top icon
Αγώνες

GP Μεξικού-FP1: O Verstappen στην κορυφή

Ο 18χρονος Max Verstappen κατετάγη πρώτος στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές του GP Μεξικού, έχοντας όμως κάνει μια μικρή παράκαμψη στην πίστα κατά την ταχύτερη προσπάθειά του. 

Η διαδικασία ξεκίνησε σε νωπή, αλλά εξαιρετικά ολισθηρή πίστα. Μετά τα πρώτα 25 λεπτά, οι πιο θαρραλέοι ξεκίνησαν να χρησιμοποιούν τα σλικ ελαστικά. Ωστόσο, οι οδηγοί διαπίστωσαν ότι η πρόσφυση ήταν πολύ χαμηλή, καθώς η πλειονότητα της πίστας ασφαλτοστρώθηκε πριν από μόλις δύο εβδομάδες και κατά συνέπεια τα έλαια αναδύονται στην επιφάνεια. Συνεπώς, είδαμε πολλές μικρές εξόδους και τετ-α-κέ.

Οι ομάδες της Red Bull, με τους κινητήρες Renault, καθώς πίσω από τον Verstappen βρέθηκε ο Daniil Kvyat. Τον Ρώσο ακολούθησαν οι δύο οδηγοί της Ferrari, οι οποίοι βρέθηκαν μεταξύ των δύο Red Bull. O Nico Rosberg κατετάγη στην 6η θέση. Ο Γερμανός είδε τα πίσω φρένα του να πιάνουν φωτιά στη συμπλήρωση της ώρας περίπου. Η Mercedes κατάφερε να φέρει τον Rosberg πίσω στην πίστα στο τελευταίο λεπτό της διαδικασίας, αλλά ήδη σκέφτεται να αυξήσει το μέγεθος των αεραγωγών των φρένων για να μην επαναληφθούν προβλήματα. Ο Rosberg είχε παραμείνει αρκετή ώρα πίσω από τον Raikkonen και το pit wall της Mercedes πιστεύει ότι αυτός ήταν ο λόγος για τον οποίο υπερθερμάνθηκαν τα φρένα του.

Tα πίσω φρένα του Rosberg τυλιγμένα στις φλόγες.

Λόγω της μικρότερης πυκνότητας του αέρα στο υψόμετρο 2.285 μέτρων, η απαγωγή θερμότητας είναι πολύ πιο δύσκολη. Επιπλέον, παρ’ ότι οι ομάδες χρησιμοποιούν πακέτα παραγωγής υψηλών τιμών αρνητικής άντωσης, οι οδηγοί βιώνουν επίπεδα αντίστοιχα της Monza. Η ισχνότητα του αέρα «κλέβει» αρνητική άντωση. Ήδη μερικά μονοθέσια ξεπέρασαν τα 360 χ.α.ώ. λόγω αυτού του φαινομένου και της μεγάλης ευθείας της πίστας. Λόγω της ισχνότητας του αέρα, για να καλύψουν την απώλεια, τα turbo των κινητήρων περιστρέφονται περίπου 5.000 σ.α.λ. πιο γρήγορα από τα συνηθισμένα τους επίπεδα (100.000 σ.α.λ.) Η Honda, που έχει επιλέξει για φέτος μικρότερου μεγέθους τουρμπίνα, τη χρησιμοποιεί στο ανώτατο όριο των κανονισμών (125.000 σ.α.λ.) και κατά συνέπεια δε μειονεκτεί στις μεγάλες ευθείες.

Αυτό δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα της McLaren όμως. Ο Fernando Alonso θα δεχθεί ποινή 15 θέσεων στην εκκίνηση λόγω αλλαγής V6 και κιβωτίου. Επίσης, ο Ισπανός έκανε μερικούς γύρους με ενδιάμεσα ελαστικά σε στεγνή πίστα, καθώς ένα εκ των ελαστικών του σετ σλικ που είχε για το Fp1 παρουσίασε ένα μεγάλο κόψιμο και δεν ήταν ασφαλής η χρήση του. Ο Jenson Button θα δεχθεί ποινή 50 θέσεων, διότι θα χρησιμοποιήσει δύο νέες μονάδες ισχύος. Εντούτοις, η Honda διαπίστωσε ότι υπήρχε κάποιο πρόβλημα στον πρώτο κινητήρα του και ο Βρετανός έχασε το δεύτερο μισό της διαδικασίας ενόσω οι μηχανικοί του αντικαθιστούσαν την μονάδα.

Παράλληλα, αναφέρεται ότι οι ιδρυτές και διευθυντές της Manor, John Booth και Graeme Lowdon κατέθεσαν την παραίτησή τους στη διοίκηση της ομάδας και αναμένεται να αποχωρήσουν από αυτήν στο τέλος της σεζόν. Οι δύο άνδρες είναι δυσαρεστημένοι με τις κινήσεις του Stephen Fitzpatrick ο οποίος έσωσε την ομάδα στις αρχές του έτους. Ωστόσο έκτοτε έχει αρνηθεί να πουλήσει την ομάδα παρά τις δύο τουλάχιστον προσφορές που του έγιναν και έχει αφήσει τους Booth και Lowdon εκτός της διαδικασίας λήψης αποφάσεων._Φ.Λ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ