top icon
Αγώνες

Formula 1: Τα ελαστικά της Pirelli για το 2012

Εν όψει της δεύτερης σεζόν της σαν μοναδικός προμηθευτής ελαστικών στην F1, η Pirelli παρουσίασε τη νέα γκάμα για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του 2012 στην πίστα Yas Marina στο Abu Dhabi.

Εν όψει της δεύτερης σεζόν της σαν μοναδικός προμηθευτής ελαστικών στη Formula 1, η Pirelli παρουσίασε τη νέα γκάμα για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του 2012 στην πίστα Yas Marina στο Abu Dhabi.

Η Pirelli έχει εξελίξει τα νέα ελαστικά σε συνεργασία με τις ομάδες σύμφωνα με τους τελευταίους τεχνικούς κανονισμούς που αφορούν στην επίδραση της εξαγωγής των καυσαερίων στην αεροδυναμική του μονοθεσίου. Κύρια χαρακτηριστικά τους είναι: τα πιο τετράγωνα προφίλ, η αυξημένη πρόσφυση, καθώς και οι πιο μαλακές και πιο ανταγωνιστικές γόμες με σταθερή φθορά. Στόχος για τα ελαστικά του 2012 είναι να προσφέρουν πιο συναρπαστικό θέαμα σε αγώνες που θα παραμένουν απρόβλεπτοι μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας, με δύο έως τρία pit stop ανά αγώνα, δόνοντας ιδιαίτερη έμφαση στις στρατηγικές των ομάδων. Τα έγχρωμα διακριτικά στο πλάι των ελαστικών γίνονται μεγαλύτερα για να αναγνωρίζονται ευκολότερα, ενώ το Cinturato –ένα εμβληματικό όνομα στην ιστορία της F1- επιστρέφει, καθώς πρόκειται για το ελαστικό με το οποίο η Pirelli αγωνίστηκε και κέρδισε στη δεκαετία του ’50. Από το 2012, το Cinturato θα προσδιορίζει τα βρόχινα και ενδιάμεσα ελαστικά.

Όπως πέρσι, η Pirelli θα προσφέρει στις ομάδες τέσσερις γόμες ελαστικών slick –πολύ μαλακές (supersoft), μαλακές (soft), μεσαίες (medium) και σκληρές (hard) – μαζί με δύο τύπους βρόχινων ελαστικών, όπως υπαγορεύουν οι κανονισμοί της. Όλα τα ελαστικά P Zero slick θα έχουν νέο προφίλ συγκριτικά με το 2011, ενώ τρεις τύποι (soft, medium και hard) θα φέρουν νέες γόμες. Οι νέες γόμες είναι πιο μαλακές, με αυξημένη πρόσφυση, καλύτερη απόδοση, μεγαλύτερης διάρκειας μέγιστες επιδόσεις, αλλά ίδια συνολική διάρκεια ζωής. Από τα βρόχινα ελαστικά, μόνο τα full wet – Cinturato Blue – έχουν αλλάξει, ενώ τα ενδιάμεσα, Cinturato Green, παραμένουν ίδια.

Οι υπεύθυνοι εξέλιξης των ελαστικών Pirelli για το 2012 έλαβαν υπόψη και τις αλλαγές που υπήρξαν στους κανονισμούς της FIA σε ό,τι αφορά την εξαγωγή των καυσαερίων. Το νέο μέτρο, που αποσκοπεί στη μείωση της αεροδυναμικής πίεσης (άντωσης) σε κάθε ελαστικό, απαιτεί φαρδύτερη και πιο ομοιόμορφη επιφάνεια επαφής. Και ο στόχος επιτεύχθηκε με ένα λιγότερο στρογγυλό ώμο ελαστικού και με τη χρήση πιο μαλακών γομών, που επιτυγχάνουν καλύτερη πρόσφυση και επιδόσεις. Η διαφορά επιδόσεων έχει αλλάξει μεταξύ των διαφορετικών τύπων γομών, που σε κάθε περίπτωση έχουν βελτιωθεί. Στη σεζόν του 2011, υπήρχε μία διαφορά 1,2 – 1,8 δευτερολέπτων ανά γύρο ανάμεσα στις γόμες. Στόχος για φέτος είναι διαφορά μικρότερη του ενός δευτερολέπτου.

Τα νέα ελαστικά Formula 1 της Pirelli θα κάνουν το ντεμπούτο τους στη Χερέθ, στις 7 Φεβρουαρίου, στην πρώτη επίσημη δοκιμή της σεζόν του 2012.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ