top icon
Αγώνες

WRC – Ράλλυ Φινλανδίας: Η τελευταία ελπίδα!

Μετά την έξοδο του Mikko Hirvonen και την εγκατάλειψη του, όλοι οι Φινλανδοί, αλλά ακόμα περισσότερο οι άνθρωποι της Ford, έχουν εναποθέσει όλες τους τις ελπίδες για νίκη στο Ράλλυ Φινλανδίας στο Jari Matti Latvala.

Μετά την έξοδο του Mikko Hirvonen και την εγκατάλειψη του, όλοι οι Φινλανδοί, αλλά ακόμα περισσότερο οι άνθρωποι της Ford, έχουν εναποθέσει όλες τους τις ελπίδες για νίκη στο Ράλλυ Φινλανδίας στο Jari Matti Latvala.
 
Φυσικά, ο Malcolm Wilson και οι υπόλοιποι στην ομάδα των «μπλε» είναι απογοητευμένοι μετά την εγκατάλειψη του πρώτου οδηγού της ομάδας, με αποτέλεσμα η νίκη να μοιάζει με μονόδρομο για αυτούς. Έτσι, ο Latvala πήρε αυτό το βάρος στους όμως του σήμερα και κατάφερε να τα φέρει εις πέρας. Ο νεαρός Φινλανδός, αντέδρασε ώριμα στην επίθεση του Petter Solberg και στα μέσα της ημέρας πέρασε στην κορυφή της κατάταξης, δημιουργώντας παράλληλα και μία μικρή διαφορά. Πάντως, σήμερα ο Latvala έδειξε σημαντικά σημάδια ωρίμανσης, αφού δεν επηρεάστηκε από την εγκατάλειψη του ομόσταυλου και πίεσε όσο μπορούσε. O Hirvonen τώρα από την πλευρά του, βλέπει τον εαυτό να χάνει πλέον και τις λιγοστές ελπίδες που είχε τίτλο. Αναμφίβολα, όχι και ο καλύτερος τρόπος για να γιορτάσεις τα 30α σου γενέθλια στον αγώνα της πατρίδας σου. 

P. Solberg

Από εκεί και πέρα, μία ντουζίνα Citroen ακολουθούν τον Latvala έτοιμες να εκμεταλλευθούν το παραμικρό τους λάθος. Πρώτη και καλύτερη, αυτή του Petter Solberg, με το Νορβηγό να δικαιώνεται για τις αισιόδοξες δηλώσεις του πριν από τον αγώνα. Βέβαια, τόσο ο ίδιος, όσο και ο Latvala, επωφελήθηκαν ιδιαίτερα από τη σειρά εκκίνησης, αλλά αυτό δεν μειώνει την επίδοση του. Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2003 πίεσε και με τη μορφή που έχει ο αγώνας, όντας διήμερος, έχει το πάνω χέρι για τη νίκη αύριο! Και βέβαια μη νομίζετε ότι το γεγονός ότι είναι δεύτερος είναι τυχαίο. Εξάλλου και ο ίδιος το παραδέχθηκε στο τέλος ότι μέρος του σχεδίου του να χάσει χρόνο προς το τέλος.

Βέβαια, το βρεθούν μόνοι τους στη μάχη της νίκης δεν θα είναι καθόλου εύκολο, αφού οι Sebastien Ogier και Loeb, Που ακολουθούν, δεν μοιάζουν διατεθιμένοι να μην διεκδικήσουν τη νίκη αύριο. Ο νεαρός Γάλλος, που πρόσφτατα ανανέωσε το συμβόλαιο της συνεργασίας του με τη Citroen για τρία ακόμα χρόνια, έδειξε ικανός να αντεπεξέλθει στο ρόλο του δεύτερου εργοστασιακού οδηγού. Στο ντεμπούτο του με την εργοστασιακή ομάδα της Citroen, δεν προβληματίστηκε στο πρώο πέρασμα από τις ειδικές, όντας και δεύτερη διέλυεση, ενώ στο δεύτερο κατάφερε να αναρριχηθεί στην 3η θέση της γενικής, διατηρώντας καλή διαφορά από την κορυφή (ΧΧ ΔΛ.) και έχοντας στη διάθεση του καλή σειρά εκκίνησης. 

Το ίδιο εύκολο, όμως, δεν θα είναι το έργο του Sebastien Loeb. O έξι φορές Πρωταθλητής, έχασε αρκετό χρόνο το πρωί, όχι μόνο από τον καθαρισμό του δρόμου αφού ήταν και πρώτο αυτοκίνητο στις ειδικές, αλλά και λογώ ενός προβλήματος. Συγκεκριμένα, στην 3η ε.δ. η C4 έχασε τον εμπρός προφυλακτήρα και τα αεροδυναμικά βοηθήματα, με αποτέλεσμα ο Loeb να αντιμετωπίσει προβλήματα με την οδική συμπεριφορά της Citroen. Στο δεύτερο πέρασμα προσπάθησε να ανακάμψει, αλλά δεν κατάφερε να μειώσει σημαντικά τη διαφορά. Όμως, με τον Loeb ποτέ δεν μπορείς να ξέρεις. Αν αύριο ξυπνήσει με διαθέσεις ανάλογες με αυτές που είχε στη Ν. Ζηλανδία, είναι ικανός να κερδίσει και μάλιστα με διαφορά!

Τις εντυπώσεις, όμως κλέβει με τις επιδόσεις του και ο Dani Sordo! Ο νεαρός Ισπανός διεκδικουσε την 3η θέση της κατάταξης και πίεζε εκμεταλλευόμενος πάντα τη σειρά εκκίνησης, αλλά στο τέλος της ημέρας, δεν κατάφερε να αντισταθεί στην αντεπίθεση των Loeb και Ogier. Πάντως, έδειξε ότι χωρίς την πίεση του εργοστασιακού οδηγού αντιδρά με τον ίδιο τρόπο. Και ο καθένας το εκλαμβάνει όπως θέλει αυτό! Παρόλα αυτά, είναι και αυτός στη διεκδίκηση μίας θέσης στο βάθρο, αφού από τον Loeb τον χωρίζουν περί τα ΧΧ δλ.

Ο αμέσος επόμενος οδηγός, και αυτό είναι από τα λυπηρά στοιχεία του αγώνα, είναι ο Matthew Wilson με το Ford Focus RS WRC. Και λέμε λυπηρό, διότι βρίσκεται σχεδόν δύο λεπτά πίσω από τον Sordo, αποδεικνύοντας έμπρακτα για ακόμα μία φορά, πόσο έχει ανοίξει η ψαλίδα του συναγωνισμού. Παρόλα αυτά, ο νεαρός Βρετανός κατάφερε σήμερα διατηρώντας έναν σταθερό ρυθμό και αποφεύγοντας τα προβλήματα, να σκαρφαλώσει στην έκτη θέση της γενικής κατάταξης, κερδίζοντας παράλληλα και τον άτυπο τίτλο του «Best of the Rest». Η μεγάλη έκπληξη του αγώνα, όμως, είναι ο Juha Kankkunen! Ο τέσσερις φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής και τρεις φορές νικητής του αγώνα, βρίσκεται στην έβδομη θέση της γενικής εντυπωσιάζοντας με τις επιδόσεις του! Ο Φινλανδός, δείχνει να βελτιώνεται μετά από κάθε χιλιόμετρο, κατεβάζοντας τους χρόνους του και καταφέρνοντας να σημειώνει μέχρι τώρα μία εντυπωσιακή εμφάνιση! Μάλιστα, δεν έκρυψε ότι αυτό που τον εντυπωσίασε είναι το σύστημα μετάδοσης και ο τρόπος που το αυτοκίνητο στρίβει, παρά ο κινητήρας και η ισχύς του. Αρκετά κοντά στον Kankkunen, όμως, βρίσκεται ο Kimi Raikkonen στην πρώτη του με τη C4 στον αγώνα της πατρίδας του. Ο πρώην Πρωταθλητής της Formula 1, είναι στο συναγωνισμό, αν και οι περισσότεροι περίμεναν τις επιδόσεις του καλύτερες, ειδικά από τη στιγμή που είχε αγωνιστεί στον αγώνα και το παρελθόν.

Μεγάλο, όμως, ενδιαφέρον συγκεντρώνει η μάχη στο SWRC. Σε αυτή την κατηγορία έχουν συγκεντρωθεί εξαιρετικές συμμετοχές, οι οποίες εκτός από ότι εντυπωσίασαν με τα περάσματα τους, έχουν σημειώσει εξαιρετικές επιδόσεις σε επίπεδο γενικής. Και εδώ η κατάσταση ήταν αντίστοιχη με την εικόνα που συναντήσαμε και σε επίπεδο γενικής κατάταξης. Σε αυτήν την περίπτωση, ο Jarri Ketomaa με το Ford Fiesta S2000, έδειξε από την αρχή το δρόμο στο συναγωνισμό, όντας ταχύτερος όλων, δεχόμενος πίεση από τον Juho Hanninen. Έτσι, όταν ο Ketomaa εγκατέλειψε,ο εργοστασιακός οδηγός της Skoda με το Fabia S2000, πήρε την πρώτη θέση στα χέρια του. Αρκετά πίσω του, ακολουθεί ο κάτοχος της 5ης θέσης της γενικής στον περσινό αγώνα, Matti Rantanen, με τον P-G Andersson να ακολουθεί σε απόσταση βολής με το Skoda Fabia S2000. Την ίδια ώρα, στην κατηγοριά Παραγωγής ο Εσθονός Tanak με το Mitsubishi Lancer EVO X του Pirelli Star Driver, φιγουράρει στην κορυφή της κατηγορίας, μπροστά από τον Patrick Flodin.

Η αυριανή ημέρα είναι αναμφίβολα η πιο δύσκολη ημέρα του αγώνα. Και ο λόγος είναι απλός, αφού είναι και η τελευταία του αγώνα. Και πέρα από αυτό, περιλαμβάνει περισσότερα από 160 χιλιόμετρα! Μήπως η μορφή διήμερου έχει ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον; _Π.Τ.

J. M. Latvala

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ