top icon
Αγώνες

Ράλλυ Monza: Οι ειδικές διαδρομές εκτός της πίστας, με τη ματιά του Tiziano Siviero

Η προετοιμασία για το Ράλλυ Monza συνεχίζεται και ο πιο επιτυχημένος Ιταλός συνοδηγός στο WRC, Tiziano Siviero, μας “ξεναγεί” στις ειδικές διαδρομές που θα διεξαχθούν εκτός της θρυλικής πίστας, κατά τη δεύτερη ημέρα του αγώνα.

Παρά το γεγονός ότι η πανδημία μαίνεται, οι ετοιμασίες για τον τελευταίο αγώνα της φετινής χρονιάς στο WRC, που θα είναι το Ράλλυ Monza στις 3-6 Δεκεμβρίου, συνεχίζονται κανονικά.  

Αυτό επιβεβαιώθηκε επισήμως μέσω ανακοίνωσης από την πλευρά του WRC Promoter, στην οποία αναφέρεται: “Ο απαραίτητος σχεδιασμός για το ACI Monza συνεχίζεται με ταχείς ρυθμούς. Το ισχύον διάταγμα του Πρωθυπουργού για τους περιορισμούς σχετικά με τον COVID που ισχύει στην Ιταλία έως τις 3 Δεκεμβρίου, συνεχίζει να επιτρέπει τη διεξαγωγή επαγγελματικών σπορ χωρίς θεατές και ο σχεδιασμός για το ACI Rally Monza γινόταν ανέκαθεν με βάση αυτούς τους κανόνες. Ο αγώνας συμμορφώνεται πλήρως με το διάταγμα και είναι έτοιμος για διεξαγωγή.

Monza Rally

Εκπρόσωποι της FIA και του WRC Promoter έκαναν μια προγραμματισμένη επίσκεψη στη Monza την περασμένη εβδομάδα και επέστρεψαν αναφέροντας πρόοδο του υψηλότερου επιπέδου από την ομάδα της ACI, για έναν ασφαλή και επιτυχημένο αγώνα που θα προσφέρει ένα ταιριαστό τέλος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ 2020″.

Καθώς το πρόγραμμα του αγώνα, που ξεκινά την Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου και θα ολοκληρωθεί την Κυριακή 6 Δεκεμβρίου μετά από 16 ειδικές διαδρομές, έχει ήδη γίνει γνωστό, ο εκ των θεμελιωτών του, Tiziano Siviero, έδωσε τα φώτα του αναφορικά με τις 3 επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές του Σαββάτου 5 Δεκεμβρίου, που θα διεξαχθούν εκτός του “Ναού της Ταχύτητας”.

Tiziano Siviero

Ο πλέον επιτυχημένος Ιταλός συνοδηγός, που κατέκτησε 2 φορές το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ (1988, 1989) και 16 νίκες σε 78 αγώνες στο πλευρό του Miki Biasion (διαβάστε εδώ το σχετικό αφιέρωμα), διαθέτει μεγάλη εμπειρία από το “στήσιμο” αγώνων στη γειτονική Ιταλία. Ο 63χρονος Siviero, που βοήθησε στην εύρεση ειδικών διαδρομών για το Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας και το Ράλλυ Monza, σύμφωνα με πληροφορίες της εποχής, κατά το παρελθόν είχε “βάλει το χέρι του” και στα καθ’ ημάς, συμμετέχοντας στο σχεδιασμό της υπερειδικής διαδρομής στην Ανάβυσσο, μετά τα μέσα της δεκαετίας του ’80.  

Έχοντας παίξει σημαντικό ρόλο στο “στήσιμο” του Ράλλυ Monza, ο Tiziano Siviero μιλώντας στην επίσημη ιστοσελίδα του WRC, μας σύστησε τις ασφάλτινες ειδικές διαδρομές που θα διεξαχθούν κοντά στη λίμνη Como και πιθανώς, θα κρίνουν την έκβαση του αγώνα και του πρωταθλήματος.

Tiziano Siviero

“Πήγα να δω ειδικές διαδρομές σε όλη την περιοχή της Λομβαρδίας και αυτές που επιλέξαμε, είναι 3 από τις καλύτερες ειδικές διαδρομές”, δήλωσε ο Tiziano Siviero. “Συνολικά είναι γρήγορες και διαθέτουν πολύ γρήγορα κομμάτια. Όμως, επειδή αναπτύσσονται σε ορεινούς δρόμους, υπάρχουν επίσης στενά και αργά σημεία, ενώ οι δρόμοι είναι φαρδιοί και στενοί, με αλλαγές οδοστρώματος και πρόσφυσης”.

Για την καθεμιά από τις 3 ειδικές διαδρομές, ο Siviero ανέφερε:

Selvino (25,06 χλμ.): “Η πρώτη ειδική διαδρομή έχει συνέχεια από πλευράς ρυθμού, με εναλλαγές ασφάλτου. Πηγαίνει από ανάβαση σε κατάβαση και ενώ αρχικά ο δρόμος είναι φαρδύς, έπειτα γίνεται στενός. Επίσης έχει γλιστερά σημεία που βρίσκονται στη σκιά και είναι γεμάτα από φύλλα. Είναι πραγματικά μια δοκιμασία παγκοσμίου πρωταθλήματος”.

Gerosa (11,09 χλμ.): “Μικρότερη και ταχύτερη, με ανηφορική έναρξη, όμως είναι εύκολο να προκύψουν μεγάλες διαφορές εκεί, γιατί πρέπει να γνωρίζεις πώς να οδηγήσεις και πώς να βρεις τον κατάλληλο ρυθμό”.

Costa Valle (22,17 χλμ.): “Σίγουρα αυτή που θα φοβηθούν περισσότερο οι πιο πολλοί οδηγοί. Στο πρώτο μέρος είναι αργή, ενώ ακολουθεί ένα πολύ γρήγορο μέρος, ένα πολύ τεχνικό κομμάτι και ένα κομμάτι που θυμίζει πίστα. Ολοκληρώνεται με μια κατάβαση που απαιτεί καρδιά και κουράγιο, ενώ αν δε γίνει με το σωστό ρυθμό και συγκέντρωση, μπορεί να κοστίσει σημαντικά δευτερόλεπτα”.

Monza Rally

Το Ράλλυ Monza θα ξεκινήσει το βράδυ της Πέμπτης 3 Δεκεμβρίου, με την ειδική διαδρομή Monza Legacy, μήκους 4,33 χιλιομέτρων, στα οποία θα συμπεριληφθεί και το pit lane της πίστας. Την Παρασκευή 4 Δεκεμβρίου και την Κυριακή 6 Δεκεμβρίου, η αγωνιστική δράση περιλαμβάνει τις ειδικές διαδρομές Junior, Roggia, Grand Prix και Serraglio, στις οποίες εντάσσονται περάσματα από θρυλικές στροφές της πίστας, όπως οι Parabolica, Lesmo και Rettifilo. Για να προσθέσουν δυσκολία στα πληρώματα, οι οργανωτές θα έχουν διαμορφώσει και ορισμένα σημεία με χώμα, όπου τα αγωνιστικά αναμένεται να πραγματοποιούν θεαματικές πλαγιολισθήσεις. 

Ενώ βρισκόμαστε σε αναμονή του πίνακα συμμετεχόντων, η Hyundai ανακοίνωσε πρόσφατα πως το τρίτο i20 Coupe WRC θα οδηγεί ο Dani Sordo, ενώ Toyota και M-Sport Ford αναμένεται να έχουν τη συνηθισμένη τους σύνθεση. Το Ράλλυ Monza συγκεντρώνει ενδιαφέρον και για συμμετοχή οδηγών που πρωταγωνιστούν σε άλλα σπορ, όπως ο Ιταλός αναβάτης της Yamaha στο MotoGP, Franco Morbidelli, που επιβεβαίωσε τη συμμετοχή του με Hyundai i20 R5.

Συνημμένα μπορείτε να βρείτε το ωράριο του Ράλλυ Monza.                                                                               

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ