top icon
Αγώνες

F1: Lotus-Force India: Μεταγραφές και μηνύσεις

Η Lotus ανακοίνωσε τη μεταγραφή τριών τεχνικών από το στρατόπεδο της Force India, ενώ ξεκίνησε ο δικαστικός αγώνας της ινδικής ομάδας εναντίον της Aerolab/Fondtech.

Η Lotus ανακοίνωσε τη μεταγραφή τριών τεχνικών από το στρατόπεδο της Force India, ενώ ξεκίνησε (σε Ιταλία και Μ. Βρετανία) ο δικαστικός αγώνας της ινδικής ομάδας εναντίον της Aerolab/Fondtech με την οποία συνεργαζόταν παλαιότερα και τώρα προσφέρει την αεροδυναμική της σήραγγα στη Lotus.
 
Η Lotus ανακοίνωσε ότι ο 49χρονος Βρετανός Mark Smith, ο οποίος έπειτα από την αποχώρηση του James Key από την Force India, είχε προαχθεί στο ρόλο του τεχνικού διευθυντή της ινδικής ομάδας, θα αποτελεί στο μέλλον τον τεχνικό διευθυντή της μαλαισιανής ομάδας, που εδρεύει στο Hingham της Αγγλίας. O Smith θα αναλάβει τα καθήκοντα του τεχνικού διευθυντή στη Lotus όταν η Force India τον αποδεσμεύσει από το συμβόλαιό του. Αυτή τη στιγμή, η διαδικασία αυτή προβλέπεται να διαρκέσει 12 μήνες, ωστόσο εάν ο Smith καταφέρει να διαπραγματευτεί με επιτυχία με την ομάδα του Silverstone, αυτό το χρονικό διάστημα ενδέχεται να μειωθεί.
 
Ο Smith διατηρεί στενούς δεσμούς με τον Mike Gasoyne (επικεφαλής τεχνικό στέλεχος της Lotus), καθώς οι δυο τους έχουν συνεργαστεί σε διαφορετικές ομάδες αρκετές φορές στο παρελθόν. Ο Smith ξεκίνησε την καριέρα του στη Formula 1 από τη Jordan το 1990 ως σχεδιαστής, από το στάδιο προετοιμασίας της ομάδας για την είσοδό της στη Formula 1 την επόμενη χρονιά, με προϋπηρεσία στη Reynard (Formula 3000) και την εταιρία συνθετικών υλικών Comtec.  Ο Smith παρέμεινε στην Jordan μέχρι το 2000, έχοντας προαχθεί στο ρόλο του επικεφαλής σχεδιαστή. Όταν την επόμενη χρονιά ο Gascoyne μετέβη στη Benetton (που το 2002 έγινε Renault), πήρε μαζί του και τον Smith, o οποίος παρέμεινε στην ομάδα του Enstone ένα χρόνο περισσότερο από το συμπατριώτη του, μέχρι το 2004. Επέστρεψε για ένα σύντομο χρονικό διάστημα στη Jordan ως τεχνικός διευθυντής, πριν μεταβεί στη Red Bull για μια διετία, αρχικά ως βοηθός τεχνικού διευθυντή και έπειτα ως τεχνικός διευθυντής. Το 2007 επέστρεψε στην ομάδα του Silvetstone (μαζί με τον Gascoyne), που πλέον ονομαζόταν Force India, ως επικεφαλής σχεδιασμού και από τότε μέχρι πρότινος εργαζόταν εκεί.
 
Επίσης, η Lotus προσέλαβε από την Force India, τον Lewis Butler ως επικεφαλής σχεδιαστής και την Marianne Hinson ως επικεφαλής αεροδυναμικής. Aμφότεροι έχουν ήδη συνεργαστεί με τον Gascoyne και έχουν ξεκινήσει να εργάζονται για τη Lotus, καθώς είχαν υπογράψει τα συμβόλαιά τους από πέρυσι το φθινόπωρο.
 
Εκείνη την περίοδο (το Δεκέμβριο του 2009), η Force India είχε ξεκινήσει δικαστικό αγώνα εναντίον της Aerolab/Fondtech του Jean-Claude Migeot με την οποία συνεργαζόταν στο παρελθόν (στα χρόνια που διοικούσε το τεχνικό της τμήμα ο Gascoyne), κατηγορώντας την αεροδυναμική εταιρία που βασίζεται στην Ιταλία ότι παραχώρησε πνευματική της ιδιοκτησία στη Lotus. H Aerolab/Fondtech είχε αρνηθεί τις κατηγορίες και παρά το γεγονός ότι έχει καλέσει τη Lotus ως μάρτυρα υπεράσπισης, της έχει επίσης προσφέρει πλήρη αποζημίωση στη Lotus σε ότι αφορά τις κατηγορίες.
 
Η Force India ισχυρίζεται ότι χρησιμοποιήθηκε πνευματική της ιδιοκτησία στο σχεδιασμό της Lotus T127 από την Aerolab/Fondtech. H ινδική ομάδα ανακοίνωσε ότι έχει ξεκινήσει δικαστικό αγώνα εναντίον των 1Malaysia Racing Team SDN BHD (που είναι μαλαισιανή εταιρία), 1Malaysia Racing Team Limited (που είναι βρετανική), Aerolab SRL καθώς και του Mike Gascoyne.
 
Η Force India τονίζει ότι διενεργούνται έρευνες στην Ιταλία, καθώς ισχυρίζεται ότι η Lotus έχει ωφεληθεί από και έχει χρησιμοποιήσει, μέσω της συνεργασίας της με τις εγκαταστάσεις της Aerolab και της Fondtech, πνευματική ιδιοκτησία της ομάδας του Silverstone, συμπεριλαμβανομένων και ελαστικών που της είχε παραχωρήσει η Bridgestone αποκλειστικά για αυτήν και χρησιμοποιήθηκαν για το μοντέλο αεροδυναμικής σήραγγας της Τ127, χωρίς την άδεια της ινδική ομάδας. Η Force India τονίζει ότι αυτές είναι πολύ σοβαρές κατηγορίες και δε θα ξεκινούσε δικαστικό αγώνα αν δεν είχε τη δυνατότητα να τον υποστηρίξει παρέχοντας αποδείξεις.
 
Επίσης, στα δικαστήρια έχει κατευθυνθεί και η υπόθεση μεταξύ της Aerolab και της Force India, για αθέμιτο τερματισμό του συμβολαίου μεταξύ τους. Το φθινόπωρο του 2009 η Force India κατέβαλε τη συμφωνημένη πληρωμή ύψους 1 εκατομμυρίου ευρώ στην Aerolab και τώρα τα δικαστήρια καλούνται να αποφασίσουν αν τα χρήματα αυτά θα πρέπει να επιστραφούν, δεδομένης της βαρύτητας των προαναφερθέντων κατηγοριών.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ