna παρέδωσε το cockpit του στον 27χρονο Ιάπωνα δοκιμαστή της ισπανικής ομάδας, Sakon Yamamoto, ο οποίος έκανε το ντεμπούτο του πίσω από το τιμόνι της Dallara και σημείωσε τον τελευταίο χρόνο της διαδικασίας.
 
O Jenson Button διατήρησε τη McLaren στην κορυφή και το απόγευμα, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας στην απογευματινή 90λεπτη διαδικασία. Ο Βρετανός Παγκόσμιος Πρωταθλητής ακολουθήθηκε από τις δυο Red Bull, αν και 5 λεπτά πριν την καρό σημαία ο Mark Webber είδε τον κινητήρα της Renault στην πλάτη του να αστοχεί…
 
Στην αρχή της απογευματινής περιόδου η McLaren συνέχισε την πολύ καλή πρωινή εμφάνιση, καθώς ο Lewis Hamilton βρισκόταν επικεφαλής, ακολουθούμενος από τον Button. Mάλιστα, στο μέσο της διαδικασίας, η κατάταξη ήταν… συμμετρική, με τις δυο McLaren να ακολουθούνται από τις Red Bull, τις Mercedes, τις Renault, τις Sauber και τις Force India, με όλους τους team mates να βρίσκονται σε διαδοχικές θέσεις.
 
Ωστόσο, η κατάσταση αυτή δε διήρκεσε πολύ, καθώς 40 λεπτά πριν τη λήξη της δράσης, ο Hamilton ήταν ο πρώτος που δοκίμασε την μαλακότερη γόμα ελαστικών. Εντούτοις, ο Βρετανός δεν κατάφερε να βελτιώσει το χρόνο του παρά μονάχα 20 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Αυτό επέτρεψε στον Sebastian Vettel (επίσης με την πιο μαλακή γόμα) να τεθεί επικεφαλής μερικά δευτερόλεπτα αργότερα. Ο Γερμανός όμως παρέμεινε στην κορυφή μονάχα για πέντε λεπτά, πριν ο Button καταρρίψει την επίδοσή του, γράφοντας το χρόνο (1:28.280) που παρέμεινε ο κορυφαίος μέχρι το τέλος της διαδικασίας.
 
Ο Webber απέσπασε τη δεύτερη θέση από τον team mate του, ωστόσο η ημέρα του Αυστραλού έληξε με καπνούς να βγαίνουν από τον κινητήρα του και τον ίδιο να αναγκάζεται να παρκάρει τη Red Bull του στην πίστα. Μάλιστα, εκμεταλλεύτηκε την κλίση του οδοστρώματος για να αφήσει το μονοθέσιό του να κυλήσει προς τα πίσω, κινούμενος αντίρροπα από τη φορά της πίστας, για να φτάσει στο διάδρομο διαφυγής.
 
Την ίδια στιγμή, ο Vettel εξέφραζε, μέσω του ασυρμάτου, τις ανησυχίες του για την πίεση του νερού στο μονοθέσιό του προς το pit wall της Red Bull.
 
Ο Hamilton παρέμεινε στην 4η θέση μέχρι το τέλος, ενώ ο Fernando Alonso (Ferrari) ανέβηκε στην 5η θέση στα τελευταία λεπτά, έπειτα από ένα αργό ξεκίνημα με όχι ιδιαίτερα ανταγωνιστικούς χρόνους.
 
Οι δυο Mercedes ακολούθησαν τον Ισπανό, με τον Nico Rosberg να είναι ταχύτερος του Michael Schumacher αυτή τη φορά. Πίσω από τα γερμανικά μονοθέσια βρέθηκαν οι δυο Renault, με τον Vitaly Petrov να καταφέρνει και πάλι να πλησιάσει (στα 3 δέκατα του δευτερολέπτου) τους χρόνους του team mate του, Robert Kubica. Tην πρώτη 10άδα συμπλήρωσε ο Felipe Massa με την άλλη Ferrari. O Βραζιλιάνος είχε δυο εξόδους στη στροφή 8 και στη δεύτερη κατάφερε να αποφύγει το πλήρες τετ-α-κέ μπλοκάροντας τα φρένα του, αλλά κατέστρεψε το σετ μαλακών ελαστικών που χρησιμοποιούσε…
 
Άλλα «θύματα» της 8ης στροφής ήταν ο Vitantonio Liuzzi (Force India) και ο Kamui Kobayashi (Sauber). O Adrian Sutil, που είχε ένα σφοδρό ατύχημα το πρωί στη στροφή 8, κατάφερε να εισέλθει στην πίστα περίπου στο μέσο της απογευματινής διαδικασίας, αφού οι μηχανικοί της Force India επισκεύασαν το μονοθέσιό του.
 
Αξίζει να αναφερθεί ότι η ταχύτητα διέλευσης των Red Bull από τη στροφή 8 (260 χ.α.ώ. περίπου) ήταν κατά 15 χ.α.ώ. ανώτερη από οποιουδήποτε άλλου μονοθεσίου, πέραν της Renault του Robert Kubica, με τον Πολωνό να είναι ο μοναδικός που είχε τη δυνατότητα να διανύσει την αριστερή παρατεταμένη με παραπλήσια σε αυτή των RB6 ταχύτητα.
 
Η Red Bull δοκίμαζε σήμερα για πρώτη φορά τη δική της έκδοση του συστήματος stalling της πίσω αεροτομής, στο οποίο ο αέρας εισέρχεται από τον αεραγωγό του κινητήρα (για να διοχετευτεί μέσω του προεκταμένου καλύμματος κινητήρα στην πίσω αεροτομή), που είναι διχοτομημένος με ένα οριζόντιο έλασμα. Η ομάδα δεν πιστεύει ότι αυτή η προσθήκη στην RB6 θα την αποσπάσει από τις προετοιμασίες της για τον αγώνα, αφού δεν έχει βιαστεί να παρουσιάσει το σύστημα stalling πίσω αεροτομής, αφιερώνοντας αρκετό χρόνο έρευνας και εξέλιξης σε αυτό. Για αυτό και έχει αργήσει τόσο πολύ να το δοκιμάσει στην πίστα.
 
Αντίστοιχο σύστημα δοκίμαζε για πρώτη φορά σήμερα και η Force India, της οποίας το μονοθέσιο έφερε και μια αναβαθμισμένη εμπρός αεροτομή.
 
Ο ταχύτερος οδηγός της ημέρας, Jenson Button, δήλωσε ότι η McLaren του αποσταθεροποιούνταν υπερβολικά στη στροφή 8 και ελπίζει ότι το πρόβλημα αυτό θα επιλυθεί με τη βελτίωση των ρυθμίσεων της ΜΡ4-25 κατά τη διάρκεια της νύχτας. Ο Βρετανός πιστεύει ότι οι Red Bull είναι πολύ ταχύτερες από όσο αφήνουν να φανεί.
 
O Sebastian Vettel όμως, πιστεύει ότι η McLaren είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική στην Τουρκία και λόγω του συστήματος stalling της πίσω αεροτομής που διαθέτει, το οποίο είναι το καλύτερο του grid, αφού η ΜΡ4-25 σχεδιάστηκε γύρω από αυτό. Ο Γερμανός τόνισε το πλεονέκτημα της McLaren σε τελική ταχύτητα στις ευθείες και παρά το ότι πιστεύει πως η Red Bull έχει τη δυνατότητα να ανακτήσει το χαμένο χρόνο στις στροφές, ανησυχεί λόγω της ύπαρξης αρκετών ευθειών στη χάραξη του Istanbul Park. H Red Bull θα αποφασίσει το βράδυ αν θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί το δικό της σύστημα stalling της πίσω αεροτομής και το υπόλοιπο σαββατοκύριακο, το οποίο, σύμφωνα με τον Vettel, αν και λειτουργεί, δεν έχει φτάσει ακόμα το 100% των δυνατοτήτων του.
 
Ο Vettel είναι επίσης ευχαριστημένος από το ζύγισμα του καινούργιου πλαισίου της RB6 που χρησιμοποιεί στην Τουρκία, καθώς το αισθάνεται πιο φυσικό. Σχετικά με τον κινητήρα της Renault που αστόχησε στην πλάτη του Webber, ο διευθυντής της Red Bull, Christian Horner, δήλωσε ότι είχε καλύψει ήδη 2.000 χλμ. και η ομάδα σκόπευε να μην τον ξαναχρησιμοποιήσει ούτως ή άλλως έπειτα από τη σημερινή ημέρα. Έχοντας αστοχήσει μόλις 50 χιλιόμετρα πριν τη διάρκεια ζωής που στόχευε η Red Bull, οι ιθύνοντες της ομάδας δεν ανησυχούν, καθώς η βλάβη κόστισε στον Webber μονάχα 5-6 γύρους ελεύθερων δοκιμών.
 
Ο Fernando Alonso (Ferrari), πιστεύει ότι θα είναι έκπληξη αν η Red Bull δεν είναι ταχύτερη όλων και στην Τουρκία και προβλέπει ότι η ιταλική ομάδα θα βρίσκεται πίσω της, μαζί με τη McLaren. 
Φ.Λ.
[email protected]
 
GP Τουρκίας: Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής, πρωινή περίοδος
Α/Α
Νο
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Χρόνος
Διαφ.
Μ.Ω.Τ.
Γύροι
1
2
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
1:28.653
 
216.764
20
2
1
Jenson Button
McLaren-Mercedes
1:29.615
0.962
214.437
21
3
3
Michael Schumacher
Mercedes
1:29.750
1.097
214.115
24
4
4
Nico Rosberg
Mercedes
1:29.855
1.202
213.865
25
5
5
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
1:29.867
1.214
213.836
30
6
11
Robert Kubica
Renault
1:30.061
1.408
213.375
23
7
12
Vitaly Petrov
Renault
1:30.065
1.412
213.366
24
8
6
Mark Webber
Red Bull-Renault
1:30.097
1.444
213.290
26
9
8
Fernando Alonso
Ferrari
1:30.294
1.641
212.825
20
10
14
Adrian Sutil
Force India-Mercedes
1:30.501
1.848
212.338
17
11
23
Kamui Kobayashi
BMW Sauber-Ferrari
1:30.615
1.962
212.071
20
12
15
Vitantonio Liuzzi
Force India-Mercedes
1:30.853
2.200
211.515
21
13
7
Felipe Massa
Ferrari
1:30.867
2.214
211.483
22
14
16
Sebastien Buemi
Toro Rosso-Ferrari
1:31.011
2.358
211.148
24
15
22
Pedro de la Rosa
BMW Sauber-Ferrari
1:31.238
2.585
210.623
18
16
10
Nico Hulkenberg
Williams-Cosworth
1:31.355
2.702
210.353
23
17
9
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
1:31.464
2.811
210.102
19
18
17
Jaime Alguersuari
Toro Rosso-Ferrari
1:31.735
3.082
209.482
27
19
19
Heikki Kovalainen
Lotus-Cosworth
1:32.161
3.508
208.513
24
20
18
Jarno Trulli
Lotus-Cosworth
1:32.990
4.337
206.654
23
21
20
Karun Chandhok
HRT-Cosworth
1:34.876
6.223
202.546
13
22
25
Lucas Di Grassi
Virgin-Cosworth
1:35.137
6.484
201.991
21
23
24
Timo Glock
Virgin-Cosworth
1:35.583
6.930
201.048
15
24
21
Sakon Yamamoto
HRT-Cosworth
1:36.137
7.484
199.890
26
 
GP Τουρκίας: Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής, απογευματινή περίοδος
Α/Α
Νο
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Χρόνος
Διαφ.
Μ.Ω.Τ.
Γύροι
1
1
Jenson Button
McLaren-Mercedes
1:28.280
 
217.680
30
2
6
Mark Webber
Red Bull-Renault
1:28.378
0.098
217.439
24
3
5
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
1:28.590
0.310
216.918
27
4
2
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
1:28.672
0.392
216.718
32
5
8
Fernando Alonso
Ferrari
1:28.725
0.445
216.588
30
6
4
Nico Rosberg
Mercedes
1:28.914
0.634
216.128
22
7
3
Michael Schumacher
Mercedes
1:28.974
0.694
215.982
22
8
11
Robert Kubica
Renault
1:29.225
0.945
215.375
34
9
12
Vitaly Petrov
Renault
1:29.501
1.221
214.710
36
10
7
Felipe Massa
Ferrari
1:29.620
1.340
214.425
26
11
14
Adrian Sutil
Force India-Mercedes
1:29.629
1.349
214.404
16
12
10
Nico Hulkenberg
Williams-Cosworth
1:29.987
1.707
213.551
17
13
23
Kamui Kobayashi
BMW Sauber-Ferrari
1:30.053
1.773
213.394
34
14
22
Pedro de la Rosa
BMW Sauber-Ferrari
1:30.176
1.896
213.103
34
15
16
Sebastien Buemi
Toro Rosso-Ferrari
1:30.386
2.106
212.608
32
16
15
Vitantonio Liuzzi
Force India-Mercedes
1:30.627
2.347
212.043
28
17
9
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
1:30.766
2.486
211.718
32
18
17
Jaime Alguersuari
Toro Rosso-Ferrari
1:30.933
2.653
211.329
37
19
19
Heikki Kovalainen
Lotus-Cosworth
1:31.610
3.330
209.767
37
20
25
Lucas Di Grassi
Virgin-Cosworth
1:33.013
4.733
206.603
28
21
18
Jarno Trulli
Lotus-Cosworth
1:33.081
4.801
206.452
11
22
24
Timo Glock
Virgin-Cosworth
1:33.312
5.032
205.941
29
23
21
Bruno Senna
HRT-Cosworth
1:33.420
5.140
205.703
35
24
20
Karun Chandhok
HRT-Cosworth
1:33.740
5.460
205.001
25
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ