top icon
Formula 1

GP Αζερμπαϊτζάν: Ο Perez νικητής σε έναν ανατρεπτικό αγώνα

Ο Sergio Perez κατέκτησε την πρώτη του νίκη με τα χρώματα της Red Bull και τη δεύτερη της καριέρας του στο GP του Αζερμπαϊτζάν, όπου ο Max Verstappen είδε το πίσω αριστερό ελαστικό του να αστοχεί μόλις 5 γύρους πριν το τέλος και ενώ ήταν επικεφαλής.

Ο Lewis Hamilton από την πλευρά του βρέθηκε εκτός βαθμολογούμενης δεκάδας, όταν μπλόκαρε τα φρένα του στην επανεκκίνηση, έπειτα από την κόκκινη σημαία που προκλήθηκε από το ατύχημα του Verstappen. Συνεπώς η βαθμολογία παρέμεινε ως είχε πριν το GP Αζερμπαϊτζάν, με τον Verstappen να προηγείται με 4 βαθμούς επί του Hamilton.

O Sebastian Vettel έδωσε στην Aston Martin το πρώτο της βάθρο στη Formula 1 τερματίζοντας στη δεύτερη θέση, εμπρός από τον Pierre Gasly, ο οποίος ανέβηκε για τρίτη φορά στην καριέρα του σε βάθρο, έπειτα από μια εκπληκτική μάχη στους τελευταίους δύο γύρους με τον poleman Charles Leclerc.

O Μονεγάσκος οδηγός της Ferrari είχε εκκινήσει τον αγώνα καλά για να παραμείνει εμπρός από τον Hamilton στους αρχικούς γύρους. Ωστόσο, ο ρυθμός αγώνα του ιταλικού αυτοκινήτου δεν ήταν στο επίπεδο των Mercedes και Red Bull, με αποτέλεσμα Hamilton, Verstappen και Perez να προσπεράσουν τον Leclerc στους πρώτους 8 γύρους.

Ο Hamilton χρησιμοποίησε την ταχύτητα της Mercedes για να παραμείνει επικεφαλής μέχρι το pit stop του. Εκεί όμως, έμεινε ακινητοποιημένος για 4,6 δλ. ενώ περίμενε τον Gasly (ο οποίος έμπαινε στα pits εκείνη την ώρα) να περάσει, για να ξεκινήσει ο ίδιος.

Η καθυστέρηση αυτή σε συνδυασμό με έναν ταχύτατο γύρο των Verstappen και Perez κατάφεραν αμφότεροι να περάσουν εμπρός από την Mercedes του Βρετανού. Μάλιστα, ο Christian Horner δήλωσε ότι αν ο Perez δεν είχε σταματήσει μετά τα σημάδια του στο pit stop, θα είχε βρεθεί αν όχι εμπρός από τον Verstappen, τότε κολλημένος στο κιβώτιο του Ολλανδού. Ο Hamilton έδειχνε να μην έχει τη δυνατότητα να επιτεθεί στον Perez, καθώς η Red Bull είχε πολύ καλή πρόσφυση στην έξοδο από τις αργές στροφές και κρίσιμα στη στροφή 16, που οδηγεί στη μεγάλη ευθεία.

Και ενώ όλα έδειχναν ότι ο αγώνας θα ολοκληρωνόταν με αυτό τον τρόπο, προέκυψε η αστοχία ελαστικού του Verstappen 5 γύρους πριν το τέλος. Είχε προηγηθεί ακριβώς το ίδιο περιστατικό με τον Lance Stroll, o οποίος είχε εκκινήσει με τη σκληρή γόμα και βρισκόταν στην 4η δεν είχε πραγματοποιήσει pit stop έως τον 31ο γύρο, που συνέβη το ατύχημα.

Η Pirelli θα πρέπει να εξετάσει πολύ προσεκτικά τα ελαστικά των δυο προαναφερθέντων οδηγών, για να διαπιστώσει αν οι αστοχίες προκλήθηκαν από θραύσματα που πάτησαν τα μονοθέσια, ή από την καταπόνηση από τις υψηλές ταχύτητες στην ευθεία του Μπακού. Ο Christian Horner πιστεύει ότι ήταν το δεύτερο, δεδομένου ότι οι αστοχίες ήταν πανομοιότυπες.

Η Red Bull ζήτησε από τη διεύθυνση αγώνα να διακοπεί η ροή του με κόκκινη σημαία, θέτοντας ζήτημα ασφάλειας με τα ελαστικά. Ο Michael Masi αποφάσισε να διακόψει τον αγώνα και αυτό έδωσε την ευκαιρία σε όλους να αλλάξουν ελαστικά. Συνεπώς, δόθηκε επανεκκίνηση από στάση για μόλις δύο συναρπαστικούς και γεμάτους μάχες γύρους.

Και ήδη στην πρώτη στροφή, συνέβη ακόμη ένα δράμα. Ο Perez, είχε κακή εκκίνηση, λόγω μιας διαρροής στο υδραυλικό σύστημα που επηρέασε αρνητικά την απόδοση του συμπλέκτη του. Ο Μεξικανός προσπάθησε να στριμώξει τον Hamilton για να διατηρήσει της θέση του και σε εκείνη τη μάχη, ο Βρετανός πάτησε κατά λάθος ένα κουμπί στο τιμόνι του. Το συγκεκριμένο κουμπί αφορούσε τη λειτουργία του συστήματος πέδησης. Oι οδηγοί ενεργοποιούν τη λειτουργία αυτή στο γύρο σχηματισμού των αγώνων για να θερμάνουν τα φρένα και τα ελαστικά του καθ’ οδόν προς το grid. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω της αλλαγής της κατανομής πέδησης και των ρυθμίσεων του συστήματος ανάκτησης ενέργειας. Για αυτό το λόγο δεν πρέπει να χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια του αγώνα.

Το αποτέλεσμα της ενεργοποίησης της λειτουργίας αυτής ήταν ο Hamilton να μείνει χωρίς πίσω φρένα (τα οποία διαχειρίζεται το ηλεκτρονικό σύστημα πέδησης) μπλοκάροντας τα εμπρός (που ελέγχονται από το υδραυλικό σύστημα) στην προσέγγιση για την πρώτη στροφή, αφού η κατανομή πέδησης είχε μεταφερθεί προς τον εμπρός άξονα. Συνεπώς ο Hamilton βγήκε εκτός πίστας και είδε σχεδόν όλο το grid να τον προσπερνάει… Είναι η πρώτη φορά που ο Hamilton τερματίζει έναν αγώνα εκτός βαθμών από το Ισπανικό GP του 2013!

Ο Perez κατάφερε να τερματίσει πρώτος στη συνέχεια και διατάχθηκε από την ομάδα να σταματήσει το αυτοκίνητο άμεσα, λόγω του προαναφερθέντος προβλήματος στο υδραυλικό σύστημα. Ο Μεξικανός δήλωσε ότι η Red Bull δεν ήταν σίγουρη ότι θα κατάφερνε να τερματίσει τον αγώνα.

Ίσως την καλύτερη εμφάνιση από όλους τους οδηγούς έκανε ο Vettel, o οποίος εκμεταλλευόμενος το καινούργιο σετ μαλακής γόμας ελαστικών με το οποίο εκκίνησε έχοντας μείνει εκτός Q3 εχθές, παρέτεινε το πρώτο του stint. Στην επανεκκίνηση μετά το αυτοκίνητο ασφαλείας που προκάλεσε ο team mate του, ο Vettel κατάφερε να θερμάνει πολύ καλά τα ελαστικά του και πραγματοποίησε δύο αποφασιστικά προσπεράσματα επί των Gasly και Leclerc. Επιπλέον, πέρασε εμπρός από τον Tsunoda μέσω στρατηγικής, καθυστερώντας το pit stop του. Ο Vettel ανέβηκε στο βάθρο για πρώτη φορά από το περυσινό GP Τουρκίας.

Ο Pierre Gasly κατάφερε να τερματίσει στην 3η θέση, έπειτα από εντυπωσιακή μάχη με τον Leclerc, τόσο μετά την επανεκκίνηση, όσο και νωρίτερα, καθώς ο Γάλλος είχε περάσει εμπρός από τον Μονεγάσκο στα pit stop. O Leclerc ήταν από τους πρώτους οδηγούς που εισήλθαν στα pits, καθώς η Ferrari, με τις ρυθμίσεις που είχε επιλέξει (χαμηλές τιμές παραγωγής αρνητικής άντωσης), δεν είχε τη δυνατότητα να προστατεύσει τα ελαστικά της. Ο Leclerc απέφυγε για μερικά εκατοστά την επαφή με τον Vettel μετά την επανεκκίνηση, όταν μπλόκαρε τα φρένα του.

Ο Lando Norris ολοκλήρωσε τον αγώνα 5ος, ανακτώντας δύο θέσεις μετά την επανεκκίνηση, ενώ ο Daniel Ricciardo τερμάτισε 9ος. Οι δύο οδηγοί της McLaren είχαν παλέψει μεταξύ τους στους πρώτους γύρους, έπειτα από την κακή εκκίνηση του Βρετανού. Το τελικό αποτέλεσμα για την βρετανική ομάδα, η οποία θρηνούσε και το χαμό του Mansour Ojjeh, βασικού μετόχου της ομάδας από τις αρχές της δεκαετίας του 1980. Ο Horner αφιέρωσε τη νίκη της Red Bull στον Ojjeh.

Ο Fernando Alonso αναρριχήθηκε έως την 6η θέση με πολύ έξυπνη οδήγηση στους δύο τελευταίους γύρους, κερδίζοντας τέσσερις θέσεις. Ο Ισπανός είχε ρισκάρει στο πρώτο αυτοκίνητο ασφαλείας, τοποθετώντας στην Alpine ένα σετ μαλακής γόμας, το οποίο είχε αρχίσει να φθείρεται πολύ πριν την κόκκινη σημαία. Ο αγώνας του team mate του, Esteban Ocon, δε διήρκεσε πολλούς γύρους, καθώς ο Γάλλος αναγκάστηκε να εγκαταλείψει με απώλεια ισχύος.

O Υuki Tsunoda τερμάτισε 7ος σε έναν πολύ καλό αγώνα για την AlphaTauri, εμπρός από τον Carlos Sainz, ο οποίος είχε χάσει αρκετές θέσεις στα αρχικά στάδια του αγώνα με ένα μπλοκάρισμα φρένων.

Ο Kimi Raikkonen με την Alfa Romeo συμπλήρωσε τη βαθμολογούμενη δεκάδα, εμπρός από τον team mate του, Antonio Giovinazzi, ενώ ο Bottas τερμάτισε 12ος, αφού κατά τα λεγόμενα του Toto Wolff η συμπεριφορά του μονοθεσίου του Φινλανδού ήταν πολύ κακή καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα και ο οδηγός του δεν είχε καθόλου αυτοπεποίθηση. Ο Wolff δήλωσε επίσης ότι η Mercedes δε θα διαμαρτυρηθεί εναντίον της εύκαμπτης πίσω αεροτομής της Red Bull._Φ.Λ.

Race result

Race strategy

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ