top icon
Αγώνες

WRC: Πάμε πάλι από την αρχή…

Ο Sebastien Ogier κατάφερε να επικρατήσει στο Ράλλυ Γαλλίας, κρατώντας πίσω του τον Dani Sordo, με αποτέλεσμα η κούρσα του τίτλου να… ξεκινά από την αρχή!

Ο ενδέκατος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ έμελλε να αποδειχθεί συναρπαστικός σε εξέλιξη, αλλά και ουσιαστικά να βάλει φωτιά στη μάχη του τίτλου των Οδηγών. Αυτό ήταν κάτι που όλοι συνειδητοποιήσαμε όταν την πρώτη ημέρα του αγώνα, ο κινητήρας του DS3 έθετε εκτός αγώνα τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας Sebastien Loeb, χωρίς να του προσφέρει τη δυνατότητα να επανεκκινήσει υπό καθεστώς superally. Έτσι, με αυτόν τον τρόποι οι Mikko Hirvonen και Sebastien Ogier μπήκαν και πάλι στο παιχνίδι, με τον Γάλλο να είναι ο μεγάλος κερδισμένος, αφού συνδύασε την εγκατάλειψη του ομόσταυλου του με μία πειστική νίκη μέσα στην ιδιαίτερη πατρίδα του επτάκις Πρωταθλητή.  
 
Ο Γάλλος οδηγός της Citroen κατάφερε να διαχειριστεί πολύ έξυπνα την απουσία του Loeb, αποφεύγοντας τα λάθη, την ώρα που αντιστάθηκε στην επίθεση του Dani Sordo με το Mini JCW WRC. Οι δυο τους είχαν μεγάλη μάχη σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, χωρίς να καταφέρει να αποσπαστεί ο ένας από τον άλλο και ολοκληρώνοντας τον αγώνα μόλις με 6,3 δευτερόλεπτα διαφορά! Ο Ogier μέχρι την τελευταία ειδική διαχειρίστηκε ιδανικά την πολύ μικρή του διαφορά από τον Sordo και στο τέλος πανηγύρισε δικαίως μία πολύ σημαντική νίκη, τη δεύτερη συνεχόμενη μετά τη Γερμανία σε ασφάλτινες επιφάνειες και την πέμπτη συνολικά φέτος. Με αυτόν τον τρόπο, έχει τις περισσότερες από κάθε άλλον στο φετινό Πρωτάθλημα! Παρόλα αυτά, αξίζει να σημειώσουμε την έντονη φημολογία που έχει αναπτυχθεί στο σέρβις παρκ της Γαλλίας, που θέλει τον Ogier να έχει ήδη υπογράψει συμβόλαιο συνεργασίας με τη Ford για τα επόμενα τρία χρόνια, αντικαθιστώντας τον Mikko Hirvonen του οποίου το συμβόλαιο λήγει στο τέλος της χρονιάς! Μάλιστα, τα σενάρια είναι τόσο προχωρημένα που αναφέρουν ότι ο Φινλανδός θα είναι αυτός που θα αντικαταστήσει τον Ogier στην ομάδα της Citroen!  

 
Επειδή, όμως, όλα αυτά ακόμα αποτελούν φήμες, επιστρέφουμε στον αγώνα, όπου για τους περισσότερους μεγάλος πρωταγωνιστής και αναμφίβολα η μεγαλύτερη και ευχάριστη έκπληξη, ήταν ο Dani Sordo. Όλοι γνωρίζαμε ότι ο Ισπανός είναι ανταγωνιστικός στην άσφαλτο, αλλά κανείς δεν περίμενε ότι το Mini JCW WRC θα κατάφερνε μόλις στη δεύτερη εμφάνιση του σε αυτού του είδους τις επιφάνειες να διεκδικήσει τη νίκη. Παρόλο που το αυτοκίνητο δεν είχε καμία σημαντική εξέλιξη σε σχέση με τον αγώνα της Γερμανίας, ο Sordo κυνήγησε τη νίκη μέχρι το τέλος, και λίγο έλειψε να καταφέρει να τη σημειώσει κιόλας. Μάλιστα, αν δεν είχε επιλέξει τη μαλακή γόμα ελαστικών, γεγονός που είχε σαν αποτέλεσμα τα ελαστικά να υπερθερμαίνονται στα τελειώματα των ειδικών και το Mini να γλιστράει, ίσως και το αποτέλεσμα να ήταν διαφορετικό. Σε κάθε περίπτωση, το δεύτερο συνεχόμενο βάθρο για τη Mini αποδεικνύει ότι η Prodrive βρίσκεται στο σωστό δρόμο. Αν ο Kris Meeke δεν είχε εγκαταλείψει τη δεύτερη ημέρα μετά από έξοδο ενώ ήταν τέταρτος γενικής, ίσως να είχαμε ακόμα ένα Mini στη διεκδίκηση μίας θέσης στο βάθρο, ειδικά μετά τα προβλήματα που αντιμετώπισε ο Petter Solberg τη δεύτερη και τρίτη ημέρα.
 
Ο Νορβηγός Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2003 ήταν ταχύτατος σε όλη τη διάρκεια του αγώνα και ήταν στη μάχη της νίκης, μαζί με τους Ogier και Sordo. Όμως, ένα κλαταρισμένο ελαστικό ήταν αρκετό για να του κοστίσει περισσότερα από 40 δευτερόλεπτα και μαζί να του στερήσει τις όποιες ελπίδες για νίκη.  Πάντως, ο Νορβηγός σημείωσε και σε αυτόν τον αγώνα εξαιρετικές επιδόσεις, αποδεικνύοντας ότι τα παράπονα του για έλλειψη ισχύος του κινητήρα του DS3 της ιδιωτικής του ομάδας σε Φινλανδία και Γερμανία είχαν βάση. Βέβαια, ο Νορβηγός στο τέλος του αγώνα, και συγκεκριμένα στον τελικό τεχνικό έλεγχο, τέθηκε εκτός αγώνα, αφού το αυτοκίνητο του ήταν 4 κιλά ελαφρύτερο από το επιτρεπόμενο. Μία αρκετά αυστηρή ποινή για το μέγεθος της παρατυπίας. Ίσως μία ποινή χρόνου
 
Έτσι, με αυτόν τον τρόπο ο πιο ευνοημένος οδηγός της ημέρας ήταν ο Mikko Hirvonen! Ο Φινλανδός που έκανε ένα λάθος την πρώτη ημέρα με αποτέλεσμα να χάσει ενάμιση λεπτό, κατάφερε να τερματίσει στην 3η θέση της γενικής εκμεταλλευόμενος τόσο τον αποκλεισμό του Solberg, όσο και το γεγονός ότι ο Latvala που ήταν μπροστά του δέχθηκε ποινή χρόνου για να του χαρίσει μία θέση. Η ιστορία επαναλαμβάνεται λοιπόν μετά την Αυστραλία, όπου ο Latvala χάρισε τη νίκη στο Hirvonen. Ο νεαρός Φινλανδός ήταν και πάλι ταχύτερος από τον Hirvonen, ενώ αν και αυτός δεν είχε με τη σειρά του μία έξοδο την πρώτη ημέρα του αγώνα, τότε θα μπορούσε να διεκδικήσει το κάτι παραπάνω, και σίγουρα μία θέση στο βάθρο. Πάντως, για ακόμα έναν ασφάλτινο αγώνα οι επιδόσεις του ήταν άκρως ενθαρρυντικές.
 
Τις εντυπώσεις, όμως, δεν έκλεψε μόνο ο Sordo και ο Latvala, αλλά και ο Ολλανδός Dennis Kuipers. Ο οδηγός της Ford Ferm Tools WRT πραγματοποίησε την καλύτερη του εμφάνιση στο θεσμό καταφέρνοντας να τερματίσει πέμπτος γενικής μπροστά από συνδυασμούς με σαφώς μεγαλύτερη από τον ίδιο εμπειρία. Εξάλλου, οι δρόμοι και η φιλοσοφία του αγώνα ταίριαζε αρκετά με τους αγώνες της πατρίδας του, όπου και η πλειονότητα των Ράλλυ πραγματοποιείται σε αυτού του είδους τις επιφάνειες. Την πρώτη εξάδα έκλεισε ο Henning Solberg με ακόμα ένα Fiesta, την ώρα που ακολούθησαν οι Mads Ostberg, Ken Block, Pierre Campana και Matthew Wilson που έκλεισαν και την πρώτη δεκάδα.
 
Στο SWRC, ο Ott Tanak σημείωσε μία σπουδαία νίκη, η οποία τον έφερε στην πρώτη θέση της βαθμολογίας, εκμεταλλευόμενος μάλιστα και την εγκατάλειψη του Juho Hanninen από έξοδο. Η επόμενη συνάντηση του θεσμού είναι προγραμματισμένη για τις 20-23 Οκτωβρίου στο μικτό Ράλλυ Καταλονίας._Π.Τ.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ