top icon
Αγώνες

F1: Συστήματα stalling πίσω αεροτομής στη Monza

Θα αφαιρέσουν ή όχι τα συστήματα stalling πίσω αεροτομής από τα μονοθέσιά τους οι ομάδες για το Ιταλικό GP και τις μεγάλες ευθείες της Monza; Αρκετές ομάδες σκέφτονται να μην το χρησιμοποιήσουν, λόγω των απαιτήσεων του «ναού της ταχύτητας».

Θα αφαιρέσουν ή όχι τα συστήματα stalling πίσω αεροτομής από τα μονοθέσιά τους οι ομάδες για το Ιταλικό GP και τις μεγάλες ευθείες της Monza; Αρκετές ομάδες σκέφτονται να μην το χρησιμοποιήσουν, λόγω των απαιτήσεων του «ναού της ταχύτητας», αλλά οι τελικές αποφάσεις αναμένεται να ληφθούν στην πίστα, μετά την ανάλυση των δεδομένων των ελεύθερων δοκιμών Παρασκευής.
 
Όλες σχεδόν οι ομάδες θα έχουν καινούργια αεροδυναμικά πακέτα παραγωγής χαμηλών τιμών αρνητικής άντωσης στη Monza και παρά το ότι το σύστημα stalling πίσω αεροτομής θεωρητικά θα έπρεπε να είναι ιδιαίτερα χρήσιμο στις μεγάλες ευθείες της, η πραγματικότητα διαφέρει. Αυτό συμβαίνει διότι είναι πολύ δύσκολο για τις ομάδες να κάνουν το σύστημα να λειτουργήσει με τα πολύ μικρά πτερύγια της πίσω αεροτομής που θα έχουν τα αεροδυναμικά πακέτα για τη Monza και επίσης, το κέρδος που θα φέρνει η χρήση του συστήματος δε θα είναι τόσο μεγάλο.
 
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari, Stefano Domenicali, μιλώντας στα paddock του Spa, δήλωσε ότι η ομάδα θα διατηρήσει στα μονοθέσιά της το σύστημα stalling πίσω αεροτομής, σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα. Ωστόσο, η ιταλική ομάδα θα πραγματοποιήσει αεροδυναμικά τεστ σε ευθεία γραμμή στο Vairano αυτή την εβδομάδα, συγκρίνοντας την F10 με το σύστημα και χωρίς αυτό, για να βγάλει την τελική της απόφαση.
 
Tην προηγούμενη εβδομάδα, γράψαμε ότι η McLaren θα παρουσιάσει για πρώτη φορά φέτος μια έκδοση της MP4-25 χωρίς το εν λόγω σύστημα. Ωστόσο, η βρετανική ομάδα φρόντισε να θολώσει τα νερά, ανακοινώνοντας ότι ενδέχεται εντέλει να χρησιμοποιήσει το σύστημα που εφηύρε η ίδια και που παραμένει το πιο αποδοτικό του grid.
 
O διευθυντής της McLaren, Martin Whitmarsh, δήλωσε ότι η ομάδα έχει λάβει την απόφασή της, ωστόσο δε θα την κοινοποιήσει παρά μόνο κατά την άφιξή της στη Monza. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η ομάδα του Woking αναμένεται να διεξάγει συγκριτικά τεστ μεταξύ της κλασικής έκδοσης της MP4-25 που φέρει το σύστημα, και της καινούργιας, χωρίς αυτό, κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών Παρασκευής. Έπειτα από την εξέταση των συλλεγμένων δεδομένων η McLaren αναμένεται να βγάλει την τελική απόφασή της. Το παράδειγμά της αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλες ομάδες.
 
Στο στρατόπεδο της Renault, ο διευθυντής της ομάδας, Eric Boullier δήλωσε ότι δεν είναι σίγουρο ότι η R30 θα φέρει και στη Monza το σύστημα stalling πίσω αεροτομής που παρουσιάστηκε στο GP Βελγίου, παρά το γεγονός ότι η λειτουργία του ικανοποίησε απόλυτα τους τεχνικούς της. Ο Robert Kubica πάντως, δήλωσε ότι το σύστημα δεν πρόκειται να υπάρχει στο δικό του μονοθέσιο για το Ιταλικό GP και προσέθεσε ότι ούτε στη Σιγκαπούρη πρόκειται να το χρησιμοποιήσει.
 
Την ίδια στιγμή, η Mercedes θα παρουσιάσει περαιτέρω τροποποιήσεις στο σύνολο εξατμίσεων/διαχύτη που παρουσίασε στο Γερμανικό GP, αφαίρεσε από την MGP W01 για το Ουγγρικό και παρουσίασε ξανά με τροποποιήσεις στο Βέλγιο. Η έκδοση που χρησιμοποιήθηκε στη Γερμανία παραμόρφωνε μέρη του αμαξώματος λόγω υπερθέρμανσης και παρά τις τροποποιήσεις, ανάλογα προβλήματα έκαναν εμφάνισή τους και στο Spa. Για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα, η γερμανική ομάδα θα πραγματοποιήσει περαιτέρω τροποποιήσεις σε αυτό τον τομέα του μονοθεσίου της ενόψει του Ιταλικού GP.
 
Παράλληλα, ο διευθυντής της Red Bull, Christian Horner τονίζει ότι το Ιταλικό GP θα είναι ένας δύσκολος αγώνας για την ομάδα του, λόγω των μεγάλων ευθειών της Monza, η οποία αναμένεται να σημάνει το πιο αδύναμο σημείο της σεζόν για την RB6, σύμφωνα με τον Βρετανό. Ωστόσο, ο Domenicali, ακούγοντας αυτή τη δήλωση, απάντησε: «Η πιο αδύναμη πίστα για αυτούς; Θα ήθελα πολύ να βρίσκομαι στη θέση τους! Μπορείτε να το πείτε στον Christian αυτό».
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ