top icon
Αγώνες

F1: GP Τουρκίας-Νικητής ο Hamilton στο 1-2 της McLaren

O Lewis Hamilton κατέκτησε την πρώτη του φετινή νίκη, όπου διεξήχθη ένα δραματικό GP, καθώς οι δυο Red Bull συγκρούστηκαν μεταξύ τους ενώ βρίσκονταν στις δυο πρώτες θέσεις.

O Lewis Hamilton κατέκτησε την πρώτη του φετινή νίκη, επικρατώντας για πρώτη φορά στην καριέρα του στην Τουρκία, όπου διεξήχθη ένα δραματικό GP, καθώς οι δυο Red Bull συγκρούστηκαν μεταξύ τους 18 γύρους πριν το τέλος και ενώ βρίσκονταν στις δυο πρώτες θέσεις. Το γεγονός αυτό άφησε τις δυο McLaren -που βρίσκονταν ακριβώς πίσω από τις Red Bull, ακολουθώντας τον ίδιο ρυθμό και δείχνοντας ικανές να κινηθούν ακόμη ταχύτερα- επικεφαλής, με τους δυο οδηγούς της να ανταλλάζουν θέσεις μάλιστα, μόλις 10 γύρους πριν το τέλος, καθώς ο Jenson Button επιτέθηκε στον team mate του, αποσπώντας στιγμιαία την πρωτοπορία. Στη συνέχεια όμως, ο περυσινός Παγκόσμιος Πρωταθλητής υποχώρησε, για να εξοικονομήσει καύσιμα αλλά και τα ελαστικά του, συμβιβαζόμενος με τη δεύτερη θέση, για να χαρίσει στη McLaren το δεύτερο φετινό της 1-2, καθώς και την πρωτοπορία του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών.

O Mark Webber βρισκόταν επικεφαλής μέχρι τον 40ό γύρο, ωστόσο όταν του επιτέθηκε ο Sebastian Vettel και πέρασε μπροστά στη μεγάλη ευθεία, έστριψε προς τα δεξιά για να τοποθετηθεί καλύτερα για την επακόλουθη στροφή 12 και έπεσε επάνω στο μονοθέσιο του team mate του… Οι ζημιές που προκλήθηκαν από τη σύγκρουση στη Red Bull του τον ανάγκασαν σε άμεση εγκατάλειψη, κοστίζοντας στην ομάδα πάρα πολλούς βαθμούς, πέραν φυσικά της πιθανότητας να νικήσει, με ένα πιθανό 1-2… Το μονοθέσιο του Webber επιβίωσε από τη σύγκρουση με μια σπασμένη εμπρός αεροτομή και ζημιές στο αμάξωμα των ψυγείων και τα barge boards. Δεδομένης της τεράστιας διαφοράς που είχαν οι Red Bull και οι McLaren από τον Michael Schumacher, ο Αυστραλός πρόλαβε να μπει στα pits και να επιστρέψει στην πίστα παραμένοντας 3ος, θέση την οποία διατήρησε μέχρι την καρό σημαία.

Ο Schumacher κατάφερε να ισοφαρίσει το καλύτερο φετινό του αποτέλεσμα, τερματίζοντας στην 4η θέση, εμπρός από τον team mate του στη Mercedes Nico Rosberg, o οποίος είχε σκληρό έργο προσπαθώντας να διατηρήσει πίσω του τον Robert Kubica με τη Renault, που με τη σειρά του απειλούνταν σε όλο τον αγώνα από τον Felipe Massa. Πίσω από το Βραζιλιάνο βρέθηκε ο Fernando Alonso με την άλλη Ferrari, έχοντας ανακάμψει 4 θέσεις σε σύγκριση με τη σειρά εκκίνησης. Ο Ισπανός έδωσε σκληρή μάχη με τον Vitaly Petrov της Renault στους τελευταίους γύρους και κατάφερε να τον προσπεράσει, ωστόσο τα δυο μονοθέσια ακούμπησαν και ο Ρώσος κατέληξε με κλαταρισμένο εμπρός δεξί ελαστικό, χάνοντας την ευκαιρία να σημειώσει μερικούς βαθμούς.

Εντέλει, στην 9η θέση τερμάτισε ο Adrian Sutil με τη Force India, ο οποίος κατάφερε να προσπεράσει 8 γύρους πριν το τέλος τον Kamui Kobayashi, που αντιμετώπιζε προβλήματα με τα ελαστικά του εμπρός άξονα της Sauber του. Ωστόσο, ο Ιάπωνας κατάφερε να σημειώσει τον πρώτο βαθμό της ελβετικής ομάδας, που είδε για πρώτη φορά φέτος αμφότερα τα μονοθέσιά της να τερματίζουν.

Επρόκειτο για ένα συναρπαστικό Grand Prix, με τέσσερις οδηγούς να μάχονται για τη νίκη και τη δράση να διαρκεί μέχρι τους τελευταίους γύρους. Ωστόσο, στο βάθρο ο μόνος που φαινόταν να χαμογελάει αβίαστα ήταν ο Jenson Button, αφού οι Lewis Hamilton και Mark Webber ήταν εμφανώς κατηφείς, ο καθένας για τους δικούς του λόγους.

 
Ο Hamilton, έχοντας εκκινήσει από την ακάθαρτη πλευρά της πίστας, έχασε τη δεύτερη θέση από τον Vettel στην πρώτη στροφή (όπως συνέβη και στην περίπτωση του Button με τον Michael Schumacher), ωστόσο κατάφερε να την ανακτήσει στην 3η στροφή (όπως και ο team mate του, στο τέλος του πρώτου γύρου). Από εκεί και έπειτα ο Hamilton καταδίωκε τον επικεφαλής Mark Webber, κάνοντας μερικές απειλητικές κινήσεις, αλλά χωρίς να έχει τη δυνατότητα να προσπεράσει τον Αυστραλό, παρά το γεγονός ότι η McLaren έδειχνε να διαθέτει ανώτερο ρυθμό στον αγώνα. Οι δυο οδηγοί μπήκαν ταυτόχρονα στα pits στον 17ο γύρο, ωστόσο ο Hamilton καθυστέρησε λίγο, λόγω ενός προβλήματος στην αντικατάσταση του δεξιού πίσω τροχού της McLaren του. Ο Webber παρέμεινε επικεφαλής, εντούτοις, ο Vettel, έχοντας πραγματοποιήσει το δικό του pit stop ένα γύρο νωρίτερα, κατάφερε να τοποθετηθεί εμπρός από τον Βρετανό, για να τον υποβιβάσει στην 3η θέση.
 
Έπειτα από τη σύγκρουση των δυο Red Bull, το pit wall της McLaren ενημέρωσε τους οδηγούς της ομάδας να εξοικονομήσουν καύσιμα και να διατηρήσουν τα ελαστικά τους, καθώς αμφότεροι είχαν πιέσει υπερβολικά τα μονοθέσιά τους κατά την καταδίωξη των RB6. O Hamilton υπάκουσε, ωστόσο αυτό έδωσε την ευκαιρία στον Button να τον πλησιάσει και να εκδηλώσει την επίθεσή του στο τέλος του 48ου γύρου, προσπερνώντας τον team mate του, ο οποίος όμως ανέκτησε την πρωτοπορία στην πρώτη στροφή.
 
Ο Hamilton δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένος από την απροσδόκητη για τον ίδιο μάχη, αφού από τον ασύρματο η ομάδα τον είχε διαβεβαιώσει ότι η εντολή διαφύλαξης καυσίμων και ελαστικών ίσχυε για αμφότερους τους οδηγούς. Ο ίδιος, σε δηλώσεις του μετά τον αγώνα, απέδωσε τη μάχη του με τον team mate του στο ότι η ομάδα του έδωσε χαμηλότερο χρόνο-στόχο για τη διαφύλαξη του μονοθεσίου του απ’ ότι στον Button.
 
Εντούτοις, όλα έληξαν καλά για τη McLaren, με τους οδηγούς της να μην υποπίπτουν σε λάθη αντίστοιχα αυτών που διέπραξαν οι συνάδελφοί τους στη Red Bull, η οποία για μια ακόμη φορά είδε τη νίκη –και την πολύ ισχυρή πιθανότητα συγκομιδής του μέγιστου δυνατού συνόλου βαθμών- να χάνεται μέσα από τα χέρια της. Αυτό που έγινε εμφανές στην Τουρκία ήταν ότι η McLaren έχει κάνει ένα σημαντικό βήμα προόδου όσον αφορά την εξέλιξη του μονοθεσίου της, καθώς στους πρώτους 40 γύρους οι οδηγοί της βρίσκονταν εντός μερικών δευτερολέπτων από αυτούς της Red Bull. Mόλις λίγες ημέρες πριν την 40ή επέτειο από το θάνατο του ιδρυτή της Bruce McLaren (2 Ιουνίου) η βρετανική ομάδα βρέθηκε επικεφαλής στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών, έστω και για μόλις ένα βαθμό. Ο Hamilton από την πλευρά του έγινε ο 5ος διαφορετικός νικητής στα μόλις 7 Grand Prix που έχουν διεξαχθεί μέχρι στιγμής φέτος.
 
Η Red Bull είχε λειτουργήσει άψογα ως ομάδα, όπως ανέφερε και ο διευθυντής της, Christian Horner, επιλέγοντας τη σωστή στρατηγική για τον Vettel, έτσι ώστε να τον φέρει στη δεύτερη θέση. Ο Βρετανός τόνισε ότι ο μεγαλύτερος κανόνας εντός της ομάδας, είναι ότι όταν οι δυο οδηγοί της μονομαχούν μεταξύ τους αφήνουν χώρο ο ένας στον άλλο, κάτι που προφανώς δε συνέβη σε αυτή την περίπτωση… Ο Horner δήλωσε χαρακτηριστικά ότι δεν έπρεπε να βρεθούν ποτέ εκεί που βρίσκονταν στην πίστα (τόσο αριστερά πριν από αριστερή στροφή) όταν συνέβη το ατύχημα.
 
Όταν ο Vettel βρέθηκε πίσω από τον team mate του και υπό την πίεση του Hamilton, άρχισε και αυτός με τη σειρά του να ασκεί πίεση στην άλλη Red Bull και ξεκίνησε να κερδίζει σημαντικό έδαφος μεταξύ των γύρων 36-39. Αυτό του επέτρεψε να επιτεθεί στον Webber στον 40ό γύρο, παίρνοντας το slip streaming στη μεγάλη ευθεία και βουτώντας στην αριστερή πλευρά, την οποία ο Αυστραλός προσπάθησε να καλύψει, αφήνοντας ωστόσο αρκετό χώρο για ένα μονοθέσιο. Ο Vettel βρήκε το χώρο να περάσει και βρισκόταν μισό μονοθέσιο εμπρός από τον Webber όταν άρχισε να στρίβει προς τα δεξιά, για να τοποθετηθεί καλύτερα στην επερχόμενη στροφή 12, ενώ ο Αυστραλός διατηρούσε ευθεία πορεία. Η σύγκρουση ήταν αναπόφευκτη και ο Vettel, ενόσω ακόμα το μονοθέσιό του διέγραφε τετ-α-κέ από την επαφή, σήκωσε τα χέρια του για αν διαμαρτυρηθεί στον team mate του, ενώ αργότερα έκανε τη χαρακτηριστική χειρονομία που υποδηλώνει ότι κάποιος είναι… τρελός. Ο Vettel, εμφανώς εκνευρισμένος, αποποιήθηκε οποιασδήποτε ευθύνης για την πρόκληση του ατυχήματος στις δηλώσεις του, ενώ ο Webber δήλωσε ότι ο team mate του έστριψε απότομα προς το μέρος του, γεγονός που τον αιφνιδίασε. Ο Αυστραλός, με εμφανή προσπάθεια να συγκρατηθεί, χαρακτήρισε απλά το συμβάν ως «ενδιαφέρον»! Εντέλει, ο Webber κατάφερε να φτάσει μέχρι τον τερματισμό αντικαθιστώντας την εμπρός αεροτομή του, για να ανέβει στο τρίτο σκαλί του βάθρου.
 
H Red Bull αποκάλυψε μετά τον αγώνα ότι ο Webber είχε ρυθμίσει τον κινητήρα του σε χαρτογράφηση που εξοικονομεί καύσιμα στο γύρο του ατυχήματος, καθώς είχε καταναλώσει περισσότερα από το επιθυμητό υπερασπιζόμενος την πρωτοπορία του. Δεν επρόκειτο για εντολή από το pit wall της Red Bull, ωστόσο οι ενδείξεις στο τιμόνι του μονοθεσίου του Αυστραλού τον ενημέρωσαν για την υπέρμετρη κατανάλωση καυσίμου και ήταν ο ίδιος που πήρε την απόφαση να αλλάξει τις ρυθμίσεις του κινητήρα του. Ωστόσο, η επιλογή αυτή προσέδιδε στη Red Bull χαμηλότερη τελική ταχύτητα στις ευθείες, επιτρέποντας στον Vettel να πλησιάσει τον team mate του. Ο Γερμανός είχε καταφέρει να εξοικονομήσει ένα κιλό καυσίμου στο πρώτο stint, που βρισκόταν πίσω από τον Hamilton και δεν πίεζε στο όριο. Συνεπώς, ο Vettel είχε τη δυνατότητα να χρησιμοποίησε τις πλήρεις δυνατότητες του κινητήρα της Renault στον 40ό γύρο, για αυτό και παραλίγο να περάσει τον Webber.
 
Ο Michael Schumacher πραγματοποίησε μια πολύ καλή εμφάνιση, δείχνοντας ότι έχει αρχίσει να βρίσκει τον εαυτό του, ωστόσο το μονοθέσιο της Mercedes, όπως αποδείχθηκε περίτρανα και σήμερα απέχει πολύ ακόμα από τα κορυφαία του grid, καθώς ο Γερμανός τερμάτισε 30 δευτερόλεπτα πίσω από τις McLaren και όπως παραδέχθηκε δεν υπήρχε η δυνατότητα να ακολουθήσει το ρυθμό τους, παρά το γεγονός ότι προσπέρασε τον Button στην πρώτη στροφή, ευνοημένος από το γεγονός ότι εκκινούσε από την καθαρή πλευρά της πίστας. Όταν ο Button τον προσπέρασε ξανά (κάτι που ο Γερμανός απέδωσε στο ότι οι πιέσεις των ελαστικών του είχαν πέσει κάτω του ιδεατού στον αναγνωριστικό γύρο, οδηγώντας σε ελλιπή πρόσφυση στον εμπρός άξονα, που έκανε δύσκολη ακόμα και τη διατήρηση της Mercedes εντός πίστας), ο Schumacher επικεντρώθηκε στη διαφύλαξη των ελαστικών του, για να έχει ένα απόθεμα απόδοσης σε περίπτωση που το χρειαστεί, προσέχοντας τις μάχες που εκτυλίσσονταν πίσω του καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα μεταξύ του Nico Rosberg και του Robert Kubica.
 
Ο Rosberg δήλωσε ότι ήταν λίγο ταχύτερος του team mate του για το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα, αλλά δεν είχε τη δυνατότητα να τον προσπεράσει και παράλληλα, έπρεπε να είναι προσεκτικός λόγω της απειλής του Kubica ακριβώς πίσω του. Από την πλευρά του, ο Kubica πιστεύει ότι ήταν ταχύτερος από τις Mercedes, καθώς είχε τη δυνατότητα να τις ακολουθήσει με ευκολία, αλλά δε μπορούσε να τις προσπεράσει.
 
Ο Felipe Massa χαρακτήρισε τον αγώνα του βαρετό, αλλά και δύσκολο, καθώς ήταν κολλημένος καθ’ όλη τη διάρκειά του πίσω από τη Renault του Kubica και τις Mercedes, που ακολουθούσαν ρυθμό παραπλήσιο με τον δικό του. Ο Βραζιλιάνος τόνισε ότι η Ferrari υπολειπόταν απόδοσης στην Τουρκία, ιδιαίτερα στις γρήγορες στροφές.
 
Ο Fernando Alonso, που είχε εκκινήσει 12ος, κατάφερε να κερδίσει δυο θέσεις στη διαδικασία των pit stop, έπειτα από την οποία βρέθηκε πίσω από τον Vitaly Petrov. O Ρώσος κατάφερε να τον διατηρήσει πίσω του για πολλούς γύρους, ωστόσο προς το τέλος η φθορά των ελαστικών του άρχισε να γίνεται εμφανής. Ο Alonso άδραξε την ευκαιρία και στη μάχη που ακολούθησε υπήρξε επαφή, που προκάλεσε το κλατάρισμα του εμπρός αριστερού ελαστικού της Renault, κοστίζοντας τουλάχιστον 2 βαθμούς στον Petrov. Εντούτοις, με φρέσκα ελαστικά, ο Petrov σημείωσε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα, στο τελευταίο πέρασμα.
 
Παρά την καλή εκκίνησή του, ο Adrian Sutil έχασε πολύτιμο χρόνο στο pit stop του, γεγονός που του κόστισε δυο θέσεις (από τον Kobayashi και τον Alonso). O Γερμανός οδηγός της Force India κατάφερε να προσπεράσει τον Kobayashi μόλις 8 γύρους πριν την καρό σημαία για να πάρει τους 2 βαθμούς της 9ης θέσης.
 
Επειδή το μονοθέσιό του συμπεριφερόταν πολύ καλύτερα με τη σκληρή γόμα ελαστικών, ο Kamui Kobayashi πραγματοποίησε πολύ νωρίς το pit stop του (μόλις στο 10ο γύρο) και έκανε όλο τον υπόλοιπου αγώνα με το ίδιο σετ (σκληρών) ελαστικών. Ωστόσο, προς το τέλος του αγώνα, ο Ιάπωνας μπορούσε να δει τα λινά του εμπρός δεξιού ελαστικού του και ήταν εμφανές ότι είχε δυσκολίες να διατηρήσει ανταγωνιστικό ρυθμό και να διατηρήσει το μονοθέσιο εντός πίστας. Παρά ταύτα, κατάφερε να χαρίσει στη Sauber τον πρώτο της φετινό βαθμό.
Φ.Λ.
 
GP Τουρκίας: Αποτελέσματα αγώνα
Α/Α
Νο
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Γύροι
Χρόνος/Διαφ.
Μ.Ω.Τ.
Θ. Εκ.
1
2
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
58
1:28:47.620
209.066
2
2
1
Jenson Button
McLaren-Mercedes
58
2.645
208.963
4
3
6
Mark Webber
Red Bull-Renault
58
24.285
208.118
1
4
3
Michael Schumacher
Mercedes
58
31.110
207.853
5
5
4
Nico Rosberg
Mercedes
58
32.266
207.808
6
6
11
Robert Kubica
Renault
58
32.824
207.786
7
7
7
Felipe Massa
Ferrari
58
36.635
207.638
8
8
8
Fernando Alonso
Ferrari
58
46.544
207.256
12
9
14
Adrian Sutil
Force India-Mercedes
58
49.029
207.160
11
10
23
Kamui Kobayashi
BMW Sauber-Ferrari
58
1:05.650
206.521
10
11
22
Pedro de la Rosa
BMW Sauber-Ferrari
58
1:05.944
206.510
13
12
17
Jaime Alguersuari
Toro Rosso-Ferrari
58
1:07.800
206.439
16
13
15
Vitantonio Liuzzi
Force India-Mercedes
57
1 γύρος
205.106
18
14
9
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
57
1 γύρος
205.019
15
15
12
Vitaly Petrov
Renault
57
1 γύρος
203.991
9
16
16
Sebastien Buemi
Toro Rosso-Ferrari
57
1 γύρος
203.282
14
17
10
Nico Hulkenberg
Williams-Cosworth
57
1 γύρος
202.924
17
18
24
Timo Glock
Virgin-Cosworth
55
3 γύροι
197.674
21
19
25
Lucas Di Grassi
Virgin-Cosworth
55
3 γύροι
196.616
23
Eγκαταλείψεις
20
Karun Chandhok
HRT-Cosworth
52
Σύστημα τροφοδοσίας
196.072
24
21
Bruno Senna
HRT-Cosworth
46
Σύστημα τροφοδοσίας
195.567
22
5
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
39
Σύγκρουση
207.876
3
19
Heikki Kovalainen
Lotus-Cosworth
33
Υδραυλικά
198.961
20
18
Jarno Trulli
Lotus-Cosworth
32
Υδραυλικά
199.568
19
Ταχύτερος γύρος
12
Vitaly Petrov
Renault
57
1:29.165
 
 
 
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ