top icon
Αγώνες

F1: Η Campos έγινε ΗRT, 2ος οδηγός της ο Chandhok

H ομάδα τέως γνωστή ως Campos, μετονομάστηκε σε ΗRT και παρουσίασε το μονοθέσιό της στην Murcia της Ισπανίας, ανακοινώνοντας ότι ο Karun Chandhok θα πλαισιώσει τον Bruno Senna.

H ομάδα τέως γνωστή ως Campos, μετονομάστηκε σε ΗRT (Hispania Racing F1 Team) έπειτα από την πρόσφατη αλλαγή ιδιοκτησίας της και παρουσίασε το μονοθέσιό της στην Murcia της Ισπανίας, ανακοινώνοντας ότι ο Ινδός Karun Chandhok θα είναι ο οδηγός που θα πλαισιώσει τον Bruno Senna φέτος.
 
Η παρουσίαση πραγματοποιήθηκε στο Auditorio της πόλης Murcia της Ισπανίας, παρουσία του προέδρου της κυβέρνησης του νομού, Ramon Luis Valcarcel και του προέδρου της ισπανικής ομοσπονδίας μηχανοκίνητου αθλητισμού, Carlos Gracia. Παρών ήταν φυσικά και ο ιδιοκτήτης της HRT, που πρόσφατα ανέλαβε τον πλήρη έλεγχό της, Jose Ramon Carabante καθώς και ο διευθύνων σύμβουλος της ισπανικής ομάδας, Colin Kolles. To μονοθέσιο της HRT, που είναι βαμμένο στα χρώματα της Murcia (γκρίζο)  με πινελιές από τα χρώματα της σημαίας της Ισπανίας, έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί από την ιταλική εταιρία Dallara. To κιβώτιο είναι κατασκευασμένο από την Xtrac, ενώ τους κινητήρες παράσχει η Cosworth.
 
Η HRT ανακοίνωσε και το οδηγικό της δίδυμο για το 2010. Ο 26χρονος ανιψιός του αδικοχαμένου Βραζιλιάνου Ayrton Senna, o Bruno Senna, διατήρησε τη θέση του στην ομάδα, έχοντας υπογράψει το Νοέμβριο συμβόλαιο μαζί της, υπό τη διοίκηση του Adrian Campos. Αξίζει να αναφερθεί ότι ο μοναδικός σπόνσορας (πέραν από την κυβέρνηση της Murcia και των επίσημων προμηθευτών της ομάδας, Cosworth και Bridgestone) που εμφανίζεται στο αμάξωμα του μονοθεσίου, είναι η βραζιλιάνικη εταιρία τηλεπικοινωνιών Embratel. Αυτή, αποτελεί προσωπικό σπόνσορα του Senna και προφανώς επένδυσε χρήματα στην ομάδα, διαφυλάσσοντας τη θέση του Βραζιλιάνου, ο οποίος σύμφωνα με τους όρους του συμβολαίου που υπέγραψε με τον Campos, δε θα “αγόραζε” το cockpit του.
 
Team mate του Senna (για δεύτερη φορά, αφού οι δυο τους αγωνίστηκαν μαζί το 2008 στο GP2 με την ομάδα της iSport) θα είναι ο 26χρονος Ινδός Karun Chandhok. O πατέρας του, Vicky Chandhok αποτελεί πρώην πρόεδρο της ομοσπονδίας μηχανοκίνητου αθλητισμού της Ινδίας. Ο δεύτερος Ινδός οδηγός στην ιστορία της Formula 1 (έπειτα από τον Narain Karthikeyan που αγωνίστηκε με τη Jordan το 2005) διαθέτει σπόνσορες που θα συμβάλλουν 4,4 εκατομμύρια ευρώ στο budget της HRT. Ο Chandhok ξεκίνησε την καριέρα του από τα καρτ σε ηλικία 16 ετών, το 1999. Το 2000 χρίστηκε πρωταθλητής στη Formula Maruti, στην πατρίδα του και το 2001 έγινε ο νεότερος πρωταθλητής στην ιστορία του Formula 2000 Asia. Tα επόμενα δυο χρόνια αγωνίστηκε στο Βρετανικό πρωτάθλημα Formula 3, με μονοθέσιο της κλάσης National (δηλαδή ηλικίας τουλάχιστον δυο ετών), στην οποία κατετάγη 6ος το 2002 και 3ος το 2003. Το 2004, στο ίδιο πρωτάθλημα, με σύγχρονο μονοθέσιο, κατέλαβε τη 14η θέση της τελικής βαθμολογίας, ενώ παράλληλα έκανε μερικούς αγώνες στο World Series by Nissan, όπως και το 2005, που συμμετείχε και σε μερικούς γύρους του πρωταθλήματος A1GP. To 2006, κατέκτησε τον τίτλο στο Πρωτάθλημα Ασίας Formula V6 και από το 2007 μέχρι πέρυσι αγωνιζόταν στο GP2: ήρθε 15ος το 2007, 10ος το 2008 (με τον team mate του, Senna δεύτερο στο πρωτάθλημα) και 18ος το 2009.
 
Επίσης, πολύ κοντά στην εξασφάλιση της θέσης του δοκιμαστή στην HRT βρίσκεται ο 26χρονος Αργεντινός Jose Maria Lopez, ο οποίος θα αποτελούσε οδηγό της US F1, αν η αμερικάνικη ομάδα κατάφερνε να αγωνιστεί. Ωστόσο, για τη θέση αυτή έχει ως αντίπαλο τον Pastor Maldonado, τον 24χρονο οδηγό από τη Βενεζουέλα που έχει για μάνατζερ τον Nicolas Todt (γιος του προέδρου της FIA, Jean Todt).
 
O καινούργιος διευθύνων σύμβουλος της HRT, Colin Kolles, δήλωσε ότι η προετοιμασία της ομάδας αποτέλεσε αγώνα ενάντιας στο χρόνο. Η HRT θα βασίζεται στη Murcia, κοντά στην Alicante, στην Ισπανία, αν και για τους πρώτους αγώνες του 2010 θα λειτουργεί από το αρχηγείο της Dallara στην Parma της Ιταλίας. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Jose Ramon Carabante έχει ήδη επενδύσει 12 εκατομμύρια ευρώ στην ομάδα και ο Bernie Ecclestone τον έχει ενθαρρύνει να επενδύσει άλλα τόσα, διαβεβαιώνοντάς τον ότι θα τα βγάλει ξανά. Επιπλέον, υπάρχουν και Γερμανοί επενδυτές στην HRT, αν και πιθανότατα δεν πρόκειται για την Volkswagen όπως είχε αρχικά υποτεθεί. Ο ιδρυτής της ομάδας, Adrian Campos θα παραμείνει στην HRT, ως εκτελεστικός αντιπρόεδρος, ενώ ο Enrique Rodriguez και η Meta Image δε συμμετέχουν πλέον στο εγχείρημα.
 
O Κolles δήλωσε επίσης ότι ο 55χρονος Βέλγος Jacky Eeckelaert (ο οποίος εργαζόταν πέρυσι στην ομάδα του Kolles στο Le Mans Series) θα αποτελεί τον τεχνικό συντονιστή της HRT. O Eeckelaert, έχει μεγάλη εμπειρία στη Formula 1, έχοντας ξεκινήσει το 1996 ως τεχνικός συντονιστής της Peugeot, όταν αυτή παρείχε κινητήρες στη Jordan. Το 1998 μετέβη στην Prost, στη θέση του επικεφαλής μηχανολόγου. Το 2000 πέρασε στη Sauber, ως επικεφαλής της ομάδας δοκιμών, για να γίνει αρχιμηχανικός τα επόμενα δυο χρόνια και επικεφαλής μηχανολογίας τη διετία 2004-2005. Το 2006 μετέβη στη Honda όντας επικεφαλής των προηγμένων τεχνολογιών της ιαπωνικής ομάδας, για να παραμείνει εκεί μέχρι και το 2008, πριν προσχωρήσει το πέρυσι στην ομάδα του Kolles στο LeMansSeries. Έχει επιβεβαιωθεί επίσης ότι ο πρώην τεχνικός διευθυντής της RedBull και της BAR, GeoffWillis έχει λειτουργήσει ως τεχνικός σύμβουλος της ομάδας. Επίσης, στο τεχνικό τμήμα της αναμένεται να προσχωρήσει και ο Mike Crack, πρώην επικεφαλής μηχανολογίας πίστας στην BMW Sauber, o οποίος εργαζόταν τα τελευταία δυο χρόνια στην ομάδα του Κolles, Κοlles & Heinz Union που αγωνίζεται στo Formula 3 Euro Series. Η HRT εξακολουθεί να προσλαμβάνει προσωπικό για να επανδρώσει την ομάδα της.
 
Φαίνεται ότι ο Colin Kolles κατάφερε να συμμαζέψει το χάος -όπως το είχε χαρακτηρίσει- που είχε βρει όταν κλήθηκε να αναλάβει τη διεύθυνση της ομάδας της Campos και η HRT θα αγωνιστεί στο Μπαχρέιν, όπου στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής, το μονοθέσιο θα κάνει το ντεμπούτο του στην πίστα. Τα μονοθέσια της Dallara αναμένεται να φορτωθούν στο αεροπλάνο που θα τα μεταφέρει στο Μπαχρέιν την Κυριακή.
 
Ο Kolles δήλωσε ενθουσιασμένος με την οδηγική παράταξη της HRT καθώς και από τις προσπάθειες και το πάθος όσων εμπλέκονται στην ομάδα. Παρά το γεγονός ότι το μονοθέσιό της παρουσιάστηκε μόλις μια εβδομάδα πριν την έναρξη της σεζόν, ο Γερμανός πιστεύει ότι η ισπανική ομάδα διαθέτει όλα τα απαιτούμενα εργαλεία για να αποτελέσει την καλύτερη καινούργια ομάδα φέτος, αν και παραδέχεται ότι η HRT έχει πάρα πολλά να μάθει και πάντοτε υπάρχουν θέματα εξέλιξης όσο και ανθρώπινα εντός μιας ομάδας.
 
Το μονοθέσιο που κατασκεύασε η Dallara, εκτιμάται ότι έχει αρκετά μικρό μεταξόνιο και δείχνει να είναι το πιο εξελιγμένο από τα μονοθέσια των καινούργιων ομάδων. Διαθέτει αεροτομή με τριπλά βασικά πτερύγια. Αρκετά προσεγμένα είναι τα εμπρός χείλη στα άκρα των εμπρός πτερυγίων, που ανασηκώνονται και καμπυλώνουν, όπως σε πολλές ομάδες. Πολύ μεγάλα είναι τα (κόκκινα) ανώτερα στοιχεία της εμπρός αεροτομής που χωρίζονται στη μέση από μια διάτρηση και χαμηλώνουν στα άκρα τους. Τα απλά πλευρικά τοιχώματα της εμπρός αεροτομής διαθέτουν μια διαγώνια διάτρηση, με το πίσω μέρος να κλίνει ελαφρά προς το εξωτερικό του μονοθεσίου, διώχνοντας τον αέρα μακριά από το εμπρός ελαστικό.
 
Το ρύγχος μοιάζει αρκετά με αυτό της Virgin (αν και είναι πιο ογκώδες, ως προς τον κατακόρυφο άξονα), με εξογκώματα στα πλαϊνά του επάνω από τα ψαλίδια της εμπρός ανάρτησης. Οι αεραγωγοί των φρένων είναι από τους μεγαλύτερους που έχουμε δει φέτος, ενώ ιδιαίτερος είναι ο σχεδιασμός των μπουλονιών, που φέρουν οδοντωτές υποδοχές για τα αερόκλειδα. Η εμπρός ανάρτηση δείχνει να είναι μονής καρίνας, όπως και της Virgin. Τα barge boards είναι σκαλωτά στο πίσω μέρος τους και τα pod wings (στα οποία στηρίζονται οι καθρέπτες) είναι απλά, κλίνοντας προς το εσωτερικό του μονοθεσίου στο κάτω μέρος τους.
 
Εντυπωσιακός είναι ο σχεδιασμός των αρκετά υψηλών καλυμμάτων των ψυγείων, τα οποία έχουν εισαγωγές αέρα σχήματος Ρ και παρουσιάζουν έντονο σκάψιμο στο κάτω μέρος τους. Σε ιδιαίτερα προωθημένη θέση βρίσκεται το κιβώτιο, ενώ το κατώτερο πτερύγιο της πίσω αεροτομής διαχωρίζεται στη μέση από την “ουρά” του μονοθεσίου (την πίσω διάταξη απορρόφησης συγκρούσεων). Ο διαχύτης διαθέτει τρία πλευρικά κανάλια (ένθεν και ένθεν) ωστόσο το κεντρικό του κανάλι ήταν καλυμμένο στην παρουσίαση.
 
Αξίζει να σημειωθεί ότι το αρχικό όνομα που κατέθεσε η ομάδα ήταν Hispania, όπως ονομάζεται μια από τις εταιρίες του Jose Ramon Carabante, ωστόσο η FIA δεν το έκανε δεκτό και αντ’ αυτού θα χρησιμοποιηθούν τα αρχικά HRT. Ωστόσο, υπάρχει ήδη εδώ και 20 χρόνια μια ομάδα από την Αυστρία στο μηχανοκίνητο αθλητισμό με τα ίδια αρχικά, η Holden Racing Team που αγωνίζεται στο V8 Supercars.
 
Με την HRT, ολοκληρώνεται το grid της φετινής σεζόν με τον Karun Chandhok να καταλαμβάνει την τελευταία διαθέσιμη θέση.

Φ.Λ.
[email protected]

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ