top icon
Αγώνες

F1-GP Βελγίου: Ο Webber poleman σε απρόβλεπτες συνθήκες

Η Red Bull συνέχισε και στο Spa-Francorchamps να μονοπωλεί -σχεδόν- τις φετινές pole position, με τον Mark Webber να εκκινεί από την πρώτη θέση για 5η φορά μέσα στο 2010.

Η Red Bull συνέχισε και στο Spa-Francorchamps να μονοπωλεί -σχεδόν- τις φετινές pole position, με τον Mark Webber να εκκινεί από την πρώτη θέση για 5η φορά μέσα στο 2010. Ο Αυστραλός ήταν πολύ γρήγορος στην πρώτη του προσπάθεια και ο χρόνος που πέτυχε ήταν ικανός να του αποφέρει την pole position, καθώς άρχισε να ψιχαλίζει στα δυο τελευταία λεπτά της διαδικασίας, κάνοντας δύσκολη τη βελτίωση των χρόνων.
 
Ωστόσο, ο Lewis Hamilton κατάφερε να ανέβει στη δεύτερη θέση στα τελευταία δευτερόλεπτα του Q3, όπου μονάχα οι οδηγοί της McLaren κατάφεραν να βελτιώσουν την επίδοσή τους, παρά τις ψιχάλες. Ο Hamilton όμως ίσως να είχε κατακτήσει την pole position αν δεν είχε χάσει 35 εκατοστά του δευτερολέπτου στη φουρκέτα La Source στην τελική του προσπάθεια.
 
Ο Robert Kubica κατάφερε να φέρει την αναβαθμισμένη (με σύστημα stalling πίσω αεροτομής) Renault στην 3η θέση εκκίνησης, παρά το γεγονός ότι το μονοθέσιό του σταμάτησε να λειτουργεί στο γύρο επιστροφής του στα pits έπειτα από την πρώτη του προσπάθεια στο τρίτο σκέλος της διαδικασίας. Για αυτό το λόγο, ο Πολωνός δεν κατάφερε να βγει στην πίστα για δεύτερη φορά στο Q3. Παρά ταύτα, ο Kubica θα μοιραστεί τη δεύτερη σειρά εκκίνησης με τον άλλο οδηγό της Red Bull, τον Sebastian Vettel.
 
Tην 5η θέση απέσπασε στα τελευταία δευτερόλεπτα ο Jenson Button, με βελτίωση της επίδοσής του. Πίσω από τον περυσινό Πρωταθλητή βρέθηκε ο Felipe Massa με την πρώτη Ferrari, έπειτα από μια έξοδο στη Malmedy κατά τη διάρκεια της τελευταίας γρήγορης προσπάθειάς του, γεγονός που δεν του επέτρεψε να βελτιώσει την επίδοσή του. Η απόδοση της Ferrari ήταν ιδιαίτερα απογοητευτική, καθώς ο Fernando Alonso κατάφερε να σημειώσει μόλις το 10ο χρόνο στο Q3…
 
Μεταξύ των δυο Ferrari βρέθηκαν οι δυο Williams, με τον Rubens Barrichello να σημειώνει τον 7ο χρόνο και τον Nico Hulkenberg να κατατάσσεται 9ος. Ο Adrian Sutil με τη Force India θα εκκινήσει ανάμεσα στις δυο Williams.
 
Οι οδηγοί της Mercedes δεν κατάφεραν να προαχθούν στο Q3 και περιορίστηκαν στην 11η και τη 12η θέση, με τον Michael Schumacher να είναι ταχύτερος. Ωστόσο ο 41 ετών Γερμανός έχει δεχθεί ποινή 10 θέσεων στη σειρά εκκίνησης, από τους αγωνοδίκες του Ουγγρικού GP λόγω της επικίνδυνης υπεράσπισης της θέσης του από τον Barrichello στο Hungaroring. Ποινή όμως έχει δεχθεί και ο Nico Rosberg, ο οποίος θα εκκινήσει 5 θέσεις πίσω, επειδή η Mercedes αναγκάστηκε να αντικαταστήσει το κιβώτιο του μονοθεσίου του -λόγω αστοχίας της μονάδας- μεταξύ των πρωινών ελεύθερων δοκιμών και των κατατακτήριων…
 
Eπρόκειτο για μια απρόβλεπτη διαδικασία και αυτό αποδείχθηκε από τα πρώτα δευτερόλεπτα του Q1, στα οποία σχεδόν όλοι οι οδηγοί έσπευσαν στην πίστα για να γράψουν έναν χρόνο, περιμένοντας την άμεση έλευση της βροχής. Στο γύρο εξόδου από τα pits όμως, ο Vitaly Petrov της Renault, πάτησε άτσαλα στο βρεγμένο kerb της στροφής 9 και προσέκρουσε στις μπαριέρες, με τις κατατακτήριες δοκιμές να λαμβάνουν οριστικό τέλος για τον ίδιο, πριν καν καλά-καλά ξεκινήσουν.
 
Οι άνθρωποι της πίστας αντιμετώπιζαν πάντοτε προβλήματα με την απομάκρυνση από την πίστα σταθμευμένων σε αυτό το σημείο μονοθεσίων, και για αυτό το λόγο η διαδικασία διακόπηκε. Το γεγονός αυτό έκανε ακόμα πιο δύσκολο το έργο των οδηγών, διότι έπρεπε να προλάβουν σε περαιτέρω περιορισμένο χρονικό διάστημα να γράψουν έναν ικανοποιητικό χρόνο, ώστε να προαχθούν στο Q2. Συνεπώς, σχηματίστηκε μια μεγάλη ουρά στην έξοδο του pit lane κατά την επανέναρξη της διαδικασίας. Ωστόσο, η βροχή είχε ήδη αρχίσει να πέφτει ενόσω οι οδηγοί βρίσκονταν στην πρώτη τους γρήγορη προσπάθεια, με δυο μονοθέσια να βγαίνουν εκτός στη Stavelot, και ταυτόχρονα τους Lucas di Grassi και Jarno Trulli να συγκρούονται. Αυτός ο γύρος έπρεπε να είναι καλός, διότι ενδεχομένως να μην υπήρχε ποτέ η ευκαιρία να βελτιωθεί αυτή η επίδοση.
 
Ο Sebastian Vettel επέλεξε να μην παραταχθεί στο τέλος της ουράς, αλλά να αφήσει λίγο χώρο μεταξύ αυτού και των προπορευόμενών του για να κάνει έναν καθαρό γύρο, ο οποίος όμως επηρεάστηκε από τη βροχή. Ο Γερμανός βρέθηκε 17ος επειδή δεν πρόλαβε να προθερμάνει τη σκληρή γόμα που είχε επιλέξει και ήταν ένας από τους λίγους που αναγκάστηκαν να χρησιμοποιήσουν και ένα καινούργιο σετ ενδιάμεσων ελαστικών εκ των μόλις τεσσάρων συνολικά για ολόκληρο το σαββατοκύριακο.
 
Στο τέλος του Q3, όλοι οι οδηγοί, πέραν αυτών της McLaren -που είχαν σημειώσει τις δυο καλύτερες επιδόσεις- επέστρεψαν στην πίστα, η πλειονότητα με σλικ ελαστικά. Ωστόσο, δεν έλειψαν τα λάθη και η Sauber είδε αμφότερους τους οδηγούς της να βγαίνουν εκτός της γλιστερής πίστας πριν προλάβουν να κάνουν ένα γρήγορο γύρο. Το τίμημα ήταν ότι αμφότερες οι Sauber αποκλείστηκαν από τη συνέχεια της διαδικασίας. Επιπλέον, ο Timo Glock δέχθηκε ποινή 5 θέσεων στη σειρά εκκίνησης από τους αγωνοδίκες, οι οποίοι αποφάνθηκαν ότι παρεμπόδισε τον Sakon Yamamoto κατά τη διάρκεια του Q1.
 
Στο δεύτερο σκέλος της διαδικασίας, την αρνητική έκπληξη έκανε η Mercedes, αφού κανένας από τους οδηγούς της δεν κατάφερε να προαχθεί στο Q3. Ο Michael Schumacher δήλωσε ότι συνάντησε κυκλοφοριακό στο γρήγορο γύρο του, όπως και ο Nico Rosberg -οι δυο team mates βρίσκονταν πολύ κοντά στην πίστα-, που αποκάλυψε επίσης ότι έχει επιλέξει να στήσει το μονοθέσιό του με ρυθμίσεις βροχής. Eντέλει, ο Sebastien Buemi τιμωρήθηκε από τους αγωνοδίκες με ποινή τριών θέσεων στη σειρά εκκίνησης επειδή κρίθηκε ότι παρεμπόδισε τον Rosberg. Ο αγώνας αυτός όμως, προμηνυόταν ούτως ή άλλως δύσκολος για τη γερμανική ομάδα, καθώς αμφότεροι οι οδηγοί της είχαν δεχθεί από πριν ποινές αρκετών θέσεων στη σειρά εκκίνησης.
 
Στο Q3, όπως ανέφερε και ο Mark Webber, ήταν πολύ σημαντική η επίτευξη ενός καλού πρώτου γύρου, καθώς είχε προβλεφθεί επιστροφή της βροχής, που θα απέτρεπε τη βελτίωση των χρόνων. Πράγματι, οι πρώτες ψιχάλες άρχισαν να πέφτουν γύρω στα δυο λεπτά πριν το τέλος της διαδικασίας και ενώ οι περισσότεροι οδηγοί είχαν μόλις βγει στην πίστα -με σλικ ελαστικά- για την τελική τους προσπάθεια.
 
Μάλιστα, ο Robert Kubica κατάφερε να σημειώσει μονάχα ένα γρήγορο γύρο, αφού κατά την επιστροφή του στα pits από αυτόν, παρουσιάστηκε ένα πρόβλημα στο σύστημα τροφοδοσίας της Renault του, η οποία σταμάτησε να λειτουργεί. Αντιθέτως όμως, το καινούργιο σύστημα stalling πίσω αεροτομής της Renault λειτουργεί στην εντέλεια από τον πρώτο κιόλας γύρο, σύμφωνα με τον Πολωνό. H βελτίωση της απόδοσης της R30 με την προσθήκη του προαναφερθέντος συστήματος αποδεικνύεται από τη σημερινή εμφάνιση.
 
Ο Lewis Hamilton δήλωσε ότι επειδή στην πρώτη του προσπάθεια στο Q3 ήταν το πρώτο μονοθέσιο στην πίστα, δε γνώριζε πόσο βρεγμένα ήταν μερικά σημεία και δεν ήξερε πόσο μπορούσε να πιέσει σε αυτά. Η McLaren επέλεξε να στείλει τους οδηγούς της στην πίστα για την πρώτη τους προσπάθεια στο Q3 με χρησιμοποιημένο σετ ελαστικών (αφού διέθετε μονάχα ένα καινούργιο σετ μαλακής γόμας) και ίσως αυτό να καθόρισε τη μάχη της pole position. Στην τελική του προσπάθεια, o Hamilton έχασε χρόνο επειδή η πρώτη στροφή ήταν βρεγμένη. Εντούτοις, η McLaren παρουσιάζει μια αισθητά βελτιωμένη εικόνα στο Spa, του οποίου η χάραξη ευνοεί τα χαρακτηριστικά της MP4-25.
 
Ο Vettel δήλωσε ότι στο ξεκίνημα της πρώτης γρήγορης προσπάθειάς του η πίστα ήταν βρεγμένη στο πρώτο τμήμα της, όπου έκανε μερικά λάθη και έχασε φόρα για τη μεγάλη ευθεία που ακολουθεί. Στη δεύτερη προσπάθειά του, ο Γερμανός γλίστρησε με τα τέσσερα στη Stavelot και εκεί τερματίστηκαν οι ελπίδες του να κατακτήσει τη σημερινή pole position.
 
Ο Fernando Alonso δήλωσε απογοητευμένος από την επίδοσή του, αλλά τόνισε ότι το Spa είναι μια πίστα στην οποία οι θέσεις εκκίνησης δεν παίζουν σημαντικό ρόλο. Ο Ισπανός διέθετε μονάχα ένα καινούργιο σετ μαλακής γόμας, το οποίο χρησιμοποίησε στην τελική του προσπάθεια, κατά την οποία είχε ήδη αρχίσει να βρέχει.
Φ.Λ.
 
GP Βελγίου: Αποτελέσματα κατατακτήριων δοκιμών
Α/A
No
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Σκέλος 1
Σκέλος 2
Σκέλος 3
Διαφ.
1
6
Mark Webber
Red Bull-Renault
1:57.352s
1:47.253s
1:45.778s
 
2
2
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
1:56.706s
1:46.211s
1:45.863s
0.085
3
11
Robert Kubica
Renault
1:56.041s
1:47.320s
1:46.100s
0.322
4
5
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
1:58.487s
1:47.245s
1:46.127s
0.349
5
1
Jenson Button
McLaren-Mercedes
1:57.981s
1:46.790s
1:46.206s
0.428
6
7
Felipe Massa
Ferrari
1:58.323s
1:47.322s
1:46.314s
0.536
7
9
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
1:55.757s
1:47.797s
1:46.602s
0.824
8
14
Adrian Sutil
Force India-Mercedes
1:58.730s
1:47.292s
1:46.659s
0.881
9
10
Nico Hulkenberg
Williams-Cosworth
1:55.442s
1:47.821s
1:47.053s
1.275
10
8
Fernando Alonso
Ferrari
1:57.023s
1:47.544s
1:47.441s
1.663
11
3
Michael Schumacher *
Mercedes
1:56.313s
1:47.874s
 
2.096
12
4
Nico Rosberg #
Mercedes
1:54.826s
1:47.885s
 
2.107
13
17
Jaime Alguersuari
Toro Rosso-Ferrari
1:58.944s
1:48.267s
 
2.489
14
15
Vitantonio Liuzzi
Force India-Mercedes
2:01.102s
1:48.680s
 
2.902
15
16
Sebastien Buemi **
Toro Rosso-Ferrari
2:00.386s
1:49.209s
 
3.431
16
19
Heikki Kovalainen
Lotus-Cosworth
2:01.343s
1:50.980s
 
5.202
17
24
Timo Glock ^
Virgin-Cosworth
2:01.316s
1:52.049s
 
6.271
18
18
Jarno Trulli
Lotus-Cosworth
2:01.491s
 
 
15.713
19
23
Kamui Kobayashi
BMW Sauber-Ferrari
2:02.284s
 
 
16.506
20
21
Bruno Senna
HRT-Cosworth
2:03.612s
 
 
17.834
21
20
Sakon Yamamoto
HRT-Cosworth
2:03.941s
 
 
18.163
22
22
Pedro de la Rosa
BMW Sauber-Ferrari
2:05.294s
 
 
19.516
23
25
Lucas Di Grassi
Virgin-Cosworth
2:18.754s
 
 
32.976
24
12
Vitaly Petrov
Renault
χωρίς χρόνο
 
 
 
* Ποινή 10 θέσεων στη σειρά εκκίνησης λόγω επικίνδυνης οδήγησης στο Ουγγρικό GP.
# Ποινή 5 θέσεων στη σειρά εκκίνησης λόγω αλλαγής κιβωτίου.
** Ποινή 3 θέσεων στη σειρά εκκίνησης λόγω παρεμπόδισης αντιπάλου στο Q2.
^ Ποινή 5 θέσεων στη σειρά εκκίνησης λόγω παρεμπόδισης αντιπάλου στο Q1.

 

GP Βελγίου: Σειρά εκκίνησης
Α/A
No
Oδηγός
Oμάδα-Κινητήρας
1
Mark Webber
Red Bull-Renault
2
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
3
11 
Robert Kubica
Renault
4
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
5
Jenson Button
McLaren-Mercedes
6
Felipe Massa
Ferrari
7
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
8
14 
Adrian Sutil
Force India-Mercedes
9
10 
Nico Hulkenberg
Williams-Cosworth
10
Fernando Alonso
Ferrari
11
17 
Jaime Alguersuari
Toro Rosso-Ferrari
12
15 
Vitantonio Liuzzi
Force India-Mercedes
13
19 
Heikki Kovalainen
Lotus-Cosworth
14
Nico Rosberg
Mercedes
15
18 
Jarno Trulli
Lotus-Cosworth
16
16 
Sebastien Buemi
Toro Rosso-Ferrari
17
23 
Kamui Kobayashi
BMW Sauber-Ferrari
18
21 
Bruno Senna
HRT-Cosworth
19
20 
Sakon Yamamoto
HRT-Cosworth
20
24 
Timo Glock
Virgin-Cosworth
21
Michael Schumacher
Mercedes
22
22 
Pedro de la Rosa
BMW Sauber-Ferrari
23
25 
Lucas Di Grassi
Virgin-Cosworth
24
12 
Vitaly Petrov
Renault
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ