top icon
Formula 1

GP Βελγίου: Ο αγώνας που δεν έγινε ποτέ

Η βροχή που έπεφτε ασταμάτητα στην πίστα του Spa-Francorchamps, δεν επέτρεψε την κανονική διεξαγωγή του GP Βελγίου. Η διεύθυνση αγώνα συμπλήρωσε τον ελάχιστο αριθμό γύρων που ορίζουν οι κανονισμοί πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας…

Το 2021 συνεχίζει να είναι μια σεζόν που βλέπουμε πρωτόγνωρα πράγματα. Μετά το σπριντ 2 γύρων στο τέλος του GP του Αζερμπαϊτζάν, την… μοναχική εκκίνηση του Lewis Hamilton στο Silverstone, είχαμε και τον πρώτο αγώνα όπου… δεν επιτρέπονταν τα προσπεράσματα!

Πρόκειται για τον πιο σύντομο αγώνα στην ιστορία της F1, καθώς διήρκεσε μόλις 3 γύρους -ένας εκ των οποίων χαρακτηρίστηκε ως αναγνωριστικός-, όλοι τους πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας… Αυτός είναι ο ελάχιστος αριθμός γύρων που απαιτείται από τους κανονισμούς για να βαθμολογηθούν οι οδηγοί με τους μισούς βαθμούς από αυτούς που απονέμονται κανονικά.

Το πρόβλημα δεν ήταν η πρόσφυση που παρείχε η πίστα, αλλά η ορατότητα. Έπειτα από μισή ώρα καθυστέρηση από την προγραμματισμένη ώρα εκκίνησης, ο αγώνας ξεκίνησε πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, για να διακοπεί με κόκκινη σημαία μόλις 2 γύρους μετά.

Έπειτα ακολούθησε μια αναμονή σχεδόν δύο ωρών, μέχρι η FIA να βρει ένα «παράθυρο» μέσα στην κακοκαιρία, όπου θα υποχωρούσε η βροχή. Όταν συνέβη αυτό, ξεκίνησε και πάλι η διαδικασία πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, αλλά η βροχή εντάθηκε και πάλι, κάνοντας αδύνατη τη διεξαγωγή του αγώνα.

Συνεπώς, δεν υπήρξε αγωνιστική δράση. Μονάχα τρεις γύροι πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Η κατάταξη παρέμεινε ως είχε η σειρά εκκίνησης, με τον Max Vertappen να ανακηρύσσεται «νικητής», τον George Russell να ανεβαίνει για πρώτη φορά στο βάθρο αγώνα της F1.

Στην 3η θέση του βάθρου ανέβηκε ο Lewis Hamilton, ο οποίος είδε τη βαθμολογική του πρωτοπορία να μειώνεται από τους 8 στους 3 βαθμούς. Οι δηλώσεις του Βρετανού ήταν χαρατκηριστικές, καθώς ανέφερε ότι η FIA έκανε τη χειρότερη αλλαγή, πραγματοποιώντας 3 γύρους πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, απλά και μόνο για να καταχωρηθεί ως αγώνας αυτό που συνέβη σήμερα και να δικαιολογήσει η F1 τα χρήματα που θα λάβει για το GP Βελγίου τόσο από την πίστα του Spa, όσο και από τα τηλεοπτικά συμβόλαια με σταθμούς ανά τον κόσμο.

Έπειτα από το τέλος αυτής της… παρωδίας -η οποία ξεπέρασε και το φιάσκο του GP Ινδιανάπολης του 2005, προέκυψε ένα ακόμη πρόβλημα, καθώς λόγω του καθεστώτος κόκκινης σημαίας, τα αποτελέσματα που καταχωρήθηκαν επίσημα από την FIA, ήταν αυτά του προηγούμενου γύρο. Οπότε οι τρεις γύροι που απαιτούνται από τους κανονισμούς, επίσημα τουλάχιστον, δε συμπληρώθηκαν…

Ο πρώην τεχνικός διευθυντής πολλών ομάδων της Formula 1 (Jordan, Stewart, Jaguar), Gary Anderson, δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένος με τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίστηκε την κατάσταση ο διευθυντής αγώνων της FIA, Michael Masi. O Anderson πιστεύει ότι ο συγχωρεμένος Charlie Whiting, προκάτοχος της θέσης του Masi, θα είχε κάνει καλύτερους χειρισμούς. Πάντως ο Masi δήλωσε ότι δεν υπήρχε η δυνατότητα αναβολής του αγώνα για αύριο._Φ.Λ.

Σε συνέχεια της αναγγελίας του Πρωθυπουργού, πιστεύετε πως η πώληση μόνο ηλεκτρικών αυτοκινήτων από το 2030...

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ