top icon
Αγώνες

F1: Η Mercedes θα επικεντρωθεί στο 2011

H Mercedes αναμένεται να επικεντρωθεί στην εξέλιξη του μονοθεσίου του 2011 μετά το τέλος του αυγουστιάτικου διαλείμματος, σύμφωνα με τα λεγόμενα του διευθυντή της, Ross Brawn, ο οποίος ευελπιστεί ότι τα Pirelli θα ευνοήσουν περισσότερο τον Schumacher.

H Mercedes αναμένεται να επικεντρωθεί στην εξέλιξη του μονοθεσίου του 2011 μετά το τέλος του αυγουστιάτικου διαλείμματος, σύμφωνα με τα λεγόμενα του διευθυντή της, Ross Brawn, ο οποίος ευελπιστεί ότι τα ελαστικά της Pirelli που θα χρησιμοποιούνται του χρόνου θα ευνοήσουν περισσότερο τον Michael Schumacher.
 
Ο 55χρονος Βρετανός αποκάλυψε ότι η Mercedes θα εργαστεί επάνω σε ένα τελευταίο πακέτο αναβαθμίσεων της MGP W01, που θα επικεντρώνονται κατά κύριο λόγο στη βελτίωση της απόδοσης του καινούργιου, για την ομάδα, σχεδιασμού χαμηλών εξατμίσεων που τροφοδοτούν το διαχύτη και αναμένεται να παρουσιαστεί στο GP Σιγκαπούρης (26/9).
 
Yπενθυμίζουμε, ότι η Mercedes παρουσίασε στο Γερμανικό GP μερικές αναβαθμίσεις στο σύνολο εξατμίσεων/διαχύτη τις οποίες αφαίρεσε από το μονοθέσιό της για το αγωνιστικό τριήμερο της Ουγγαρίας, επειδή διαπιστώθηκε ότι παραμόρφωναν μερικές περιοχές του γερμανικού μονοθεσίου στο Hockenheim, για αυτό και θα υπάρξουν βελτιώσεις σε αυτό τον τομέα, ενόψει του Βελγικού GP.
 
Η ομάδα έχει ήδη να εργάζεται επάνω στο πακέτο αναβαθμίσεων που θα παρουσιαστεί στο GP Σιγκαπούρης, ωστόσο, σύμφωνα με τον Brawn, μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα, η προτεραιότητα της Mercedes θα είναι το μονοθέσιο του 2011.
 
Ο Brawn παραδέχθηκε ότι η Mercedes δεν κατάφερε φέτος να εκμεταλλευτεί πλήρως τις αλλαγές κανονισμών και να αντλήσει το μέγιστο από το μονοθέσιό της, συνεπώς, δεν υπάρχει λόγος για την ομάδα να επενδύσει περαιτέρω στην MGP W01.
 
Ο Brawn, ο οποίος ήταν συνεργάτης του Michael Schumacher στην κατάκτηση όλων των τίτλων του Γερμανού, περιμένει να δει πως θα είναι η συμπεριφορά των ελαστικών της Pirelli το 2011 και αν θα ευνοήσουν το οδηγικό στιλ του 41 ετών 7 φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή περισσότερο από τα φετινά Bridgestone.
 
Τα φετινά ιαπωνικά ελαστικά, με μικρότερο πλάτος πέλματος στον εμπρός άξονα, καθώς και διαφορετικές γόμες από πέρυσι, σύμφωνα με τον Brawn, δεν επιβραβεύουν τα επιθετικά στιλ οδήγησης. «Το ταλέντο του Michael είναι το επιθετικό στιλ, με ένα μονοθέσιο που βρίσκεται στα όρια της σταθερότητας και να το ελέγχει εκεί» δήλωσε ο Brawn, ο οποίος εξήγησε ότι ο φετινός συνδυασμός σκελετών/γομών των ελαστικών του εμπρός άξονα, όταν ο οδηγός τα φορτίζει περισσότερο, δε δίνουν περισσότερη πρόσφυση, αλλά αντιθέτως, σχεδόν μηδενίζεται το κράτημα που παρέχουν, συμπεριφορά που δεν είναι συνηθισμένη για αγωνιστικά ελαστικά. Συνήθως, με την επιπλέον φόρτιση από τον οδηγό, τα ελαστικά χάνουν λίγη απόδοση, όπως αναμένεται να κάνουν τα ελαστικά που θα παρέχει η Pirelli του χρόνου.
 
Ο Brawn πιστεύει ότι τα περίεργα χαρακτηριστικά συμπεριφοράς των φετινών Bridgestone πηγάζουν από την προσπάθεια της ιαπωνικής εταιρίας να ικανοποιήσει το αίτημα της FIA να λειτουργούν καλύτερα τα ελαστικά με κατανομές βαρών περισσότερο κεκλιμένες προς τον πίσω άξονα, ευνοώντας κατά συνέπεια μονοθέσια με KERS, αν και οι ομάδες αποφάσισαν να «μποϊκοτάρουν» αυτή την τεχνολογία φέτος.
 
Ενδιαφέρον έχουν και μερικές δηλώσεις του διευθυντή εξέλιξης ελαστικών για το αγωνιστικό τμήμα της Bridgestone, Hirohide Hamashima, ο οποίος πιστεύει ότι αν ο Schumacher είχε πραγματοποιήσει την επιστροφή του στην ενεργό δράση πέρυσι, που τα φαρδύτερα εμπρός ελαστικά παρείχαν πολύ περισσότερη πρόσφυση και όλοι παραπονούνταν για υπερστροφική συμπεριφορά, θα τα είχε πάει πολύ καλύτερα. «Φέτος όμως, ρυθμίσαμε το ζύγισμα του μονοθεσίου σύμφωνα με το μέγεθος των ελαστικών και αυτό συνεπάγεται υποστροφική τάση, η οποία δεν ταιριάζει στον Michael».
 
Βέβαια, δεν είναι μονάχα αυτός ο λόγος που ο Schumacher αντιμετωπίζει προβλήματα με τις μόλις τέσσερις γόμες που είναι διαθέσιμες για όλους τους φετινούς αγώνες. Στις εποχές της δόξας, η Bridgestone παρήγαγε εκατοντάδες διαφορετικούς τύπους σκελετών και γομών και διεξάγονταν πολυάριθμες δοκιμές, όπου επιλέγονταν τα ελαστικά που ταίριαζαν περισσότερο στο οδηγικό στιλ του Γερμανού. Η ιαπωνική εταιρία φρόντιζε να κατασκευάζει ελαστικά που ταιριάζουν στο Schumacher (και το εκάστοτε μονοθέσιο της Ferrari), επειδή ο Γερμανός αντιπροσώπευε τον οδηγό με τις περισσότερες πιθανότητες να κατακτήσει τον τίτλο. Την ίδια ακριβώς στρατηγική είχε ακολουθήσει και η Michelin με τον Fernando Alonso και τη Renault.
 
Ο Brawn πιστεύει επίσης ότι η Mercedes δεν έχει βρει φέτος τον κατάλληλο τρόπο διαχείρισης των ελαστικών της Bridgestone, των οποίων τα επίπεδα παραγωγής πρόσφυσης υποχωρούν πολύ γρήγορα. Ο Βρετανός πιστεύει ότι ο άλλος οδηγός της ομάδας, ο Nico Rosberg, είναι πολύ ικανός και πολύ ταλαντούχος στη διαχείριση των ελαστικών, ενώ ο Schumacher δεν έχει βρει ακόμα τρόπο να αντλήσει το μέγιστο από αυτά. Σύμφωνα με τον Brawn, σε μερικές πίστες όπου η διαχείριση των ελαστικών δεν αποτελεί μείζων ζήτημα, ο Schumacher παρουσιάζει ικανοποιητική απόδοση, ωστόσο σε πίστες όπως το Hungaroring, που είναι δύσκολη η εύρεση του ιδεατού τρόπου λειτουργίας των ελαστικών, ο Γερμανός δε μπορεί να συναγωνιστεί τον team mate του.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ