top icon
Αγώνες

WRC – Ράλλυ Monza: Πώς διαμορφώνεται η διεκδίκηση των τίτλων

Καθώς για την ολοκλήρωση του φετινού WRC απομένει μόνο το Ράλλυ Monza (3-6 Δεκεμβρίου), 4 οδηγοί και 2 ομάδες διατηρούν πιθανότητες κατάκτησης των πρωταθλημάτων Οδηγών και Κατασκευαστών, αντίστοιχα –  Αναλύουμε τα δεδομένα σε κάθε περίπτωση.

Λίγες ημέρες απομένουν για την ολοκλήρωση της σεζόν στο WRC, με τον επίλογο να γράφεται στο ασφάλτινο Ράλλυ Monza, που θα ενταχθεί για πρώτη φορά στο πρόγραμμα του θεσμού στις 3-6 Δεκεμβρίου, έχοντας ως επίκεντρο τη θρυλική πίστα στη Βόρεια Ιταλία. Οι μάχες για την κατάκτηση των τίτλων Οδηγών και Κατασκευαστών, αναμένονται με ανυπομονησία από τους φίλους του σπορ. Στην πρώτη περίπτωση, περισσότερες ή λιγότερες πιθανότητες για τον τίτλο διατηρούν 4 οδηγοί (Elfyn Evans, Sebastien Ogier, Thierry Neuville, Ott Tanak), ενώ στη δεύτερη, η Hyundai προηγείται με διαφορά 7 βαθμών της Toyota.

Ott Tanak-Martin Jarveoja

Πώς διαμορφώνεται το τοπίο σε κάθε περίπτωση; Παρακάτω, αναλύουμε τα (βαθμολογικά) δεδομένα: 

Πρωτάθλημα Κατασκευαστών

Ξεκινάμε από το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, όπου η κατάσταση είναι, σε μαθηματικό επίπεδο, πιο απλή. H Hyundai προηγείται με 208 βαθμούς, έναντι 201 της Toyota, ενώ η M-Sport δεν έχει ελπίδες για τον τίτλο (117 βαθμοί). Αν και το μέγιστο που μπορεί να κερδίσει μια ομάδα σε κάθε αγώνα είναι 43 βαθμοί (25+18), οι πιθανοί συνδυασμοί αποτελεσμάτων δεν είναι παρά πολλοί. Ο λόγος είναι πως το ελάχιστο που μπορεί να λάβει ένας κατασκευαστής είναι οι 8 βαθμοί της 6ης θέσης, αφού θυμίζουμε πως από τα 3 εργοστασιακά πληρώματα κάθε ομάδας, βαθμούς στο πρωτάθλημα προσφέρουν τα δύο καλύτερα πλασαρίσματα στην τελική κατάταξη.

Έχοντας από 3 νίκες σε 6 αγώνες, Hyundai και Toyota ταξιδεύουν στην Ιταλία γνωρίζοντας πως όποια εκ των δύο ομάδων κερδίσει και παράλληλα, τερματίσει με ακόμη ένα αυτοκίνητο στην πρώτη τριάδα, θα κατακτήσει και το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Από εκεί και έπειτα, εφόσον η M-Sport καταφέρει να “μπει σφήνα”, τότε η ομάδα του Tommi Makinen θα αναζητήσει 7 (αν κάποιος οδηγός της Toyota κερδίσει) ή 8 (αν δεν κερδίσει κάποιο Yaris WRC) περισσότερους βαθμούς από εκείνη του Andrea Adamo, για να κατακτήσει το φετινό πρωτάθλημα Κατασκευαστών.  Να το γράψουμε πιο “απλοϊκά”; Νίκη και διπλός τερματισμός στο βάθρο για όποια εκ των Hyundai, Toyota, συνεπάγεται την κατάκτηση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών. 

Elfyn Evans

Πρωτάθλημα Οδηγών

Αν στους Κατασκευαστές τα πράγματα είναι πιο απλά, δεν ισχύει το ίδιο για τους Οδηγούς, όπου το μέγιστο που μπορεί να κερδίσει κάποιος, είναι 30 βαθμοί. Ο Elfyn Evans έχει το προβάδισμα, όμως κυρίως ο teammate του, Sebastien Ogier και σε μικρότερο βαθμό οι Thierry Neuville και Ott Tanak, διατηρούν ελπίδες για τον τίτλο. Σημειώστε, πως οι οδηγοί της Hyundai μπορούν να στεφθούν πρωταθλητές μόνο εφόσον κερδίσουν και τους ευνοήσουν άλλα αποτελέσματα. Σε περίπτωση επικράτησης από πλευράς του Neuville ή του Tanak, ο έτερος οδηγός της Hyundai αυτομάτως δε θα μπορεί να κερδίσει το πρωτάθλημα, αφού δε θα απομένουν αρκετοί βαθμοί. Βλέπετε, το μέγιστο βαθμών που μπορεί να κατακτήσει ο δεύτερος γενικής είναι 23 βαθμοί (18+5), που δεν επαρκούν σε κανέναν από τους δύο, ώστε να στεφθούν πρωταθλητές.

Τα δεδομένα για κάθε οδηγό:

Elfyn Evans

Elfyn Evans

Συνοδηγός: Scott Martin

Αυτοκίνητο: Toyota Yaris WRC

Βαθμοί: 111

Νίκες: 2 (Σουηδία, Τουρκία)

Χειρότερο αποτέλεσμα: 4η θέση (Μεξικό, Σαρδηνία)

Όντας ο μόνος οδηγός που έχει κατακτήσει 2 νίκες και βαθμολογηθεί σε όλους τους φετινούς αγώνες, ο Elfyn Evans βρίσκεται πολύ κοντά στο ύψιστο επίτευγμα της καριέρας του. Έχοντας αυτή τη στιγμή 111 βαθμούς, ο “μαγικός αριθμός” για τον Ουαλό, είναι το 128, καθώς το μέγιστο των βαθμών που μπορεί να φτάσει ο κοντινότερος διώκτης του, Sebastien Ogier, είναι 127 βαθμοί.

Elfyn Evans-Scott Martin

Πώς μπορεί να στεφθεί Πρωταθλητής ανεξάρτητα από άλλα αποτελέσματα, ο Evans; Αφενός, με νίκη ή δεύτερη θέση στη Monza και αφετέρου, αν τερματίσει τρίτος και κατακτήσει τουλάχιστον δύο βαθμούς -δηλαδή πετύχει τουλάχιστον τον 4ο ταχύτερο χρόνο- στην Power Stage. Από εκεί και έπειτα, τα σενάρια είναι πολλά. Το βασικότερο για τον Ουαλό, θα είναι να μην κερδίσει τον αγώνα ο Ogier. Σε τέτοια περίπτωση, ακόμη και αν ο Γάλλος τερματίσει δεύτερος και κερδίσει την Power Stage (σύνολο 23 βαθμοί), ο Evans θα χρειάζεται 9 βαθμούς (5η θέση ή 6η θέση και 1 βαθμός από την Power Stage) για να κατακτήσει τον τίτλο, αφού θα υπερτερεί σε ισοβαθμία. Όσον αφορά στους οδηγούς της Hyundai, ακόμη και αν ο Thierry Neuville (87 βαθμοί) κατακτήσει το μέγιστο των 30 βαθμών, στον Evans θα αρκούν τουλάχιστον 7 βαθμοί (6η θέση) ώστε να παραμείνει μπροστά του.

Συμπέρασμα: Ο Elfyn Evans ξεκινάει από την “pole position” στη Monza, αφού μπορεί να στεφθεί Πρωταθλητής αν τερματίσει πρώτος, δεύτερος, ή ακόμη και τρίτος, αρκεί στην τελευταία περίπτωση να πετύχει και τον 4ο χρόνο στην Power Stage, χωρίς να εξαρτάται από άλλο συνδυασμό αποτελεσμάτων.

Sebastien Ogier

Sebastien Ogier

Συνοδηγός: Julien Ingrassia

Αυτοκίνητο: Toyota Yaris WRC

Βαθμοί: 97

Νίκες: 1 (Μεξικό)

Χειρότερο αποτέλεσμα: 0 βαθμοί (Τουρκία)

Sebastien Ogier-Julien Ingrassia

Ο Sebastien Ogier, που πρόσφατα ανακοίνωσε πως θα παραμείνει για ακόμη μια σεζόν στο WRC με την Toyota, γνωρίζει πως η έκβαση του τίτλου δε βρίσκεται πια μόνο στα δικά του χέρια. Για να στεφθεί πρωταθλητής, θέλει να κατακτήσει 14 (εφόσον κερδίσει καθώς θα υπερτερεί σε ισοβαθμία, αφού έχοντας ίδιο αριθμό νικών με τον Evans, για την τελική βαθμολογία θα μετρήσουν οι περισσότερες δεύτερες θέσεις) ή 15 (εφόσον δεν κερδίσει γιατί τότε δε θα υπερτερεί σε ισοβαθμία, αφού θα έχει λιγότερες νίκες) περισσότερους βαθμούς από τον Evans. Στην πράξη, για να συμβεί αυτό θα πρέπει να κατακτήσει τη νίκη ή τουλάχιστον να ανέβει στο βάθρο. Εφόσον τερματίσει στην 3η θέση, θα ευελπιστεί να μην έχει κερδίσει και ο Neuville, αφού σε τέτοια περίπτωση η μεταξύ τους μάχη θα κριθεί από το αποτέλεσμα της Power Stage…

Συμπέρασμα: Ο Ogier χρειάζεται νίκη ή τουλάχιστον δεύτερη θέση και σίγουρα καλή συγκομιδή βαθμών από την Power Stage για να κερδίσει για τον τίτλο, αφού αν τερματίσει τρίτος ή χαμηλότερα, δύσκολα θα ευνοηθεί από το συνδυασμό αποτελεσμάτων ώστε να στεφθεί πρωταθλητής. 

Thierry Neuville

Thierry Neuville

Συνοδηγός: Nicolas Gilsoul

Αυτοκίνητο: Hyundai i20 Coupe WRC

Βαθμοί: 87

Νίκες: 1  (Μόντε Κάρλο)

Χειρότερο αποτέλεσμα: 0 βαθμοί (Μεξικό, Εσθονία)

Thierry Neuville-Nicolas Gilsoul

Μετά από τις εγκαταλείψεις σε Μεξικό και Εσθονία, ο Neuville ξεκινάει ως το πρώτο από τα δύο μεγάλα αουτσάιντερ. Για να κατακτήσει τον τίτλο, θέλει οπωσδήποτε νίκη και όσο το δυνατόν μεγαλύτερη βαθμολογική συγκομιδή από την Power Stage. Ακόμη και αν συμβεί το βέλτιστο σενάριο για τον Βέλγο (30 βαθμοί), τα πράγματα μόνο εύκολα δε θα είναι, καθώς θα πρέπει ταυτόχρονα οι Evans και Ogier, να μην κερδίσουν περισσότερους από 6 και 20 βαθμούς, αντίστοιχα.

Συμπέρασμα: Ο Thierry Neuville θέλει μόνο νίκη και από εκεί και έπειτα, τη βοήθεια της τύχης, έχοντας παράλληλα κατά νου και τη μάχη του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών, όπου τα πάντα κρέμονται από μια κλωστή…

Ott Tanak

Ott Tanak

Αυτοκίνητο: Hyundai i20 Coupe WRC

Συνοδηγός: Martin Jarveoja

Βαθμοί: 83

Νίκες: 1 (Εσθονία)

Χειρότερο αποτέλεσμα: 0 βαθμοί (Μόντε Κάρλο)

Ott Tanak-Martin Jarveoja

Το μεγάλο αουτσάιντερ, που πρακτικά μπορεί να στεφθεί πρωταθλητής μόνο εφόσον οι αντίπαλοί του σταθούν φοβερά άτυχοι. Βλέπετε, ο Ott Tanak απέχει 28 βαθμούς από την κορυφή οπότε, στη βέλτιστη περίπτωση για τον ίδιο, με νίκη και ταχύτερο χρόνο στην Power Stage που συνεπάγονται 30 βαθμούς, χρειάζεται ο Evans να κατακτήσει το μέγιστο, 2 βαθμούς. Κάτι που αν σκεφτούμε πως το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα θα διεξάγεται σε πίστα και άρα, οι πιθανότητες εγκατάλειψης είναι μειωμένες, φαντάζει σχετικά δύσκολο. 

Συμπέρασμα: Για να διατηρήσει τον τίτλο του, ο Ott Tanak χρειάζεται οπωσδήποτε νίκη και από εκεί και έπειτα, να λειτουργήσουν τα πάντα υπέρ του, αφού θα πρέπει ταυτόχρονα να κερδίσει ελάχιστους βαθμούς ο Evans και να βρεθεί εκτός βάθρου ο Ogier. Όπως και στην περίπτωση του Neuville, ο Tanak θα πρέπει να διεκδικήσει τη νίκη, έχοντας στο νου και τη μάχη του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ