top icon
Αγώνες

F1: Lotus T128-Επίσημη παρουσίαση

Η Lotus πραγματοποίησε την επίσημη -ψηφιακή- παρουσίαση του καινούργιου της μονοθεσίου, το οποίο εντέλει ονομάστηκε T128 και όχι TL11 όπως είχε αρχικά ανακοινωθεί.

Η Lotus πραγματοποίησε την επίσημη -ψηφιακή- παρουσίαση του καινούργιου της μονοθεσίου, το οποίο εντέλει ονομάστηκε T128 και όχι TL11 όπως είχε αρχικά ανακοινωθεί. Συνεπώς, η ομάδα του Hingham διατήρησε την αρίθμηση μονοθεσίων που είχε και η παλιά Team Lotus μέχρι το 1994.
 
Η ομάδα προετοιμάζεται, πέραν του αγωνιστικού τομέα, και για την έναρξη του δικαστικού αγώνα (στις 21/3) εναντίον του Group Lotus (το οποίο αποτελεί το βασικό σπόνσορα της ομάδας της Renault), όσον αφορά τη χρήση του θρυλικού ονόματος στη Formula 1. Αν και αρχικά η Lotus είχε ανακοινώσει ότι θα χρησιμοποιούσε μαύρο/χρυσό χρωματισμό, όταν η Renault αποκάλυψε ότι θα χρησιμοποιήσει αυτά ακριβώς τα χρώματα, η ομάδα του Tony Fernandes αποφάσισε να διατηρήσει το πράσινο/κίτρινο του 2010, το παραδοσιακό British Racing Green της Team Lotus.
 
Φέτος, η Lotus θα χρησιμοποιεί κινητήρες Renault (αντί για Cosworth) και κιβώτιο Red Bull (αντί για της Xtrac), υιοθετώντας και τη γεωμετρία πίσω ανάρτησης της πρωταθλήτριας ομάδας, δηλαδή με pullrod αντί για το παραδοσιακό τα τελευταία χρόνια pushrod, που φέρει π.χ. η Ferrari F150. Η Lotus θα διατηρήσει το ίδιο οδηγικό δίδυμο, το οποίο απαρτίζουν οι Heikki Kovalainen και Jarno Trulli.
 
Πέρυσι, έχοντας λάβει πολύ αργά την έγκριση συμμετοχής στο πρωτάθλημα του 2010 (το Σεπτέμβριο του 2009), η Lotus είχε συμβιβαστεί σε πολλούς τομείς του περυσινού μονοθεσίου της, καθώς ο πρωταρχικός στόχος της ήταν να προλάβει να το έχει έτοιμο μέχρι την έναρξη της σεζόν. Αυτό οδήγησε σε μερικές «χοντροκομμένες» λύσεις στην Τ127, της οποίας την εξέλιξη η Lotus σταμάτησε πολύ νωρίς στην περυσινή σεζόν, για να επικεντρωθεί σε αυτήν του φετινού μοντέλου. 
 
 
Ο Mike Gascoyne, επικεφαλής τεχνικό στέλεχος της Lotus, δήλωσε ότι η ομάδα αφοσιώθηκε στην εξέλιξη της T128 από το μέσο της προηγούμενης σεζόν, ενώ «σχεδόν δεν υπάρχουν μέρη που να έχουμε διατηρήσει από το μονοθέσιο του 2010. Κανονικά, θα μεταφέραμε πολλά πράγματα, με την ευκαιρία να βελτιώσουμε τα περυσινά εξαρτήματα. Φαίνεται πολύ διαφορετικό από το περυσινό μοντέλο, αφήνει μια πολύ πιο σύγχρονη αίσθηση και είναι η βάση για τα μελλοντικά μονοθέσιά μας».
 
Όπως επιβεβαίωσε ο επικεφαλής σχεδιαστής της Lotus, Lewis Butler, η ομάδα θα ξεκινήσει τη σεζόν χωρίς KERS, γεγονός που έκανε τη «δουλειά του σχεδιασμού λίγο πιο εύκολη, γιατί το “πακετάρισμά του” μέσα στο μονοθέσιο είναι πάντα λίγο μεγαλύτερος πονοκέφαλος». Την ίδια στιγμή, ο Keith Saunt, επικεφαλής στέλεχος λειτουργιών της Lotus, προσέθεσε, «εάν το KERS θα μας έφερνε από την 8η στην 6η θέση, τότε θα το είχαμε. Αλλά όταν κοιτάξεις το βάρος του και μερικές από τις μηχανολογικές προκλήσεις, νομίζω ότι είναι καλή απόφαση να μην ξεκινήσουμε με αυτό». Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, υπάρχει περίπτωση η Lotus να τοποθετήσει KERS στο μονοθέσιό της κατά το μέσο της σεζόν.
 
Η Lotus T128 θα φέρει όμως κινούμενη πίσω αεροτομή, όπως αποκάλυψε ο Γερμανός Dieter Gass, αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας: «Ήταν μικρότερη πρόκληση απ’ ότι περίμενα ότι θα είναι. Μόλις είδαμε όλες τις διαφορετικές λύσεις που μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε, δεν ήταν δύσκολο να πετύχουμε μια από αυτές. Νομίζω ότι έχουμε ένα αρκετά καλό, απλό σύστημα σε αυτό το μονοθέσιο».
 
Το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό της T128 είναι το γεγονός ότι επάνω από το κεφάλι του οδηγού, φέρει ένα μονό roll bar (λεπίδα) με χαμηλά τοποθετημένο αεραγωγό κινητήρα (που εμποδίζει πολύ λιγότερο τη ροή του αέρα προς την πίσω αεροτομή, βελτιώνοντας την απόδοσή της), σχεδιασμός που θεωρητικά είχε απαγορευτεί από τους φετινούς κανονισμούς 
 
Εντούτοις, φαίνεται ότι η Lotus κατάφερε να βρει ένα παραθυράκι στη διατύπωση του κανονισμού και να χρησιμοποιήσει τη λύση που παρουσίασε πρώτη η Mercedes πέρυσι στο μονοθέσιό της. Αντιθέτως, η φετινή Mercedes MGP W02 διαθέτει παραδοσιακό αεραγωγό κινητήρα, σύμφωνα με την πρώτη φωτογραφία του γερμανικού μονοθεσίου, που δημοσιοποιήθηκε εχθές.
 

Μια από τις λίγες φυσικές φωτογραφίες που έχουν κυκλοφορήσει από την Lotus T128. Διακρίνεται το μονό roll bar επάνω από το κεφάλι του οδηγού, όπως επίσης και η ανάρτηση pullrod στο πίσω μέρος. Επίσης, το σκάψιμο στο κάτω μέρος των ψυγείων είναι πολύ μεγάλο, σε αντίθεση με πέρυσι, που ήταν σχεδόν ανύπαρκτο.
 
Στην T128, όπως και στην περυσινή Mercedes, πίσω από το κεφάλι του οδηγού υπάρχει μια κεντρικά τοποθετημένη λεπίδα, η οποία χρησιμεύσει για την προστασία του κεφαλιού του οδηγού σε περίπτωση… τούμπας. Στα πλαϊνά αυτής της λεπίδας, βρίσκεται ο διχοτομημένος αεραγωγός του κινητήρα, με επιπλέον εισαγωγές αέρα από κάτω του, για το ψυγείο του λαδιού. Οι κανονισμοί ορίζουν ότι 50 χλστ. κάτω από το ανώτερο ύψος του roll bar, θα πρέπει να υπάρχει κλειστό δομικό τμήμα ελάχιστης επιφάνειας 10.000 τετραγωνικών χιλιοστών. Με άλλα λόγια, 5 εκατοστά κάτω από το ανώτερο τμήμα του, το roll bar έχει συγκεκριμένο ελάχιστο πλάτος. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, αυτό που έχει κάνει η Lotus, είναι να συνδυάσει το μονό roll bar-λεπίδα, με ένα παραδοσιακό διπλό στα πλαϊνά του, το οποίο εκτείνεται έως το επάνω μέρος του αεραγωγού του κινητήρα, που είναι τοποθετημένος 50 χιλιοστά πιο χαμηλά. Συνεπώς, η πίσω αεροτομή παρεμποδίζεται πολύ λιγότερο από τον αεραγωγό του κινητήρα και τροφοδοτείται με περισσότερο αέρα, γεγονός που βελτιώνει την απόδοσή της. Η πίσω αεροτομή έχει γίνει πολύ πιο κρίσιμος τομέας φέτος όσον αφορά την παραγωγή αρνητικής άντωσης, λόγω της απαγόρευσης του διαχύτη δυο επιπέδων.
 
Θα πρέπει να περιμένουμε το ντεμπούτο του μονοθεσίου στην πίστα (στις 2 Φεβρουαρίου, καθώς η Lotus θα παραμείνει στη Βαλένθια και την Παρασκευή, δηλαδή μετά το τέλος του τριήμερου εναρκτήριου συλλογικού τεστ χειμερινών δοκιμών) για να διαπιστώσουμε αν η T128 διαθέτει χαμηλά τοποθετημένες εξατμίσεις που τροφοδοτούν το διαχύτη με καυσαέρια.

 

 

Όπως τόνισε και ο Gascoyne, το καινούργιο μονοθέσιο της Lotus αποτελεί μεγάλο βήμα προόδου από την περυσινή χρονιά. Η επικεφαλής αεροδυναμικής της Lotus, Marianne Hinsonδήλωσε: «Το εμπρός μισό του μονοθεσίου αποτελεί ένα πολύ μεγάλο βήμα μακριά από το μονοθέσιο του 2010. Το περυσινό μονοθέσιο ήταν λίγο σαν κουτί στην περιοχή των ψυγείων, αλλά αυτό φαίνεται πολύ πιο αγωνιστικό. Είναι πολύ πιο λείο και καμπυλωτό γύρω από τα ψυγεία».
 
Το πολύ μικρό μέγεθος των καλυμμάτων των ψυγείων είναι εντυπωσιακό. Παρουσιάζουν ένα μεγάλο «σκάψιμο» στο κάτω μέρος τους, ενώ οι εισαγωγές αέρα βρίσκονται αρκετά ψηλά και είναι οι διαστάσεις του είναι εξαιρετικά περιορισμένες.
 
Η Τ128 παρουσιάζει ιδιαίτερα ανυψωμένο ρύγχος (κάτι που αναμένεται να δούμε σε πολλά από τα φετινά μονοθέσια -αν όχι σε όλα), ενώ τα ψαλίδια της εμπρός ανάρτησης καταλήγουν κατευθείαν στο πλαίσιο. Η εμπρός (όπως και η πίσω) αεροτομή της παρουσίασης ήταν περυσινή.

 

 

Όπως δήλωσε ο Gascoyne, στόχος της Lotus είναι να βρεθεί να μάχεται με ομάδες σαν τις Toro Rosso, Force India, Sauber και προς το τέλος της χρονιάς να βρεθεί σε επίπεδο να «χτυπήσει» αντιπάλους σαν τη Williams και τη Renault. «Το πρόβλημα για αυτές τις άλλες ομάδες, είναι ότι αν υπάρχουμε μονάχα ένα χρόνο και αρχίσουμε να τις κερδίζουμε, είναι ένα πολύ ξεκάθαρο μήνυμα και βγάζει προς τα έξω μια ιστορία που φέρνει αυτές σε αμηχανία και είναι καλή για εμάς. Πολλοί μπορεί να πουν ότι είμαι πολύ αισιόδοξος… Αλλά θέλω να πιστεύω ότι θα σημειώσουμε 40-50 βαθμούς φέτος». Ο Gascoyne στοχεύει μεταξύ 6ης και 8ης θέσης στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Ο επικεφαλής του τμήματος έρευνας και εξέλιξης της Lotus, Elliot Dason-Barber προσέθεσε: «Η ελπίδα μου είναι ότι θα ανταγωνιζόμαστε ομάδες που ήταν ένα ή δυο δευτερόλεπτα μπροστά μας πέρυσι».
 
O Jarno Trulli πιστεύει ότι η ομάδα μπορεί να σημειώσει βαθμούς από τον πρώτο αγώνα της σεζόν φέτος, ενώ ο Heikki Kovalainen δήλωσε ότι έχει αναρρώσει πλήρως από τη διάσειση που είχε πάθει στο ατύχημά του στο Race of Champions στα τέλη Νοεμβρίου.

Φ.Λ.
[email protected]
 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ