top icon
Αγώνες

F1: Sauber C30-Επίσημη Παρουσίαση (updated)

Η Sauber παρουσίασε την C30, το πρώτο μονοθέσιο που έχει δημιουργηθεί υπό τον James Key ως τεχνικό διευθυντή. Oδηγοί είναι οι Kamui Kobayashi και Sergio Perez.

Η Sauber παρουσίασε την C30, το πρώτο μονοθέσιο που έχει δημιουργηθεί υπό τον James Key ως τεχνικό διευθυντή στο Hinwil. To οδηγικό δίδυμο της ελβετικής ομάδας αποτελείται από τον 24χρονο Ιάπωνα Kamui Kobayashi και τον 21 ετών πρωτοεμφανιζόμενο Μεξικανό Sergio Perez.
 
Με την C30, η Sauber ευελπιστεί να βρίσκεται πιο συχνά από πέρυσι στους βαθμούς και να βελτιώσει τη θέση της στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Η ελβετική ομάδα, που χρησιμοποιεί κινητήρες και κιβώτιο Ferrari, επιβεβαίωσε ότι η C30 διαθέτει και το KERS που έχει εξελιχθεί στο Maranello σε συνεργασία με την Magneti Marelli.
 
H C30 διαθέτει υψηλό ρύγχος, ψυγεία σχολής McLaren, χαμηλά τοποθετημένες απολήξεις εξατμίσεων που τροφοδοτούν το διαχύτη και κινούμενη πίσω αεροτομή. Όσον αφορά τις αναρτήσεις, στον εμπρός άξονα η Sauber επέλεξε μονοκόμματο κατώτερο ψαλίδι ανάρτησης, με κεντρικά τοποθετημένο σημείο στήριξης στο πλαίσιο, όπως είχε κάνει πέρυσι και η Mercedes. Στον πίσω άξονα, δεδομένου του κιβωτίου Ferrari, η ανάρτηση είναι pushrod. Ο τεχνικός διευθυντής της Sauber, James Key, δήλωσε: «Είναι σημαντικό για εμάς να πορευτούμε στις χειμερινές δοκιμές με ένα μονοθέσιο που κατανοούμε. Έχουμε εργαστεί σκληρά για να διασφαλίσουμε ότι τα χαρακτηριστικά του μονοθεσίου οδεύουν προς την κατεύθυνση στην οποία πιστεύουμε. Θα υπάρχουν πολλά να μάθουμε για τα καινούργια ελαστικά της Pirelli και σε αυτό τον τομέα θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι δε θα υπάρχουν εκπλήξεις με τον τρόπο συμπεριφοράς του μονοθεσίου».
 
«Εφόσον μερικές από τις αλλαγές που ορίστηκαν από τους κανονισμούς -ιδιαίτερα όσον αφορά τα ελαστικά- μπορούν να αναλυθούν μονάχα στην πίστα, ήταν σημαντικό για εμάς να κατασκευάσουμε ένα θεμελιωδώς προβλέψιμο μονοθέσιο που θα παρέχει αρκετή ελαστικότητα για να ανταποκριθούμε σε νέα ευρήματα από την πίστα και κατά τη διάρκεια των περαιτέρω σταδίων εξέλιξης».
 

 
Ο James Key επιβεβαίωσε ότι οι σύνδεσμοι στο περίβλημα του κιβωτίου της Ferrari επέβαλλαν τη γεωμετρία pushrod στην πίσω ανάρτηση, ωστόσο τόνισε τα θετικά της σημεία, όπως είναι η εύκολη πρόσβαση για αλλαγές ρυθμίσεων και η… αποσυμφόρηση της περιοχής του διαχύτη. Ο Key δήλωσε ότι το τεχνικό τμήμα της Sauber συζήτησε με τη Ferrari από πολύ νωρίς για το συγκεκριμένο ζήτημα και οι απόψεις των δυο πλευρών βρίσκονταν πολύ κοντά. Ο Βρετανός πιστεύει ότι η γεωμετρία pullrod θα βοηθήσει και στην εξερεύνηση των ιδιοτήτων των καινούργιων ελαστικών της Pirelli: «Νομίζω ότι βοηθάει. Θα υπάρξει ένα σημείο όπου θα βρουν μια κατεύθυνση σε αυτό και τότε δε θα αποτελεί ζήτημα τόσο πολύ, αλλά φαίνεται να λειτουργεί πολύ καλά. Τα κάνει όλα προσβάσιμα, που είναι σημαντικό για τα ελαστικά. Και για να είμαι ειλικρινής, πιστεύω ότι με αυτό τον τρόπο σχεδιασμού, έχεις όλο τον όγκο στο εμπρός μέρος του κιβωτίου. Είναι πολύ μικρό κιβώτιο, πολύ καλός σχεδιασμός από τη Ferrari. Γνωρίζαμε περίπου τι θα κάνει το pushrod στην αεροδυναμική σήραγγα και ήταν εντάξει. Δεν υπήρχε τόσο μεγάλο κέρδος για να πάμε από pushrod σε pullrod».
 
Εντυπωσιακός και ιδιαίτερα επιθετικός είναι ο σχεδιασμός των καλυμμάτων των ψυγείων της Sauber C30. Οι εισαγωγές αέρα είναι παραλληλόγραμμες (σχεδόν όπως της περυσινής McLaren) και ψηλά τοποθετημένες, επιτρέποντας τη διαμόρφωση ενός έντονα σκαμμένου κάτω μέρους. Ενδιαφέροντα σχεδιασμό έχουν και τα σκαλωτά στο πίσω μέρος τους barge boards.
 

 

Ο Kamui Kobayashi, που θα κληθεί φέτος, στη δεύτερη μόλις πλήρη σεζόν του στη Formula 1, να αποτελέσει τον οδηγό-ηγέτη της Sauber, δήλωσε: «Η πρώτη μου σεζόν είναι πλέον πίσω μου. Έμαθα πολλά, απέκτησα πολλή αυτοπεποίθηση και ο στόχος μου για το 2011 είναι να μην κάνω λάθη. H πρώτη μου σεζόν ήταν μια πολύ προκλητική και συναρπαστική περίοδος. Τώρα, είναι ακόμα συναρπαστικά, αλλά είναι ένας διαφορετικός ρόλος. Αφορά τον πιο έμπειρο οδηγό στην ομάδα. Σκέφτομαι τον τρόπο με τον οποίο θα φέρω ένα καλό επίπεδο στην ομάδα. Πρέπει να είμαι έτοιμος να ηγηθώ της ομάδας. Για αυτό ο Peter Sauber και η ομάδα με επέλεξαν φέτος. Αυτή είναι σίγουρα η πρόκλησή μου και ας πούμε ότι είμαι έτοιμος να ηγηθώ στην ομάδα».
 
Η διευθύνουσα σύμβουλος της Sauber, Monisha Kaltenborn, τόνισε ότι η ομάδα βρίσκεται σε πολύ πιο σταθεροποιημένη οικονομική κατάσταση απ’ ότι πριν από ένα χρόνο, ενώ ο Key διέψευσε ότι ο Sergio Perez βρίσκεται στην ομάδα μονάχα λόγω των χρημάτων που φέρνουν οι προσωπικοί του σπόνσορες, δίνοντας έμφαση στις καλές εμφανίσεις του νεαρού Μεξικανού στο GP2.
 
O καινούργιος team mate του Ιάπωνα, ο Μεξικανός Sergio Perez που θα κάνει το ντεμπούτο του φέτος στην F1 έπειτα από την κατάκτηση της δεύτερης θέσης στο περυσινό πρωτάθλημα του GP2, δήλωσε: «Έχω πολλά να μάθω και με τον Kamui έχω ένα τέλειο μέτρο σύγκρισης. Ο προσωπικός μου στόχος είναι να κάνω σταθερή πρόοδο. Η συνοχή είναι σημαντική, όχι μόνο για μένα αλλά και για την ομάδα ως σύνολο. Είμαι περήφανος για τον εαυτό μου και περήφανος που υπάρχει ενδιαφέρον για μένα στην πατρίδα μου και με βοηθάνε. Έπρεπε να θυσιάσω πολλά, κανένας δε μου έδωσε κάτι τσάμπα».
Φ.Λ.

[email protected]
 

 

Λόγω του ανυψωμένου ρύγχους, η Sauber αναγκάστηκε να ανατρέξει σε γεωμετρία ανάρτησης με ενιαίο κατώτερο ψαλίδι με κεντρικά τοποθετημένο σημείο συνδέσμου με το πλαίσιο, όπως συνέβαινε πέρυσι με την Mercedes.
 

Oι χαμηλά τοποθετημένες απολήξεις των εξατμίσεων που τροφοδοτούν με καυσαέρια το διαχύτη, βελτιώνοντας την απόδοσή του.
 

Ιδιαίτερα έντονο το «σκάψιμο» στο κάτω μέρος των ψυγείων.
 

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ