top icon
Αγώνες

F1: O Juan Villalonga στην HRT

O Ισπανός επιχειρηματίας Juan Villalonga, o οποίος έχει διατελέσει CEO της ισπανικής εταιρίας τηλεπικοινωνιών Telefonica, θα αποτελέσει μέρος της ανώτερης διοίκησης της HRT.

O Ισπανός επιχειρηματίας Juan Villalonga, o οποίος έχει διατελέσει CEO της ισπανικής εταιρίας τηλεπικοινωνιών Telefonica, θα αποτελέσει μέρος της ανώτερης διοίκησης της HRT, συνεργαζόμενος με τον ιδιοκτήτη της ομάδας, Jose Ramon Carabante.
 
O 57χρονος Juan Villalonga Navarro, σπούδασε νομικά και οικονομικά στο περίοπτο Πανεπιστήμιο του Duesto, στη Χώρα των Βάσκων. Ο Ισπανός επιχειρηματίας ήταν συνέταιρος στην McKinsey & Company, μια πολυεθνική συμβουλευτική εταιρία μάνατζμεντ, σε ολόκληρη τη δεκαετία του ’80. Μεταξύ 1993 και 1994 διατέλεσε επικεφαλής εκτελεστικό στέλεχος (CEO) της επενδυτικής τραπεζικής κοινοπραξίας Credit Suisse First Boston Ισπανίας, πριν αναλάβει για τα επόμενα δυο χρόνια τον ίδιο ρόλο στην Bankers Trust Ισπανίας.
 
Το 1996 ο Villalonga έγινε CEO της Telefonica με την παρότρυνση του τότε πρωθυπουργού Ισπανίας, Jose Maria Aznar, μια θέση που θα κρατούσε μέχρι το 2000, όταν και έχασε την υποστήριξη του παιδικού του φίλου. Ο Ισπανός πενταπλασίασε την αξία της εταιρίας (κατά 127 δισεκατομμύρια δολάρια) μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα, μεταμορφώνοντας την Telefonica από το καθεστώς κρατικού μονοπωλίου στην Ισπανία σε μια από τις τρεις κορυφαίες εταιρίες τηλεπικοινωνιών του κόσμου. Το 1999 όμως, ο Villalonga άφησε τη σύζυγό του, Concha Tallada (στενή φίλη της συζύγου του Aznar, Ana Botella), για τη 18 χρόνια νεότερή του Adrianna Abascal, χήρα του τηλεοπτικού μεγιστάνα Emilio Azcarraga. Ο Aznar φοβούνταν το σκάνδαλο, καθώς υπήρχαν φήμες ότι οι διοικητές της Telefonica είχαν ειδικά προτερήματα στην αξίας 12,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων εξαγορά της αμερικάνικης Lycos. O Villalonga κατηγορήθηκε από τον ισπανικό Τύπου ότι ενεπλάκη σε αθέμιτη χρήση εμπιστευτικών πληροφοριών και ξεκίνησε έρευνα από την CNMV, το όργανο ασφάλειας του Ισπανικού Υπουργείου Οικονομικών. Το καλοκαίρι του 2000, ο Villalonga αναγκάστηκε να παραιτηθεί από την Telefonica, με μια «χρυσή χειραψία» αξίας 25 εκατομμυρίων ευρώ.
 
To 2001, o Villalonga έγινε μέλος του διοικητικού συμβουλίου του ισπανόφωνου αμερικάνικου τηλεοπτική δικτύου Univision. Το 2006 ήταν μέλος ενός γκρουπ επενδυτών που ήθελαν να αναλάβουν τον έλεγχο της αγγλικής ποδοσφαιρικής ομάδας Liverpool, ενώ το καλοκαίρι του 2008 διατέλεσε για μόλις δυο εβδομάδες πρόεδρος της ομάδας της Valencia. Tα τελευταία χρόνια αποτελεί επιτυχημένο επιχειρηματικό σύμβουλο και το 2010, το Harvard Business Review τον ενέταξε μεταξύ των 100 καλύτερων CEO του κόσμου.
 
Ο Villalonga δε θα επενδύσει άμεσα στην ομάδα της HRT, αλλά θα είναι διοικητικός σύμβουλος, χρησιμοποιώντας τις διασυνδέσεις του για να προσελκύσει σπόνσορες.
 
Σύμφωνα με τον Jose Ramon Carabante, ιδιοκτήτη της Hispania Racing, ο Villalonga είναι ένθερμος υποστηρικτής του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ο Ισπανός επιχειρηματίας ήταν αυτός που έφερε το 2000 την Telefonica στη Formula 1, ως βασικό σπόνσορα στην ομάδα της Minardi, στην οποία το 2001 μετέβη ο Fernando Alonso. H Telefonica ακολούθησε τον Ισπανό στη Renault μέχρι το 2006 και καρπώθηκε την προβολή από την κατάκτηση των δυο τίτλων του.
 
H παρουσία του Villalonga στην HRT θα προσδώσει στην ισπανική ταυτότητα της ομάδας και είναι πολύ πιθανό να συσχετίζεται με το ενδεχόμενο ο 39χρονος πρώην φετινός οδηγός της Sauber, Pedro de la Rosa να κάνει το 2011 την επιστροφή του στην αγωνιστική δράση με την Hispania. O Ισπανός έχει αγωνιστεί με την Arrows και τη Jaguar (μεταξύ 1999 και 2002) πριν διατελέσει για 7 χρόνια χρέη δοκιμαστή στη McLaren και επιστρέψει φέτος στην αγωνιστική δράση με τη Sauber.
 
O de la Rosa αναφέρεται ότι διαθέτει περισσότερους σπόνσορες απ’ ότι όταν βρισκόταν στη Sauber και σε αυτούς συμπεριλαμβάνονται τα πολυκαταστήματα El Corte Ingles, η τράπεζα Banco Santander, η εταιρία ρολογιών Certina και η εταιρία αλκοολούχων ποτών Diageo.
 
O de la Rosa, που ανέφερε ότι βρίσκεται σε επαφή με τον Carabante, ευελπιστεί ότι η HRT, έπειτα από την ανακοίνωση της συμφωνίας με τη Williams για την προμήθεια κιβωτίων, θα καταφέρει να κλείσει και τη συμφωνία με το αγωνιστικό τμήμα της Toyota για να χρησιμοποιήσει η ισπανική ομάδα μια βελτιωμένη έκδοση της Toyota TF110 που είχε προετοιμαστεί για φέτος και δεν αγωνίστηκε ποτέ.
 
Η Toyota λειτουργεί ακόμα το αρτιότερο εργοστάσιο ομάδας F1 που υπάρχει αυτή τη στιγμή στον πλανήτη και οι εγκαταστάσεις της Κολωνίας λειτουργούν, με την Toyota Motorsport GmbH (TMG) να έχει μετατραπεί σε εταιρία μηχανολογικών υπηρεσιών.
 
Πρόεδρος της TMG είναι ο Yoshiaki Kinoshita, με τον Γάλλο Pascal Vasselon (πρώην Michelin) να παραμένει ανώτερος μάνατζερ μηχανολογίας πλαισίου και τον Jens Marquardt (πρώην μάνατζερ της ομάδας F1, νυν γενικός μάνατζερ επιχειρησιακής ανάπτυξης) να εργάζεται ακόμα εκεί. To προσωπικό της TMG υπερβαίνει τα 170 άτομα: 50 στο τμήμα του πλαισίου, 40 σε αυτό του κινητήρα, 10 στην επιχειρηματική ανάπτυξη, 40 στη λειτουργία και την παραγωγή και άλλοι 30 στα γενικά τμήματα (λογιστικά, ανθρώπινο δυναμικό). Ο αριθμός προσωπικού αναμένεται να αυξηθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς.
 
Η HRT βρίσκεται σε συνομιλίες με την ΤΜG από τον Ιούνιο, τουλάχιστο. Ο Vasselon επιβεβαίωσε τις επαφές με την ισπανική ομάδα και δήλωσε ότι η TMG προσφέρει ένα πλήρες σύνολο πλαισίου, κινητήρα και μετάδοσης. Σύμφωνα με τις φήμες, το ποσό που ζήτησε η TMG για τεχνική συνεργασία 2 ετών (που θα συμπεριλάμβανε την κατασκευή των μονοθεσίων και χρόνο εξέλιξης στην αεροδυναμική σήραγγα) ήταν 15-21 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, ανάλογα την πηγή πληροφόρησης.
 
Κάποιοι ανέφεραν ότι η HRT ενδέχεται να αγοράσει τμήματα των εγκαταστάσεων στην Κολωνία, ωστόσο η ξεκάθαρη στάση της Toyota είναι ότι η TMG δεν είναι προς πώληση. Η HRT (η οποία προσωρινά λειτουργεί  από τις εγκαταστάσεις του διευθυντή της, Colin Kolles στο Augsburg της βόρειας Γερμανίας) δύσκολα θα μετακομίσει στην Κολωνία, γιατί η Toyota θα χρειαστεί τις εγκαταστάσεις για το αγωνιστικό πρόγραμμά της στο Le Mans, εντός της επόμενης διετίας.
 
Ισπανικές πηγές αναφέρουν ότι ο Jose Ramon Carabante όντως υπέγραψε πριν από μερικούς μήνες συμφωνία με την TMG, αλλά στη συνέχεια άλλαξε γνώμη, λόγω του υψηλού κόστους και προσπαθεί να διαπραγματευτεί την αποδέσμευσή του, αφού διαπίστωσε ότι μπορεί να δημιουργήσει ένα μονοθέσιο από το μηδέν, με λιγότερα χρήματα (8-10 εκατομμύρια ευρώ), χρησιμοποιώντας ανεξάρτητους σχεδιαστές και εξωτερικούς προμηθευτές.
 
Λέγεται ότι ο τεχνικός σύμβουλος της ομάδας, Geoff Willis κλήθηκε να συγκεντρώσει τους κατάλληλους προμηθευτές για τη δημιουργία ενός μονοθεσίου για το 2011. Η συνεργασία με τη Williams ήταν το πρώτο βήμα και πηγές υποστηρίζουν ότι η συμφωνία προβλέπει την παροχή (πέραν του κιβωτίου) και της πίσω ανάρτησης του Grove.
 
Αλλά η TMG θα πρέπει να αποζημιωθεί για τη δουλειά προσαρμογής της TF110 στους κανονισμούς του 2011 που έχει πραγματοποιήσει μέχρι στιγμής… Ωστόσο, αν η HRT κληθεί να αποζημιώσει την Toyota, το καλύτερο για την ίδια θα ήταν να πάρει και κάτι μαζί της. Αν αγοράσει τα πνευματικά δικαιώματα της TF110 (τα οποία πριν από 12 μήνες ήταν προς πώληση έναντι 5-6 εκατομμυρίων ευρώ), η Hispania Racing μπορεί να βασιστεί σε αυτό το σχεδιασμό για να δημιουργήσει μονοθέσιο του 2011, όπως έκανε η Toro Rosso φέτος με την περυσινή Red Bull RB5. Η HRT μπορεί να βασιστεί σε εξωτερικούς προμηθευτές για την παροχή υλικών.
 
Αν συμβεί κάτι τέτοιο, η HRT ίσως καταλήξει να χρησιμοποιεί τη δεύτερη αεροδυναμική σήραγγα της Williams, ενισχύοντας τους δεσμούς των δυο ομάδων. Προέκυψαν φήμες ότι στη συμφωνία μεταξύ τους συμπεριλαμβανόταν και η παραχώρηση ενός εκ των δυο cockpit της ισπανικής ομάδας στο δοκιμαστή της Williams, τον 21 ετών Φινλανδό Valtteri Bottas. Ωστόσο, θα ήταν πιο λογικό για την ομάδα του Grove να προωθήσει τον Nico Hulkenberg στην HRT, για να κάνει χώρο για τον Pastor Maldonado ο οποίος της θα φέρει χρήματα από τους προσωπικούς του σπόνσορες. Απαντώντας στις φήμες για τον Bottas, ο Kolles δήλωσε ότι υπάρχει ένας οδηγός που βρίσκεται κοντά στην εξασφάλιση του ενός cockpit, αλλά το πιο πιθανό είναι ότι αναφερόταν στον Pedro de la Rosa.

Φ.Λ.
[email protected]

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ