top icon
WRC

Mads Ostberg: Πρόστιμο και αφαίρεση βαθμών με αναστολή

Ο Mads Ostberg έλαβε πρόστιμο 1.000 ευρώ και ποινή αφαίρεσης 25 βαθμών με αναστολή, επειδή χρησιμοποίησε “υβριστική γλώσσα” σε τηλεοπτική συνέντευξη κατά τη διάρκεια του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας.

Λίγη ώρα μετά από την ολοκλήρωση του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας όπου νικητές αναδείχθηκαν οι Sebastien Ogier-Julien Ingrassia, ο Mads Ostberg, που τερμάτισε 6ος γενικής και 2ος στο WRC2, έλαβε πρόστιμο 1.000 ευρώ και ποινή αφαίρεσης 25 βαθμών με αναστολή, όσον αφορά στο WRC2.

Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Πως o Mads Ostberg δε θα καταβάλλει το πρόστιμο ούτε θα λάβει ακόμη αφαίρεση 25 βαθμών από το WRC2, όμως αυτό θα συμβεί αν προβεί σε ανάλογο παράπτωμα κατά τη διάρκεια του 2021.

Οι ατυχίες του Ostberg στη Σαρδηνία

Στο Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίαςοι Mads Ostberg-Torstein Eriksen -Πρωταθλητές WRC2 και νικητές της κατηγορίας στην Κροατία- έχασαν τη νίκη έπειτα από σειρά ατυχία με το Citroen C3 Rally2 που προετοιμάζει η Ουγγρική Tagai Racing Technology (TRT), για λογαριασμό της Citroen Racing.

Mads Ostberg

Χθες, αρχικά μια προστατευτική ποδιά και μετά, ένα σωληνάκι φρένων του αυτοκινήτου, έφυγαν από τη θέση τους. Αν και έχασε χρόνο, ο Ostberg επισκεύασε το πρόβλημα με το σωληνάκι και συνέχισε.

Έτσι, μετά από τη 12η ειδική διαδρομή του αγώνα, το νορβηγικό πλήρωμα βρισκόταν στην κορυφή του WRC2, με διαφορά 25,1” από τους Jari Huttunen-Mikko Lukka.

Στην απλή διαδρομή για το σέρβις παρκ, τα μπουλόνια ενός τροχού ξεβιδώθηκαν και εκείνος έπεσε στο δρόμο. Οι Ostberg-Eriksen σταμάτησαν ώστε να επισκευάσουν το πρόβλημα, το οποίο συνέβη περισσότερες από μία φορές.

Αυτό, τους ανάγκασε να φτάσουν στο σέρβις με καθυστέρηση 6 λεπτών, λαμβάνοντας μοιραία βάσει κανονισμών, ποινή 1 λεπτού.

Αν και βρέθηκε 34,9 πίσω από τον Φινλανδό αντίπαλό του, ο Ostberg δεν το έβαλε κάτω και ως το τέλος της χθεσινής ημέρας είχε μειώσει τη διαφορά στα 2,7”.

Στην πρώτη σημερινή ειδική διαδρομή, οι Ostberg-Eriksen ανέκτησαν το προβάδισμα, όμως αμέσως μετά είχαν κλατάρισμα, σύμφωνα με τον 33χρονο οδηγό, χωρίς προφανή αιτία.

Οι Huttunen-Lukka επέστρεψαν στην κορυφή με διαφορά 17,4” και οι Ostberg-Eriksen προσπάθησαν να επανέλθουν, όμως ένα πρόβλημα στα φρένα ξανά, στους Power Stage, διαμόρφωσε το τελικό αποτέλεσμα.

Mads Ostberg-Torstein Eriksen

Οι δηλώσεις του Ostberg που έφεραν την ποινή

Η παραπάνω αλληλουχία γεγονότων, πλην του προβλήματος στην Power Stage, αφού ο Ostberg είχε ήδη κάνει τότε την επίμαχη δήλωση, έφεραν τον Νορβηγό στα ψυχολογικά και σωματικά του όρια.

Τερματίζοντας στην 18η από τις 20 ειδικές διαδρομές του αγώνα, δηλαδή εκείνη όπου είχαν το κλατάρισμα, η ένταση των Mads Ostberg και Torstein Eriksen ήταν φανερή.

Ο οδηγός χτυπούσε το τιμόνι και φώναζε με ένταση, ενώ ο συνοδηγός πέταξε τις σημειώσεις του.

Οι δηλώσεις στο Stop, στην κάμερα του WRC, ήταν αναμενόμενο ότι δε θα είναι ιδιαίτερα “ευγενικές”, αφού οι παλμοί του πληρώματος βρίσκονταν στα ύψη.

“Είμαι τόσο γ@@@@@α ενοχλημένος, όλα τα πράγματα συμβαίνουν διαρκώς. Αυτά τα γ@@@@α σ@@@ελαστικά, δεν ακούμπησα τίποτα και αμέσως έχω κλατάρισμα. Γ@@@@η κόλαση, είμαι τόσο γ@@@@α κουρασμένος”, δήλωσε ο Ostberg.

Mads Ostberg-Torstein Eriksen Sardinia 02

Η απολογία και η ποινή του Ostberg

Ο Mads Ostberg απολογήθηκε για τη συμπεριφορά του στους αγωνοδίκες και στους δημοσιογράφους του WRC, όμως το “κακό” είχε γίνει.

Οι αγωνοδίκες του θεώρησαν πως είχε παραβεί το άρθρο 12.2.1.f του Διεθνούς Αθλητικού Κώδικα της FIA, που αφορά σε “λέξεις, πράξεις ή γραπτά που έχουν προκαλέσει ηθική βλάβη ή απώλεια στη FIA, στα σώματά της, στα μέλη ή σε εκτελεστικά στελέχη και γενικότερα στο συμφέρον του μηχανοκίνητου αθλητισμού και των αξιών τις οποίες υπερασπίζεται η FIA”.

Ακόμη, με τις δηλώσεις του παραβίασε το άρθρο 34.1.1. όπου αναφέρεται πως “τα πληρώματα πρέπει πάντοτε να συμπεριφέρονται με αθλητικό τρόπο”.

Στο έγγραφο της απόφασης των Αγωνοδικών, αναφέρεται:

“Ενώ οι αγωνοδίκες κατανοούν ότι στην ένταση της στιγμής, ειδικά έπειτα από προβλήματα κατά τη διάρκεια μιας ειδικής διαδρομής μπορεί να είναι δύσκολο να ελεγχθούν συναισθήματα, οι οδηγοί πρέπει πάντοτε να έχουν ένα αξιοπρεπές επίπεδο ελέγχου των λέξεών τους σε μια ζωντανή τηλεοπτική συνέντευξη.

“Όλοι οι οδηγοί που συμμετέχουν σε ένα Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της FIA πρέπει να γνωρίζουν πως θέτουν το παράδειγμα”.

Εκτός από τον Ostberg, ποινές με αναστολή για διαφορετικά παραπτώματα φέτος, έχουν λάβει οι Ott Tanak έπειτα από το Ράλλυ Μόντε Κάρλο και Sebastien Ogier μετά από το Ράλλυ Κροατίας, αντίστοιχα .

Photos: Citroen Racing, Red Bull Content Pool

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ