top icon
Αγώνες

F1: Ιστορίες γραμμένες με… γόμα!

Μια δυνατή κλωτσιά δέχτηκε η Pirelli αυτό το Σαββατοκύριακο στα δύο κορυφαία πρωταθλήματα που εμπλέκεται. Παραλίγο να ξεπεράσει και το φιάσκο της Michelin το 2005!

Καθώς το θέμα του αγώνα στο Μπακού ήταν τα ελαστικά, τα οποία θα μας απασχολήσουν και αυτήν την εβδομάδα, αν όχι περισσότερο, θυμήθηκα το Indygate! Οι νεότεροι πιθανώς θα το έχετε διαβάσει σε κάποια από τις αμέτρητες ιστορίες της Formula 1 και οι λάτρεις της στατιστικής, ενδεχομένως θα έχουν βάλει έναν αστερίσκο στο Grand Prix με τα λιγότερα μονοθέσια στη γραμμή του τερματισμού.

Ήταν 2005 και το πρωτάθλημα είχε δύο προμηθευτές ελαστικών, την Michelin η οποία είχε τις περισσότερες ομάδες και την Bridgestone η οποία εφοδίαζε ελαστικά τις Ferrari, Jordan και Minardi. Το κύριο χαρακτηριστικό του αγώνα, όπως τον είχα παρακολουθήσει τότε, ήταν πως έμοιαζε με μια τεράστια σπαζοκεφαλιά, την οποία άνθρωποι όπως ο Bernie, ο Mosley, o Charlie Witting και πολλοί ακόμη επιστήμονες του motorsport δεν είχαν μπορέσει να λύσουν.

Η αιτία της σπαζοκεφαλιάς αυτής ήταν τα ελαστικά της Michelin. Λόγω μιας σειράς ατυχών επιλογών και συγκυριών η Michelin τότε δεν κατάφερε να παρέχει στις ομάδες της ασφαλή ελαστικά. Για την ακρίβεια τα ελαστικά ήταν μια χαρά όμως όταν έστριβαν με 300 χλμ./ώρα την στροφή του οβάλ τμήματος του Indianapolis Motor Speedway, υπήρχε ο κίνδυνος κλαταρίσματος.

Ένα τέτοιο έστειλε τον Ralf Schumacher στον τοίχο της Ινδιανάπολης με μεγάλη ταχύτητα. Ένα ίδιο έστειλε τον αντικαταστάτη του Ricardo Zonta στο ίδιο σημείο, την επόμενη ημέρα. Αυτά συνέβησαν Παρασκευή και Σάββατο αντιστοίχως και ξεκίνησαν οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των αρμοδίων για το τι θα γίνει τελικά.

Η Michelin δεν είχε άλλα ελαστικά, καθώς στις προσομοιώσεις της δεν είχε υπολογίσει κάποιες διαφορές στον νέο ασφαλτοτάπητα της οβάλ πίστας, έτσι και τα νέα λάστιχα που έφερε για τον αγώνα ήταν ίδιας παρτίδας και το ίδιο επικίνδυνα.

Στον αντίποδα η Bridgestone είχε εμπλοκή στο Indy Car μέσω της Firestone, έτσι ήξερε πως το φορτίο που δέχονταν τα ελαστικά στο συγκεκριμένο τμήμα ήταν μεγαλύτερο και είχε φροντίσει να κάνει τις απαραίτητες κατασκευαστικές επεμβάσεις.

Στις διαπραγματεύσεις είχαν ειπωθεί τότε ορισμένες απίστευτα αστείες προτάσεις, που ήταν επί της ουσίας δείγμα πως κανείς δεν ήξερε που κοντά βρίσκεται η σωστή επιλογή. Επειδή ακριβώς το ζητούμενο ήταν η ισορροπία και η ισονομία, υπό μια έννοια, κάποιος φωστήρας είχε σκεφτεί να τοποθετηθεί ένα σικέιν στην αρχή της επικίνδυνης στροφής 13, ώστε τα μονοθέσια με Michelin να περνούν από εκεί, ενώ τα μονοθέσια με Bridgestone να συνεχίζουν το κομμάτι του οβάλ.

H FIA πρότεινε στις ομάδες να ελαττώνουν ταχύτητα όταν περνούν από την στροφή εκείνη, ενώ ορισμένοι σκέφτηκαν ο αγώνας να γίνει εκτός πρωταθλήματος, κάτι με το οποίο έφριξε ο Max Mosley όταν το άκουσε, γνωρίζοντας πως θα άνοιγε τον ασκό του Αιόλου για το μέλλον της Formula 1.

Τελικά με την ολοκλήρωση του γύρου σχηματισμού οι επτά ομάδες της Michelin, ανάμεσα στις οποίες βρισκόταν ο poleman, Jarno Trulli, ο επικεφαλής της βαθμολογίας Fernando Alonso, οι δύο McLaren και αρκετοί άλλοι, εγκατέλειψαν για να έχουμε έτσι μια εκκίνηση με έξι μονοθέσια. Μια εκκίνηση κατά την οποία ο αθεόφοβος ο Michael Schumacher υπερασπίστηκε τη θέση από τον Rubesn Barrichello.

us gp

Οι 120.000 Αμερικανοί στις εξέδρες δεν ήξεραν αν έπρεπε να γελάσουν, να κοροϊδέψουν ή να ζητήσουν τα λεφτά τους πίσω, είχαν αρχίσει όμως ήδη να βλέπουν την “ευρωπαϊκή” Formula 1 σαν ένα τσίρκο από παιδάκια που δεν κατάφεραν να συμφωνήσουν αν τα τρία κόρνερ είναι πέναλτι ή παίζουμε κανονικά…

Το Grand Prix του 2005 στις ΗΠΑ θεωρείται ως ένα από τα μεγαλύτερα φιάσκο της σύγχρονης ιστορίας της Formula 1 και το μοναδικό σχετιζόμενο σε αυτόν τον βαθμό με τα ελαστικά. Χθες η Pirelli γλίτωσε την κατάρριψη αυτού του ρεκόρ, έστω και αν πλησίασε αρκετά.

Λίγες ώρες νωρίτερα βέβαια μακριά από το Μπακού, στην καλοκαιρινή Σαρδηνία ο Mads Ostberg έβριζε στην κάμερα του WRC Live, όπως βρίζουν στα τοπικά πρωταθλήματα ποδοσφαίρου τον “λάισμαν” που δεν είδε το offside. Αυτό το ξέσπασμα του κόστισε κάποιες εκατοντάδες ευρώ, αλλά το είχαν προκαλέσει τα ελαστικά της Pirelli, όταν ένα από αυτά κλατάρισε χωρίς να πατήσει ούτε πέτρα, ούτε τίποτα.

Αναμφίβολα ήταν ένα Σαββατοκύριακο που οι ανώτεροι και κατώτεροι του Mario Isola στην Pirelli Motorsport, θα θέλουν να ξεχάσουν πολύ σύντομα.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ