top icon
Αγώνες

WRC: Εύλογες απορίες…

Ο θίασος του WRC βρίσκεται στη χώρα μας, και τα ελληνικά βουνά αναμένεται να γεμίσουν από φίλους των αγώνων, και όχι μόνο. Παρακάτω ακολουθούν μερικές συμβουλές για τους λιγότερο μυημένους…

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ επέστρεψε στην πατρίδα μας και σε λίγες ώρες από τώρα τα ελληνικά βουνά θα πλημμυρίσουν από κόσμο. Οι περισσότεροι από όσους ανεβαίνουν κάθε χρόνο στις ειδικές διαδρομές, είναι συνήθως φίλοι των αγώνων, άνθρωποι με γνώση γύρω από το αντικείμενο και ουσιαστικά γνώστες σχετικά με το τι θα δουν και θα αντιμετωπίσουν στα βουνά. Όμως, το Ράλλυ Ακρόπολις δεν απευθύνεται μόνο σε αυτούς, αλλά σε όλους όσους επιθυμούν να ζήσουν από κοντά μία διαφορετική εμπειρία. Οι παρακάτω συμβουλές, απευθύνονται σε όλους αυτούς που θέλουν, αλλά δεν γνωρίζουν ακριβώς τον τρόπο, για να παρακολουθήσουν τον εθνικό μας αγώνα.
 
Τι είναι το Ακρόπολις και τι θα δω στις ειδικές;
Ο εθνικός μας αγώνας είναι ο έκτος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Στις ειδικές διαδρομές θα δείτε αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC, τα οποία διαθέτουν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.600 κ.εκ. Η απόδοση του επίσημα αγγίζει τους 300 ίππους και τα 46 χλγμ. ροπής, αλλά ανεπίσημα ξεπερνάει τους 360 και η ροπή τα 60 χλγμ.
 
Που έχει επίκεντρο ο αγώνας;
Το Ακρόπολις έχει ένα κεντρικό σέρβις παρκ. Ουσιαστικά, πρόκειται για το αρχηγείο του αγώνα, από όπου τα αυτοκίνητα ξεκινούν για τις ειδικές διαδρομές και επιστρέφουν για τις επισκευές, αλλά και τη διανυκτέρευση τους. Το σέρβις φέτος, όπως και το 2009, βρίσκεται στη Σχολή του Μηχανικού στο Λουτράκι, λίγα μετρά μακριά από το Club Hotel Casino Loutraki.
 
Πως θα πάω στις ειδικές διαδρομές;
Ο αγώνας διεξάγεται για τρεις ημέρες. Την πρώτη ημέρα φτάνει μέχρι τα Καμένα Βούρλα, όπου εκεί υπάρχει το remote service. Ουσιαστικά, πρόκειται για έναν χώρο, όπου οι οδηγοί θα μπορούν να πραγματοποιήσουν επισκευές στο αυτοκίνητο μόνο με ότι εργαλεία και ανταλλακτικά υπάρχουν στο αυτοκίνητα. Οι ειδικές διαδρομές, λοιπόν, ποικίλουν και βρίσκονται σε διάφορες περιοχές της Φθιώτιδας και της Κορινθίας. Η «βίβλος» του θεατή είναι το επίσημο πρόγραμμα του αγώνα, το οποίο μπορεί κανείς να προμηθευτεί από πρατήρια υγρών καυσίμων ΒP καθώς και από τα κεντρικά γραφεία της ΕΛΠΑ στη Λ. Μεσογείων 395, από τα γραφεία που βρίσκονται στον Πύργο Αθηνών, και από τα τροχογραφεία Κηφισιάς, Άνω Πατησίων, Πειραιά, Νέας Σμύρνης και Γλυφάδας. Επίσης, όσοι χρήστες του ίντερνετ μπορούν να κατεβάσουν στον υπολογιστή τους τα road book και όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για το πώς θα πάνε στις ειδικές διαδρομές, μέσα από την επίσημη σελίδα του αγώνα στο www.acropolisrally.gr.  Επίσης, στο τεύχος των 4Τροχών που κυκλοφορεί, μπορείτε να προμηθευτείτε τον δικό μας οδηγό, με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τον αγώνα, αλλά και τις προτάσεις μας για προσβάσεις στις ειδικές διαδρομές. Μαζί, θα βρείτε και δώρο ένα συλλεκτικό καπέλο για τις 13 νίκες της Ford στον εθνικό μας αγώνα.
 
Τι να φορέσω;
Αναμφίβολα, όχι κάτι ζεστό. Οι υψηλές θερμοκρασίες τις ημέρες του αγώνα, σε συνδυασμό με τη συνεχή έκθεση στον ήλιο, αποτελούν ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα για το θεατή. Ντυθείτε όσο πιο ελαφριά γίνεται και προτιμήστε τα ανοιχτά χρώματα. Ένα καπέλο και γυαλιά ηλίου κρίνονται απαραίτητα, τη στιγμή που ένα ζευγάρι ορειβατικά παπούτσια θα σας κάνουν τη ζωή πιο εύκολη στην προσπάθεια να σκαρφαλώσετε στο ιδανικό σημείο παρακολούθησης.
 
Μπορώ να χρονομετρήσω;
Ο συνειδητοποιημένος θεατής δεν μπορεί να βρίσκεται στην ειδική και να μη μαθαίνει την εξέλιξη του αγώνα. Όσοι διαθέτετε υπηρεσία μηνυμάτων, συμπεριλαμβάνεστε ανάμεσα στους τυχερούς. Επειδή, όμως οι περισσότεροι δεν διαθέτουν αυτή τη δυνατότητα, υπάρχει ένας απλός τρόπος για να δείτε τις διαφορές ανάμεσα στα αυτοκίνητα, τουλάχιστον μέχρι το σημείο που βρίσκεστε. Το μόνο που χρειάζεται είναι ένα ρολόι, με ένα απλό χρονόμετρο ή ακόμα και ένα κινητό με αντίστοιχη λειτουργία. Σημειώστε, ότι όλα τα αυτοκίνητα εκκινούν με διαφορά 2 λεπτών μεταξύ τους, ενώ στη νυχτερινή ειδική του Σαββάτου με τρία λεπτά. Μηδενίζετε το ρολόι, λοιπόν,  και σημαδεύετε ένα σημείο αναφοράς γύρω σας. Μόλις το πρώτο αυτοκίνητο περάσει από εκεί, πατάτε το χρονόμετρο και το αφήνετε να λειτουργεί. Φυσιολογικά, ύστερα από 2 λεπτά θα περάσει το επόμενο αυτοκίνητο. Κοιτάτε το δείκτη των δευτερολέπτων τη στιγμή που το επόμενο αυτοκίνητο περνά από το σημείο που έχετε σημαδέψει από την αρχή. Αν έχει περάσει πριν από το δίλεπτο, ο οδηγός είναι ταχύτερος, ενώ, αν περάσει μετά, πιο αργός. Τα δευτερόλεπτα που βλέπετε είναι και η διαφορά μεταξύ των πληρωμάτων μέχρι το σημείο όπου βρίσκεστε.
 
Τι να έχω μαζί μου;
Επειδή η παραμονή σας στο βουνό θα διαρκέσει κάποιες ώρες, είναι απαραίτητο να έχετε μαζί σας κάποια εφόδια, τα οποία και θα κάνουν την παραμονή σας πιο εύκολη και πιο ευχάριστη. Σημαντικότερο από όλα είναι το νερό, το οποίο και θα πρέπει να φυλάσσεται σε κάποιο δροσερό χώρο ή ένα μικρό ψυγείο. Μην είστε Πολλά μπουκάλια, λοιπόν, ενώ λίγο φαγητό (ξηρά τροφή) θα βοηθούσε κατά τη διάρκεια της αναμονής. Από εκεί και πέρα, απαραίτητο είναι το αντηλιακό, ενώ ένα μικρό κουτί Πρώτων Βοηθειών στο αυτοκίνητο μπορεί κάποια στιγμή να φανεί χρήσιμο. Ακόμα, μια μικρή καρέκλα θα έκανε πιο άνετη την παρακολούθηση της ε.δ.
 
Που να κάτσω!
Σημαντική είναι και η θέση απ’ όπου θα παρακολουθήσετε τον αγώνα. Προτιμήστε να σταθείτε ψηλά, έτσι ώστε να δείτε με περισσότερη ασφάλεια τα αγωνιστικά, έχοντας παράλληλα τη δυνατότητα να τα παρατηρήσετε για περισσότερη ώρα. Από εκεί και πέρα, μη στέκεστε στο εξωτερικό ούτε -το κυριότερο- στην έξοδο των στροφών. Πάντως, σε κάθε περίπτωση, να υπακούτε τις υποδείξεις των κριτών, οι οποίοι φροντίζουν για την ασφάλειά σας.
 
Πως θα κινηθώ στους δρόμους;
Τις ημέρες του αγώνα η κίνηση γύρω από τις ειδικές διαδρομές, και ιδιαίτερα στις προσβάσεις των θεατών, θυμίζει το κέντρο της πόλης, και γι’ αυτό πρέπει να έχετε αυξημένη προσοχή. Καταρχήν, αποφεύγετε όσο μπορείτε να κινείστε στις απλές διαδρομές, ιδιαίτερα με φορά αντίθετη από εκείνη του αγώνα. Σε ορισμένες περιπτώσεις, μάλιστα, αυτό απαγορεύεται. Mην προσπαθήσετε καν να μπείτε σε ειδική αργότερα από τον προβλεπόμενο χρόνο (3 ώρες πριν από το πέρασμα του πρώτου αυτοκινήτου) και, βέβαια, ουδέποτε μην επιχειρήσετε να κινηθείτε σε αυτές ανάποδα. Σε γενικές γραμμές, είναι καλό να βρίσκεστε στο χώρο απ’ όπου θα παρακολουθήσετε την ειδική αρκετά νωρίτερα, ώστε να αποφύγετε τα προβλήματα και την ταλαιπωρία.
 
Φωτογραφίστε!
Ο καλύτερος φίλος των περισσοτέρων στις ειδικές είναι μια φωτογραφική μηχανή, με την οποία μπορείτε να απαθανατίσετε τους αγαπημένους σας οδηγούς και τα αυτοκίνητα. Ορίστε μερικές χρήσιμες συμβουλές για να έχετε μεγαλύτερη επιτυχία. Καταρχήν, για λόγους ασφάλειας, μη γυρνάτε ποτέ την πλάτη σε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο προτού αυτό σας περάσει. Aν δεν έχετε οπτική επαφή, σε περίπτωση ατυχήματος, δε θα μπορέσετε να αντιδράσετε για να προστατευθείτε. Μην παίρνετε άσκοπα ρίσκα. Eπιλέξτε ένα ασφαλές σημείο, κατά προτίμηση ψηλότερα από το επίπεδο του δρόμου. Για καλύτερο αποτέλεσμα, προσπαθήστε να αποφύγετε τα σημεία με σκιά, όπως και αυτά όπου ο ήλιος είναι κόντρα. Προτιμήστε ένα αργό σημείο, όπου τα αυτοκίνητα κινούνται με χαμηλή ταχύτητα, και δε θα έχετε πρόβλημα να τα προλάβετε. Χρησιμοποιείτε υψηλή ταχύτητα στη μηχανή (πάνω από 500), λόγω της ηλιοφάνειας. Τέλος, προστατέψτε τη φωτογραφική σας μηχανή από τη σκόνη και τις πέτρες.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ